Az ukrán motorok a kínai VT-1A tankok Achilles-sarkaivá váltak
A bangladesi hadsereg elégedetlen a kínai VT-1A harckocsikkal. Nincs meghatározva, hogy pontosan mi a probléma de korábban a 6TD-2 motorra hivatkoztak.
A bangladesi szárazföldi erők VT-1A. Fotó: Shadman Samee / wikimedia.org
Úgy gondolják, hogy a Kharkiv-n gyártott erőmű az ennek a 44 darab megvásárolt páncélosnak az Achilles-sarka. Nagy gondok vannak a működéssel és a minőségi alkatrészek beszerzésével.
Amikor a harckocsit a nemzetközi fegyverpiacra hozták,számítottak az ukrajnai utánpótlására. Sőt, ezek az 1200 lóerős motorok pakisztáni Al-Khalidban is ott vannak, amely a VT-1A helyi módosítása. Hosszú évek óta gyártják.
Banglades mellett Marokkóval is szerződést kötöttek, 150 egységet szándékoznak odaszállítani.
Semmi sem vetítette előre a bajt, amíg Kína és Ukrajna érdekei nem kereszteződtek Peruban. Ennek az országnak a szárazföldi erői az elavult szovjet T-55-k
lecserélése mellett döntöttek. A kijevi fegyverkereskedők MBT-2000 néven kínálták "Oplot" -t és a Norinco corporation - VT-1A-t. Amikor ez utóbbi megnyerte a pályázatot, az ukrán fél betiltotta motorjainak kivitelét. A perui megállapodás mellett a Marokkóval kötött szerződés is kudarcot vallott, ahol csak 54 járművet szállítottak le.
Ennek eredményeként a KNK tervezői úgy döntöttek, hogy kifejlesztik saját "erőforrásukat" az exportra szánt páncélozott járművek számára.
Banglades jelenleg könnyű kínai VT-5-t kap , és a nehezebb VT-4, T-72B3 vagy Altay beszerzését is fontolgatják.