Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 919
11 124
113
Vagy a harmadik hajtóművet tesztelik… szoktak ilyez hogy pluszban ráraknak a gépre egy plusz hajtóművet csak a tesztelés miatt
Izé, nem a egy másik gép szárnya alá vagy az egyik hajtóművének a helyére szokták az ilyet beépíteni? Építeni egy külön tesztgépet kicsit erősnek tűnik emiatt.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 788
18 107
113
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.
 
T

Törölt tag

Guest
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.
Vagy csak taktikát váltottak.
Amiket írsz, az inkább azt valószínűsíthető, hogy kormányzati szivárogtatás.
Anélkül hogy egy horda lenne belőle, már így is elrettentő erővel bírhat, csak mint egy atomfegyver. :oops:
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 805
113
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.
Az is benne van, hogy nagyon jók lettek a telefonok, meg Kína rohadtul beépült. Mintha az 51-es körzet körül lakótelepek lennének és az erkélyről fotózhatsz mindent. Lehet egyszerűen csak elengedték, mert megértették, hogy nem titkok léteznek manapság, az információ milyensége hajlítható csak. Ezért írom, hogy valójában nem tudunk semmit. Lehet nem is létezik amit látunk, csak egy kínai csillagháborús propaganda része, hogy szovjet lejtőre tegyék Amerikát. De az is lehet, hogy éppen most előznek magabiztosan.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.

Mert azt akarták, hogy kikerüljön. Valszeg a videót a cég egyik embere csinálta, nem random járókelő, de igazából tökmindegy.
Ha rejtegetni akarták volna, éjszaka repül, vagy valamelyik sivatagi tesztreptérről. Aki lakott település felett repül nappal, az azt akarja, hogy lássák.

Izé, nem a egy másik gép szárnya alá vagy az egyik hajtóművének a helyére szokták az ilyet beépíteni? Építeni egy külön tesztgépet kicsit erősnek tűnik emiatt.

Pontosan.
Hajtóműteszt az az amit írsz, itt meg be van integrálva egy szívócsatornával, egy fúvócsővel, bekötött segédberendezésekkel, a villamos rendszerre dolgozó generátorral, stb... teszthajtóművezés akkor van, ha van megbízható kipróbált erőforrás, hogy ha le kell állítani, az vigye továbba gépek. Ez meg ezekre támaszkodik.
Ez egy minden critical design review fázison átesett vas, ahol a végleges konfiguráció megvan, lényegében finomítások vannak hátra. A sárkányszerkezet teherviselő szerkezete kész, még lehetnek apró alakitások, de a core structure nem változik. A gép magabiztosan repült, 15 fölé döntötték be, szóval szerintem nem ez volt az első repülése, ez inkább promókör volt.
Kína kanyarban előzött.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
New Chinese Combat Aircraft Likely a Medium-Range Bomber...

Vagy nem, mert hogy az NGAD eredeti elképzelése is kb ugyan ez volt.
Manőverező légiharc 10 éven belül embervezette géppel túlhaladott lesz, a vadász drónok ellen esélyük sem lesz, emiatt hátrébb kell vonni az embert - éppen erről szól a 6.th gen egyik alapvető követelménye. Az embervezette szegmens hátrébb kerül, a Loyal Wingman mögé, egy long range AA raksikat eregető, main radar/EW hordozó, APS védelemmel elátott és drón hubként szolgáló nagyhatótávolságú HF-SHF stealth plafromra.

Szóval nem, ez nem bombázó (az a B-21 vagy a H-20), csak a dogfight részt kiszervezi egy arra alkalmasabb ember nélküli platformra, míg ő végzi a BVR harcot meg úgy a battle management rá eső részét. Ahhoz meg pont egy ilyen vas lett megálmodva annó mind a Lockheed, mint a Northrop által.
Véleményem szerint ez vadászgép, úgy ahogy az kinéz a század közepe felé.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
Három hajtómű. Mi van, ha a harmadik generátort hajt?

Az igény miatt tisztán az efféle megoldás akkora pazarlás lenne, mint a külön emelőhajtóműves VTOL repülőgép.
Ha egy hajtómű csak villamos áramot termel (és a fúvőcső alapján az átmenő levegőmennyiség azonos a két oldalsó hajtóműével, vagyis ugyanaz a típus), akkor a repülés nagyrészében felesleges, mikor nincs nagy fogyasztás. Merthogy amit egy ekkora GTS teljes levett generátor teljesítményét megeszi, az max egy sok száz kiloWattos irányított energiájú fegyver. De ahhoz meg az energiát instant kell biztosítani, iszonyat lökésesen, így valamiféle energiacellás megoldában gondolkoznak, ami kisül, majd a generátor azt tölti újra. Az meg ciklikus.

Amúgy én is energiatermelésre tippelek, de hibrid megoldáként, vagyis alaphelyzetben menethajtómű, meg master áramtermelő (az újabb AESA radarok még többet fogyasztanak), viszont középvonalas elhelyezése miatt teljesítménylevétel/lengés nem okoz stabilitási problémát (csak tolóerő vesztést). Szóval a nagyfogyasztók generátorai ezen vannak, és fő rendeltetésében jet hajtómű, de egy tengelykapcsolóval átvált a fő generátorokra, amennyiben a villamos igény megnő (kb. mint az F-35B emelő Fan esetében).
És esetleg még meg is van boldondítva némi eltérő kétáramúsági fokkal.
Persze szerintem, a franc tudja, egy pár pixeles videóbol okoskodunk...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 805
113
Az igény miatt tisztán az efféle megoldás akkora pazarlás lenne, mint a külön emelőhajtóműves VTOL repülőgép.
Ha egy hajtómű csak villamos áramot termel (és a fúvőcső alapján az átmenő levegőmennyiség azonos a két oldalsó hajtóműével, vagyis ugyanaz a típus), akkor a repülés nagyrészében felesleges, mikor nincs nagy fogyasztás. Merthogy amit egy ekkora GTS teljes levett generátor teljesítményét megeszi, az max egy sok száz kiloWattos irányított energiájú fegyver. De ahhoz meg az energiát instant kell biztosítani, iszonyat lökésesen, így valamiféle energiacellás megoldában gondolkoznak, ami kisül, majd a generátor azt tölti újra. Az meg ciklikus.

Amúgy én is energiatermelésre tippelek, de hibrid megoldáként, vagyis alaphelyzetben menethajtómű, meg master áramtermelő (az újabb AESA radarok még többet fogyasztanak), viszont középvonalas elhelyezése miatt teljesítménylevétel/lengés nem okoz stabilitási problémát (csak tolóerő vesztést). Szóval a nagyfogyasztók generátorai ezen vannak, és fő rendeltetésében jet hajtómű, de egy tengelykapcsolóval átvált a fő generátorokra, amennyiben a villamos igény megnő (kb. mint az F-35B emelő Fan esetében).
És esetleg még meg is van boldondítva némi eltérő kétáramúsági fokkal.
Persze szerintem, a franc tudja, egy pár pixeles videóbol okoskodunk...
Az energiatermelési célú harmadik hajtómű lenne az első jele, hogy ez hatodik generációs kísérleti gép/prototípus.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 218
18 688
113
binkov, szóvalelfogult:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

endre

Well-Known Member
2016. december 7.
368
690
93
Molni;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó, hogy betetted, bár jobban örültem volna, ha Molni a korábbi generációk áttekintése helyett inkább az új elvárásokra és tervekre koncentrál.