Kínai partraszálló és dokkhajók

Fényképek már évek óta keringenek róla. Szerintem készen van az is.
A Z-10-essel is már évek óta készülnek ilyesmire.
Nem zárom ki teljesen a Kamov vásárlást. De nem is érzem létfontosságúnak.
Részben egyet értünk, de az azért nagyon látszik, hogy a kínai hadiipar nagyon felemás teljesítményt nyújt.... Van ahol a világ élvonala felé tart, van ahol meg a bányász béka.... Ez utóbbira pont a helikopterek a legjobb példa. A Z 10 is Orosz segítséggel készült el, és a Z 20-al is vagy 30 éve szenvednek (az alap az UH 60 polgári változata az 1983-ban lett beszerezve).... A szárazföldi haderő alap helikoptere meg még mindig a Mi 8-17.... Ezt egészíti ki az Aerospatiale másolat Z 9 és Z 8-18....
 
Sokat nem kellene belenyúlni a Z-20-asba, az oroszok is viszonylag gyorsan, könnyen kialakították a Ka-52K-t. Az a fura, hogy ha tényleg kellene a Kamov Kínának, akárcsak átmenetlieg, akkor miért nem rendeltek belőle már régen? A három 075-ből kettő már szolgálatban, 1 végszerelésen, tesztelésen. Ha ma leadnák a rendelést, 30 új Ka-52 vagy 2-3 év, mire elkészül. Plusz a kiképzés a kínai hajózóknak.
Ez nem a mostról szól, hanem a jövőről. Mutatom az okát:
message-editor%2F1545857367674-lineage.jpg

Koaxális rotor tervezésében 0 tapasztalatuk van. Még ha az amerikai sokkal egyszerűbb konstrukció is, mint az oroszoké. Egy toló légcsavart meg már a kínaiak is össze tudnak hozni.
 
Z 20-al is vagy 30 éve szenvednek (az alap az UH 60 polgári változata az 1983-ban lett beszerezve).... A szárazföldi haderő alap helikoptere meg még mindig a Mi 8-17.... Ezt egészíti ki az Aerospatiale másolat Z 9 és Z 8-18....
Ha mefigyeled a világ legtöbb jelenleg is szolgálatban álló helikoptere hatvanas években szolgálatba állt helikopterek akárhányadik továbbfejlesztésai. Alíg van néhány teljesen új fejlesztés.
 
Ez nem a mostról szól, hanem a jövőről. Mutatom az okát:
message-editor%2F1545857367674-lineage.jpg

Koaxális rotor tervezésében 0 tapasztalatuk van. Még ha az amerikai sokkal egyszerűbb konstrukció is, mint az oroszoké. Egy toló légcsavart meg már a kínaiak is össze tudnak hozni.
Nos ebben a Sikorsky féle koaxiális rotor dologban az oroszoknak sincs túl sok tapasztalatuk. Egy teljesen más rendszer, mint ami a Kamovokon van. De ha mégis nagyon kíváncsiak lennének egy Kamov rotorra, ott vannak a már rég megvett haditengerészeti Kamovjaik.
 
Ha mefigyeled a világ legtöbb jelenleg is szolgálatban álló helikoptere hatvanas években szolgálatba állt helikopterek akárhányadik továbbfejlesztésai. Alíg van néhány teljesen új fejlesztés.
Ez így is van rendjén, lásd CH 53 evolúciója, stb.... Csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy az ország méretéhez képest, és a merev szárnyú harci gépek ottani gyártási mennyiségéhez képest a rotoros terület Kínában eléggé egy helyben toporog, még úgy is hogy java részt nem kellett új konstrukciókat faragniuk.....
 
Ez így is van rendjén, lásd CH 53 evolúciója, stb.... Csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy az ország méretéhez képest, és a merev szárnyú harci gépek ottani gyártási mennyiségéhez képest a rotoros terület Kínában eléggé egy helyben toporog, még úgy is hogy java részt nem kellett új konstrukciókat faragniuk.....
Nem csak a helikoptereké topogott egy helyben, hanem a szállítógépeké is. A fő hangsúly a vadászokon volt. A légiszállítási kapacitás másodlagos volt.
 
még a darabszámot is sikerült kishijja eltalálni...... ezek szerint nem vergődnek a saját hajófedélzeti dedikált harci helikopter fejlesztésével..... elég lesz ha a H 20-ból sikerül kifejleszteni majd egy tengo vadász verziót
 
még a darabszámot is sikerült kishijja eltalálni...... ezek szerint nem vergődnek a saját hajófedélzeti dedikált harci helikopter fejlesztésével..... elég lesz ha a H 20-ból sikerül kifejleszteni majd egy tengo vadász verziót

Minek, ott van a Z-8, vagy vehetnek Ka-27-est, ha már 52-est is vesznek... (Ka-32 úgyis rendszerben van már).
Persze lehet, hogy lesz, de nem a partraszálló hajókra, a tengeralattjáró-vadász helikopterhordozó koncepció nekem úgy tűnik kiment a divatból.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Morishima