Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 250
113

saab.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 867
86 215
113
MiG-321(koncepció) a 80-as évek végére elkészültek a tervdokumentációval, de mivel túl drága volt nem lett belőle semmi.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 201
8 991
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Volt egy alsó beömlős és kacsaszárnyas MiG-21 prototípus (E-8), azt kellett volna összeházasítani ezzel a szárnnyal a variaszárny irányba elmenés helyett.
b283ed55a4eb2a6838ce1f6ed064ac3b.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 714
13 351
113
Volt egy alsó beömlős és kacsaszárnyas MiG-21 prototípus (E-8), azt kellett volna összeházasítani ezzel a szárnnyal a variaszárny irányba elmenés helyett.
b283ed55a4eb2a6838ce1f6ed064ac3b.jpg
Késő bánat eb gondolat.

Vélem, hogy az elrendezés előnyeit - no meg problémáit - fbw rendszerrel lehetett volna leginkább menedzselni.
Csak hát a MiG irodánál még akkor is ragaszkodtak a 29-esnél a hagyományos tolórudas vezérléshez, amikor már az "örök" vetélytárs Szuhoj is elengedte a dolgot.
Túl korán jött, de ahhoz meg nem elég régen, hogy a problémák ne hagyjanak túl mély nyomot a kollektívában.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest

Napier Sabre VIII (E.122) motor és akinek szánták (Nagy-Britannia. 1946)....​


E.122 a brit H-alakú, 24 hengeres Sabre repülőgép-hajtóművek sorának legújabb tagja volt, és ezek közül a legerősebb. A motor kétfokozatú kompresszorral és ellentétesen forgó koaxiális légcsavarokkal volt felszerelve. A második világháború után, 1946-ban fejlesztették ki. A hengerekbe víz-metanol keverék befecskendezése miatt teljesítménye elérheti a 3350-3500 LE-t. 3750 ford./percnél. Négy további hűtőt kellett felszerelni rá – egyet minden szívócsatornára, amely a kompresszorháztól a hengerblokkhoz rögzített szívócsonkhoz vezet. Egyes adatok szerint ez egy befejezetlen projekt maradt, mások szerint prototípust adtak ki. Ez a "félig mitikus" motor legalább két "egyedi" repülőgép-projektet szült ...

Napier Sabre VIII E.122 (1)


Az első projektet kezdeményezésre maga a Napeir cég dolgozta ki ugyanabban az 1946-os évben. A repülőgép együléses farok nélküli vadászrepülőgép volt, enyhén lehajtott szárnyú, enyhén lehajtott végekkel. A motort (amelynek a jármű orrában gyűrű alakú hűtő volt) a törzs közepére szerelték a pilótafülke mögött, és a pilótafülke alatt áthaladó hosszúkás tengely segítségével forgatták a légcsavarokat. A futómű tricikli elrendezésű volt, farokkerékkel. Fegyverzet: négy darab 20 mm-es ágyú a szárnyba párosítva a légcsavarok forgási zónáján kívül. A tervezési sebesség 500 mérföld per óra volt, vagyis valamivel több, mint 800 km/h.

Napier Sabre VIII E.122 (2)


A második projektet szintén a Blackburn cég dolgozta ki saját kezdeményezésére, az N.11 / 44 (OR.174) specifikáció szerinti feladat javaslatként kívánta megallotni. Vagyis versenytársa lehet egy olyan gépnek, mint a Westland Wyvern. Ez egy támadó repülőgép, egy hordozó alapú támadó repülőgép és egy torpedóbombázó lett volna. A farokrészbe beépített motorral és forgó toló koaxiális légcsavarokkal.

Napier Sabre VIII E.122 (3)


A szárny egyenes, a végeibe további üzemanyagtartályok vannak beépítve. A fegyverzet négy 20 mm-es ágyúból állt az orrban, valamint irányítatlan rakétákból, bombákból és torpedókból, amelyeket a szárny alatt és a törzs alatt felfüggesztettek fel.

Források : https://www.secretprojects.co.uk/ , https://oldmachinepress.com/ , https://pdm.livejournal.com/
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 714
37 312
113
Találtam egy régi eszközről pár videót, amit igazából nem tudom, hogy melyik topicba rakjak. Lehet,hogy a kísérleti repülőgépek közt lenne helye, ha valaki szeretné, akkor majd átteszi oda. Az eszköznek sem szárnya, sem forgószárnya nincsen. Leginkább az amerikaiak LLTV-jéhez(Lunar Landing Trainig Vehicle) hasonlítható, csak annál jóval hamarabb jelent meg. Az eszköz neve "Turboljot", illetve "Repülő Asztal". A tervezése 1955-ben már zajlott, 1958-ban, pedig a nyilvánosság is láthatta repülni,az tusinoi repülőnapon.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A tervezője bizonyos Aram Rafaeljanc volt.

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 868
67 530
113
Űrrakéták indításánál miért nem halljuk a hangrobbanást?
Mert a rakéta függőlegesen indul és a lökéshullám rá merőlegesen terjed.
De attól még ott van az:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

1:45-nél.