Környezetvédelem

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
A cikkből kiderül, hogy a hibrid és a full elektromos SUV-okat is támadják, amelyek aligha bocsáthatnak ki káros anyagot
Aligha...
Főleg a hibrid, amit tölteni még senki se látott, viszont legalább van benne +1 tonna aksi...
Amúgy az megvan, hogy a környezetvédelem arról kellene, hogy szóljon, hogy nem használunk fel semmit feleslegesen, nem pedig arról, hogy egy jelszót mantrázunk.
De végülis, mindig meg lehet magyarázni, hogy a környezetvédelem nevében csinálunk 4 tonnás dögöket, amiket meghajtunk 1,5 tonna litiummal, mert mi nagyon zöldek vagyunk.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 620
11 296
113
Pert nyert a Greenpeace a Fertő tavi beruházásra 2023. májusában kiadott környezetvédelmi működési engedély ügyében. A Győri Törvényszék mai ítélete a vonatkozó határozatot megsemmisítette. Kimondták, hogy a határozat kiadásakor az illetékes Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal csak látszat eljárást folytatott le, véleménye feltételezéseken alapult, mert nem kérte ki az ebben az ügyben különösen fontos vízügyi szakhatóság véleményét sem. A Törvényszék a Kormányhivatalt új eljárás lefolytatására, ezen belül szakhatósági állásfoglalás beszerzésére is kötelezte.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 070
16 292
113
A cikkből kiderül, hogy a hibrid és a full elektromos SUV-okat is támadják, amelyek aligha bocsáthatnak ki káros anyagot

Nem kell benne logikát keresni, hiszen nem környezetvédők, a környezetet nem védik hanem a létezésükkel szennyezik ezek a magukat környezetvédőnek maszkírozó marxisták és anarchisták.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 654
32 254
113
Európai értékek
Nagyvárad után a vasút mellett egy hatalmas 2-3km hosszan 5-6 sor magasságban állnak a hulladék hűtők, mosógépek a szabad ég alatt.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
A cikkből kiderül, hogy a hibrid és a full elektromos SUV-okat is támadják, amelyek aligha bocsáthatnak ki káros anyagot

Mármint az elektromos SUV nem ott termeli a kipufogógázt, ahol épp van, hanem az erőműben. Ott viszont jó sokat, mert ezek mégis csak 2,5-3 tonnás csillagromboló tankok és azért, hogy a 90 kilós habtestedet A-ból B-be eljuttassák, elég sok energiát zabálnak meg. Viszonylag ritkán látni ilyeneket 5 emberrel megtömve, mert akik veszik őket, azoknak van pénz lóvéra és a családban esélyesen van másik kocsi is. 130 km/h-val, autópályán úgy 30 kWh / 100 km körül zabálnak, amibe nincs benne a töltési veszteség, az önkisülés és a hálózati veszteség. Azokkal együtt van 35-40 kWh / 100 km is, attól függően, hogy milyen töltőt használ a tulaj. Egy benzines kisautó ennél kevesebbet pöfög ki. Meg a gyártásuknál eleve keletkezett egy akkora szennyezési puttony, hogy egy benzines kisautó 10 év alatt sem szennyez annyit, mint amennyiért ezek a szörnyetegek az első méter megtétele előtt is már felelősek. Arról nem is beszélve hogy ha dupla tömeggel terheljük az utat, az az útnak sem használ. A szmog nagy része finom por, amihez az autók a gumikból, a fékekből és az aszfaltból lekoptatott részecskékkel és a por felverésével járulnak hozzá. Egy nehezebb autó több anyagot koptat el. Egy nagyobb, rosszabb légellenállású SUV több légáramlást gerjeszt ugyanolyan sebességnél. Az akkumulátor nem csak nehéz, de helyet is foglal és igen drága is. Ezeket a zöld vallási bűnbocsátó cédulákat (életérzést) nagyon sok pénzért olyanok veszik, akik szeretnek terpeszkedni, kérkedni és hancúrléc méretét autómérettel helyettesíteni. Nem az elektromos törpéket veszik, hanem az óriásokat. Tehát ezek a csatahajók nem csak iszonyú nehezek, de nagyok is. Egy 5 méter feletti hosszúságú és tükörrel 2,2 m széles elektromos SUV akkora területet foglal el haladás közben is és parkolás közben is, hogy arra egy városi kisautó majdnem kétszer beférne. Míg autópályán sokat esznek, addig a városban sok helyet foglalnak. Aztán ott van, hogy ezeknek a 100 kWh körüli, vagy még nagyobb aksija töltéséhez kell ám teljesítmény, különben örök élet, meg egy nap, mire feltöltődik. Az pedig ugyebár hálózati terhelést jelent és hálózatfejlesztési költséget. Ekkora tömeg megállításához szép hosszú fékút tartozik és ha elmér valaki valamit, akkor ekkora tömeg becsapódása pusztít, mint az atombomba. Ráadásul ezek imádnak kigyulladni és szinte olthatatlanok. De ezt a szokásukat álló helyzetben is előadják. Töltés közben is, hiszen komolyabb töltési teljesítménynél melegszik az autó is, a töltő is, a vezeték is, mint egy kazán. De ha elromlik valami az aksinál, akkor még töltés nélkül is képesek álló helyzetben kigyulladni. Elég annyi hozzá, hogy rövidre zár egy hibás cella, vagy csatlakozás. Jó nagy aksipakkban jó sok cella van, egyre növekvő kockázattal.

Japánban ugyanazokra a problémákra, a városi szmogra, az utak túlterheltségére, a zsúfolt városok parkolási gondjaira, a közlekedésbiztonsági kérdésekre, a zajterhelésre, stb... tudtak észszerű megoldást is találni. Egyszerűen a még jól használható, lehető legkisebb autókat (kei kategória) kezdték nyomni (35-40% az arányuk) és alacsonyra vették a sebességhatárokat. És ezzel a kettővel az összes probléma terén érdemi javulást tudtak elérni. Töredék annyi pénzből, mintha guruló csatahajókat kezdtek volna építeni, másfajta (alapvetően észszerűtlen) meghajtással. És ezzel nem tönkretették a saját autóiparukat, hanem fejlesztették.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 280
37 219
113
Mármint az elektromos SUV nem ott termeli a kipufogógázt, ahol épp van, hanem az erőműben. Ott viszont jó sokat, mert ezek mégis csak 2,5-3 tonnás csillagromboló tankok és azért, hogy a 90 kilós habtestedet A-ból B-be eljuttassák, elég sok energiát zabálnak meg. Viszonylag ritkán látni ilyeneket 5 emberrel megtömve, mert akik veszik őket, azoknak van pénz lóvéra és a családban esélyesen van másik kocsi is. 130 km/h-val, autópályán úgy 30 kWh / 100 km körül zabálnak, amibe nincs benne a töltési veszteség, az önkisülés és a hálózati veszteség. Azokkal együtt van 35-40 kWh / 100 km is, attól függően, hogy milyen töltőt használ a tulaj. Egy benzines kisautó ennél kevesebbet pöfög ki. Meg a gyártásuknál eleve keletkezett egy akkora szennyezési puttony, hogy egy benzines kisautó 10 év alatt sem szennyez annyit, mint amennyiért ezek a szörnyetegek az első méter megtétele előtt is már felelősek. Arról nem is beszélve hogy ha dupla tömeggel terheljük az utat, az az útnak sem használ. A szmog nagy része finom por, amihez az autók a gumikból, a fékekből és az aszfaltból lekoptatott részecskékkel és a por felverésével járulnak hozzá. Egy nehezebb autó több anyagot koptat el. Egy nagyobb, rosszabb légellenállású SUV több légáramlást gerjeszt ugyanolyan sebességnél. Az akkumulátor nem csak nehéz, de helyet is foglal és igen drága is. Ezeket a zöld vallási bűnbocsátó cédulákat (életérzést) nagyon sok pénzért olyanok veszik, akik szeretnek terpeszkedni, kérkedni és hancúrléc méretét autómérettel helyettesíteni. Nem az elektromos törpéket veszik, hanem az óriásokat. Tehát ezek a csatahajók nem csak iszonyú nehezek, de nagyok is. Egy 5 méter feletti hosszúságú és tükörrel 2,2 m széles elektromos SUV akkora területet foglal el haladás közben is és parkolás közben is, hogy arra egy városi kisautó majdnem kétszer beférne. Míg autópályán sokat esznek, addig a városban sok helyet foglalnak. Aztán ott van, hogy ezeknek a 100 kWh körüli, vagy még nagyobb aksija töltéséhez kell ám teljesítmény, különben örök élet, meg egy nap, mire feltöltődik. Az pedig ugyebár hálózati terhelést jelent és hálózatfejlesztési költséget. Ekkora tömeg megállításához szép hosszú fékút tartozik és ha elmér valaki valamit, akkor ekkora tömeg becsapódása pusztít, mint az atombomba. Ráadásul ezek imádnak kigyulladni és szinte olthatatlanok. De ezt a szokásukat álló helyzetben is előadják. Töltés közben is, hiszen komolyabb töltési teljesítménynél melegszik az autó is, a töltő is, a vezeték is, mint egy kazán. De ha elromlik valami az aksinál, akkor még töltés nélkül is képesek álló helyzetben kigyulladni. Elég annyi hozzá, hogy rövidre zár egy hibás cella, vagy csatlakozás. Jó nagy aksipakkban jó sok cella van, egyre növekvő kockázattal.

Japánban ugyanazokra a problémákra, a városi szmogra, az utak túlterheltségére, a zsúfolt városok parkolási gondjaira, a közlekedésbiztonsági kérdésekre, a zajterhelésre, stb... tudtak észszerű megoldást is találni. Egyszerűen a még jól használható, lehető legkisebb autókat (kei kategória) kezdték nyomni (35-40% az arányuk) és alacsonyra vették a sebességhatárokat. És ezzel a kettővel az összes probléma terén érdemi javulást tudtak elérni. Töredék annyi pénzből, mintha guruló csatahajókat kezdtek volna építeni, másfajta (alapvetően észszerűtlen) meghajtással. És ezzel nem tönkretették a saját autóiparukat, hanem fejlesztették.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
641
2 782
93
Hát ezek a fickók itt nálunk nem lennének hosszú életűek.
A mi falunkban az autók 70-80% -a SUV meg Pickup.
Még a nyuggerek is SX4-el meg Dusterrrel járnak ha azokat SUV-nak lehet nevezni.
De van már a faluban X8-as is.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
641
2 782
93
bmw-x8-1540304726-watermarked-1540310614.jpg
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 620
11 296
113
A jövő nemzedékek szószólója a környezetvédelmi hatósági szerződés alkalmazási szempontjairól figyelemfelhívást és jogi összefoglalót adott ki, amelyben megfogalmazta az Alaptörvényből, a vonatkozó jogszabályokból és a jogtudomány által tett megállapításokból fakadó alapjogi és közigazgatási jogi kereteket, felhívva a jogalkotó, illetve egyes intézmények és a nyilvánosság figyelmét a nemzet közös örökségének megőrzéséhez szükséges teendőkre.
A szószóló a figyelemfelhívásban jelezte, hogy a környezetvédelmi hatósági szerződésről szóló 432/2023. (IX. 21.) Kormányrendelet rendkívül tág keretet ad hatósági szerződés kötésére bármilyen típusú környezetvédelmi hatóság számára, tetszőleges környezeti ügyben, a magasabb szintű jogszabályok által előírt tartalmi elemek mellőzésével, a hatósági szerződés eredeti céljával ellentétesen, bármely pontosító, a kereteket megszabó feltétel nélkül, tehát a jogbiztonságot is veszélyeztető jogalkotási hiányosságokkal. Felhívta a figyelmet arra, hogy a Kormányrendelet a jogellenes magatartások esetén a hatósági határozatba foglalt szankciók kiváltásaként, valódi felelősségre vonás helyett, sőt azok alkalmazását felfüggesztve kínál lehetőséget hatósági szerződés megkötésére, ezáltal a Kormányrendeletben szereplő megoldás akár visszafordíthatatlan negatív környezeti hatásokat is okozhat, amely a jelen és jövő nemzedékek érdekeit egyaránt hátrányosan érintheti.
A hatósági szerződés jogintézményének eredeti, hatályos jogszabályokban meghatározott célja nem a már bekövetkezett jogsértő állapot vagy magatartás egyszerű legalizálása, hanem kifejezetten többletvállalások rögzítése mellett az önkéntes megállapodás keretében a jogkövetés egyéb formáinak megállapítása olyan esetben, amely a közérdek és az ügyfél számára is egyaránt előnyös. Mindezek alapján tehát a Kormányrendelet csak olyan közérdekű környezetvédelmi ügyeket szabályozhatna, amelyek megfelelnek a fenti elvárásoknak, valamint rendelkeznie kellene arról, hogyan vehetnek részt a szerződéskötési procedúrában az érintett ügyfelek, társadalmi szervezetek, továbbá miként biztosítható a jogorvoslati joguk.
A szószóló kérdésesnek tartja a kapcsolatot a veszélyhelyzet és a környezetvédelmi hatósági szerződés jogintézménye között, mivel a veszélyhelyzeti felhatalmazás csakis a rendkívüli körülmények orvoslására, annak hatásaira vonatkozhatna
. Sajnos a szóban forgó szabályozásnak lehetnek olyan, hosszútávú negatív hatásai, amelyek az Alaptörvény P) cikkében külön védelem alá helyezett, a nemzet közös örökségébe tartozó értékeket veszélyeztethetik, ez pedig ellentmond az Alkotmánybíróság által meghatározott zsinórmértéknek, mely szerint a veszélyhelyzeti kormányrendelet intézkedésével szemben elvárás, hogy az a konkrét veszélyhelyzet leküzdése érdekében szükséges és az elérni kívánt céllal arányos legyen, valamint az alapul szolgáló okok megszűntét követően ne maradjanak fenn visszafordíthatatlan hatások.
Kiemelendő, hogy amennyiben a hatósági szerződésre vonatkozó alaptörvényi kritériumok, illetve vonatkozó jogszabályok előírásai a Kormányrendelet tekintetében nem teljesülnek, akkor az nem alkalmas arra, hogy tiszta és korrekt jogi helyzetet teremtsen, így nem szolgálja sem a jogbiztonság, sem a környezetvédelem szempontjait, és ebből eredően az abban részes feleknek, illetve az érintett társadalomnak sem nyújt megfelelő, jogilag egyértelműen értelmezhető garanciákat.
A megelőzés, elővigyázatosság, a szennyező fizet, valamint a visszalépés tilalma elveinek sérelme és az alapjogokat illető szükségesség-arányosság vizsgálatának hiánya miatt a szószóló a szóban forgó Kormányrendelet felülvizsgálatára tett javaslatot, az alaptörvényi és eljárásjogi követelményeknek való teljes megfelelés érdekében.
A teljes szöveg itt érhető el: https://www.ajbh.hu/documents/10180...1-6c17-c891-66e0-4a8dcd580f0a?t=1696333472617