1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. LMzek

    LMzek Well-Known Member

    Azt szeretem ;)

    Minden "bántás" nélkül, szerinted mi a jövő!

    Mert azt írod, hogy az akkus út nem!
    Szerintem sem.

    És nincs másik -szerintem-!
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem igaz, hogy ennyire nem figyelsz... Erről is volt már szó...

    • Ha egy tartályba benzin/go.-t töltesz, akkor ott is marad benne. Nem fogy el, a töltés hatásfoka gyakorlatilag 100%, mert tized kW energiával több száz kWh-t pakolsz be a hatásfokkal együtt is. A kinyerés hatásfoka dettó jó, mert az autó üzemanyag szivattyújának teljesítménye kb. kerekjtési hiba.
    • A villamos töltés hatásfoka lassú töltéssel is 90% alatti, gyortöltéssel nincs 80% sem. A kinyerésnek is van hatásfok vesztesége.
    • A grid szállítási vesztesége 5-10%.
    Ez alapján a grid-et éri terhelésnél a 92%-os hatásfokoddal számolni nettó hülyeség. A teljes hatásfok a teljes töltési energiát növeli meg, töltési részhatásfokkal nő a töltési teljesítmény.
     
  3. misinator

    misinator Well-Known Member

    Csakhogy egy ház nem "áttüzesedett", a meleget bőszen nyelő erősen döntött üveg, meg fémkarosszéria, meg benne akár 50-60 fokos kezdeti levegőhőmérséklet.
    Az lehet, hogy nem 6-8 kW, "csak" a fele, de pl. egy 9 személyes, 110 "lovas" Renault Trafic-nak ha nyáron bekapcsolod a klímáját, akkor biza' az olyan érzet, mintha legalább kettő kattra behúznád a rögzítőféket. Simán el tudja vonni a motor erejének 10, de szerintem akár a 20%-át is.
    Na most akkor képzeljünk el egy egész nap a tűző napon álló fekete Tesla Model X-et, ami ezután tötymörög az L.A.- i dugóban, s még a menetszél hűtését sem tudod élvezni...
     
  4. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A Paksos számításod ok, de szerintem azt az áramot nem hidrogénfejlesztésre fogják használni, hanem akkutöltésre.
    100 km megtételére elegendő hidrogént 47-68 kW árammal állítasz elő (attól függ mekkora nyomást kell előállítani). Na már most, 60 kW árammal sokkal többet (300-500 km) tudsz megtenni, ha sima elektromos autóval mész.
    Drága dolog ám az elektrolízis.
    https://villanyautosok.hu/2017/06/16/ezert-nem-eletkepes-az-uzemanyagcellas-auto/
     
  5. torsen

    torsen Well-Known Member

    Konkrétum: VW Jetta Hybrid villanyhajtású légkondija: az akkupack 222V-os egyenáramáról megy, 40A-s biztosítéka van ( a hibridvezérlő fedele alatt közvetlenül megtalálod) és a kompresszor hajtómotorja 6,2kW-os. És ez egy alsó-középkategóriás méret. Ami téged megvezet, hogy ezek az autók a belső térfogatukhoz képest szarrá vannak üvegezve (üvegházhatás) és a hőszigetelésük (szemben egy lakóház 38cm-es Porotherm fal plusz 10cm Nikecell) gyakorlatilag nincs.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jelenleg a kieső paksi kapacitás PÓTLÁSA is csak államközi hitellel megy. Nem értem, hogy honnan van bátorságod és önbizalmad leírni olyan dolgokat, hogy "simán megodljuk", meg hogy "menni fog". Semmi műszaki és közgazdasági alapjuk nincs állításaidnak. Egyszerűen irritálóü az, hogy mennyire ignorálod a valóságot.

    Egyszerűbb úgy számolni, hogy benzin 9 kWh/l és 10 kWh/l a gázolajnál. Ebből kb. 35% hasznosul, tehát a teljes villamos energia ennek megfelelően 50-50%-ot feltételezve kb. 11600 GWh. (9,5 kWh/liter * 3,5*10^9 liter * 0,35).

    A 11600 GWh-t viszont vissza kell osztani kb. 0,93 (motor), 0,8 (engedékeny vagyok, töltési) és 0,95 (grid, engedékeny vagyok) hatásfokkal, ami 0,7. ---> 16500 GWh.
    Ez is kurva sok és nem egyenletesen kell. Tehát "paksozás" egyenérték nemjó. Paks zsinóráramot termel. Ez meg kurvára nem az. Olyan gradiensekkel tolja meg a hálózatot, hogy beszarsz. Ráadásul a csúcsfogyasztásra rakódhat rá...
     
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

    Valószínűleg sokat javít a helyzeten. Én még nem láttam ilyet megvalósítva, de örömmel látnék rajzot, szöveget vagy weboldalt, bármit róla. Köszi.
     
  8. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Van VW Jetta hyibrid modell?
     
  9. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Mi a baj a hitellel? Így jobban megéri hisz nem terheli meg az államháztartást, hisz amikor már termelni fogja az áramot, lesz bevétele, abból meg fizetik a törlesztőt.
    Én még egy szerződést kötnék és az importot és a gázos termelést is kiváltanám. Persze már nem államközi hitellel, mert annál most olcsóbb a piaci.

    16500 GWh-t számolt LM is.
    Ne mond már nekem, hogy az országban mindig mindenki nappal, ugyanakkor rakná be a kocsiját gyorstölteni. A leginkább az éjszakai töltés lenne a jellemző amikor amúgyis kevés a fogyasztás.
     
  10. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    torsen likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt sem sikerült megérteni. Az országnak nincs arra pénze most, hogy önerőből biztosítsa a saját termelésének gerincét, de te meg behaluzod, hogy gond nélkül megoldjuk ezt. Aha... A piac igény esetén megoldán, piaci áron és sebességgel... Az nem atomenergia lenne. Erről is linkeltem videót, nem fogom huszadjára megtenni...
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Javíts ki, ha tévednék, de az a kompresszor maximális teljesítménye. Az szakaszosan megy vagy kisebb teljesítményen. A beépített teljesítmén nem egyenő a terhelés*üzemidő energiájával.
     
  13. torsen

    torsen Well-Known Member

    Az első a Golf V alapokon nyugvó Jetta Mark V volt, de ezt csak az USA-ban forgalmazták. (ha jól tudom). Magyar piacra nem került, az biztos, ami itthon van az magánimport. 1,4 TSI motor (140Le) plusz egy 20kW-os villanymotort bepasszíroztak a DSG váltó megnyújtott kuplungharangjába. Betettek egy leválasztó kuplungot is, így a kocsi tisztán villannyal 125km/h-t megy és ezt a vezető egy gombnyomással kiválaszthatja (benzinmotor leáll) max 70km/h tempóig. Az akku nem túl nagy 1,1kWh-s. (Ezek a mark V-re vonatkoznak, későbbieket nem nagyon ismerem)

    Amúgy:
    https://www.autoscout24.hu/talalato...Ch1Efg8uEAAYASAAEgIQzPD_BwE&sort=price&desc=0
     
  14. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Ne haragudj, de te vagy az aki a valóságot ignorálod.
    Először jössz azzal, hogy ha az autók elektromosak lennének, akkor nem bírná az elektromos hálózat. Még te is kiszámoltad, hogy ha a TELJES járműpark (traktorral, teherautóval stb. együtt) árammal menne, akkor kb. 50%-al nőne meg a mostani fogyasztásunk, ami a mostani Paksnak felel meg.
    Erre írom, hogy a világ nagy részén a hazai fogyasztás többszörösét fogyasztják és mégis bírja a hálózat.
    Nem hinném, hogy a mi hálózatunk szarabb lenne, mint a cseh, szerb, horvát vagy lengyel. Ha az övék bírja a miénknél 1,5-2-szer nagyobb fejenkénti terhelést (hogy a brutálnagy telhelésű skandinávokat ne említsem), akkor a miénk miért ne bírná? Vagy számunkra miért lenne lehetetlen úgy kiépíteni, hogy bírja?
    Az országnak arra ugyebár van pénze, hogy minden évben 2,66 milliárd euró értékben vegyen nyersolajat, továbbá arra is van pénz, hogy évi X millió euróért vegyen gázt az erőművekbe, de arra nincs pénz, hogy évi 400-500 millió euró törlesztőt fizessen 1-1 atomerőműért, 30 éves hitel esetén? A hitel lejárta után pedig még legalább 30 évig meg szinte ingyen termelnék az áramot.
     
  15. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Általában 0,5-1 literes üzemanyag fogyasztásnövekedést írnak az autókra, ha használják a légkondit.
     
  16. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nyilván nem megy mindig maxon. Tudom,nincs autód,de ha napsütésben haladsz és a klíma fel van tekerve, akkor közel vagy a max powerhez. Egyébként általában nem szakaszosa az autó klímák üzeme (túl nagy a folyamatoshűtés igény a hőszigeteléshiánya miatt), hanem a klímaközeg szállítási mennyiségét illetve nyomását szabályozzák. Régebben a klímakompresszorok többhengeres (általában 5-6) axiáldugattyús ún, támolygó tárcsásak voltak,ahol a tárcsa billentési szögével lehetett szabályozni a dugattyúlöketet,így a szállítást. Az említett Jetta Eaton gyártmányú kompresszora ún, scrollkompresszor (olyan mint arégi VWk.ben a G-töltő) amiben elvileg alig van súrlódása a korábbi dugattyús kivitelűekhez képest és így is 6,2kW-t tettek oda hajtásnak. Amúgy a klíma szerepe (teljesítmény felvétele)olyan fontos olyan nagy (blitz írta a motor teljesítmény 10%-t és ez kb igaz) hogy az automata váltók esetében kick-down-nál (padlógáz) a klíma teljesen lekapcsol rendszertől függően 8-10 másodpercre. (előzés)
     
    fip7, fishbed, nyugger and 2 others like this.
  17. torsen

    torsen Well-Known Member

    Az generációs Nissan Leafen végeztek egy hosszabb mérést (más adatom nincs). A gyári hatótáv adat 160km volt. Az első tesztfutáson 20 fokos külső hőmérséklet volt (se fűtés, se klíma) és 61km/h lett az átlagsebesség az autó 222km után állt meg.A második teszt során -10 fok volt, ment a fűtés, városi forgalomban lassú 24km/h-s átlag mellett 100km-t tudott az autó. A harmadik esetnél 35 fok volt (dübörög a klíma), az átlagsebesség közel ideális 89km/h, a hatótáv 110km lett.
     
    fishbed and blitzkrieg like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te láttál valaha hálózati csatlakozási tervet? Én a műszaki tartalmát nem értem nagyrészt, mert nem vagyok villamosmérnök, de neked a jelek szerint lövésed sincs arról, hogy egy hálózatnak milyen elemei vannak, hol van a szűk KM és milyen követelményeket írnak elő, ha te plusz fogyasztót vagy termelőt akarsz X teljesítményszint felett csatlakoztatni.

    Mert évtizedek alatt fejlődött akkorára és az ipar által. Az autózás meg arról szólna, te sügér, hogy a vársoba olyan pontfogyasztókkal kúrnád szét az egészet, mintha minden lakóház mellé hirtelen odatennél MW fogyasztású ipai üzemeket, amik ráadásul nem zsinóráramban, hanem lengedezve fogyasztanának.

    Te tényleg ennyire vaksi vagy....??????


    A felsorolt poszt KGST (kivéve jugó) országok fogyasztása hol többszörös....????

    Ez már tényleg epic.... Az ugye megvan, hogy a hálózatfejlesztést az a meglevő import finanszírozása mellett kell csinálni? Tehát laza hány százalékos kiadás növekedési is ez?

    Mondom, olyan szinten ignorláod a valóságot, hogy az valami elképesztő.
    Halkan kérdezem meg, hogy nekem mi a frászkarika a végzettséged és hol dolgozol...?
     
  19. torsen

    torsen Well-Known Member

    A villanyhajtású klímánál a hajtómotor fordulatszám szabályozásával végzik a szállítási mennyiség szabályozását. (A hűtőszekrény kompresszor hajtása állandó fordulatszámú aszinkron motoros, ezért szakaszos a kompresszor üzeme).A hajtómotor kommutátor nélküli ún. elektronikus kommutációjú egyenáramú villanymotor így nincs érintkezés,kopás, kopástermék a zárt rendszerben.
     
  20. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    A hazai rendszer állapotokrol csak annyit hogy 2016 ban legalább 10-12 áramingadozásunk volt bármiféle külső környezeti hatások nélkül. Egy egy ilyen ingadozás után nem kevés értékű selejt keletkezet. A helyzet akkor javult mikor a közeli nagy transzformátor telepet "sok" évi küszködés (csigatempoban) felújították,bővitették, modernizálták. Amihez hozzájárult a cégek felöli baszogatás is az eon felé. Egyébként is egy piac orientált cég csak akkor fejleszt, újit fel ha már a vevők részéről jelentős nyomás nehezedik rá. Addig maximálisan elvan.
     

Ezen oldal megosztása