A kérdésem igazából a EU általi jogi értelmezésre vonatkozott (korában a Chevy Bolt kapcsán az amerikai hatóság álláspontja került pl. említésre). Tehát hány km.-t kell tudni teljesen villamosan 0g lokális kibocsátással megtennie egy autónak, hogy 0g-os lábnyomúnak számítson az új EU-s szabályozás szerint?
You want definitions - we have definitions!
Ha jól értem a rövid válasz : ha a kimúlóban lévő 2007-es NEDC szabvány szerint mert vegyes fogyasztásban mért / számított CO2 kibocsátás 0 és 50 gramm között van, akkor alacsony kibocsátásúnak minősül a személygépkocsi, khgpj.,
A gyakorlatban ez kb elektromost, hidrogénest jelent (esetleg más alternatív hajtás, pl gáz..?), mert belsőégésűek ennek a közelében sincsenek és valszeg nem is lesznek.
így 2020-tol 2023-ig degresszíven 2-től 1-ig csökkenő szorzóval számolják az éves flotta kibocsátás tekintetében (az eladási szamokat utólag jelentik be a tagállamok az előző évre), és az alapján megy ki a bünti gyártóként VAGY csoportonként. Magyarán az elején még lehet valamit trükközni a mutatóba eladott elektromossal de pár év múlva ez se fog működni.
h) „fajlagos szén-dioxid-kibocsátás”: a személygépkocsinak vagy a könnyű haszongépjárműnek a 715/2007/EK rendelettel és annak végrehajtási rendeleteivel összhangban mért és a jármű megfelelőségi nyilatkozatában „CO2-kibocsátás (vegyes)” megjelöléssel feltüntetett szén-dioxid-kibocsátása. A 715/2007/EK rendelet szerinti típusjóváhagyással nem rendelkező személygépkocsik vagy könnyű haszongépjárművek esetében a fajlagos szén-dioxid-kibocsátás 2020. december 31-ig a 692/2008/EK rendeletben, 2021. január 1-jétől pedig az (EU) 2017/1151 rendeletben megállapított mérési eljárásnak vagy a Bizottság által az ilyen járművek szén-dioxid-kibocsátásának megállapítása céljára elfogadott eljárásoknak megfelelően mért szén-dioxid-kibocsátás;
m) „kibocsátásmentes és alacsony kibocsátású jármű”: olyan személygépkocsi vagy könnyű haszongépjármű, amelynek az (EU) 2017/1151 rendeletnek megfelelően meghatározott kipufogógáz-kibocsátása a nullától az 50 g CO2/km értékig terjed;
5. cikk Extra kibocsátási egységek
Az átlagos fajlagos szén-dioxid-kibocsátás kiszámításakor minden egyes, 50 g CO2/km-nél alacsonyabb fajlagos szén-dioxid-kibocsátású új személygépkocsi:
2020-ban 2 személygépkocsinak,
2021-ben 1,67 személygépkocsinak,
2022-ben 1,33 személygépkocsinak,
2023-tól kezdve pedig 1 személygépkocsinak számít,
Lehet-e belső égésű motorrral is rendelkező autót ilyenként elszámolni, vagy a teljes kapacitás teljes elhasználsáának teljes CO2 lábnyomát nézik?
Nekem ugy tűnik hogy elvileg lehet mert csak a co2 van meghatározva, bár a NEDC szabványt nem volt kedvem átnyálazni telefonon. A gyakorlatban meg szerintem nem, hacsak nem valami 300 köbcentis, turbós, részecskeszűrős, szentlélektől áldott Atkinson ciklusú segédmotor, ami csak és kizárólag autópályán kapcsol be..
Tudja valaki a törvény nevét, vagy hogy hol tudok ennek a szabályozásnak utánanézni? Hátha megspórolva aki egy kis keresgélést nekem valaki, aki már tudja a választ.
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2019/631 RENDELETE (2019. április 17.) az új személygépkocsikra és az új könnyű haszongépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírások meghatározásáról, valamint a 443/2009/EK és az 510/2011/EU rendelet hatályon kívül helyezéséről
Bár linkelni egyszerűbb, mint kimondani
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32019R0631&from=EN#d1e844-13-1