Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
VZ-9 Avrocar

404630687_730726909087197_8113287640949849818_n.jpg

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 350
113
Azt olvastam itt-ott, hogy 1.4 Mach sebességre tervezték.
Láttam valamikor egy ábrát a légellenállás növekedéséről a sebesség függvényében, s akkor az fogalmazódott meg bennem, hogy úgy 1.4 - 1.6 Mach az a tartomány, ami felett már nagyon megugrik az ellenállás.
A Concorde ugye tudott 2 Machot is utánégető nélkül, a Tu-144 D változata is tudott 1.9-et az utánégető nélküli hajtóművel.
Ami nekem azt jelenti, hogy - műszaki határokkal - méretezés kérdése a viszonylag gazdaságos sebesség értéke.
Pontosabban ezen felül egy még fontosabbé; a gazdasági körülményeké.
Az olajválságig az amerikaiak még 3 Mach-ban gondolkodtak...

A Tu-144 prototípusa, illetve Sz verziója ilyen szempontból "őszinte" volt ahogy olvastam:
1.4-1.6 Machra lassult vissza az utánégető kikapcsolása után;)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
1 évvel ez előtti videó.


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113

Hát nem is tudom. Bár az előny, ha nincsenek mozgatható felületek, de a fúvókák is csinálhatnak felesleges légellenállást. Illetve folyamatosan mennyi kell ki a levegőnek belőlük, hogy ne legyen ellenállás. Ez viszont plusz energiafogyasztást jelent. Gyanakszom, hogy a hátrányok elviszik az előnyöket. Ráadásul amúgy is komoly előny kell, ha el akarnak térni a hagyományos felépítésektől.

Ellenben a csupaszárny gépek fő problémája a stabilitás és irányítás. Ott lehet hogy érdemes lenne megnézni hátha ezzel könnyebben menne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
$60 million US Air Force partnership with Hermeus start-up for flight testing hypersonic aircraft

HFZDMPCSHRAMTGX2DJ65E3ROPI.jpg








Hermeus has completed testing of its first fully-integrated vehicle, Quarterhorse Mk 0. This non-flying prototype acted as a ‘dynamic iron bird’ for the company by validating all major aircraft subsystems in a real-world environment...


Quarterhorse.jpg


 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 784
30 563
113
Azért azt tegyük hozzá,hogy nem a MiG irodán múlott,hogy végül a CAGI alapformát kellett használják,és két hajtóművel.Ők egy egy hajtóműves könnyűvadászt ajánlottak,amit központilag utasitottak el,és parancsba adták a megvalosúlt 29 tervezését.
4533-bd4e4573e28aa84c8d1ab86363e5992e.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 827
31 839
113
Azért azt tegyük hozzá,hogy nem a MiG irodán múlott,hogy végül a CAGI alapformát kellett használják,és két hajtóművel.Ők egy egy hajtóműves könnyűvadászt ajánlottak,amit központilag utasitottak el,és parancsba adták a megvalosúlt 29 tervezését.
4533-bd4e4573e28aa84c8d1ab86363e5992e.jpg

Ez már a 29-es első felszállása után évekkel született koncepció volt.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 784
30 563
113
Ez már a 29-es első felszállása után évekkel született koncepció volt.
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 827
31 839
113
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó

De ezek mind a 33-as projekt elképzelései voltak, ami már a 29-es utáni volt. Bár vannak akik szerint már a 70-es években is létezett.
Mindenesetre a wikipedia szerint is 1980 körül kezdődött:
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
896
2 202
93
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó

Váóó. Mintha egy MIG és egy F-16 szerelemgyereke lenne. Érdekes lett volna nagyban.