Akkor kezd nézegetni, mert közvetlen vasúti kapcsolata van fővonallal és üvölt a műholdképről!A műhold képen nincs vasút ezen a területen.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor kezd nézegetni, mert közvetlen vasúti kapcsolata van fővonallal és üvölt a műholdképről!A műhold képen nincs vasút ezen a területen.
Akkor valamelyikünk nem jó képet néz. Én a volt olajkikötőt nézem, és csak csővezetéket látok, vasutat nem.Akkor kezd nézegetni, mert közvetlen vasúti kapcsolata van fővonallal és üvölt a műholdképről!
Szóval jelenleg nincs vasúti kapcsolat, de kiépíthető. Már csak engedély kell a szomszéd telek tulajdonosától, és meg kell építeni. Persze lehet hogy a jogi része rendben van, és csak építeni kell.Hadd segítsek:
![]()
A szaggatott kék vonal a tervezet vasúti bekötés a legutóbbi tervek szerint, a kék a meglévő vasúti kapcsolat. Közlekedési szempontból abszolúte ideális helyen fekszik a rakparti telek, minden kapcsolat megvan.
De van, ott van a telek határán. A szaggatott vonal pedig nem magánterületen halad. Az iparvágány tulajdoni státusza jelen esetben nem ismert, de az biztos, hogy mint szolgáltatás a kikötő autoritása alá tartozik. Szóval a sugallatod nem fogja megállni a helyét.Szóval jelenleg nincs vasúti kapcsolat, de kiépíthető. Már csak engedély kell a szomszéd telek tulajdonosától, és meg kell építeni. Persze lehet hogy a jogi része rendben van, és csak építeni kell.![]()
Le vagy maradva borravalóÉn még várom az adriai kikötőnk történetét ,amikor kiborul abban is a bili.
Állítólag ott akarunk kikötőt építeni, ahol 50 km-es körzetben, van már 3 nemzetközi komoly kikötő. ( Triest, Fiume, Koper )
Ott akarunk kikötőt, ahol a vízmélység talán 3 méter átlagban, és így kotorni kellene a medret, évente, mert 12 méter mélység kell.
2026-ban már üzemelne, de ne pánikoljon senki, még nem csináltunk érdemben semmit, hogy ott kikötő legyen, egy év múlva.
Viszont van felügyelő bizottsága, a történetnek, akik éves bérköltsége, milliárdos tétel szintén.
Természetesen, hajót ezen emberek sem láttak még másból, csak hajtogatott papírból.
Ja, vasútvonal sem vezet oda, hogy a szárazföldi szállítás legjobb módja biztosítva legyen egy képzeletbeli kikötőbe. Azt megépítettük Belgrádba, a szintén semmibe.
Aki komolyabban szeretne utána nézni a történetnek, annak javaslom a podcast videót a youtube csatornán, ami MAHART egykori vezérigazgatójával készült interjú felvételét tartalmazza ebben a témában.
Szerinte egyébként, egy pénzmosási beruházás, semmi több, az egész.
Ő nyilatkozta ezen állításokat.
Hogy mikor volt azt sajna homály fedi a fejemben, de valami olyanra emlékszem, hogy a Kínaiakkal folytatott tárgyalás része volt a vasút fejlesztés és a kikötő, amire a pénz egy részét is ők adják , hitelezik . . . valami kínai árukat mozgatnának erre felé is, ha jól rémlik.De van, ott van a telek határán. A szaggatott vonal pedig nem magánterületen halad. Az iparvágány tulajdoni státusza jelen esetben nem ismert, de az biztos, hogy mint szolgáltatás a kikötő autoritása alá tartozik. Szóval a sugallatod nem fogja megállni a helyét.
Van. Két helyen is bemegy a telekre. Ott vannak a sínek.Szóval jelenleg nincs vasúti kapcsolat, de kiépíthető. Már csak engedély kell a szomszéd telek tulajdonosától, és meg kell építeni. Persze lehet hogy a jogi része rendben van, és csak építeni kell.![]()
A képek alapján régóta nem használt vágány van ott. Ha a jogi rész rendben van, akkor is minimum rendbe kell hozni. Ha jól értem a nyilaidat, akkor az egyik vonal a víz másik oldalán van, szerintem azzal azért ne számoljunk.Van. Két helyen is bemegy a telekre. Ott vannak a sínek.
![]()
![]()
Állítólag ott akarunk kikötőt építeni, ahol 50 km-es körzetben, van már 3 nemzetközi komoly kikötő. ( Triest, Fiume, Koper )
Megnéztem. Triesztben több üres móló van mint foglalt, de Kopernél is van üres. Legfeljebb valamilyen típusú helyből van hiány.Ha láttad volna ezeket a kikötőket azt is tudnád hogy kb. egy tucat hajó várakozik előttük arra, hogy kirakodjon. Kikötő kapacitás hiány van konkrétan.
Online "élőben" is megnézheted itt: https://www.vesselfinder.com/
...
Megnéztem. Triesztben több üres móló van mint foglalt, de Kopernél is van üres. Legfeljebb valamilyen típusú helyből van hiány.
Szerintem rendbe hozni nem nagy kunszt. Itthon is eljárnak/tak a vonatok 100 éves síneken. Meg hát úgyis vannak akik azt vizonálják, hogy úgy se lesz forgalom.A képek alapján régóta nem használt vágány van ott. Ha a jogi rész rendben van, akkor is minimum rendbe kell hozni. Ha jól értem a nyilaidat, akkor az egyik vonal a víz másik oldalán van, szerintem azzal azért ne számoljunk.![]()
Miért, van valami honvédségi beszerzés, aminek a színén vagy mintáján lehetne rugózni?Párszáz mèter ipari vágányon rugóztok?![]()
Majd várjuk ki a végét.Persze a yacht marinához meg kompokhoz ilyen nem kell de nem is az a cél, hanem kereskedelmi kikötő.
Ez is érdekes elszólás, mert Trieszt, Velence, Koper, Fiume a helyes válasz.Állítólag ott akarunk kikötőt építeni, ahol 50 km-es körzetben, van már 3 nemzetközi komoly kikötő. ( Triest, Fiume, Koper )
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..