Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Az EGR célja, hogy csökkentse az égésvégi hőmérsékletet, így a NOx képződést gátolja. Ha hidegebb a visszavezetett kipufogógáz, akkor hatékonyabb az EGR. DE minél hidegebb a visszavezetett kipufogógáz, (vagyis minél hatékonyabb a rendszer) annál kisebb a kipufogógáz részecske megtartó képessége, vagyis annál kokszosabb a visszavezető rendszer. Azaz minél jobb a rendszer (hűtött EGR) annál szutykosabb.

Ezek szerint van értelme ezeknek (ha jól értem desztillált vízből előállított hidrogént fújnak a motorba)?

https://www.facebook.com/Motortiszt...3-rw0BOQz7cfeDD2tm-wLTOfgFaNWpt5u8JEs&fref=nf
 
T

torsen

Guest
Ezek szerint van értelme ezeknek (ha jól értem desztillált vízből előállított hidrogént fújnak a motorba)?

https://www.facebook.com/Motortiszt...3-rw0BOQz7cfeDD2tm-wLTOfgFaNWpt5u8JEs&fref=nf

Nem is merem a technológiát, de.... léteznek koksz oldó adalékok is, meg ez a HHO módszer is, meg stb. Sajnos mindnek ugyanaz a problémája, a leoldott koksz (darabos) mindig a motor felé indul. Hengerfal, szűrűk, dugattyú, szelepülék, szeleptányér, turbó, katalizátor(ok), DPF mind imádja a darabos (abrazív) részeket. Igazából a legbiztosabb módszer a megbontásos tisztítás. Az egyik ilyen (nem akarom reklámozni) a Novoth Tibor által meghonosított (nem ő találta ki) a dióhéjas szemcseszórásos technika. A dióhéj elég kemény a koksz leveréséhez, de az aluötvözet hengerfejet nem marja meg.
Ezen a videon is ő takarítja meg ezt az Avensist igaz még bugylibicskával:D:
https://auto.indavideo.hu/video/Toyota_Avensis_erotlen_motor
A probléma különösen a dieselekre és a közvetlen befecskendezéses benzinesekre jellemző, mert ott magas az EGR arány ( rétegzett üzemben dolgozó benzinesnél akár 50% is lehet, dieseleknél jellemzően 20-30% részterhelésen). A szívócső befecskendezéseseknél, mivel nem lehetséges rétegzett üzem, csak kb. 10%-ig mennek el, ráadásul a szívócsőbe juttatott benzin folyamatosan lemossa a kokszot.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
https://444.hu/2019/07/07/az-egesz-vilagot-elozne-az-elektromos-auto-versenyben-nemetorszag

"Németországnak világbajnokká kell válnia az elektromos autók gyártása terén, és az első országnak kell lennie, amely megvalósítja útjain az önvezető autós közlekedés lehetőségét - jelentette ki a Bild című német lap vasárnapi kiadásában Peter Altmaier német gazdasági miniszter.”

Zöldforradalommal karöltve egy igazi sikertörténet lesz.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 421
113
Zöldforradalommal karöltve egy igazi sikertörténet lesz.

A tárcavezető szerint Németország célja nem az, hogy 2023-ra a világ legolcsóbb akkumulátorait állítsa elő, hanem, hogy a legjobbakat.

2023 mindjárt itt van....
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
https://mandiner.hu/cikk/20190708_a_szakadek_szelen_allt_meg_az_elszabadult_mozdony_erden
319421_mozdony.jpg

"Kuss! Én így parkolok." :)
 
M

molnibalage

Guest
Tegnap az 1-es vili vonalán a Rákóczi-híd és új szakasz között rohangált P jelzéssel egy UV (!) villamos esete 6 felé. Van ötlete bárkinek, hogy ez miért lehetett? Új nosztalgia villamos próbálja? Ráadásul két kocsis volt, nem szólóban.
 

Hans87

New Member
2018. november 8.
9
22
3
Tegnap az 1-es vili vonalán a Rákóczi-híd és új szakasz között rohangált P jelzéssel egy UV (!) villamos esete 6 felé. Van ötlete bárkinek, hogy ez miért lehetett? Új nosztalgia villamos próbálja? Ráadásul két kocsis volt, nem szólóban.
Igen. Már az elmúlt hetekben is volt kint UV. Mivel esélyes hogy járhat arra (nosztalgia / különjárat), így le kellett próbálni.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Remélem megnyitja:
sCvRIEd.gif

Szerintem a képek önmagukért beszélnek ;)
És mégis. Teljesen elfogadott megoldás és törekvés egyes helyeken még ma is aránytalanul nagy teret biztosítanak a kielégítéseikre, amikor látható képek alapján, hogy adott népsűrűség és ember mozgatási igény felett nincs egyéni közlekedés autóval. Pont. Teljesen mindegy mennyi útfelületet építünk, nem elég. Szinte azonnal belakják.

Akinek ez nem tetszik, az ne járjon városba. Az ember aszerint válasszon pro és kontra lakhelyet, hogy milyen munkalehetősége van és hogyan akar mozogni. Ha nem elfogadható a közösségi közlekedés, a bringa, a séta, akkor IJ, fizesse meg a valódi árát az ember annak, hogy behajt oda, ahol az infrastruktúra nem teszi észszerűen lehetővé az egyéni közlekedést.

Persze az sem megoldás, hogy jó magyar módra lesz dugódíj, de a közlekedés fejlesztése csigatempóval zajlik...
(Asszem) Molni meg én is erről szoktunk hablatyolni, hogy villanyautó nem megoldás a közlekedési problémákra, ugyanúgy foglalja a teret és rontja a menetidőt.
Pontosan. Persze lehet azt mondani, hogy csak átmenetiek azok is, de ennyi erővel ki lehet hagyni ezt a lépcsőfokot is.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Kurfürst

Több képen azt mutatják be, hogy melyik közlekedési forma mennyi helyet igényel.

Ezt értem, arra akartam rámutatni hogy nem igazán életszerű a modell.

Ott van pl. a busz vagy a könnyű vonat(?). Csak abban az esetben igaz ha az utcán összeszedett 200 random ember ugyanoda akar menni (és ugyanonnan is indul). Ilyen viszont legfeljebb a mesében és az elméleti modellekben van csak.

Ez épp egy olyan kisvárosra lenne igaz, ahol egy út meg egy csirkegyár van csak, és mindenki ott dolgozik - reggel bemegy aztan hazamegy a lakótelepre aludni. A két pont között meg jár egy busz/vonat, esetleg van egy harmadik megálló: A Bolt.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
https://index.hu/mindekozben/poszt/...oto_rekord_meretu_hidat._13_evig_fog_tartani/

"...A híd éppen húsz éves, a felújítást pedig a mesterséges szigeten, Pepparholmnál kezdik, majd délről haladnak észak felé. Érdekes módon a felújítás 13 évig fog tartani, és mire befejezik, már kezdhetik is újra az elején, ezzel kapcsolatban már el is kezdték a tervezést..."

Valószínű, hogy keleteurópai tanácsadója van a projektnek. Tehát a híd húsz évig jó volt, de most egy tizenhárom évig tartó olyan minőségű renoválás következik, ami pont tizenhárom évig lesz csak jó, hogy aztán újabb tizenhárom évig dolgozhassanak rajta megint és megint és megint...az idők végezetéig.
Ha egy üzlet egyszer beindul...
:)
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
És mégis. Teljesen elfogadott megoldás és törekvés egyes helyeken még ma is aránytalanul nagy teret biztosítanak a kielégítéseikre, amikor látható képek alapján, hogy adott népsűrűség és ember mozgatási igény felett nincs egyéni közlekedés autóval. Pont. Teljesen mindegy mennyi útfelületet építünk, nem elég. Szinte azonnal belakják.

Akinek ez nem tetszik, az ne járjon városba. Az ember aszerint válasszon pro és kontra lakhelyet, hogy milyen munkalehetősége van és hogyan akar mozogni. Ha nem elfogadható a közösségi közlekedés, a bringa, a séta, akkor IJ, fizesse meg a valódi árát az ember annak, hogy behajt oda, ahol az infrastruktúra nem teszi észszerűen lehetővé az egyéni közlekedést.

Persze az sem megoldás, hogy jó magyar módra lesz dugódíj, de a közlekedés fejlesztése csigatempóval zajlik...

Pontosan. Persze lehet azt mondani, hogy csak átmenetiek azok is, de ennyi erővel ki lehet hagyni ezt a lépcsőfokot is.
Voltam egyszer moderátor egy nyilvános vitán, úgy tíz éve, ahol ezt a gittet rágták. Az egyik álláspont az volt, hogy vannak európai városok, ahol stratégiai döntés az autós közlekedés támogatása, mert ott az a kézenfekvő megoldás, és "jönnek a villanyautók hamarosan." Rómát hozták fel példának, hogy mennyit nyertek az autós infra fejlesztésével. (Azóta persze Róma is stratégiát váltott.) Nehezen tudtam megőrizni a moderátori pártatlansagomat az ügyben, mert már akkor is elég fura volt a józan ésszel tarthatatlan érvrendszer.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Kurfürst

A könnyű vonat alatt szerintem a villamost értik.

A képek meg igen is jók, mert bár 200 ember nem pont ugyan oda akar menni, de a buszból meg villamosból sem egy van a városban.
Én pl. be sem megyek kocsival Budapest belvárosába. Minek? Minden hova el lehet jutni tömegközlekedéssel. Vagy akár gyalog.
Én egy kisvárosban lakom BP. közelében. Sokszor helyben is gyalog járok, szeretek sétálni. A kisvároson belül simán meg lehet tenni 2-6 km-s távokat, mert annyira azért nem kicsi. Pont ezért előfordult már velem nem egyszer, hogy Budapesten simán lesétáltam az oktogontól a boráros térig, vagy egészen bp. vágóhídig. Ezek a távok se többek 3-4 km-nél. Mégse képesek a helyiek legyalogolni....
Én azt tapasztaltam, hogy a fontosabb tömegközlekedési vonalaktól semmi sincs 2 km-nél messzebb.
Ebből kifolyólag ki ne találja már nekem senki azt, hogy a belső kerületekbe kell neki az autó, mert ezt igen nehezen tudom elhinni.... :D