Te pont annyira értesz az elektromos autózáshoz, amennyire én. Neked sem és nekem sincs.
Ez a legülyébb "érv", ami valaha hallottam.
Senkinek nincs a kertjében - ha van kertje egyáltalán - vadászgép, harckocsi vagy más harceszköz vagy űrhajó főleg nem működőképes állapotban. Ezek szerint akkor mondjuk Allesmor kevésbé ért a hajtóművekhez vagy Cifu az űrkutatáshoz, vagy én aerodinamikához és repteljesítményhez, mert nincs meg a vas fizikailag? Nem kell birtokolnod egy villanyautót ahhoz, hogy a korlátaid lássad főleg úgy, hogy adatok és videók vannak fent a használatáról.
Elképedek, hogy képes voltál ekkora marhaságot leírni, amikor
az egész természettudományos és műszaki képzés alapja az, hogy képes legyél megállapításokat tenni valamiről anélkül, hogy meg kelljen építened. Ezt hívják műszaki tervezésnek. Ezér van az, hogy nem úgy építesz nyomásálló tartályt, hogy hasra ütsz és addig gyártod, amíg végre nem durran el, hanem méretezed és nem fog eldurrani. Vagy repülőgépet, autót és vonatot sem úgy tervezel, hogy egyszer majd csak nem törnek össze...
Egyébként én hoztam adatot, hogy más országokban sokkal több áramot fogyaszt egy-egy háztartás.
Jaj...
Az országokban az egy főre eső magasabb fajlagos fogyasztás nem azért 3-szor magasabb, mert otthon fogy 3-szor több áram. Azért, mert az ipar is többet termel nagyobb hozzáadott értékkel. Tudod az ipari üzemek elég szép nagy fogyasztók...
Ha nekik sikerült olyan rendszert kiépíteni, akkor nekünk miért ne sikerülne.
Nem technikailag lehetetlen. 3 dolog miatt nem menne könnyen. Pénz, pénz, pénz.
Afrikában vannak olyan falvak, ahol a teljes falu nem fogyaszt annyit, mint itthon egy ház, akkor szólj már nekik, hogy ne vegyenek mosógépet, mert az hálózatfejlesztéssel fog járni.
Kapaszkodj meg, Afrika fejlődésének egyik gátja, hogy polgárháborús környezetben vagy más problémák miatt a szigetüzemmel nem lehet egyről a kettőre jutni. Afrika nagy részén ma azon megy a fáradozás, hogy olvasháshoz és mobiltelőhóz legyen áram a nagyvárosokon kívül is.
Mit nem lehet azon megérteni, hogy ha nő a fogyasztás és nem bírja a hálózat, akkor az elosztók rászorulnak a fejlesztésre?
A hálózati csatlakozási terv az szerinted micsoda...? Ha te elkezded olyan fogyasztókkal teleszórni a hálózatot, ami szétkúrja, akkor a szolgáltató szépen lekapcsol téged a hálózatról az ellátásbiztonság miatt. A komoly stabilitást igénylő fejlesztéseket nem csinálja meg a szolgáltató. Egyetlen erőmű építésnél sem volt az, hogy akkor letesz a szolgáltató 100 misis trafót, mert XY cég erőművet épít.
Miben különbözik ez attól, hogy ha sok villanyautó lesz, akkor a szolgáltató nem fogja ingyen letenni a nagyobb trafót? Hm...?
Eddig is kellett fejlesszenek, ezután is fognak. Egyébként megnézhetnéd, hogy a magyar áramfogyasztás hosszútávon folyamatosan növekedett, szóval a jövőben is fog, e-kocsik nélkül is.
Olyan kurva jó, hogy minőséget nem nézed meg. A hőtanból is kurvára más az, hogy egy hőmennyiség 10 fokon vagy 100 fokon áll rendelkezésre. Az ipar fogyasztása kezdett nőni, lakossági oldalon a légkondik terjedése. Csak ezek egyike sem gond. Nem figylesz most sem.
- A légkondik szakaszosan üzemelnek és vill. teljesítményük nem 4-5 kW. Egy kocsinál ennyi töltési teljesítményhez a felvett effektív teljesítmény ennél is nagyobb... A 16A limittel ezt még elviseli a helyi hálózat. (Kiéve amikor kánikula van és lerohad akár nyugaton is, amire annyiar szeretsz hivatkozni. Tanulmányozd... https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_major_power_outages
- Az ipari létesítmények adott teljesítményszint felett min. egy szinttel fentebb vannak a gridben vagy akár a 120kV vagy nagyobb távvezetékről saját alállomásaik vanak.
- = 1+2 Nem mindegy, hogy a grid melyik feszülségszinjén és mekkroa teljesítményt adsz hozzá. Az M1/M7 táján leteszel egy trafót és villámtöltő is megy, mert a 120 kV-ról is le tudsz ágazni. A városban azonan ilyen nincs, teljesen más kisfogyasztói csúcsra van bejártva az egész. Ha te elkezdenél tízezerszámra 5-10 kW-os lassútöltést tolni akkor is fázisjavítás és új trafó kéne n+1 helyen, nemhogy gyorstöltés esetén.
Mondom, ha ennyire fogalmatlan vagy, akkor inkább halgass és figyelj.
Ismételten mekérdezem, hogy legalább a középiskolás fizika megvolt 3-as szinten? Mert én azt látom, hogy nem. Lövésed nincs semmiről. Egyvonalas villamos tervet sem láttál sanszosan soha, ahogy hálózati csatit sem. Ozy és más ismertette azt, hogy a váltóáramnál a fázis milyen problémákat okoz, mert ugyebár meddó teljesítmény és egyebek léteznek. (Bár ez már nem középsulis anyag..)