4,5 milliárd 400 töltő.
11,25 millió forint darabja.
22, 50 és 75 kW-osak. Nem tűnik olyan vészes összegnek, pedig állami a megrendelő.
Na akkor nézzük a megtérülést.
11,25 millió átlagosan egy töltő, a 22 kW-os gondolom olcsóbb ennél, a 75-ös drágább.
Legyen az 50 kW-os töltő az átlag, 11,25 millió.
Adja az áramot 50 forinttal drágábban, mint amennyiért megveszi a szolgáltatótol (ez kb. 80-90 forintos eladási ár).
Ahhoz, hogy megtérüljön a töltő, el kell adjon 225000 kWh áramot.
Az 50 kW-os töltő ennyi áramot 4500 óra alatt pumpál be a kocsikba.
Persze nincs egyfolytában kocsi csatlakoztatva a töltőre, így legyen mondjuk 9000 óra a megtérülési idő. Ez gyakorlatilag egy év.
Ha esetleg vannak költségeik is (pl. területet bérelnek a parkoló autóknak) akkor valamivel lassabban térül meg, de így elsőre elég gyors a megtérülési idő.