Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 386
30 450
113
Hadd segítsek:
triesztkik-t.jpg

A szaggatott kék vonal a tervezet vasúti bekötés a legutóbbi tervek szerint, a kék a meglévő vasúti kapcsolat. Közlekedési szempontból abszolúte ideális helyen fekszik a rakparti telek, minden kapcsolat megvan.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 386
30 450
113
Három típusa van a balos "szakértőnek":
  • jól megfizetett, korrupt figura, aki bármilyen hazugságot, hülyeséget arccal felvállal, bár tudja, hogy az, mert szakmájába vág. Általában saját maga állítja össze a lejárató féligazságok, hazugságok halmazát, csak hívni kell, utalni és jön és elmondja.
  • szarul, de megfizetett lelkes hülye, akinek van köze a szakmához, de egyszerűen csak túl hülye és elvakítja az ideológia, gyakran nem is kér pénzt, lelkesedésből, párhűségből nyomja. Általában saját maga találja ki a nettó hülyeségeit némi valóságos dologgal keverve, meggyőződése, hogy minden stimmel velük.
  • teljesen világtalan figura, aki helyett újságírók állítják össze a hazugság/hülyeséggyűjteményt, az újságírók gyakran a második típusba tartoznak lelkesedés és meggyőződés szempontjából és ugyanúgy nem tudják, hogy hülyeségeket hazudnak, máskor viszont nagyon is! Az ilyen hülyék nagyon olcsók, gyakran elég nekik az öt perc hírnév is, meg egy simi a pártfőnök sameszától.
Emiatt mondják, hogy a szakértelem egy bolsi trükk. Merthogy az.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 915
6 195
113
Hadd segítsek:
triesztkik-t.jpg

A szaggatott kék vonal a tervezet vasúti bekötés a legutóbbi tervek szerint, a kék a meglévő vasúti kapcsolat. Közlekedési szempontból abszolúte ideális helyen fekszik a rakparti telek, minden kapcsolat megvan.
Szóval jelenleg nincs vasúti kapcsolat, de kiépíthető. Már csak engedély kell a szomszéd telek tulajdonosától, és meg kell építeni. Persze lehet hogy a jogi része rendben van, és csak építeni kell. :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 386
30 450
113
Szóval jelenleg nincs vasúti kapcsolat, de kiépíthető. Már csak engedély kell a szomszéd telek tulajdonosától, és meg kell építeni. Persze lehet hogy a jogi része rendben van, és csak építeni kell. :)
De van, ott van a telek határán. A szaggatott vonal pedig nem magánterületen halad. Az iparvágány tulajdoni státusza jelen esetben nem ismert, de az biztos, hogy mint szolgáltatás a kikötő autoritása alá tartozik. Szóval a sugallatod nem fogja megállni a helyét.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 572
3 222
113
Én még várom az adriai kikötőnk történetét ,amikor kiborul abban is a bili.
Állítólag ott akarunk kikötőt építeni, ahol 50 km-es körzetben, van már 3 nemzetközi komoly kikötő. ( Triest, Fiume, Koper )
Ott akarunk kikötőt, ahol a vízmélység talán 3 méter átlagban, és így kotorni kellene a medret, évente, mert 12 méter mélység kell.
2026-ban már üzemelne, de ne pánikoljon senki, még nem csináltunk érdemben semmit, hogy ott kikötő legyen, egy év múlva. :)
Viszont van felügyelő bizottsága, a történetnek, akik éves bérköltsége, milliárdos tétel szintén.
Természetesen, hajót ezen emberek sem láttak még másból, csak hajtogatott papírból.
Ja, vasútvonal sem vezet oda, hogy a szárazföldi szállítás legjobb módja biztosítva legyen egy képzeletbeli kikötőbe. Azt megépítettük Belgrádba, a szintén semmibe.
Aki komolyabban szeretne utána nézni a történetnek, annak javaslom a podcast videót a youtube csatornán, ami MAHART egykori vezérigazgatójával készült interjú felvételét tartalmazza ebben a témában.
Szerinte egyébként, egy pénzmosási beruházás, semmi több, az egész.
Ő nyilatkozta ezen állításokat.
Le vagy maradva borravaló :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and vata

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
894
2 603
93
De van, ott van a telek határán. A szaggatott vonal pedig nem magánterületen halad. Az iparvágány tulajdoni státusza jelen esetben nem ismert, de az biztos, hogy mint szolgáltatás a kikötő autoritása alá tartozik. Szóval a sugallatod nem fogja megállni a helyét.
Hogy mikor volt azt sajna homály fedi a fejemben, de valami olyanra emlékszem, hogy a Kínaiakkal folytatott tárgyalás része volt a vasút fejlesztés és a kikötő, amire a pénz egy részét is ők adják , hitelezik . . . valami kínai árukat mozgatnának erre felé is, ha jól rémlik.
Valami olyan mottó volt, hogy ezt a kínai piaci terjeszkedést mi megállítani nem tudjuk, ezért inkább részt veszünk benne + cserébe a vasútvonalat is gatyába rázzák.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 915
6 195
113
Van. Két helyen is bemegy a telekre. Ott vannak a sínek.
trew.jpg

kjfbjdfkjbvlc.jpg
A képek alapján régóta nem használt vágány van ott. Ha a jogi rész rendben van, akkor is minimum rendbe kell hozni. Ha jól értem a nyilaidat, akkor az egyik vonal a víz másik oldalán van, szerintem azzal azért ne számoljunk. :)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 194
63 237
113
Párszáz mèter ipari vágányon rugóztok? :)
Az a kotrandó rész sem lehet teljesen igaz, mivel tőle jobbra a kikötőmedencében van egy elég nagy hajó.
Nem érdemes vitatkozni valamin, amiről csak újsághireket ismerünk. Szerintem.
De nyugodtan folytassátok...:)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 152
16 773
113
Állítólag ott akarunk kikötőt építeni, ahol 50 km-es körzetben, van már 3 nemzetközi komoly kikötő. ( Triest, Fiume, Koper )

Ha láttad volna ezeket a kikötőket azt is tudnád hogy kb. egy tucat hajó várakozik előttük arra, hogy kirakodjon. Kikötő kapacitás hiány van konkrétan.

Online "élőben" is megnézheted itt: https://www.vesselfinder.com/
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 915
6 195
113
...
Ha láttad volna ezeket a kikötőket azt is tudnád hogy kb. egy tucat hajó várakozik előttük arra, hogy kirakodjon. Kikötő kapacitás hiány van konkrétan.

Online "élőben" is megnézheted itt: https://www.vesselfinder.com/
Megnéztem. Triesztben több üres móló van mint foglalt, de Kopernél is van üres. Legfeljebb valamilyen típusú helyből van hiány.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 152
16 773
113
...
Megnéztem. Triesztben több üres móló van mint foglalt, de Kopernél is van üres. Legfeljebb valamilyen típusú helyből van hiány.

Az üres móló nem egyenlő a kikötői kapacitással, elvégre már nem kézzel pakolják ki az amforákat és a ládákat a melósok. Bazi nagy kapacitású rakadódaruk meg megfelelő hosszú móló is kell az óriás konténerhajók kirakodásához, abból meg véges számú van, így mindig várakoznak.

Persze a yacht marinához meg kompokhoz ilyen nem kell de nem is az a cél, hanem kereskedelmi kikötő.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 525
34 717
113
A képek alapján régóta nem használt vágány van ott. Ha a jogi rész rendben van, akkor is minimum rendbe kell hozni. Ha jól értem a nyilaidat, akkor az egyik vonal a víz másik oldalán van, szerintem azzal azért ne számoljunk. :)
Szerintem rendbe hozni nem nagy kunszt. Itthon is eljárnak/tak a vonatok 100 éves síneken. Meg hát úgyis vannak akik azt vizonálják, hogy úgy se lesz forgalom.
Nem, nem a víz túl oldalán van, hanem a telek felé; a hídon is tart az ív.

Párszáz mèter ipari vágányon rugóztok? :)
Miért, van valami honvédségi beszerzés, aminek a színén vagy mintáján lehetne rugózni?

Persze a yacht marinához meg kompokhoz ilyen nem kell de nem is az a cél, hanem kereskedelmi kikötő.
Majd várjuk ki a végét. :D