Ez a legülyébb "érv", ami valaha hallottam.
Senkinek nincs a kertjében - ha van kertje egyáltalán - vadászgép, harckocsi vagy más harceszköz vagy űrhajó főleg nem működőképes állapotban. Ezek szerint akkor mondjuk Allesmor kevésbé ért a hajtóművekhez vagy Cifu az űrkutatáshoz, vagy én aerodinamikához és repteljesítményhez, mert nincs meg a vas fizikailag? Nem kell birtokolnod egy villanyautót ahhoz, hogy a korlátaid lássad főleg úgy, hogy adatok és videók vannak fent a használatáról.
Elképedek, hogy képes voltál ekkora marhaságot leírni, amikor az egész természettudományos és műszaki képzés alapja az, hogy képes legyél megállapításokat tenni valamiről anélkül, hogy meg kelljen építened. Ezt hívják műszaki tervezésnek. Ezér van az, hogy nem úgy építesz nyomásálló tartályt, hogy hasra ütsz és addig gyártod, amíg végre nem durran el, hanem méretezed és nem fog eldurrani. Vagy repülőgépet, autót és vonatot sem úgy tervezel, hogy egyszer majd csak nem törnek össze...
A villanyautó tulaj helyett szerencsésebb lett volna, ha azt írom, hogy te sem vagy villamos hálózatkezelő, mint ahogy én sem. Így te honnan tudod azt, hogy mennyire lehet vagy nem lehet fejleszteni a magyar villamoshálózatot? Én legalább rákerestem és hoztam a való világból példákat, így megállapítottam, hogy ha más országokban jóval nagyobb terhelést is elbír a hálózat, akkor nálunk is meg lehet csinálni. Nem kell ehhez feltaláljuk a spanyol viaszt vagy a szupravezetőt.
Az országokban az egy főre eső magasabb fajlagos fogyasztás nem azért 3-szor magasabb, mert otthon fogy 3-szor több áram. Azért, mert az ipar is többet termel nagyobb hozzáadott értékkel. Tudod az ipari üzemek elég szép nagy fogyasztók...
De, pont, hogy a háztartások is sokkal többet fogyasztanak a fejlettebb országokban. Most komolyan ezt kell magyarázni? Amikor gyerek voltam, volt egy hűtő, egy mosógép, egy TV-nk meg pár izzónk. Most meg több tucatnyi elektromos gépem van, amik elég sokat is mennek.
Addig amíg Magyarországon sok helyen a hűtő és a TV mellett van még két izzó, jobb helyeken meg minden szobában van TV, számítógép, szárítós mosógép (tudod te mennyit fogyaszt az?), árammal fűtenek!!!, vagy meleg vizet csinálnak.
http://www.nationmaster.com/country...ctricity/Consumption-by-households-per-capita
Nem technikailag lehetetlen. 3 dolog miatt nem menne könnyen. Pénz, pénz, pénz.
Ezzel tisztában vagyok. Mint ahogy azzal is, hogy a benzinkutak sem ingyen épültek, vagy az olajfúró tornyok sem. Leírtam neked, hogy hosszú távon a teljes nemzetgazdaság is jobban fog járni az elektromos közlekedéssel, mint a mostani olaj alapúval (persze az araboknak fájni fog, dehát ez van). Hogy pénzbe kerül? Persze, de hosszú távon megéri.
Kapaszkodj meg, Afrika fejlődésének egyik gátja, hogy polgárháborús környezetben vagy más problémák miatt a szigetüzemmel nem lehet egyről a kettőre jutni. Afrika nagy részén ma azon megy a fáradozás, hogy olvasháshoz és mobiltelőhóz legyen áram a nagyvárosokon kívül is.
+1
A hálózati csatlakozási terv az szerinted micsoda...? Ha te elkezded olyan fogyasztókkal teleszórni a hálózatot, ami szétkúrja, akkor a szolgáltató szépen lekapcsol téged a hálózatról az ellátásbiztonság miatt. A komoly stabilitást igénylő fejlesztéseket nem csinálja meg a szolgáltató. Egyetlen erőmű építésnél sem volt az, hogy akkor letesz a szolgáltató 100 misis trafót, mert XY cég erőművet épít.
Miben különbözik ez attól, hogy ha sok villanyautó lesz, akkor a szolgáltató nem fogja ingyen letenni a nagyobb trafót? Hm...?
Mondom, a kocsik legtöbbször otthon lesznek töltve. Nehogy azt mond már, hogy majd lekapcsolja az összes autótulajt az eon a hálózatról, mert a szokásos 2-3 kW helyett 4-5-6 kW-ot fogyaszt.
Gyorstöltőt nem kötsz rá a 230-ra, ahhoz már legalább 3 fázis kell, de azt most is drágán tudod csak bevezettetni.
Nem fognak egyből elterjedni a kocsik, így a fogyasztás is lassan fog nőni, így lassan, de folyamatosan kell fejlesszenek. És hogy miből? A fogyasztásnövekedés a hálózatkezelőnek bevételnövekedéssel jár. De mondom, hogy most is nő a fogyasztás, szóval most is zajlik a hálózatfejlesztés.
A töltőállomások gyorstöltőihez vezető hálózatot nem tudom ki fogja finanszírozni. De gondolom van már rá megoldás, hisz vannak már ilyenek még Magyarországon is.