Napier Sabre VIII (E.122) motor és akinek szánták (Nagy-Britannia. 1946)....
E.122 a brit H-alakú, 24 hengeres Sabre repülőgép-hajtóművek sorának legújabb tagja volt, és ezek közül a legerősebb. A motor kétfokozatú kompresszorral és ellentétesen forgó koaxiális légcsavarokkal volt felszerelve. A második világháború után, 1946-ban fejlesztették ki. A hengerekbe víz-metanol keverék befecskendezése miatt teljesítménye elérheti a 3350-3500 LE-t. 3750 ford./percnél. Négy további hűtőt kellett felszerelni rá – egyet minden szívócsatornára, amely a kompresszorháztól a hengerblokkhoz rögzített szívócsonkhoz vezet. Egyes adatok szerint ez egy befejezetlen projekt maradt, mások szerint prototípust adtak ki. Ez a "félig mitikus" motor legalább két "egyedi" repülőgép-projektet szült ...
Az első projektet kezdeményezésre maga a Napeir cég dolgozta ki ugyanabban az 1946-os évben. A repülőgép együléses farok nélküli vadászrepülőgép volt, enyhén lehajtott szárnyú, enyhén lehajtott végekkel. A motort (amelynek a jármű orrában gyűrű alakú hűtő volt) a törzs közepére szerelték a pilótafülke mögött, és a pilótafülke alatt áthaladó hosszúkás tengely segítségével forgatták a légcsavarokat. A futómű tricikli elrendezésű volt, farokkerékkel. Fegyverzet: négy darab 20 mm-es ágyú a szárnyba párosítva a légcsavarok forgási zónáján kívül. A tervezési sebesség 500 mérföld per óra volt, vagyis valamivel több, mint 800 km/h.
A második projektet szintén a Blackburn cég dolgozta ki saját kezdeményezésére, az N.11 / 44 (OR.174) specifikáció szerinti feladat javaslatként kívánta megallotni. Vagyis versenytársa lehet egy olyan gépnek, mint a Westland Wyvern. Ez egy támadó repülőgép, egy hordozó alapú támadó repülőgép és egy torpedóbombázó lett volna. A farokrészbe beépített motorral és forgó toló koaxiális légcsavarokkal.
A szárny egyenes, a végeibe további üzemanyagtartályok vannak beépítve. A fegyverzet négy 20 mm-es ágyúból állt az orrban, valamint irányítatlan rakétákból, bombákból és torpedókból, amelyeket a szárny alatt és a törzs alatt felfüggesztettek fel.
Források : https://www.secretprojects.co.uk/ , https://oldmachinepress.com/ , https://pdm.livejournal.com/