Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha tudja tartani széllel szemben a csúcsebességet.Végre újból kitették. A SDF régebben volt, de valamiért elvesztek ezek az adatok. A lényeg, hogy a harmadik indítóról indulva a repülőgép felszállási képességei hasonlítanak a gőzkatapultos indításhoz.
https://www.sinodefenceforum.com/stobar-aircraft-ski-jump-performance-su-33-j-15.t8043/
A MiG-29K(9.41)-ról is hasonló hírek láttak napvilágot.
Ennek ellenére én nem hiszem, hogy a STOBAR hordozók elérnék egy CATOBAR harcértékét.
Sea control esetén talán megközelítik, de power projection jellegű akciókban már nem igazán.
Mi van akkor, ha közel az Egyenlítőhöz, teljes szélcsendben, trópusi melegben - ahol ritkább a levegő, ergo kevesebb a felhajtóerő is - kell tömeges légicsapást mérni 500 és/vagy 1500kg-os bombákkal, távoli célpontra, ahol nem árt a lehető legtöbb belső üzemanyag plusz esetleg póttartály is kell?
Marad az egy szem 3-as számú indítási pozíció, arról lehet az összes nagy felszállótömegű támadó és UPAZ-os gépet indítani, az orrban lévő két indítóállás csak a védővadászok indítására használható.
Tehát szép lassan, egyenként felszállnak,az elsők a hajó körül körözve bevárják míg összerendeződik a támadó kötelék és csak ezután lehet indulni a cél felé, de jobb esetben is csak lassabban haladnak és előbb-utóbb beérik őket a később indulók. Az első verzió (de lehet a második is) plusz naftába kerül, ami távoli célpont esetén azzal járhat, hogy extra UPAZ-os gépeket is be kell rakni az amúgy sem kicsi sorba a 3-as állásnál.
Mutassatok már egy videót, ahol a Szuhoj a leghátsó helyről indul!
Az USA CATOBAR-os hordozói ellenben négy gépet indíthatnak majdnem egyszerre a fent említett nehezített körülmények között is. Talán van vagy 10-20 mp amíg az egy indítási hullámra jutó 4 gép elhagyja a fedélzetet, igaz, ezután a "beállás" miatt kell kb. 1 perc amíg a következő hullám indulhat. De STOBAR esetén minden gép között meglesz az 1 perc, és a négy helyett csak egy indítóállás jut a bombákkal megpakolt gépekre. Az időre vonatkozó számok természetesen csak hozzávetőlegesek, de szerintem nagyjából megfelelnek a valóságnak.
Ezen az indítási kapacitás-hiányon természetesen az sem segít, ha a hajó full gázzal megy előre, az csak a szélcsenden javít.