Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 184
113

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
913
1 893
93
Jól látom, hogy Veszprémhez hasonlóan itt is megmaradt a palatető? Mert ha valami van, akkor ezt nem értem. Ha már teljesen felújítod az állomást és környezetét, akkor azt a nyamvadt tetőt mégis miért nem lehetne legalább hullámlemezre kicserélni?
- Kérlek ne haragudj, ám az állomást eredeti állapotára újították fel, nekem legalábbis tetszik! Nem tudom milyen lemeztetőre gondoltál? Valahogy nekem a lemez nem tetszene! A tető elég meredek, így egy jégeső sem bántja talán! Kisvárosomban a régi gimnázium tetőszerkezete is így néz ki s bírja a kiképzést jó régóta.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 881
32 504
113
Jól látom, hogy Veszprémhez hasonlóan itt is megmaradt a palatető? Mert ha valami van, akkor ezt nem értem. Ha már teljesen felújítod az állomást és környezetét, akkor azt a nyamvadt tetőt mégis miért nem lehetne legalább hullámlemezre kicserélni?
Szerintem nem jól látod.
"A projekt során 113 négyzetméternyi tetőzet kapott új kerámia cserépfedést..."

Ha már leszedték, akkor nem hiszem, hogy azbeszt tartalmú palát kapott, illetve ha homogén a kinézet, akkor gondolom -bár nem írja, hogy mekkora a teljes tetőfelület- az egész kerámia cserepet kapott.

A környezete meg egy 2021-es Google Earts képen hááát...

Itt láthatod, hogy a régi palát szedik:
kenderes_allomasepulet.jpg

Munka közben, az első képen direkt ugyan úgy a fogadó oldalról kerestem képet, mint a felső képen látszik a megkezdett munka:
60582157_1857365561030201_4419499911402225664_n.jpg

60466637_1857365384363552_1654881002574577664_n.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 998
31 076
113
- Kérlek ne haragudj, ám az állomást eredeti állapotára újították fel, nekem legalábbis tetszik! Nem tudom milyen lemeztetőre gondoltál? Valahogy nekem a lemez nem tetszene! A tető elég meredek, így egy jégeső sem bántja talán! Kisvárosomban a régi gimnázium tetőszerkezete is így néz ki s bírja a kiképzést jó régóta.
Szerintem nem jól látod.
"A projekt során 113 négyzetméternyi tetőzet kapott új kerámia cserépfedést..."

Ha már leszedték, akkor nem hiszem, hogy azbeszt tartalmú palát kapott, illetve ha homogén a kinézet, akkor gondolom -bár nem írja, hogy mekkora a teljes tetőfelület- az egész kerámia cserepet kapott.

A környezete meg egy 2021-es Google Earts képen hááát...

Itt láthatod, hogy a régi palát szedik:
kenderes_allomasepulet.jpg

Munka közben, az első képen direkt ugyan úgy a fogadó oldalról kerestem képet, mint a felső képen látszik a megkezdett munka:
60582157_1857365561030201_4419499911402225664_n.jpg

60466637_1857365384363552_1654881002574577664_n.jpg
Megkövetem magam, mert akkor itt Veszprémmel ellentétben sikerült lecserélni rendesre a tetőszerkezetet. Ezzel szemben Veszprémben nem elég, hogy az 202-as Európa Kulturális Fővárosára el sem kezdődött az állomás felújítása, hanem csak menet közben jutott eszébe valakinek. Plusz felemásra sikerült, mert az igaz, hogy az állomásépületet magát felújították, de az aszbesztes több évtizedes tető cseréjére már nem jutott pénz, ahogy a vágányok is maradtak ugyanolyanok. Na de majd a TEN-T NATO kompatibilitás képében talán :hadonaszos:
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 881
32 504
113
Megkövetem magam, mert akkor itt Veszprémmel ellentétben sikerült lecserélni rendesre a tetőszerkezetet. Ezzel szemben Veszprémben nem elég, hogy az 202-as Európa Kulturális Fővárosára el sem kezdődött az állomás felújítása, hanem csak menet közben jutott eszébe valakinek. Plusz felemásra sikerült, mert az igaz, hogy az állomásépületet magát felújították, de az aszbesztes több évtizedes tető cseréjére már nem jutott pénz, ahogy a vágányok is maradtak ugyanolyanok. Na de majd a TEN-T NATO kompatibilitás képében talán :hadonaszos:
Szerintem nem attól az azbesztmennyiségtől fognak tömegek rákot kapni, amit a galambok bélsara kimar a tetőből és a levegőbe jut. Önmagában tudtommal nem olyan veszélyes, inkább ha vágják és közvetlen belégzik a porát. Ha jó, teszi a dolgát, akkor miért kellene kicserélni?
És nem szabad azt sem figyelmen kívül hagyni, hogy vélhetően 10-20 százalékkal legalább megnövelte volna -szerintem- a pala bontása, szállítása, deponálása; illetve az új héjszerkezet építése.
Az esztétikai okok meg olyanok, hogy kinek mi tetszik. Elfogadom, hogy nem tetszik, nekem sem a legkedvencebb anyagom.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby