Ha a teljes átállás megtörténne -teherforgalom is?!?-, akkor a 34.000GWh felezés után (az elektromotorok kb. 2x jobb hatásfoka miatt), akkor is kellene egy Paks 1 még!!!
Kéretik leellenőrizni, szerintem "nagyságrendileg" jó!
Lemaradtam, odahaza kiépül a szupravezetōs hálózat meg az ideális trafó és a legutolsó nemzeti konzultáció megszüntette a reaktanciákat is!?
A hagyományos üzemanyagoknál gondolom a tankerek is benne vannak (fimomító-benzinkút-viszonylat), akkor ezt a paksi példában is bele kellene venni. Nem kevés leosztó-trafó van a rendszerben (ezeken veszteség van. A tekercs jellegű alkatrészek induktív reaktanciát csinálnak, a fázist késleltetik. A kondenzátor ennek az ellentéte.)
A mai villamos hálózat olyan, mint egy segway. A fō reaktancia a induktív, plusz adott a terhelés. Ez egy inga, a fázisszög itt a reaktancia miatt jelentkezik, amit korrigálni kell, hogy az egyensúly megmaradjon (segway ugyanez, giroszkóp és gyorsulásmérō segítségével a keréknél lévō két elektromotor nyomatékával korrigálja ki az utas súlypont-változását, ami egy inverz ingánál a fázisszög.)
A villamos rendszerben a terhelést az induktív reaktancia billegteti (itt az egyensúly az, hogy van delej), ami a hasznos teljesítményt csökkenti. Ideális állapotban a bemenō teljesítmény egyenlō hasznos teljesítmény. Ekkor ez egy egyenes. Ha van ellenállás, akkor ez a hasznos teljesítmény csökken, lásd Ohm-törvény. A kondenzátor, tekercs ugyanígy működik - egyenáram esetén.
Otthon nincs egyenáram, helyette váltó. A klasszikus ohmikus ellenállás ugyanúgy viselkedik. A tekercs, kondenzátor nem. Váltóráramnál megjelenik a reaktancia (induktív vagy kapacitív). Ez nagysága függ a frekvenciától és a kapacítástól/induktivítástól. Az eredeti egyenes helyett kapunk egy derékszögű háromszöget. Az àtfogó a bemenō teljesítmény, az egyik befogó a látszólagos teljesítmény, a másik a meddō. A meddō az induktív és kapacitív mértani közepe. Ezt célszerű kis értéken tartani.
Tele vagyunk tekercsekkel. Az áramszolgálató folyamatosan ezzel az induktív résszel szív. Ezért ha nagyfogyasztó vagy, akkor vagy telepítesz egy fázisjavítót, vagy brutál cosfi felárat fizetsz - mivel a szolgáltató letelepíti a fázisjavítót...
A segway-es példánál maradva, a jelenlegi rendszer működik, bár nehezen. Azok a technológiák épültek ki, amik az induktív részt csökkentik, általában egyirányban. Olyan viszont tudtammal nincs, hogy a hatalmas kondenzátortelepek fázissietését kompenzálják, bizonyos mérték felett.
Ha a segway-en állsz és kicsit hátba rúglak, azt lehet, hogy még megoldja, de ha nagyobbat kapsz, akkor a segway-el együtt repülsz...