Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igyis az...Lehet, hogy hülyeség ami eszembe jutott, de olvastam vmelyik autós oldalon ahidrogánhajtásról, hogy az életképesebb stb a tölthtő villanyossal szemben stb....
Írját, hogy emossziómentes blabal..mert csupán vizgőz jön a kipuból. Most ez pl télen mennyire jó dolog? A kipuff ok nem fagy be, de az út amire rácsapódik mínuszokban,,,, az kb korcsolyapálya.
Legyen csak egy karambol...A gyártást talán meg lehet oldani megújolókkal vagy atommal hogy értelme is legyen, ha a lehetőségek ehhez adottak. Viszont a 700 (?) baros dögnehéz tartállyal és a szállítással /tárolással már tényleg nehéz mit kezdeni.
Amúgy ez tényleg elgondolkodtató a téllel és a hidrogénhajtásnál.
A tüzelőanyag cellás / hidrogénes hajtással kapcsolatban ami nehezen megoldható probléma, hogy a tárolása veszélyes, ráadásul a hidrogén előállítása is erősen energiaigényes, szóval megint ott van az fránya kérdés hogy oké, a lokális kibocsátást kilövöd, de ha mindehhez az energiát szénerőművekkel csinálod, akkor kiöntötted a gyereket is, mert csak a szennyezés kibocsátási pontját raktad más helyre...
2008-as válság előtt egy BME-s munkatárs pont ezt mondta. Azóta mennyi hidrogénes autót látsz? Ezzel szemben elektromosat? A PR-ja mellett lehet, hogy még a szutyok villanyautó is jobb, mint ez.Én alapvetően úgy gondolom, hogy hosszabb távon a hidrogénes üzemanyagcellás hajtás lesz a jövő útja, mert egyszerűen sokkal könnyebb lesz hozzá az infrastruktúrát kialakítani, mint az elektromoshoz és nem kell bele tonnányi méregdrága akkumlátor sem.
Fogalmazzunk úgy, hogy több száz bar-os rendszerek ipari üzemeken kívüli használatának nem vagyok barátja. A rendszer legkisebb tömítetlensége is olyan gázt enged el, ami irgalmatlanul robbanásveszélyes már 4 tf%-nál már robbanni tud egészen 75%-ig.A hidrogénüzemmel kapcsolatban a hidrogén szállításának problémáját szokták felvetni, ott reményt keltő az ammóniává alakítás és onnan vissza: https://blog.csiro.au/hyper-for-hydrogen-our-world-first-carbon-free-fuel/
Másik probléma, aminek a leküzdésén dolgoznak, az a megfelelő mennyiségű hidrogén előállítása környezetbarát módon, itt is vannak bizakodásra okot adó kísérletek, pl.:
https://www.vezess.hu/hirek/2019/05/03/hidrogen-eloallitasa-tengervizbol/
https://ng.hu/tudomany/2019/06/12/megis-van-ra-mod-hogy-algakkal-termeljunk-tiszta-hidrogent/
Reméljük beválnak.
Ha maga a tartály erős, akkor nehéz. Ha az meg balesetben elszabadul, akkor az tarolni fog. Pont tegnap tettek be képet, hogy egy idióta balesetben hogyan repültek szét az emberek. Képzeld el azt, ha egy kemény tárgy szakad le és köszön be a szélvédőn. Game over. Ha meg embertelenül erősre tervezed és rögzíted le, akkor a rendszer tömege lesz nagy és egy ponton túl minden tervezés ellenére sem lehet garantálni, hogy ne hasadjon fel a tartály egy ütközésben.Az autókban lévő tartályokat tudtommal már most is nagyjából atombiztosra csinálják, azzal talán nem lesz gond.
2008-as válság előtt egy BME-s munkatárs pont ezt mondta. Azóta mennyi hidrogénes autót látsz? Ezzel szemben elektromosat? A PR-ja mellett lehet, hogy még a szutyok villanyautó is jobb, mint ez.
Fogalmazzunk úgy, hogy több száz bar-os rendszerek ipari üzemeken kívüli használatának nem vagyok barátja. A rendszer legkisebb tömítetlensége is olyan gázt enged el, ami irgalmatlanul robbanásveszélyes már 4 tf%-nál már robbanni tud egészen 75%-ig.
http://www.mikrotrade.sk/gases/gasesHU.html
Ha maga a tartály erős, akkor nehéz. Ha az meg balesetben elszabadul, akkor az tarolni fog. Pont tegnap tettek be képet, hogy egy idióta balesetben hogyan repültek szét az emberek. Képzeld el azt, ha egy kemény tárgy szakad le és köszön be a szélvédőn. Game over. Ha meg embertelenül erősre tervezed és rögzíted le, akkor a rendszer tömege lesz nagy és egy ponton túl minden tervezés ellenére sem lehet garantálni, hogy ne hasadjon fel a tartály egy ütközésben.
A H2 gáz zárt acéltartályból is képes kidiffundálni. Még a gázos kocsikat nem engedik le ma a mélygarázsba, nemhogy hidrogénest majd..
A tisztán H2 gázról van szó, akkor én nagyon szkeptikus vagyok. Milyen más fajta H-s technika van?
Ja, és ameddig árammal termelünk ipari szinten hidrogént és a hatásfoka szar és az áram fosszilis, addig ennek értelme 0. Ha még tiszta áram is lenne a teljes hatásfoka miatt embertelen drága lesz jó sokáig úgy, hogy még a villanyautó is olcsó lesz hozzá nézve.
Nagyon nem látom azt, hogy a hidrogénes autó hol törne be, mert akkor sem sikerült, amikor elektromos autó gyak. nem létezett. Most már kettő ellenlábasa is van...
20+ éve kábítanak a hidrogénnel. Egy tapodtat sem mozdult a piac felé a történet előre. Ez a példa az elmúlt 20-30 évben kb. az elektronikára volt igaz, de a mikroelektronikából ne extrapoláljunk már a végtelenbe. Az közlekedés nem ilyen. Nincs repülő autó, nincs más forradalmi új forma, mert a fizika, teljesítmény igény és más tudja dolgát. Az áramot is fogyasztjuk, ahogy kell, a termelés globálisan alig változott 30 év alatt. stbAlapvetően láttunk már olyat, hogy valami ma sci-fi, az holnap realitás, szóval azért leírni nem kell.
Tekintve, hogy a világ villamosáram termelésének tiszta megoldását a sötétzöldek és antinukleáris mozgalmak és gyök2 emberek lényegében 30 éve gáncsolják...Abban mindenképp egyetértek, hogy csak akkor van értelme ezzel vacakolni, ha a hidrogént környezetbarát módon fogják előállítani, erre, mint írtam, vannak lehetőségek, de egyelőre még nem ipari méretekben. Ezek megvalósulásában azonban bízom a magam részéről
https://interestingengineering.com/...n-halts-fuel-cell-car-sales-by-toyota-hyundaiAlapvetően láttunk már olyat, hogy valami ma sci-fi, az holnap realitás, szóval azért leírni nem kell. Az, hogy nehéz-e a tartály, az relatív, az akkupakkoknál könnyebb, annyi biztos. A jelenlegi benzintankoknál nehezebb, de nem velük fog versenyezni hosszabb távon. A tartályt jó eséllyel azért úgy rögzítik a kasztniba, hogy csak akkor szakadjon le, ha már maga a vázszerkezet hullik darabokra, de akkor már majdnem mindegy, milyen autóban ül a szenvedő alany.
Szóval, ezek jó eséllyel kezelhető problémák szerintem.
Abban mindenképp egyetértek, hogy csak akkor van értelme ezzel vacakolni, ha a hidrogént környezetbarát módon fogják előállítani, erre, mint írtam, vannak lehetőségek, de egyelőre még nem ipari méretekben. Ezek megvalósulásában azonban bízom a magam részéről
20+ éve kábítanak a hidrogénnel. Egy tapodtat sem mozdult a piac felé a történet előre. Ez a példa az elmúlt 20-30 évben kb. az elektronikára volt igaz, de a mikroelektronikából ne extrapoláljunk már a végtelenbe. Az közlekedés nem ilyen. Nincs repülő autó, nincs más forradalmi új forma, mert a fizika, teljesítmény igény és más tudja dolgát. Az áramot is fogyasztjuk, ahogy kell, a termelés globálisan alig változott 30 év alatt. stb
Tekintve, hogy a világ villamosáram termelésének tiszta megoldását a sötétzöldek és antinukleáris mozgalmak és gyök2 emberek lényegében 30 éve gáncsolják...
Ez rossz példa. A repülés pl. pont olyan gyors, sőt inkább lassabb, mint volt 1969-ben. "Csak" olcsóbb lett. Mert a teljesítmény és gazdaságosság miatt ez a vége. Ne, pont emiatt nincs tömeges villany és H2 autózás...Jó, ilyen alapon fura, hogy repülünk, mivel az ember előtte azért évszázadokig próbálkozott, aztán nem jutott semmire. De azért ettől még végül eljutottunk a célba.
Ha jogszabályilag vagy bármi más által büntetve nem drágítják meg magát a kocsit vagy az üzemanyagot, akkor számottevő mennyiségben maradni fognak az elkövetkezendő évtizedekben azt biztos. Teherszállítás és munkagépek terén a villany meg kb. labdába nem rúg, ha az árról vagy használhatóságról van szó. Igen, lehet majd villanykamionnal bohóckodni, de ha nem támogatják őket vagy nem büntetik a gázolajost, akkor kereskedelmileg a mai szállítási modellel a villanykamion egy vicc. Kb. 10-14 tonnányi holtterhet visznek és max. terhelésük korlátozott ezáltal.Igen, láttam én is, pár hónapja volt. Kiderült, hogy valami illesztés volt hibás a töltőállomáson, és ott szivárgott ki a hidrogén. De láttunk már vegyiüzemet is felrobbanni, aztán mégis mennyi van belőle a világon, mert kell valami, és nincs helyette más. Vagy ti úgy gondoljátok, hogy maradnak a benzin / dízel üzemű autók még 100 évig?
Ez rossz példa. A repülés pl. pont olyan gyors, sőt inkább lassabb, mint volt 1969-ben. "Csak" olcsóbb lett. Mert a teljesítmény és gazdaságosság miatt ez a vége. Ne, pont emiatt nincs tömeges villany és H2 autózás...
De a probléma az, hogy a tudomány nem létezett ezért nem tudták, hogy mik a határok. Pusztán saját izomerő és a ló korlátait ismerték....Nem 1969-hoz hasonlítottam szándékosan, hanem több száz évet írtam. A 20. század előtt kb. mindenki, néhány elvetemülttől eltekintve lehetetlennek tartotta, hogy az emberek repülővel közlekedjenek, aztán végül mégis csak megoldották, csak idő kellett hozzá.
A fizika nem változik meg. A hidrogén előállításának energiaigényét a kémia határozza meg, a tárolási problémáját és biztonsági szintjét meg a fizika.Véleményem szerint itt is ez lesz. Ha nem 5, vagy 10, akkor 20 év múlva
Ha minden jól menne és a jármű isteni még akkor is ott marad, hogy rohadt sok áram kéne, tisztán, olcsón. Ameddig a világ számottevő rész nem pro nukleáris addig kurvára mindegy milyen autót gyártunk.Igazából csak ebben nem értünk egyet, szerinted nem fogják megoldani, szerintem meg igen
Tartom a Zen mester álláspontját. Majd meglátjuk. Az elmúlt 20 év alapján az esélyek nem jók szerintem, de tévedtem már én is.Abban is egyetértünk, hogy a benzin / dízel üzem még évtizedekig velünk lesznek, de ugye szerintem idővel az üzemanyagcella teret fog nyerni (az elektromos is, csak az rövid távokra, amolyan bevásárlókocsinak), így fokozatosan csökkenni fog a szerepük, szerinted meg nem
De a probléma az, hogy a tudomány nem létezett ezért nem tudták, hogy mik a határok. Pusztán saját izomerő és a ló korlátait ismerték....
...aztán megjelent a gőzgép és rájöttek, hogy a gépek sokkal erősebbek tudnak lenni fajlagosan ezeknél. Aztán lettek belső égésű motorok és amikor azok elég könnyűek lettek, akkor kb. középkorban is elérhető anyagokból tudtak olyan sárkányt építeni, ami elbírta azt és repült is.
Azért nincs a belő égésű motor és villanyhajtás egyidejű megjelenése után tömeges villanyautózás, mert tudjuk, hogy mik a hátrányai. Ezt a tudomány által ma is tudjuk a hidrogénről. Mert ismert az egész folyamat fizikai és kémiai peremfeltétele, ami nem változott meg. Ezért nincs szuperszonikus utasszállítás sem. Van egy min. telj. igénye annak, ha M2-vel akarsz repeszteni. Nagy P = sok pénz = drága = nem tömeges = még drágább
Pontosan ezen vonal mentén méregdrága és nem praktikus a villanyautó és H autó.
A fizika nem változik meg. A hidrogén előállításának energiaigényét a kémia határozza meg, a tárolási problémáját és biztonsági szintjét meg a fizika.
Ha minden jól menne és a jármű isteni még akkor is ott marad, hogy rohadt sok áram kéne, tisztán, olcsón. Ameddig a világ számottevő rész nem pro nukleáris addig kurvára mindegy milyen autót gyártunk.
Tartom a Zen mester álláspontját. Majd meglátjuk. Az elmúlt 20 év alapján az esélyek nem jók szerintem, de tévedtem már én is.
Egyetértek, meglátjuk, mi személy szerint többet nem is nagyon tudunk tenni az ügyben
Tippre a hidrogénnél még volna egy olyan faktor is, mint a pl a repülő iparban, hogy szigorított üzemidők lennének főleg a nagynyomású részeknél.
Tehát ha elér egy bizonyos óraszámot az alkatrész akkor csere, mindegy hogy autóról vagy a töltőálomsáról van e szó.
Ez anyagilag szerintem nem elhanyagolható tétel.
A hidrogént tömíteni nem egyszerű szerintem, ha a sima vaslemezen átdiffundál, mint szellő a szúnyoghalon.
Vannak már kompozit tartályok amik elvileg a hidrogén diffundálódásnak kiválóan ellenállnak .
EVAL The better barrier for fuel containment
link pdf
A hidrogén autó minden csak nem egyszerű, ezt javítani, karbantartani nem egy leányálom
forrás Toyota
Nem hiába tarol vele szemben a sokkal egyszerűbb villany autó.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Akkor már a CNG is jobb alternatíva lehetne, földgázvezetékkel elég jól állunk, elvileg egy kompresszor kell meg a kútfejek.
Kíváncsi lettem volna, ha annak idején akkora lobit kap, mint most a villanyautózás, mennyire terjedt volna el.
Itt is van kötelező tartálycsere bizonyos időnként ami +kiadás.