Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 918
5 403
113
Mert BMW-ből, AUDI-ból nem egy ilyen sztori fut a környezetemben. A volt kollégám gyerekkori legjobb barátja azt mondta neki, hogy a 2 éves (asszem 6-os) BMW-jét csak azért nem adja neki oda ingyen (Ő ennyi idő alatt már meggyűlölte), mert egyrészt nem akar rosszat neki, meg tudja, hogy az akkor 300 ezres fizujából nem tudná fenntartani, és nem akarja anyagilag elásni. Volt olyan, hogy reggelre lehasalt a kocsi a parkoló kőzúzalékára, mert elment a nyomás a légrugóból. Nem volt elég, hogy horror volt a csere, de speciális darus járművet kellett a mentéshez rendelni mert a kocsit még tolni sem lehetett.
Itt egy másik prémium életérzés!

Tesóm műhelyében BMW-k állandóan vannak. És ő régebbi autókkal nem is foglalkozik. Audiból azért kevesebb fordul meg, a Mercik közül az ML- osztály/Suv ami még elég gyakori vendég.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Egy autóból azért ne általánosítsunk már.
Ha minden Teslával ennyit mennének és 3 akkut cserélnének le rajta garanciában, akkor már csődöt is jelenthetnének.
A Tesla szerintem pont olyan lesz, mint a tipikus amerikai termékek.
Egy viszonylag új dologgal tör be a piacra és rengeteg marketinggel adja el a megkérdőjelezhető árérték arányú termékeiket.
Az elején persze nagyon veszik, mivel nem nagyon van versenytárs.
Amikor megjelennek a sokkal jobb árérték arányú ugyanilyen termékek, akkor labdába sem rug piac nagy részén, inkább csak abból a társaldalmi rétegből él meg, akiket be tud hülyíteni a marketingjükkel.
Persze mivel elsőként jelent meg a nagy mennyiségben a piacon, így ismert lesz a neve és ebből tud annyi előnyt kovácsolni, hogy a továbbiakban is fennmaradhasson.
99%, hogy a Tesla is ilyen lesz. Az elején gyors növekedést produkált, nagyon ismert lett a neve, de ez a növekedés le is fog állni, amint megjelennek a versenytársak.
Hiába léptek ők korábban a piacra, szerintem sosem lesz belőle mégcsak megközelítőleg sem egy olyan elterjedt autó, mint pl. a német, japán vagy francia márkák.
Persze valószínűleg a jövőben is megmarad a piacon (sőt még nőnek is még az eladásaik), de egyre kisebb lesz a részesedése a teljes elektromos piacból.

A hszben a lényeg a más autónál mennyit költesz üzemeltetésre 1millió mérföld alatt.
Tesla más autógyártokhoz képest 0át költ marketingre. Hogy ez rengeteg vagy semmi más kérdés. Ezért is kapnak sok ekét TV, újságokban. Miközben konkurencia a legnagyobb reklámozok közé tartozik tesla 0át költ rá.
Nem kell nagy jóstehetség ahoz, hogy megmondjuk, hogy csökkenni fog a részesedésük mindenki követi őket végtelen pénzeket dobnak be autógyártók az elektromos autosdiba és ennek meg lesz az eredménye. VW pl 2025ben évi 1millió és 2031ig összesen 20+millió elektromos autót tervez értékesíteni. Ehez képest ha Teslanak nagyon beindul a Kínai gyára akkor idén évvégén eléri az éves 500.000es termelést... és ha nagyon jól sikerült felfuttatni a termelést akkor 2020végére is meglesz a +50% termelés emelkedés és felmehet 750.000re az éves termelés 2020decemberére. Ez a max. És VW csak egy aki végtelen pénzt tol az elektromos autóba.
 
M

molnibalage

Guest
A hszben a lényeg a más autónál mennyit költesz üzemeltetésre 1millió mérföld alatt.
Tesla más autógyártokhoz képest 0át költ marketingre. Hogy ez rengeteg vagy semmi más kérdés. Ezért is kapnak sok ekét TV, újságokban. Miközben konkurencia a legnagyobb reklámozok közé tartozik tesla 0át költ rá.
Nem kell nagy jóstehetség ahoz, hogy megmondjuk, hogy csökkenni fog a részesedésük mindenki követi őket végtelen pénzeket dobnak be autógyártók az elektromos autosdiba és ennek meg lesz az eredménye. VW pl 2025ben évi 1millió és 2031ig összesen 20+millió elektromos autót tervez értékesíteni. Ehez képest ha Teslanak nagyon beindul a Kínai gyára akkor idén évvégén eléri az éves 500.000es termelést... és ha nagyon jól sikerült felfuttatni a termelést akkor 2020végére is meglesz a +50% termelés emelkedés és felmehet 750.000re az éves termelés 2020decemberére. Ez a max. És VW csak egy aki végtelen pénzt tol az elektromos autóba.
Ezt röhögés nelkul le tudtad írni?
Amikor a Tesla H. András villanyautó pápanak ingyen kocsit adott? Egy olyan orszagban, ahol a haztartasok kb. 95 százaléka siman uj autót nem engedhet meg maganak nemhogy Teslat , Egy piacra, ami ennyire jelentéktelen...

Akkor elképzelem mashol mi megy .

A dolgozók meg minimál beren, fluktuacio az egekben
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ma még nem sok elektromos autó létezik, de a Tesla ilyen. Nem értem, hogy minek kell ekézni. Ja, hogy még egyik elektromos sem versenyképes a hibridekkel és a benzinesekkel szemben?
Na és...! - Pár év vagy évtized múlva már nagyon más lesz a helyzet...
Akinek ez nem tetszik, az járjon inkább lovaskocsival...!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Tesla más autógyártokhoz képest 0át költ marketingre. Hogy ez rengeteg vagy semmi más kérdés. Ezért is kapnak sok ekét TV, újságokban. Miközben konkurencia a legnagyobb reklámozok közé tartozik tesla 0át költ rá
És hogy mennyire így van, azt mutassa egy 2018-as kimutatás.
A Volkswagen 2016-ban 6,6Mrd USD-t vert el reklámokra. Forrás
Persze a Tesla is költ marketingre, csak nem "úgy".
Az a különbség, hogy míg a Tesla ingyen Supercharge-ot biztosít a drágább modelljeihez, addig a Volkswagen nem ad ingyen üzemanyagkártyát, vagy kötelező szervizeket.
Felhasználói szempontból azért nagy a különbség!
 
M

molnibalage

Guest
Egy autóból azért ne általánosítsunk már.
Ha minden Teslával ennyit mennének és 3 akkut cserélnének le rajta garanciában, akkor már csődöt is jelenthetnének.
Ha ez nem igaz, akkor is ezt a rideg valóság.

https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/operating-income
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-income

A TESLA masszívan veszteséges és csak a folyamatos befektetői pénzek tartják fenn a felszínen. Ha tömeges akku hiba lenne, akkor nincs nincs miről beszélni, game over.

A Tesla szerintem pont olyan lesz, mint a tipikus amerikai termékek.
Egy viszonylag új dologgal tör be a piacra és rengeteg marketinggel adja el a megkérdőjelezhető árérték arányú termékeiket.
Az elején persze nagyon veszik, mivel nem nagyon van versenytárs.
A csapból is az folyik, hogy ilyen jó és olyan jó, aki meg objektíven megnézni és arra a megállapításra jut, hogy "ez mi ennyiért?", akkor meg lehurrogják a hívők. Lásd, aki szerint a Tesla keveset költ marketingre úgy, hogy ingyen autót ad. Vagy megkérdi, hogy egy 20 millás kocsi miért van szutyokabbul összerakva, mint egy sima 6 millás kocsi...?

Mert az külön vicces, hogy egyesek szerint nincs versenytársa, ehhez képest masszívan veszteséges a cég úgy, hogy a dolgozókat meg sem fizeti rendesen.
Ez a "Musk forradalmasította az autógyártást" helyzet?

Amikor megjelennek a sokkal jobb árérték arányú ugyanilyen termékek, akkor labdába sem rug piac nagy részén, inkább csak abból a társaldalmi rétegből él meg, akiket be tud hülyíteni a marketingjükkel.
Most nem ez van? Akkor hogyan lehet, hogy nem képes tartósan nyereséges lenni a cég?

Persze mivel elsőként jelent meg a nagy mennyiségben a piacon, így ismert lesz a neve és ebből tud annyi előnyt kovácsolni, hogy a továbbiakban is fennmaradhasson.
99%, hogy a Tesla is ilyen lesz. Az elején gyors növekedést produkált, nagyon ismert lett a neve, de ez a növekedés le is fog állni, amint megjelennek a versenytársak.
Hiába léptek ők korábban a piacra, szerintem sosem lesz belőle még csak megközelítőleg sem egy olyan elterjedt autó, mint pl. a német, japán vagy francia márkák.
Persze valószínűleg a jövőben is megmarad a piacon (sőt még nőnek is még az eladásaik), de egyre kisebb lesz a részesedése a teljes elektromos piacból.
Lásd fent. Most jönnek sorban az jogszabályi nyomás miatt a többiek. Ez így muris lesz. Kíváncsi vagyok, hogy meddig tolják még a cégbe a pénzt és mikor fog bedőlni és magával rántani sok mindenkit...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
A lényeg, hogy a Jaguar I-Pace is kiváló autó, de nem mindenkinek az életstílusához képes alkalmazkodni, ellentétben jelenlegi cikkünk főszereplőjével, ami minden igényt kiszolgál, nem is akármilyen szinten.

Én a fenti részt emelném ki tanulságként.
Igen, ebben a helyzetben a Jaguár veszített.
Ha pedig minden nap csak 100 km-t menne mindkét autó, ráadásul otthon töltené, akkor az elektromossal spórolna több pénzt és még időt is, hisz a kúthoz sem kell elmenni (és azért ott is áll sokszor az ember 20 perceket is, plusz még az odaút).
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ma még nem sok elektromos autó létezik, de a Tesla ilyen. Nem értem, hogy minek kell ekézni. Ja, hogy még egyik elektromos sem versenyképes a hibridekkel és a benzinesekkel szemben?
Na és...! - Pár év vagy évtized múlva már nagyon más lesz a helyzet...
Akinek ez nem tetszik, az járjon inkább lovaskocsival...!
Még az a szerencse, hogy nem diktatúrában élünk és nem te vagy a diktátor, így akinek nem tetszik a te "megoldásod", annak szabad a kocsi-választás! Azért a lovaskocsi meg a Tesla vagy bármely villanyautó között azért van néhány fokozat (diesel vagy benzines kocsik), és kb. mindegyik jobb Magyarországon kifizetve és üzemeltetve, mint a két véglet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Még az a szerencse, hogy nem diktatúrában élünk és nem te vagy a diktátor, így akinek nem tetszik a te "megoldásod", annak szabad a kocsi-választás! Azért a lovaskocsi meg a Tesla vagy bármely villanyautó között azért van néhány fokozat (diesel vagy benzines kocsik), és kb. mindegyik jobb Magyarországon kifizetve és üzemeltetve, mint a két véglet.
Hidd el egészen gazdaságosan lehetne járni pl. ezzel itt aztán mégsem maradtunk az ilyen megoldásoknál!
Az a helyzet, hogy a hiába próbálsz meg 2 üteműt venni egyszerűen nem adnak már el neked azok a nyűves autogyártók. DE lassan már a sima szívó benzineseket is nagyítóval kell keresned! Ez nem azon múlik, hogy kinek mit engednek venni, hanem inkább, hogy mi lesz a választékban. ;)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
folyt köv:
"Egy biztos: a dízelmotorokat sírba tenni nagy hiba, mi sajnálni fogjuk (és véleményünk szerint kollektíve meg fogjuk bánni), ha ez tényleg bekövetkezik.

A szénerőműveket is sírba tesszük, pedig azok termelik a lehető legolcsóbban az áramot. Már ha a légszennyezés miatti emberéletet és a globális felmelegedést nem számoljuk költségnek.

A BMW 750d ékes bizonyíték erre: 100 km/h-s átlagsebességnél ötliteres fogyasztás és akár 1500 km-es hatótáv, pár perc tankolással, 400 lóerővel – ráadásul a modern kipufogógáz-kezelési technológiák révén immár tényleg alacsony emisszió kíséretében.

Ezt a VW mondja? :)
Egyébként nem csak NOX létezik.
Ha foszilist égetsz, CO2 mindenképp lesz, nem is kevés.
7 literes fogyasztással számolva kilométerenként 167 g CO2-t termelsz.
Egy átlag magyar évente 16000 km-t autózik, ezáltal megtermel 2672 kg CO2-t, ez 10 év alatt 26,7 tonna.

Ettől függetlenül lehet csatlakozni a 'klisésorba' és fújni a zöldek szövegét, miszerint a dízel szennyező és veszélyes, az elektromos pedig környezetbarát, de az igazság az, hogy a dízelek (MÁR) nem annyira szennyezőek, mint gondolják, az elektromobilitás pedig közel sem környezetbarát, legfeljebb akkor, ha nem nézzük a teljes életciklusra vetített környezetszennyezést (vagyis az akkuk gyártását és megsemmisítését), pusztán a használat közbeni terhelést, ám ez így csak a fél igazság...

Pénteken volt berakva ide, hogy mennyi CO2 kibocsátással jár egy akku legyártása, ráadásul az index írta, pont azért, hogy bizonyítsa, hogy az elektromosak is nagyon szennyezők. Hát nem jött össze nekik.
Egy 50 kWh-s akku legyártása ezek szerint Koreában 6,15 tonna CO2 kibocsátással jár.
Korea áramtermelése 65%-ban hőerőművekben zajlik.
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_South_Korea#Sources
Vagyis egy Magyarországon (ahol az elektromos energia felét Paks állítja elő) gyártott akku még kevesebb CO2 kibocsátással jár, legyen kb. 5 tonna.
A Hyundai Kona 100 km-en használ 16 kW-t.
1 kW áram megtermelése Magyarországon 266 g CO2-t jelent (ráadásul ezt nem a városban az ablakod alatt füstöli ki a kocsi, hanem Visontán).
Ez 16000 km-en 681 kg CO2 kibocsátást jelent, 10 év alatt meg 6,8 tonna.
Vagyis ha a magyar SDI gyárja az akkut és Magyarországon használod az autót, akkor 10 évre kijön kb. 5 tonna CO2 az akkura, plusz 6,8 tonna a használatra, az 11,8 tonna. Kevesebb mint a fele a jelenlegi magyar energiamixel. Ha bezár Visonta 2030-ban, akkor még ennél is kisebb lesz a CO2 kibocsátása az elektromosnak. A benzinesnek meg soha nem fog érdemben lejjebb menni.

Az áram szállítási és töltési vesztességeket nem számoltam bele, mint ahogy azt sem számoltam bele, hogy a benzin sem csak úgy terem a kútban, hanem fel kell hozni a kőolajat, finomítani, szállítani, stb.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Akkor lenne jó a számolgatásod, ha nemcsak a gyártáskor keletkező CO2-vel számolnál, hanem az akku halála utáni megsemmisítéssel is, lévén hogy veszélyes hulladékról van szó. Az elégetett benzinnel meg a továbbiakban ugye nem kell számolni, annak ott ér véget az életciklusa. Szóval bizonyítási kísérletnél kéretik azonosan számolni, a teljes életciklust figyelembe véve költségben és szennyezésben is ...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A szénerőműveket is sírba tesszük, pedig azok termelik a lehető legolcsóbban az áramot. Már ha a légszennyezés miatti emberéletet és a globális felmelegedést nem számoljuk költségnek.

A BMW 750d ékes bizonyíték erre: 100 km/h-s átlagsebességnél ötliteres fogyasztás és akár 1500 km-es hatótáv, pár perc tankolással, 400 lóerővel – ráadásul a modern kipufogógáz-kezelési technológiák révén immár tényleg alacsony emisszió kíséretében.

Ezt a VW mondja? :)
Egyébként nem csak NOX létezik.
Ha foszilist égetsz, CO2 mindenképp lesz, nem is kevés.
7 literes fogyasztással számolva kilométerenként 167 g CO2-t termelsz.
Egy átlag magyar évente 16000 km-t autózik, ezáltal megtermel 2672 kg CO2-t, ez 10 év alatt 26,7 tonna.

Ettől függetlenül lehet csatlakozni a 'klisésorba' és fújni a zöldek szövegét, miszerint a dízel szennyező és veszélyes, az elektromos pedig környezetbarát, de az igazság az, hogy a dízelek (MÁR) nem annyira szennyezőek, mint gondolják, az elektromobilitás pedig közel sem környezetbarát, legfeljebb akkor, ha nem nézzük a teljes életciklusra vetített környezetszennyezést (vagyis az akkuk gyártását és megsemmisítését), pusztán a használat közbeni terhelést, ám ez így csak a fél igazság...

Pénteken volt berakva ide, hogy mennyi CO2 kibocsátással jár egy akku legyártása, ráadásul az index írta, pont azért, hogy bizonyítsa, hogy az elektromosak is nagyon szennyezők. Hát nem jött össze nekik.
Egy 50 kWh-s akku legyártása ezek szerint Koreában 6,15 tonna CO2 kibocsátással jár.
Korea áramtermelése 65%-ban hőerőművekben zajlik.
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_South_Korea#Sources
Vagyis egy Magyarországon (ahol az elektromos energia felét Paks állítja elő) gyártott akku még kevesebb CO2 kibocsátással jár, legyen kb. 5 tonna.
A Hyundai Kona 100 km-en használ 16 kW-t.
1 kW áram megtermelése Magyarországon 266 g CO2-t jelent (ráadásul ezt nem a városban az ablakod alatt füstöli ki a kocsi, hanem Visontán).
Ez 16000 km-en 681 kg CO2 kibocsátást jelent, 10 év alatt meg 6,8 tonna.
Vagyis ha a magyar SDI gyárja az akkut és Magyarországon használod az autót, akkor 10 évre kijön kb. 5 tonna CO2 az akkura, plusz 6,8 tonna a használatra, az 11,8 tonna. Kevesebb mint a fele a jelenlegi magyar energiamixel. Ha bezár Visonta 2030-ban, akkor még ennél is kisebb lesz a CO2 kibocsátása az elektromosnak. A benzinesnek meg soha nem fog érdemben lejjebb menni.

Az áram szállítási és töltési vesztességeket nem számoltam bele, mint ahogy azt sem számoltam bele, hogy a benzin sem csak úgy terem a kútban, hanem fel kell hozni a kőolajat, finomítani, szállítani, stb.
Engem azért annyira nem nagyon érdekel a számszerű CO2 kibocsátása, mint ahogy az autótulajok igen jelentős részét sem azt szokták számolgatni, hogy a Zadarig mennyi CO2-t toltak a levegőbe. :rolleyes:
Még hozzátenném a hitelesség kedvéért:
A kalkulációdban a belsőégésű motornak (és segédberendezéseinek) csak az "etetését" számoltad bele, az előállítását nem! Ha csinálod, csináld rendesen!!! :p:D:D
do-or-do-not.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
A hszben a lényeg a más autónál mennyit költesz üzemeltetésre 1millió mérföld alatt.
Tesla más autógyártokhoz képest 0át költ marketingre. Hogy ez rengeteg vagy semmi más kérdés. Ezért is kapnak sok ekét TV, újságokban. Miközben konkurencia a legnagyobb reklámozok közé tartozik tesla 0át költ rá.
Nem kell nagy jóstehetség ahoz, hogy megmondjuk, hogy csökkenni fog a részesedésük mindenki követi őket végtelen pénzeket dobnak be autógyártók az elektromos autosdiba és ennek meg lesz az eredménye. VW pl 2025ben évi 1millió és 2031ig összesen 20+millió elektromos autót tervez értékesíteni. Ehez képest ha Teslanak nagyon beindul a Kínai gyára akkor idén évvégén eléri az éves 500.000es termelést... és ha nagyon jól sikerült felfuttatni a termelést akkor 2020végére is meglesz a +50% termelés emelkedés és felmehet 750.000re az éves termelés 2020decemberére. Ez a max. És VW csak egy aki végtelen pénzt tol az elektromos autóba.

Az mi ha nem marketing, hogy ingyen tölti a Teslatulajoknak az autót?
Vagy az nem marketing, hogy 3-szor cserél garancia alatt akkut?
Ezeket csak most teheti meg, amíg kevés fut az utakon.
Vagy az sem marketing, hogy világszinten egy noname bloggernek ad egy Teslát?

Bakker arról a cégről beszélünk, ami fellőtt egy kocsit az űrbe? Persze a Tesla nem költött erre a fajta marketingre, mert ingyen vitte fel Musk másik cége, a Space X.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Akkor lenne jó a számolgatásod, ha nemcsak a gyártáskor keletkező CO2-vel számolnál, hanem az akku halála utáni megsemmisítéssel is, lévén hogy veszélyes hulladékról van szó. Az elégetett benzinnel meg a továbbiakban ugye nem kell számolni, annak ott ér véget az életciklusa. Szóval bizonyítási kísérletnél kéretik azonosan számolni, a teljes életciklust figyelembe véve költségben és szennyezésben is ...
Azt szeretném kérdezni, hogy a kötelező szervizek során a motorból kikerült fáradt olaj CO2 "nyomát" hova kell számolni, tessék mondani??? Váltóolaj? :rolleyes::)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az mi ha nem marketing, hogy ingyen tölti a Teslatulajoknak az autót?
Vagy az nem marketing, hogy 3-szor cserél garancia alatt akkut?
Ezeket csak most teheti meg, amíg kevés fut az utakon.
Vagy az sem marketing, hogy világszinten egy noname bloggernek ad egy Teslát?

Bakker arról a cégről beszélünk, ami fellőtt egy kocsit az űrbe? Persze a Tesla nem költött erre a fajta marketingre, mert ingyen vitte fel Musk másik cége, a Space X.
Hát a roadster az pont nem került semmibe a cégnek.
De érzed - gondolom - a különbséget, ha az ügyfeleknél landol direktben a marketing költség, minthogy egy 3rd party reklámcégnél landoljon? Nem? ;)
 
M

molnibalage

Guest
Azt szeretném kérdezni, hogy a kötelező szervizek során a motorból kikerült fáradt olaj CO2 "nyomát" hova kell számolni, tessék mondani??? Váltóolaj? :rolleyes::)
A fogyasztás terén olyanokat látok, hogy 15-30 ezer km-ként vagy kétévente cserélsz úgy 3-4 litert. Ha csak tömegre nézed egy agglomerációs autó 18 év és 400 ezer km alatt nem eszik meg 100 liter olajat sem, ami 100 kg alatti tömeg. Szűrés után ezek tudtommal újrafinomíthatóak és ezért gyűjtik őket. Mert a szennyezőtől megtisztítva azért ez már önmagában finomított termék.

Ellenben az akksira hol van a technológia? Egyetlen 85 kWh-s Teslában van 560 kg akku. Ezt cserélték a srácnál kétszer 700 ezer km alatt. Ez úgy 1500+ kg akksi.
Mi lenne, ha számokkal dolgoznál jelzők helyett?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7