Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 927
73 077
113

saab.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
MiG-321(koncepció) a 80-as évek végére elkészültek a tervdokumentációval, de mivel túl drága volt nem lett belőle semmi.

 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 752
113
Volt egy alsó beömlős és kacsaszárnyas MiG-21 prototípus (E-8), azt kellett volna összeházasítani ezzel a szárnnyal a variaszárny irányba elmenés helyett.
b283ed55a4eb2a6838ce1f6ed064ac3b.jpg
Késő bánat eb gondolat.

Vélem, hogy az elrendezés előnyeit - no meg problémáit - fbw rendszerrel lehetett volna leginkább menedzselni.
Csak hát a MiG irodánál még akkor is ragaszkodtak a 29-esnél a hagyományos tolórudas vezérléshez, amikor már az "örök" vetélytárs Szuhoj is elengedte a dolgot.
Túl korán jött, de ahhoz meg nem elég régen, hogy a problémák ne hagyjanak túl mély nyomot a kollektívában.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest

Napier Sabre VIII (E.122) motor és akinek szánták (Nagy-Britannia. 1946)....​


E.122 a brit H-alakú, 24 hengeres Sabre repülőgép-hajtóművek sorának legújabb tagja volt, és ezek közül a legerősebb. A motor kétfokozatú kompresszorral és ellentétesen forgó koaxiális légcsavarokkal volt felszerelve. A második világháború után, 1946-ban fejlesztették ki. A hengerekbe víz-metanol keverék befecskendezése miatt teljesítménye elérheti a 3350-3500 LE-t. 3750 ford./percnél. Négy további hűtőt kellett felszerelni rá – egyet minden szívócsatornára, amely a kompresszorháztól a hengerblokkhoz rögzített szívócsonkhoz vezet. Egyes adatok szerint ez egy befejezetlen projekt maradt, mások szerint prototípust adtak ki. Ez a "félig mitikus" motor legalább két "egyedi" repülőgép-projektet szült ...

Napier Sabre VIII E.122 (1)


Az első projektet kezdeményezésre maga a Napeir cég dolgozta ki ugyanabban az 1946-os évben. A repülőgép együléses farok nélküli vadászrepülőgép volt, enyhén lehajtott szárnyú, enyhén lehajtott végekkel. A motort (amelynek a jármű orrában gyűrű alakú hűtő volt) a törzs közepére szerelték a pilótafülke mögött, és a pilótafülke alatt áthaladó hosszúkás tengely segítségével forgatták a légcsavarokat. A futómű tricikli elrendezésű volt, farokkerékkel. Fegyverzet: négy darab 20 mm-es ágyú a szárnyba párosítva a légcsavarok forgási zónáján kívül. A tervezési sebesség 500 mérföld per óra volt, vagyis valamivel több, mint 800 km/h.

Napier Sabre VIII E.122 (2)


A második projektet szintén a Blackburn cég dolgozta ki saját kezdeményezésére, az N.11 / 44 (OR.174) specifikáció szerinti feladat javaslatként kívánta megallotni. Vagyis versenytársa lehet egy olyan gépnek, mint a Westland Wyvern. Ez egy támadó repülőgép, egy hordozó alapú támadó repülőgép és egy torpedóbombázó lett volna. A farokrészbe beépített motorral és forgó toló koaxiális légcsavarokkal.

Napier Sabre VIII E.122 (3)


A szárny egyenes, a végeibe további üzemanyagtartályok vannak beépítve. A fegyverzet négy 20 mm-es ágyúból állt az orrban, valamint irányítatlan rakétákból, bombákból és torpedókból, amelyeket a szárny alatt és a törzs alatt felfüggesztettek fel.

Források : https://www.secretprojects.co.uk/ , https://oldmachinepress.com/ , https://pdm.livejournal.com/
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 489
113
Találtam egy régi eszközről pár videót, amit igazából nem tudom, hogy melyik topicba rakjak. Lehet,hogy a kísérleti repülőgépek közt lenne helye, ha valaki szeretné, akkor majd átteszi oda. Az eszköznek sem szárnya, sem forgószárnya nincsen. Leginkább az amerikaiak LLTV-jéhez(Lunar Landing Trainig Vehicle) hasonlítható, csak annál jóval hamarabb jelent meg. Az eszköz neve "Turboljot", illetve "Repülő Asztal". A tervezése 1955-ben már zajlott, 1958-ban, pedig a nyilvánosság is láthatta repülni,az tusinoi repülőnapon.

A tervezője bizonyos Aram Rafaeljanc volt.

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat