Még bőven van jövője a belső égésű motoroknak:
http://www.origo.hu/auto/20180228-mazda-skyactiv-x-menetproba.html
...meg bőven: 15-re "saccolom"!
Annak a többsége is generátor meghajtó státuszban. Szerintem.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még bőven van jövője a belső égésű motoroknak:
http://www.origo.hu/auto/20180228-mazda-skyactiv-x-menetproba.html
...meg bőven: 15-re "saccolom"!
Annak a többsége is generátor meghajtó státuszban. Szerintem.
Annak úgy pont semmi értelme...hatásfok x hatásfok x hatásfok...
Jáháháhá: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/03/03/most_mar_biztos_visszater_a_wankel-motor/Turbófeltöltőre elektromágnest... Miért nem dobta ki akkor inkább az egész motort, tett be a helyére egy gázturbinát és csinált magának egy range-extenderes elektromos autót a legszebb hanggal, amit csak szénhidrogénből ki lehet taposni?!
(túl sok Topgear/Grand Tour...)
Amúgy tényleg: a gázos üzemet elég sok helyen tolják főleg városi buszoknál. De miért nem turbinát tesznek a motor helyére? Kisebb, zajosabb... csak előnyei vannak.
A gázturbinával az is még a gond, hogy az üresjárási fogyasztása brutális. A Jaguar-nak is volt valami hasonló terve, aztán ebbōl sem lett semmiTurbófeltöltőre elektromágnest... Miért nem dobta ki akkor inkább az egész motort, tett be a helyére egy gázturbinát és csinált magának egy range-extenderes elektromos autót a legszebb hanggal, amit csak szénhidrogénből ki lehet taposni?!
(túl sok Topgear/Grand Tour...)
Amúgy tényleg: a gázos üzemet elég sok helyen tolják főleg városi buszoknál. De miért nem turbinát tesznek a motor helyére? Kisebb, zajosabb... csak előnyei vannak.
A gázturbinával az is még a gond, hogy az üresjárási fogyasztása brutális. A Jaguar-nak is volt valami hasonló terve, aztán ebbōl sem lett semmi
Hatotavnovelokent hasznalva ez nem lehet problema mert csak szakaszosan uzemelne. Nem lenne szukseg alapjaratra, csak az idealis fordulaton mukodne es hajtana egy generatort.A gázturbinával az is még a gond, hogy az üresjárási fogyasztása brutális. A Jaguar-nak is volt valami hasonló terve, aztán ebbōl sem lett semmi
Kabe az autok turbinajahoz lehetne hasonlo. Nem nehezebb a hangszigeteles mint a hengerekbol jovo robbanas hangjanal.Továbbá a gázturbinák azért elég hangosak....
Hatotavnovelokent hasznalva ez nem lehet problema mert csak szakaszosan uzemelne. Nem lenne szukseg alapjaratra, csak az idealis fordulaton mukodne es hajtana egy generatort.
A turbina előnye más , hatótáv növelőnek tökéletes elektromos hajtással kiegészítve. Előnyök, nem kell hűtés, bonyolult kenés kis térfogat nagy teljesítmény stb. A részteljesítmény hibrid hajtásnál nem számít mert nincs.
Mert a folyékony levegō a fán terem...Még egy elképzelés folyékony levegőre vagy nitrogénre:
https://dearman.co.uk/dearman-technologies/dearman-engine/
A turbina szakaszos üzemben esélytelen, nem lehet ki-be kapcsolgatni (hōterhelés, csapágyhézag, stb. Az ideális fordulatszám értelmezhetetlen, mert mihez képest. A hatótáv-növelés hogyan nézne ki, miközben a turbina alapjáratához a kompresszornak is forognia kell - ha nincs kipufogógáz, akkor ez valami elektromos meghajtás.
A turbina lelke a turbinatengely meg a csapágyazás. Ez a cucc 150-200ezer fordulat per percen megy. Hosszú, vékony tengely - minimális tömeggel, hogy az inerciaerōk kis értékűek legyenek, emiatt kevesebb anyagra legyen szükség, így még kisebb az inerciaerō, stb. A turbinatengely rezeg, miatt rezonancia jelentkezik a tengelyen. A turbinát úgy tervezik hogy ez a rezonanciafrekvencia jóval az üzem fordulatszám alatt legyen, amit nagyon gyorsan át kell lépni. Ti ezt akarjátok ki be kapcsolgatni.
A csapágyazás fontos. Ezba cucc melegszik, ha kipufogógáz hajtja, akkor alapból, ha sima levegō, akkor is. A csapágyazásnál a ház lassabban hűl/melegszik. Ez másodlagos nyomófeszültség formájában jelentkezik, ami feladja az utolsó kenetet.
Termodinamika fōtételei meg már sírnak. Nem teccccik érteni a különbséget ezek szerint, hogy van 700 fokos kipufogógázom - ami veszteség és ezzel hajtok egy turbót és a között, hogy a fenti impulzus-mennyiséghez villanymotorral kell pörgetnem egy rendszert. Áruld már nekem, hogy ez hogy a búbánatban hatótávnövelō egységnyi akkumlátor-kapacításra vonatkoztatva!?