M
molnibalage
Guest
Kérlek osszad már meg, hogy a 110 forintos árral, hogy a búbánatba kaptad meg az 1560 forintos értéket...? 100 km-et te a mesékben mész normális méretű villanyautóval autópályázva is 0,156 kWh-t úgy, hogy kondi vagy fűtés is megy. Itthon egyik sem ritka.110 forintos áramárral számolva 1560 forint jön ki 100 km-re. 37 forintos árral (otthon töltve) 525 forint jön ki.
Ugyanez az út 2400 forintba jön ki benzinessel.
Az otthoni töltés nem tudom, hogy hogyan jön ide, mert gyorstöltők megtérülése volt a téma. Még az sem tűnik fel, hogy akkor az otthoni töltés a konkurencia? Akkor hogyan is jön ki a magas éves kihasználtság a töltőknek?
Ez egyre viccesebb. Csak a szarabb viccekből...
Én meg úgy látom, hogy nem gondoltad végig.Én versenyképesnek látom.
Ez elég vicces lenne, mert ez olyan, mintha az kisbolt nem fizetne áfát, a TESCO meg igen...A gyorstöltés szinte biztos, hogy jövedéki adós lesz.
Az otthoni töltés nem hiszem.
Meglátjuk mit lép majd erre a piac, hogy ezt a kettős mércét hogyan nyelik le.
Ahogy az áram is. Ha több áram kell, akkor szerinted mi lesz? Vagy, ha rávernek még járulékokat?Viszont a benzines is drágulhat és nem csak az instabil olajár miatt.
És az erőművekre...? Mert ameddig nem atomenergia alapú a gird, akkor az max. röhögésre késztet.Ugyebár az országok aláírták a klímavédelmi előírásokat. Drasztikusan kell csökkentsék a CO2 kibocsátást.
Közben a CO2 kvóták exponenciálisan drágulnak.
Nehogy azt hidd, hogy ezeket a büntetéseket nem fogják rányomni a nagy CO2 kibocsátókra, vagyis az autósokra is.
Ez elméletnek szép. A gyakorlatot majd meglátjuk.Ha elektromos autóm lesz, én csak otthon töltöm. Vagyis időt spórolok meg, hisz nem kell elmenjek majd a benzinkútig.
Az évi 1-2 nyaralásba meg belefér egy-két töltés gyorstöltővel.
Szarul számolhattál. Még az én kozervatív becsélésemmel sem jött ki úgy, hogy csak az üzemanyagra számoltik ki. Ximix tett be linket, hogy az éves német átlagtermelés CO2 oldala 550 gCO2/kWh. Egy mai korszerű autó meg tud 135 gCO/kWh-t. Ennyivel nem jobb annak a teljes hatásfoka. Közel sem.Kiszámoltam valamelyik nap, a magyar árammal fele annyi a szennyezés, de még a német árammal is tisztábban jön ki a közlekedés, mint a belsőégésű autókkal.
A gázerőmű is CO2-őt termel...A fejlett világban a szénerőművek halálra vannak ítélve. Csak az a kérdés, hogy földgázzal vagy atommal helyettesítik őket? Vagyis világszinten is egyre tisztább lesz az elektromos áramtermelés.
Ezen jót röhögök. Mert a 85 kWh-s Tesla az cirka 16 misi tája úgy, hogy az akksi abból 12k USD. Nem jó a matek...
Azzal a hatótávod LOL. Ergo felesleges is azzal jönni.Én csak az 54 kWh-s akkuról beszéltem.
Te kis naív...Nem azért kérnek el 5 millióval többet, érte, mint egy ugyanolyan benzinesért, mert 5 millió az akku, hanem azért mert az elektromos autó újdonság, így pofátlanul sokat kérnek el érte.
Mondjuk külön vicc, hogy az extrém drága Teslával is veszteséges a cég...
Ó, persze. Kivéve, amikor egy autós cég visszadobta az egészet, akkora katvány volt az egész. Hiába veszik, "mint a cukrot", ha nem nyereséges a történet.Nézd már meg csak a Teslát, milyen áron adják és még így is veszik, mint a cukrot. Mi az, hogy veszik. Még meg sem volt az autó, de már rengeteget kifizettek előre. Na akkor szerinted mennyire nyomták meg az árakat csak ezért?
Jelenleg ott tartunk ma, hogy a csapból is nap és szélerőmű folyik, az atom meg gonosz. Főleg az orosz és narancsos atom. Ezen felül, ha Mo. még full atom is lenne, a fejlett világ egész nem. Sakk matt...Mi is építünk Paks 2-t. Hosszútávú hitellel építve semmivel sem növeli meg az áram árát, hisz te is kiszámoltad sokszor, hogy ha extrémolcsón is adja el Paks 2 az áramot, akkor is bőségesen megtérül.
A napbuzulás viszont tényleg nem kellene, mert nagyon ráfaragunk.
Ki garantálja, hogy online pénztárgépbe mindent beütnek? Valahol egészen pislogok, hogy egyesek smart grid meg egyéb nevetséges szavakkal dobálóznak. Tudod, az, hogy van kocsid, arról tud az állam, mert fizetni kell érte ezt-azt adóban...És ki garantálja, hogy az autót nem a konyhai konnektorba dugja, a dedikált autós villanyóra helyett?
Ergo, ha villanyautód van és a futásteljesítmény nem korreláll a fogyasztásoddal, akkor dádá. Ennyi kell hozzá. Amit a sok oköbarom eleve odaálmodik mellé.
Amivel a hatótáv elégtelen. A 85 kWh-s akksi meg vagy 10-12 ezer dollár volt még az év elején is, az USA-ban. EU-ban még drágább...Egy hozzászólással feljebb már válaszoltam erre, de íme:
A Tesla Model 3 54 kWh akkuja 5000 dollárba kerül, vagyis 1,5 millió forint.
Vagyis egy 54 kWh elektromos autó egy teljesen ugyanilyen belsőégésűnél az akkuja miatt 1,5 millióval drágább, viszont a hajtása meg olcsóbb, így nem jön ki 1,5 millióval drágábban.