Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 439
83 600
113
Aurora begins fabrication of X-65 ‘active flow control’ jet...

DARPA, Aurora Flight Sciences started building radical prototype plane - DARPA and Aurora Flight Sciences' X-65 prototype aims to pioneer a new type of aircraft that maneuvers using pressurized air instead of physical flight control surfaces...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and weasel007

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 439
83 600
113
Skunk Works Rolls Out X-59, NASA's Newest X-Plane...


Lockheed_Martin_X_59_Roll_Out.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 714
13 343
113
Azt olvastam itt-ott, hogy 1.4 Mach sebességre tervezték.
Láttam valamikor egy ábrát a légellenállás növekedéséről a sebesség függvényében, s akkor az fogalmazódott meg bennem, hogy úgy 1.4 - 1.6 Mach az a tartomány, ami felett már nagyon megugrik az ellenállás.
A Concorde ugye tudott 2 Machot is utánégető nélkül, a Tu-144 D változata is tudott 1.9-et az utánégető nélküli hajtóművel.
Ami nekem azt jelenti, hogy - műszaki határokkal - méretezés kérdése a viszonylag gazdaságos sebesség értéke.
Pontosabban ezen felül egy még fontosabbé; a gazdasági körülményeké.
Az olajválságig az amerikaiak még 3 Mach-ban gondolkodtak...

A Tu-144 prototípusa, illetve Sz verziója ilyen szempontból "őszinte" volt ahogy olvastam:
1.4-1.6 Machra lassult vissza az utánégető kikapcsolása után;)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 687
26 965
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Képek.

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 687
26 965
113
1 évvel ez előtti videó.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 846
9 789
113
Aurora begins fabrication of X-65 ‘active flow control’ jet...

DARPA, Aurora Flight Sciences started building radical prototype plane - DARPA and Aurora Flight Sciences' X-65 prototype aims to pioneer a new type of aircraft that maneuvers using pressurized air instead of physical flight control surfaces...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hát nem is tudom. Bár az előny, ha nincsenek mozgatható felületek, de a fúvókák is csinálhatnak felesleges légellenállást. Illetve folyamatosan mennyi kell ki a levegőnek belőlük, hogy ne legyen ellenállás. Ez viszont plusz energiafogyasztást jelent. Gyanakszom, hogy a hátrányok elviszik az előnyöket. Ráadásul amúgy is komoly előny kell, ha el akarnak térni a hagyományos felépítésektől.

Ellenben a csupaszárny gépek fő problémája a stabilitás és irányítás. Ott lehet hogy érdemes lenne megnézni hátha ezzel könnyebben menne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 439
83 600
113
$60 million US Air Force partnership with Hermeus start-up for flight testing hypersonic aircraft

HFZDMPCSHRAMTGX2DJ65E3ROPI.jpg








Hermeus has completed testing of its first fully-integrated vehicle, Quarterhorse Mk 0. This non-flying prototype acted as a ‘dynamic iron bird’ for the company by validating all major aircraft subsystems in a real-world environment...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Quarterhorse.jpg


 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 439
83 600
113

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 210
35 447
113
Azért azt tegyük hozzá,hogy nem a MiG irodán múlott,hogy végül a CAGI alapformát kellett használják,és két hajtóművel.Ők egy egy hajtóműves könnyűvadászt ajánlottak,amit központilag utasitottak el,és parancsba adták a megvalosúlt 29 tervezését.
4533-bd4e4573e28aa84c8d1ab86363e5992e.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 714
37 311
113
Azért azt tegyük hozzá,hogy nem a MiG irodán múlott,hogy végül a CAGI alapformát kellett használják,és két hajtóművel.Ők egy egy hajtóműves könnyűvadászt ajánlottak,amit központilag utasitottak el,és parancsba adták a megvalosúlt 29 tervezését.
4533-bd4e4573e28aa84c8d1ab86363e5992e.jpg

Ez már a 29-es első felszállása után évekkel született koncepció volt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 210
35 447
113
Ez már a 29-es első felszállása után évekkel született koncepció volt.
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 714
37 311
113
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó

De ezek mind a 33-as projekt elképzelései voltak, ami már a 29-es utáni volt. Bár vannak akik szerint már a 70-es években is létezett.
Mindenesetre a wikipedia szerint is 1980 körül kezdődött:
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
999
2 536
93
Találtam egy képet,ahol jobban látszik a légbeömlő (valahol fent van a neten a gyári modell is,de most azértse jön elő)
33456-aec09ee75e3aa6f4d1094412ad18b8e5.jpg

Az eredeti 33as tervezeten egy ék forma beömlő volt,és alatta az orrfutó.
images
Ezen a modellen meg a későbbi LFI javaslat.29éhez hasonló beömlő,és elötte az orrfutó

Váóó. Mintha egy MIG és egy F-16 szerelemgyereke lenne. Érdekes lett volna nagyban.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 210
35 447
113
De ezek mind a 33-as projekt elképzelései voltak, ami már a 29-es utáni volt. Bár vannak akik szerint már a 70-es években is létezett.
Mindenesetre a wikipedia szerint is 1980 körül kezdődött:
MiG33 késöbb egy 29 változat jelölése volt.MiG 33 tervezet meg a MIg21 utódja lett volna.MiG honlap szerint már a BIS sorozatgyártásának elkezdésekor bemutatták az illetékes elvtársaknak a vázlatokat.Persze azok nem részletes tervek voltak.
a29 és a Su27 alapvető formatervét meg a CAGI kutatóközpont csinálta,már a 60as évek végétől induló fejlesztésben.Igy nézve a 29es tényleg korábbi terv.
De az iroda maga nem a kéthajtóműves formát,hanem a saját egy hajtóműves tervüket javasolták frontvadásznak,könnyűvadászak exportra.