Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
110 forintos áramárral számolva 1560 forint jön ki 100 km-re. 37 forintos árral (otthon töltve) 525 forint jön ki.
Ugyanez az út 2400 forintba jön ki benzinessel.
Kérlek osszad már meg, hogy a 110 forintos árral, hogy a búbánatba kaptad meg az 1560 forintos értéket...? 100 km-et te a mesékben mész normális méretű villanyautóval autópályázva is 0,156 kWh-t úgy, hogy kondi vagy fűtés is megy. Itthon egyik sem ritka.

Az otthoni töltés nem tudom, hogy hogyan jön ide, mert gyorstöltők megtérülése volt a téma. Még az sem tűnik fel, hogy akkor az otthoni töltés a konkurencia? Akkor hogyan is jön ki a magas éves kihasználtság a töltőknek?

Ez egyre viccesebb. Csak a szarabb viccekből...

Én versenyképesnek látom.
Én meg úgy látom, hogy nem gondoltad végig.

A gyorstöltés szinte biztos, hogy jövedéki adós lesz.
Az otthoni töltés nem hiszem.
Ez elég vicces lenne, mert ez olyan, mintha az kisbolt nem fizetne áfát, a TESCO meg igen...
Meglátjuk mit lép majd erre a piac, hogy ezt a kettős mércét hogyan nyelik le.

Viszont a benzines is drágulhat és nem csak az instabil olajár miatt.
Ahogy az áram is. Ha több áram kell, akkor szerinted mi lesz? Vagy, ha rávernek még járulékokat?

Ugyebár az országok aláírták a klímavédelmi előírásokat. Drasztikusan kell csökkentsék a CO2 kibocsátást.
Közben a CO2 kvóták exponenciálisan drágulnak.
Nehogy azt hidd, hogy ezeket a büntetéseket nem fogják rányomni a nagy CO2 kibocsátókra, vagyis az autósokra is.
És az erőművekre...? Mert ameddig nem atomenergia alapú a gird, akkor az max. röhögésre késztet.

Ha elektromos autóm lesz, én csak otthon töltöm. Vagyis időt spórolok meg, hisz nem kell elmenjek majd a benzinkútig.
Az évi 1-2 nyaralásba meg belefér egy-két töltés gyorstöltővel.
Ez elméletnek szép. A gyakorlatot majd meglátjuk.

Kiszámoltam valamelyik nap, a magyar árammal fele annyi a szennyezés, de még a német árammal is tisztábban jön ki a közlekedés, mint a belsőégésű autókkal.
Szarul számolhattál. Még az én kozervatív becsélésemmel sem jött ki úgy, hogy csak az üzemanyagra számoltik ki. Ximix tett be linket, hogy az éves német átlagtermelés CO2 oldala 550 gCO2/kWh. Egy mai korszerű autó meg tud 135 gCO/kWh-t. Ennyivel nem jobb annak a teljes hatásfoka. Közel sem.

A fejlett világban a szénerőművek halálra vannak ítélve. Csak az a kérdés, hogy földgázzal vagy atommal helyettesítik őket? Vagyis világszinten is egyre tisztább lesz az elektromos áramtermelés.
A gázerőmű is CO2-őt termel...
Ezen jót röhögök. Mert a 85 kWh-s Tesla az cirka 16 misi tája úgy, hogy az akksi abból 12k USD. Nem jó a matek...

Én csak az 54 kWh-s akkuról beszéltem.
Azzal a hatótávod LOL. Ergo felesleges is azzal jönni.

Nem azért kérnek el 5 millióval többet, érte, mint egy ugyanolyan benzinesért, mert 5 millió az akku, hanem azért mert az elektromos autó újdonság, így pofátlanul sokat kérnek el érte.
Te kis naív...
Mondjuk külön vicc, hogy az extrém drága Teslával is veszteséges a cég...

Nézd már meg csak a Teslát, milyen áron adják és még így is veszik, mint a cukrot. Mi az, hogy veszik. Még meg sem volt az autó, de már rengeteget kifizettek előre. Na akkor szerinted mennyire nyomták meg az árakat csak ezért?
Ó, persze. Kivéve, amikor egy autós cég visszadobta az egészet, akkora katvány volt az egész. Hiába veszik, "mint a cukrot", ha nem nyereséges a történet.

Mi is építünk Paks 2-t. Hosszútávú hitellel építve semmivel sem növeli meg az áram árát, hisz te is kiszámoltad sokszor, hogy ha extrémolcsón is adja el Paks 2 az áramot, akkor is bőségesen megtérül.
A napbuzulás viszont tényleg nem kellene, mert nagyon ráfaragunk.
Jelenleg ott tartunk ma, hogy a csapból is nap és szélerőmű folyik, az atom meg gonosz. Főleg az orosz és narancsos atom. Ezen felül, ha Mo. még full atom is lenne, a fejlett világ egész nem. Sakk matt...

És ki garantálja, hogy az autót nem a konyhai konnektorba dugja, a dedikált autós villanyóra helyett?
Ki garantálja, hogy online pénztárgépbe mindent beütnek? Valahol egészen pislogok, hogy egyesek smart grid meg egyéb nevetséges szavakkal dobálóznak. Tudod, az, hogy van kocsid, arról tud az állam, mert fizetni kell érte ezt-azt adóban...
Ergo, ha villanyautód van és a futásteljesítmény nem korreláll a fogyasztásoddal, akkor dádá. Ennyi kell hozzá. Amit a sok oköbarom eleve odaálmodik mellé.

Egy hozzászólással feljebb már válaszoltam erre, de íme:

A Tesla Model 3 54 kWh akkuja 5000 dollárba kerül, vagyis 1,5 millió forint.
Vagyis egy 54 kWh elektromos autó egy teljesen ugyanilyen belsőégésűnél az akkuja miatt 1,5 millióval drágább, viszont a hajtása meg olcsóbb, így nem jön ki 1,5 millióval drágábban.
Amivel a hatótáv elégtelen. A 85 kWh-s akksi meg vagy 10-12 ezer dollár volt még az év elején is, az USA-ban. EU-ban még drágább...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Az aranynyaklánc meg több ezer éve nem újdonság, mégis drága az alapanyaga miatt. Mivel egyenlőre csak ötletelés van jobb/olcsóbb akkumulátorokról amikhez nem drága alapanyag kell, így erre én nem alapoznék.
De egyenlőre azt sem látom miként oldanám meg a Spliti nyaralást akár a legjobb (nekem reménytelenül megfizethetetlen) elektromos autóval. Vagy egy Bajá-Bácsalmáso-Csikéria vasútállomás bejárás, onnan meg Kaposváron egyeztetés kört. Ez ma autóval megy, villannyal nem menne.
De kedvencem amúgy hogy a norvégoknál mennyire elterjedt az elektromos autó, (https://www.news18.com/news/auto/te...st-selling-vehicles-are-electric-2319185.html) miközben a világba öntik ki az olajat/gázt, irritáló dolog. Csak hogy ezekkel miként fognak több száz kilométert autózni, azt nem tudom...

Egyébként meg a lítium árak úgy 35%-al csökkentek 2018 óta.
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elővettem a dashcam-et (majd hazaérkezés után észrevettem, hogy tiszta kosz volt a lencséje...).

14ODc48.jpg

zYmf46m.jpg

bhYMexw.jpg
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Épp azért mondom, hogy ez marketing, mert ezt csak most kapják meg az autósok, amíg kicsi az eladás. Ez a beetetés időszaka.
Mit gondolsz, ha több millió Tesla lenne az utakon, akkor is ingyen lenne a töltés?

Nem akartalak korábban kijavítani, de úgy indul, hogy 3asnál sose volt ingyen, Jelenleg pedig S/Xnél se ingyenes. Csak bizonyos mennyiségig megy az ingyenes töltés.

Hamár tesla kijött a Q3. https://www.portfolio.hu/uzlet/2019...Dp-EiRWiio5ScJSgFDqxBreKf_Hwesw8A5MgwUncme6PA

brutto marzs továbbra is brutálisan jó, nyereséges... amíg be nem jelenti hol épül a köv gigafactory. Abból sürgősen kelleni fog +1.
 
M

molnibalage

Guest
Nem akartalak korábban kijavítani, de úgy indul, hogy 3asnál sose volt ingyen, Jelenleg pedig S/Xnél se ingyenes. Csak bizonyos mennyiségig megy az ingyenes töltés.

Hamár tesla kijött a Q3. https://www.portfolio.hu/uzlet/2019...Dp-EiRWiio5ScJSgFDqxBreKf_Hwesw8A5MgwUncme6PA

brutto marzs továbbra is brutálisan jó, nyereséges... amíg be nem jelenti hol épül a köv gigafactory. Abból sürgősen kelleni fog +1.
Majd, ha zsinórban sikerült ez 1-2 évig, akkor térjünk erre vissza...
Korábban is volt hogy sikerült valamit elérni, aztán mentek tovább lefelé...
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/operating-income
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-income
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Kérlek osszad már meg, hogy a 110 forintos árral, hogy a búbánatba kaptad meg az 1560 forintos értéket...? 100 km-et te a mesékben mész normális méretű villanyautóval autópályázva is 0,156 kWh-t úgy, hogy kondi vagy fűtés is megy. Itthon egyik sem ritka.

https://ev-database.org/car/1126/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh
Real Rangebetween 280 - 595 km
City - Cold Weather 390 km
Highway - Cold Weather 280 km
Combined - Cold Weather 335 km
City - Mild Weather 595 km
Highway - Mild Weather 365 km
Combined - Mild Weather 460 km
Itt 400 km-t ír, az 0,16-os fogyasztás. Egy másik cikkben azt olvastam, hogy újraszámolták a fogyasztását és 449 km-t tud megtenni vegyes használattal (város-autópálya), az 0,142 kWh. Akárhogy is nem 0,2, ahogy te írtad.

Az otthoni töltés nem tudom, hogy hogyan jön ide, mert gyorstöltők megtérülése volt a téma. Még az sem tűnik fel, hogy akkor az otthoni töltés a konkurencia? Akkor hogyan is jön ki a magas éves kihasználtság a töltőknek?

A cikk, amiből kiindult a vita, azt írta, hogy a töltők egy része autópályák mellé kerül. Ott meg ugyebár lesz kihasználtság.

És az erőművekre...? Mert ameddig nem atomenergia alapú a gird, akkor az max. röhögésre késztet.

A szénerőműveket is be kell zárni, hisz anélkül nem lehet csökkenteni a CO2 kibocsátást.

Szarul számolhattál. Még az én kozervatív becsélésemmel sem jött ki úgy, hogy csak az üzemanyagra számoltik ki. Ximix tett be linket, hogy az éves német átlagtermelés CO2 oldala 550 gCO2/kWh. Egy mai korszerű autó meg tud 135 gCO/kWh-t. Ennyivel nem jobb annak a teljes hatásfoka. Közel sem.

Kiszámoltam a magyar árammal az elektromos kocsi kibocsátását. Fele annyi CO2 jön ki, mint egy benzinesre. A német áramtermelés nem bocsát ki 2-szer több CO2-t, mint a magyar, így még azzal is jobb a kibocsátás.

A gázerőmű is CO2-őt termel...

De jóval kevesebbet.

Azzal a hatótávod LOL. Ergo felesleges is azzal jönni.

A Kona 64 kWH-s 400-450 km hatótávolságú, egy 54 kWh-s 337-380 km-re elég.

Te kis naív...
Mondjuk külön vicc, hogy az extrém drága Teslával is veszteséges a cég...


Állítólag már nem vesztességes.

Jelenleg ott tartunk ma, hogy a csapból is nap és szélerőmű folyik, az atom meg gonosz. Főleg az orosz és narancsos atom. Ezen felül, ha Mo. még full atom is lenne, a fejlett világ egész nem. Sakk matt...

A villamos topikba most rakták be a napi.hu cikkét, miszerint a lengyelek amerikai minierőműveket építenek.
A cikkből kiderült, hogy igazából az atom nagyon is jó, csak ne az oroszok építsék, hanem az amerikaiak. Ebből máris látszik, hogy kinek a nótáját fújja a napi.hu is...

Ki garantálja, hogy online pénztárgépbe mindent beütnek? Valahol egészen pislogok, hogy egyesek smart grid meg egyéb nevetséges szavakkal dobálóznak. Tudod, az, hogy van kocsid, arról tud az állam, mert fizetni kell érte ezt-azt adóban...
Ergo, ha villanyautód van és a futásteljesítmény nem korreláll a fogyasztásoddal, akkor dádá. Ennyi kell hozzá. Amit a sok oköbarom eleve odaálmodik mellé.


Na erre nem is gondoltam. Na akkor máris meg van oldva, hogyan lehet jövedéki adót rárakni.

Amivel a hatótáv elégtelen. A 85 kWh-s akksi meg vagy 10-12 ezer dollár volt még az év elején is, az USA-ban. EU-ban még drágább...

Nem kell Teslát venni. Lásd feljebb, egy Konaban az 54 kWh 337-380 km-re is elég.
 
M

molnibalage

Guest
Ne haragudj, de még a linkedet sem nézted meg rendesen és az idealizáltabbnál idealizáltabb eseteket veszed alapul és abból extrapolálsz a végtelenbe A Tesláról a YT-n levő videóknál is látszik, hogy az ilyen prospektus adatokhoz képest mi a valóság, amikor ott rövid úton is lassabb autópályázással látni 0,236 kWh/km-t is. A prospektus adatot meg nem teszem mögé, mert még elfog a röhögés.

Még a te linkeden is van olyan, hogy Highway - Cold Weather 280 km. Ez úgy 0,22 kWh/km. És ezt idealizálva vállalták be és írták le. Itthon az év alsó hangon 1/3-as hideg. A másik 1/3-a meg meleg, ahol a légkondi viszi a kraftot. Szóval generálisan a 0,16 kWh/km-rel számolni az a muris kategória. Főleg, ha nem sík a terep és még magasabban vagy, még hűvösebben.

A cikk, amiből kiindult a vita, azt írta, hogy a töltők egy része autópályák mellé kerül. Ott meg ugyebár lesz kihasználtság.
Az említett 800-900 óra esetleg a töltők egy részén lesz. Mondom, nézzél be benzinkútra reggel 7, majd 12, 17, 20 és 22-04 óra között és nézd meg, hogy az állásoknál mennyi kocsi áll ? Mivel 5 perc alatt fullra rakod a kocsit nem maradnak sokan, de csúcsidőben néha sorban állás is van 6-8 töltőnél is. A nap nagy részében meg lézengenek csak a kocsik.

Ezen felül magad előtt látod, ahogy átlag Pisti megy majd hazafelé és elég 15 kWh bőven, akkor majd este 10-kor vagy még később vár még fél órát, hogy feltöltsön fullra? A "lesz kihasználtság" a 800-900 óra évente. Mert az emberek adott ritmus szerint élnek és a töltés is időbe kerül. 4000-5000 órát kvázi folyamatosan termelő üzemek mennek és nem totálisan szakaszosan működő töltők.... A töltők nagy részén 500 órás töltés is isteni csoda lesz.

Kiszámoltam a magyar árammal az elektromos kocsi kibocsátását. Fele annyi CO2 jön ki, mint egy benzinesre. A német áramtermelés nem bocsát ki 2-szer több CO2-t, mint a magyar, így még azzal is jobb a kibocsátás.
De, sajnos igen. Hányszor linkeljem még a térképet...? Nézd meg télen milyen szépen bebarnul és mivel a tél-ősz hossza ismert... Ximix linkelte a doksit is hozzá.

A magyar éppenhogy, ha nem számolod az akksit. Akkor már remeg a léc...
https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-121#post-573726

Állítólag már nem vesztességes.
Lásd fent. Az, hogy most éppen volt egy nyereséges rövid időszak az nem jelent semmit. Volt már ilyen. Aztán utána megint termelték a veszteséget.

A villamos topikba most rakták be a napi.hu cikkét, miszerint a lengyelek amerikai minierőműveket építenek.
A cikkből kiderült, hogy igazából az atom nagyon is jó, csak ne az oroszok építsék, hanem az amerikaiak. Ebből máris látszik, hogy kinek a nótáját fújja a napi.hu is...
Lehet mini atomerőművekkel bohóckodni, kerekítési hiba lesz a termelésben a nagyok mellett.

Nem kell Teslát venni. Lásd feljebb, egy Konaban az 54 kWh 337-380 km-re is elég.
Ideális estben. A magyar éghajlati viszonyok mellett az év felében meg 280 km-re vagy annyira sem, mert nem centizheted ki az utat töltőtől töltőig...
Ja, és akkor, ha a végállomás közelében is van gyorstöltő...
 
T

Törölt tag 008

Guest
.....És ki garantálja, hogy az autót nem a konyhai konnektorba dugja, a dedikált autós villanyóra helyett?
Hát amit onnan vesz föl attól nem veri magát földhöz a hálózat. Ez olyan, mintha lakossági PB gázpalackból fejtenéd át az LPG autóba. Lehet csak nem vicces.

Ilyen kábel kell a gyorstöltéshez ezt nem dugod rá a konyhára.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Super socoról (ts, tc) van valakinek tapasztalat? Küllemre nem rossz.
motorino-white-facing-left_2_3.jpg
A forma inkább csak olyan közepes, a mérete viszont elég elcseszett. Kisebb egy rendes motornál, mint valami kínai kismotor a 90-es évekből, amire ráülve olyan gnómnak hat az egész. Kár érte. Ennyi befektetett energiával igazán csinálhattak volna valami jót.
A youtube-on vannak róla tesztek, több magyar is.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Majd, ha zsinórban sikerült ez 1-2 évig, akkor térjünk erre vissza...
Korábban is volt hogy sikerült valamit elérni, aztán mentek tovább lefelé...
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/operating-income
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-income

Nem volt meg a hszem "brutto marzs továbbra is brutálisan jó, nyereséges... amíg be nem jelenti hol épül a köv gigafactory. Abból sürgősen kelleni fog +1." része?

Ez a térjünk vissza pont mindha 2005ben mondtad volna pl amazonra.... hát, hogy nincs értékelhető nyeresége... inkább adósságai. Hát 2015ig nem is volt. Az 20+év. Eközben a világ 2.legnagyobb értékű tőzsdei cége vált belölle. Első az Apple.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Hát amit onnan vesz föl attól nem veri magát földhöz a hálózat. Ez olyan, mintha lakossági PB gázpalackból fejtenéd át az LPG autóba. Lehet csak nem vicces.

Ilyen kábel kell a gyorstöltéshez ezt nem dugod rá a konyhára.

Sehol nem írt gyorstöltést.
99% nem megy napi 200kmnál többet. Este 18- reggel 7ig 11h Óránként 3.68kwal (230V*16A) számolva 40+KW. Evvel simán lefutod a napi 200kmet.
Innen 99%nak simán elég a "lassú" töltés.

Cégnél amúgy szó van róla, hogy pár 5-10 elektromos parkolóhelyet kialakítanak. Ha lesz rá igény akkor meg mindig bővítik 5-10dbal. Ha vennék vmi plug in elektromost onnan nekem nem lenne üzemanyag költségem. :) És sokan gondolkkodnának így több embert is ismerek akiknek 30-90km a bejárás, nagyon nagyon nem mindegy, hogy az üzemanyag ingyen van vagy nincs.

Innen imo nekünk Paks 2, nap mellé tényleg az lenne tuti, ha Paks1re vmi nagyfelújítás csomagot összeraknának Oroszok.
Jövőre bejön a CO2 95gram/km felett gramonként 95eur bünti aztán ez évente kb 4grammal lejjebb megy 2030ra 64gram a cél... 3év múlva új autók nagyja plug in, elektromos max hybrid lesz, sima benzinessel lehetetlen hozni még 91gramot is... a büntetés pedig brutális.

pl leegyszerüsítve: Kia Venga ami egy kissebb féle autó min 172gram co2t pöfög ki/km. https://www.kia.com/content/dam/kwc...ity/Brochure/price-list/kia-venga-arlista.pdf

172-95= 77 Büntetőadó 2020tól 77*95= 7315eur = 2.4millió ft. Jövőre nem 4.6ba kerül hanem 7misibe. 55%al lenne drágább. Persze mai formájában jövőre már nem lesz a piacon. Versenyképtelenné válna teljesen.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nem volt meg a hszem "brutto marzs továbbra is brutálisan jó, nyereséges... amíg be nem jelenti hol épül a köv gigafactory. Abból sürgősen kelleni fog +1." része?

Ez a térjünk vissza pont mindha 2005ben mondtad volna pl amazonra.... hát, hogy nincs értékelhető nyeresége... inkább adósságai. Hát 2015ig nem is volt. Az 20+év. Eközben a világ 2.legnagyobb értékű tőzsdei cége vált belölle. Első az Apple.
Star példa. Az amazon 2005 ben sokkal ujabb volt.
 
M

molnibalage

Guest
Te figyu, talán trendeket össze tudsz vetni hosszútávon...
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/AMZN/amazon/operating-income

Lehet, hogy "kicsit", de stabilan termelte a haszon az Amazon 10+ éves távlatban majd szépen ki is lőtt.
A Teslánál ugyanezen időskálán azt látni, hogy bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, kis profit és masszív bukta és bukta váltja egymást.

És ezek a tények. Azzal vitatkozni nehéz. Ezzel nem azt mondom, hogy nem lesz egyszer majd még nyereséges negyedéve a Teslának, de jelenleg a horizont szélén sem látszik az, hogy az összes beleöntött pénz TÖREDÉKÉT kitermelje egyáltalán. A befektető hype tartja egyelőre fent és az ebből befolyó pénz. Semmi más. Láttunk már ilyet, dotcom lufi. Sok felülértékelt cég, a valós teljesítmény nélkül.

Egy része érdekes, de a zéró emissziós gyártás résznél röhögtem egy hatalmasat...
Ameddig a grid energiamixe nem 0, addig ezt a hülyeséget mesélje másnak...
És még áramon túl is van lábnyom...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 283
113
Önvezetés (vagy inkább valami olyasmi), 2019 ősz.

Érdekes megfigyelni ahogy a monitoron mutatja a rendszer, hogy mit azonosított. Városban azért van néhány szellemképes teherautó.