Kínai harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 022
62 306
113
Ezt èrtem. Ne értsetek félre, elfogadom. De ahogy ránéztem, azt kerdeztem, hogyan birja ez ki a több tonna súlyú tornyot? Nem látok semmi erősitèst stb.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 402
86 518
113
Amerikaiaknál állítólag bevállt a "nedves" lőszertározó.

Nem azt mondtam,hogy hatástalan hanem azt,hogy nincsenek csodák a világon.Egyébként annyira vált be,hogy konkrétan az Abrams küzdőterében sem üzemanyag sem lőszer nincs.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 402
86 518
113
Ezt èrtem. Ne értsetek félre, elfogadom. De ahogy ránéztem, azt kerdeztem, hogyan birja ez ki a több tonna súlyú tornyot? Nem látok semmi erősitèst stb.

A mostanit elbírja,inkább a későbbiekben leaz baj.A Leopard 2-vel(A7 A7V) is az a baj,hogy a teknő már nem bírja el a nagyobb tömeget így gyakorlatilag a Leopard 2 a fejleszthetőségének végére ért.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 695
5 967
113
Az Irániak tárgyaltak kinával VT4 vásárlásról de végül nem vették meg. De egy fickó akinek haverja ott volt feltett néhány érdekességet a belsejéről is. Van hozzá aktív védelem is amit megvehettek volna hozzá, mégsem kellett nekik!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
Nem azt mondtam,hogy hatástalan hanem azt,hogy nincsenek csodák a világon.Egyébként annyira vált be,hogy konkrétan az Abrams küzdőterében sem üzemanyag sem lőszer nincs.
Nem tudom, hogy oldották meg az Abramsnál de a vezetőt minha kétoldalt üzemanyag venné körül. Lehet, hogy egy vastababb páncélréteg választja el még a kűzdőtértől.
Ezek a T-72 evoluciók szerintem már így fognak kifutni.
Találtam egy képet T-90 üzemanyagrendszerről.
t90fuelsystemexternaltanks.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
Itt van pár kép a VT-4 tornyáról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

+ Type-99 és Type-96

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Eléggé egy kaptafára csinálják egy ideje a tornyokat. Az export, a saját és a könnyű hk is nagyjából ugyanazt a formát követi. Elől a két modul rendszerű frontpáncéllal.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 481
58 987
113
Amúgy tényleg kíváncsi lennék, hogy van-e valakinek valamilyen logikus magyarázata a lánctalp kérdésre.
??
Könnyebb?


Lehet ez másod vonalas technikai, és ott nem szempont a lopakodás.
Ilyen volt raktáron.
Olcsóbb mint a gumírozott, nekem a görgök gumírozása is vékonyabb a "szokásosnál".
Nyernek pár centit a magasságon, lehet pont így fér be valahová a szekér.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
Lehet ez másod vonalas technikai, és ott nem szempont a lopakodás.
Ilyen volt raktáron.
Olcsóbb mint a gumírozott, nekem a görgök gumírozása is vékonyabb a "szokásosnál".
Nyernek pár centit a magasságon, lehet pont így fér be valahová a szekér.
Szerintem eléggé első vonalas hk. Gyorsan rendszerbe is állították Tibetben. Olyan technológiáról beszélünk ami már az M4 Shermannál elterjedt, a keleti tömbben meg a BMP-1-nél. A magasság, nem tudom mennyire szempont, de ott meg tudják oldani a hidropneumatikus felfüggesztéssel.
A súlyra tudok csak gondollni, de mennyit nyerhetnek egy ilyesmin?
Nem túl sokat.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Szerintem eléggé első vonalas hk. Gyorsan rendszerbe is állították Tibetben. Olyan technológiáról beszélünk ami már az M4 Shermannál elterjedt, a keleti tömbben meg a BMP-1-nél. A magasság, nem tudom mennyire szempont, de ott meg tudják oldani a hidropneumatikus felfüggesztéssel.
A súlyra tudok csak gondollni, de mennyit nyerhetnek egy ilyesmin?
Nem túl sokat.
Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 747
17 614
113
Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./

Lánc!talp
Na most ez mind nagyon szép okfejtés, de nem csak az utak megóvása végett van a gumibetét eleve a modern harckocsikon?
Mert ha a csupa lánc kell, hát kiütik a betéteket, oszt jónapot!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./
Álljunk meg egy pillanatra. A gumibetétes lánctalp nem azt jelenti, hogy gumipárnácskák vannak a lánc felületén. A bumibetét arról szól, hogy a lánc belsejében, azokon a tengelyeken, melyeken a lánctagok elfordulnak gumiborítás van. Persze ettől még lehet a lánc felületén is gumipárna, de nem muszáj. Pl. a BMP-nél nincs.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Álljunk meg egy pillanatra. A gumibetétes lánctalp nem azt jelenti, hogy gumipárnácskák vannak a lánc felületén. A bumibetét arról szól, hogy a lánc belsejében, azokon a tengelyeken, melyeken a lánctagok elfordulnak gumiborítás van. Persze ettől még lehet a lánc felületén is gumipárna, de nem muszáj. Pl. a BMP-nél nincs.
Ja hohy igy ertetted. Hogy a futogorgok vannak gumikoppennyel ellatva nem a lanc belso oldala? Annak szinten karbantartasi oka van valoszinuleg./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Lánc!talp
Na most ez mind nagyon szép okfejtés, de nem csak az utak megóvása végett van a gumibetét eleve a modern harckocsikon?
Mert ha a csupa lánc kell, hát kiütik a betéteket, oszt jónapot!
Nem ez nem igy mukodik. Egy fem lanc ki van munkalva bordazva formara igazitva. Teljesen mas mint azok amik gumiparnakkal vannak tervezve. Nagyobb a kulonbseg min5 egy palyagumi es egy offroad gumi kozott. Civil hasonlattal.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Mimd a feszito mind a futogorgok ha gumiabrocsal vannak ellatva az esertben folosleges a lamc belso oldalat gumirozni. Sokkal masszivabb tartast rogzitest eredmemyez a gorgok gumirozasa /rafeszul a gumi a gorgokre./ mint minden eggyes lanctagot folyamatosan ellenorini es eggyesevel rogziteni eggyesevel lecserelni. /ha nem kompletten az osszes van cserelve hanem csak potolgatva az karbantartasilag egy remalom./plussz ha az eggyik gorgon serul a koppeny akkor az nem erzodik annyira a jarmuvon. De ha minden eggyes gorgonel ver egy serult lanctag mert leszakadt a gumibetet a belso feluleterol az mar rezonancialisan szakaszosan./mindha mimden eggyes gorgobe tolyas lenne de a tolyasmindegyiknel mashogy all./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Mimdennek vannak elonyei es hatranyai. Mimd a kilso mind a belso felulet gumirozasanak. Nincs egyertelmuen jobb csak a kivant igenyeket elvarasokat jobban kielegito./