Kínai repülőgép-hordozók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Ha erős szél fúj és pont szembe állnak vele, akkor az még hozzáadódik a max sebességhez. De ez persze sovány vigasz.

Mutassatok már egy videót, ahol a Szuhoj a leghátsó helyről indul!

Liaoning esetében van róla felvétel. Meg fogom keresni.
A lényeg, hogy lapos tetejű katapultos hordozó kell és a jelez ez irányba mutatnak.
Ennek a hajónak szerintem az a lényege, hogy mindent kihoznak ebből a tervből amit csak lehet. Másodsorban az, hogy az előbbi hajóhoz úgy is kiépítették a logisztikai hátteret egy második kiszolgálása jobban kihasználja ezt a felállást.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Itt van
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 672
18 947
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Igen Mack amiket itt felsoroltal valószínűleg az érvek között szerepel. De már a ex varjag felújítása alatt az x eves tervezeteikben szerepelt ez a hordozó. És hogy a következő már sikfedelzetes katapultos lessz. És hogy ez a két siugro sancos csak a kína környéki vizeken fog tevékenykedni és mint védelmi úszó repülőtér. A kekvizi flottat már a sík fedelzetesek alkotják de csak miután a flottaegyseg nagyobb hajoinak 1-1 példánya a vízen lessz.ezt nem úgy kell érteni hogy fulra kessz letesztelve minden és csak akkor kezdik el építeni hanem úgy hogy nem az új hordozok lesznek az elsőnek elkészült nagyobb egységek a flottakba. De nagyon régen ezekről sokat beszéltünk ne felejtsd el a régi biztoshelyrol származó infokat a nagy infoaradatba
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 540
12 779
113
Mutassatok már egy videót, ahol a Szuhoj a leghátsó helyről indul!

Szu-27KUB. Hátsó helyről indul,majd leszállás után rögtön beáll a bal elsőre és onnan indul. Érdemes megfigyelni az automata kerékrögzítő ékeket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itt pedig MiG-29K hátsó helyről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 779
85 969
113
Ahogy korábban is írtam nagyon hasonlít a projekt 1143,6-ra :)
eyrQ6shlKm0.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 276
113
Szu-27KUB. Hátsó helyről indul,majd leszállás után rögtön beáll a bal elsőre és onnan indul. Érdemes megfigyelni az automata kerékrögzítő ékeket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itt pedig MiG-29K hátsó helyről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Érdekesség, hogy a Szu-27KUB sárkánya teljesen más volt, mint a többi Szu-27 leszármazotté, beleértve még a Szu-34-est is.
Jóval nagyobb volt a fesztáv, más a profil, teljesen más a mechanizáció, más a kacsaszárny, nagyobb felületű volt a vízszintes vezérsík, csak, hogy a legfőbbeket említsem. Az egyetlen megépült példány szárnya és vezérsíkja azonban nem volt felhajtható, bár kívülről látszanak a felhajtási élek, a szárny a gép teljes aktív története során fixen rögzítve volt. A második, be nem fejezett protónál azt tervezték, hogy Z alakban hajtanák fel az amúgy két méterrel nagyobb fesztávot, de ez a gép csak a törzsig jutott, ma is úgy van kinn a füvön a KnAAZ udvarán.
A fenti videón amúgy a gép már a tört belépőélüre módosított kacsaszárnnyal és a tolóerővektorálós AL-31FP hajtóművekkel dolgozott, azonban arról nem láttam bizonyítékot, hogy az éles, hajós teszteknél a TVC működésbe lépett volna, vagy bármely módon rásegített a sáncos ugrás utáni repülésre.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 915
29 957
113
A kínaiak vajon terveznek a J-15-nél kisebb méretű vadászgépet üzemeltetni a hordozójukon?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
JL-9-ből lehetett látni fékezőhorgos változatot. Lehet majd valamikor felkerül az is olyan szerepkörben mint a Goshawk.
Szerintem most abban a fázisban vannak, hogy kezdenek összeállni a "kézikönyvek" a pilótaképzéshez, a J-15 hordozón való üzemeltetéséhez az alapvető harceljárásokhoz stb.
Gondolom már van annyi pilótájuk, hogy felálljon egy második század. Az kerül majd a következő hordozóra. Jövőre lehet két hordozójuk 1-1 századdal és lehet év végére feltöltik majd 2-2 századra.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Megint felteszem a kérdést. Ki milyen különbséget talál a két hajó közt?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
A leg nagyobb szabad szemmel megfigyelhető különbség, hogy ennél két szintes lett a híd, mint az amerikai hordozókon szokás.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Kétlem, hogy tennének rá bármilyen VLS fegyvert. Szerintem marad minden a régiben.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 957
10 832
113
A kazànokat ès a meghajtó turbinàkat ugyan olyanra csinàljàk vagy vàltoztatnak a meghajtàson? A Liaoning-on egyàltalàn ugyanolyan a meghajtàs, mint a Kuznyecovon?