Kínai harckocsik

Ezt èrtem. Ne értsetek félre, elfogadom. De ahogy ránéztem, azt kerdeztem, hogyan birja ez ki a több tonna súlyú tornyot? Nem látok semmi erősitèst stb.
 
Amerikaiaknál állítólag bevállt a "nedves" lőszertározó.

Nem azt mondtam,hogy hatástalan hanem azt,hogy nincsenek csodák a világon.Egyébként annyira vált be,hogy konkrétan az Abrams küzdőterében sem üzemanyag sem lőszer nincs.
 
Ezt èrtem. Ne értsetek félre, elfogadom. De ahogy ránéztem, azt kerdeztem, hogyan birja ez ki a több tonna súlyú tornyot? Nem látok semmi erősitèst stb.

A mostanit elbírja,inkább a későbbiekben leaz baj.A Leopard 2-vel(A7 A7V) is az a baj,hogy a teknő már nem bírja el a nagyobb tömeget így gyakorlatilag a Leopard 2 a fejleszthetőségének végére ért.
 
Az Irániak tárgyaltak kinával VT4 vásárlásról de végül nem vették meg. De egy fickó akinek haverja ott volt feltett néhány érdekességet a belsejéről is. Van hozzá aktív védelem is amit megvehettek volna hozzá, mégsem kellett nekik!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nem azt mondtam,hogy hatástalan hanem azt,hogy nincsenek csodák a világon.Egyébként annyira vált be,hogy konkrétan az Abrams küzdőterében sem üzemanyag sem lőszer nincs.
Nem tudom, hogy oldották meg az Abramsnál de a vezetőt minha kétoldalt üzemanyag venné körül. Lehet, hogy egy vastababb páncélréteg választja el még a kűzdőtértől.
Ezek a T-72 evoluciók szerintem már így fognak kifutni.
Találtam egy képet T-90 üzemanyagrendszerről.
t90fuelsystemexternaltanks.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
Itt van pár kép a VT-4 tornyáról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

+ Type-99 és Type-96

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Eléggé egy kaptafára csinálják egy ideje a tornyokat. Az export, a saját és a könnyű hk is nagyjából ugyanazt a formát követi. Elől a két modul rendszerű frontpáncéllal.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Amúgy tényleg kíváncsi lennék, hogy van-e valakinek valamilyen logikus magyarázata a lánctalp kérdésre.
??
Könnyebb?


Lehet ez másod vonalas technikai, és ott nem szempont a lopakodás.
Ilyen volt raktáron.
Olcsóbb mint a gumírozott, nekem a görgök gumírozása is vékonyabb a "szokásosnál".
Nyernek pár centit a magasságon, lehet pont így fér be valahová a szekér.
 
Lehet ez másod vonalas technikai, és ott nem szempont a lopakodás.
Ilyen volt raktáron.
Olcsóbb mint a gumírozott, nekem a görgök gumírozása is vékonyabb a "szokásosnál".
Nyernek pár centit a magasságon, lehet pont így fér be valahová a szekér.
Szerintem eléggé első vonalas hk. Gyorsan rendszerbe is állították Tibetben. Olyan technológiáról beszélünk ami már az M4 Shermannál elterjedt, a keleti tömbben meg a BMP-1-nél. A magasság, nem tudom mennyire szempont, de ott meg tudják oldani a hidropneumatikus felfüggesztéssel.
A súlyra tudok csak gondollni, de mennyit nyerhetnek egy ilyesmin?
Nem túl sokat.
 
Szerintem eléggé első vonalas hk. Gyorsan rendszerbe is állították Tibetben. Olyan technológiáról beszélünk ami már az M4 Shermannál elterjedt, a keleti tömbben meg a BMP-1-nél. A magasság, nem tudom mennyire szempont, de ott meg tudják oldani a hidropneumatikus felfüggesztéssel.
A súlyra tudok csak gondollni, de mennyit nyerhetnek egy ilyesmin?
Nem túl sokat.
Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./

Lánc!talp
Na most ez mind nagyon szép okfejtés, de nem csak az utak megóvása végett van a gumibetét eleve a modern harckocsikon?
Mert ha a csupa lánc kell, hát kiütik a betéteket, oszt jónapot!
 
Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./
Álljunk meg egy pillanatra. A gumibetétes lánctalp nem azt jelenti, hogy gumipárnácskák vannak a lánc felületén. A bumibetét arról szól, hogy a lánc belsejében, azokon a tengelyeken, melyeken a lánctagok elfordulnak gumiborítás van. Persze ettől még lehet a lánc felületén is gumipárna, de nem muszáj. Pl. a BMP-nél nincs.
 
Álljunk meg egy pillanatra. A gumibetétes lánctalp nem azt jelenti, hogy gumipárnácskák vannak a lánc felületén. A bumibetét arról szól, hogy a lánc belsejében, azokon a tengelyeken, melyeken a lánctagok elfordulnak gumiborítás van. Persze ettől még lehet a lánc felületén is gumipárna, de nem muszáj. Pl. a BMP-nél nincs.
Ja hohy igy ertetted. Hogy a futogorgok vannak gumikoppennyel ellatva nem a lanc belso oldala? Annak szinten karbantartasi oka van valoszinuleg./
 
Lánc!talp
Na most ez mind nagyon szép okfejtés, de nem csak az utak megóvása végett van a gumibetét eleve a modern harckocsikon?
Mert ha a csupa lánc kell, hát kiütik a betéteket, oszt jónapot!
Nem ez nem igy mukodik. Egy fem lanc ki van munkalva bordazva formara igazitva. Teljesen mas mint azok amik gumiparnakkal vannak tervezve. Nagyobb a kulonbseg min5 egy palyagumi es egy offroad gumi kozott. Civil hasonlattal.
 
Mimd a feszito mind a futogorgok ha gumiabrocsal vannak ellatva az esertben folosleges a lamc belso oldalat gumirozni. Sokkal masszivabb tartast rogzitest eredmemyez a gorgok gumirozasa /rafeszul a gumi a gorgokre./ mint minden eggyes lanctagot folyamatosan ellenorini es eggyesevel rogziteni eggyesevel lecserelni. /ha nem kompletten az osszes van cserelve hanem csak potolgatva az karbantartasilag egy remalom./plussz ha az eggyik gorgon serul a koppeny akkor az nem erzodik annyira a jarmuvon. De ha minden eggyes gorgonel ver egy serult lanctag mert leszakadt a gumibetet a belso feluleterol az mar rezonancialisan szakaszosan./mindha mimden eggyes gorgobe tolyas lenne de a tolyasmindegyiknel mashogy all./
 
Mimdennek vannak elonyei es hatranyai. Mimd a kilso mind a belso felulet gumirozasanak. Nincs egyertelmuen jobb csak a kivant igenyeket elvarasokat jobban kielegito./