Kínai repülőgép-hordozók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Szerintem sincs. Viszont a hídja minden szempontból modernebb mint az előző.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 020
113
Igen, kicsit a Nimitz-ére hajaz, legalábbis szemből. Gondolom a hátsó, magas részben lesz a kémény, plusz talán oda kerülnek a fázisvezérelt radarok?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Két szintes és jóval kisebb mint az eredeti. Az előző lapon van egy grafit rajz, hogy kb milyen is lesz.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Nálam ez ugyan úgy néz ki mint az orosz felújított hajó.
Talán majd a második hazai hajónál lesznek igazán nagy eltérések :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
IMG_3561_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3562_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3563_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3564_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3565_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Jó kérdés. Miután lefestik a hajótestet szinte azonnal. A szerelést meg tovább fogják folytatni míg a hajó a vízen van.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Ez egy ottani újságból van. Szerintem nem hivatalos, de elég valószínű, hogy így fog kinézni.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 728
17 142
113
Az jutott eszembe, hogy jönnek a képek erről a hajórol...aztán szép csenben, lehet, hogy építenek még 8-10 ilyet :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Nem hinném. Egy, hogy túl nagy, nem lehet csak úgy rejtve építeni. Másodsorban a "szuperhordozó" kategória az igazi cél. Ez egy amolyan evolúciós lépcsőfok, amit úgy tűnik, hogy félnek átugrani.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
A MiG-29K(9.41)-ról is hasonló hírek láttak napvilágot.
Ennek ellenére én nem hiszem, hogy a STOBAR hordozók elérnék egy CATOBAR harcértékét.
Sea control esetén talán megközelítik, de power projection jellegű akciókban már nem igazán.

Mi van akkor, ha közel az Egyenlítőhöz, teljes szélcsendben, trópusi melegben - ahol ritkább a levegő, ergo kevesebb a felhajtóerő is - kell tömeges légicsapást mérni 500 és/vagy 1500kg-os bombákkal, távoli célpontra, ahol nem árt a lehető legtöbb belső üzemanyag plusz esetleg póttartály is kell?

Marad az egy szem 3-as számú indítási pozíció, arról lehet az összes nagy felszállótömegű támadó és UPAZ-os gépet indítani, az orrban lévő két indítóállás csak a védővadászok indítására használható.

Tehát szép lassan, egyenként felszállnak,az elsők a hajó körül körözve bevárják míg összerendeződik a támadó kötelék és csak ezután lehet indulni a cél felé, de jobb esetben is csak lassabban haladnak és előbb-utóbb beérik őket a később indulók. Az első verzió (de lehet a második is) plusz naftába kerül, ami távoli célpont esetén azzal járhat, hogy extra UPAZ-os gépeket is be kell rakni az amúgy sem kicsi sorba a 3-as állásnál.
Mutassatok már egy videót, ahol a Szuhoj a leghátsó helyről indul!
Az USA CATOBAR-os hordozói ellenben négy gépet indíthatnak majdnem egyszerre a fent említett nehezített körülmények között is. Talán van vagy 10-20 mp amíg az egy indítási hullámra jutó 4 gép elhagyja a fedélzetet, igaz, ezután a "beállás" miatt kell kb. 1 perc amíg a következő hullám indulhat. De STOBAR esetén minden gép között meglesz az 1 perc, és a négy helyett csak egy indítóállás jut a bombákkal megpakolt gépekre. Az időre vonatkozó számok természetesen csak hozzávetőlegesek, de szerintem nagyjából megfelelnek a valóságnak.

Ezen az indítási kapacitás-hiányon természetesen az sem segít, ha a hajó full gázzal megy előre, az csak a szélcsenden javít.