M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jelenleg lítiumos a leghatékonyabb aksi, de ki tudja, hogy mit hoz a jövő. - Így érthető, hogy a szerb elnöknek sürgős a dolog, mert az elmúlt években - a ritkafémek kivételével - csak bányabezárásokról olvashattunk...
...ez a mostani termék nem megoldás a klímaváltozásra, hiába próbáljuk áltatni magunkat.
Nem értem a nagy örvendezést. Attól, mert sok Li van, attól egy grammal nem lesz tisztább az akksi gyártása, illetve a grid oldalon semmit nem oldott meg.https://novekedes.hu/hirek/nagyon-felertekelodott-asvanykincset-talaltak-a-szomszedunkban
Akár 200 millió tonna is lehet a feltárt lítiumkészlet. Az ásványkincs kiaknázására a legnagyobb bányavállalatok startoltak rá.
Egyes becslések szerint Európában Szerbiában található a legnagyobb lítiumkészlet. Miután a mobiltelefonoktól a Tesla autókig számtalan helyen használják a ritka fémet, a világ egyik legnagyobb bányászati vállalata, a Rio Tinto Group vizsgálja a kitermelés lehetőségét.
Az ország elnöke, Aleksandar Vucic idén februárban egy beszédében Szerbia legnagyobb reményének nevezte az ásványkincset, és sürgette a vállalatokat a kitermelés megkezdésére.
200 millió tonna az úgy 5 milliárd autóra való.
Alakul ez: Szerbia lehet a világ egyik legnagyobb lítiumkitermelője, mi pedig az egyik legnagyobb akkugyártó. Na még kiderül, hogy mégiscsak ki lesz használva az a gyorsvasút.
Te most tényleg az emberi hatást akarod tagadni? Kérlek magyarázzad már meg, hogy miféle természeti hatás okozza azt, hogy a CO2 és vele a hőmérséklet változás gradiense a természetes ciklus úgy 50-100-szorosa...?Többszörös non sequitur, tekintve a klímaváltozást nem a CO2, pláne nem a gépjárművek összességében marginális CO2 kibocsátása hajtja, hanem ciklikus természeti folyamatok.
Szóval akkor most mit akar cáfolni a cikk olajiparhoz kötődő szerzője..?
Te most tényleg az emberi hatást akarod tagadni? Kérlek magyarázzad már meg, hogy miféle természeti hatás okozza azt, hogy a CO2 és vele a hőmérséklet változás gradiense a természetes ciklus úgy 50-100-szorosa...?
Az éves CO2 természetes kibocsátásra elég jó számainak vannak. Az éghajlatváltozás arról szólt, hogy az kb. egyensúlyi folyamat lassan, de eltolódott. Az emberi kibocsátás egy évben tényleg a természetes töredéke. Csak, ha évente 0,5%-kal is többet jelent ez a természetes kvázi egyensúlyhoz képest, akkor 100 év alatt elég duvrán nő a CO2 koncentráció. Ezt meg ismerjük. Tudjuk. Kimérhető. Ahogy a Föld hőmérsékletét is úgy 120-150 éve regisztráljuk. A földtörténeti és klimatikus léptékben a változás sebessége gradienssel kifejezve szinte végtelen nagy.Definiáld mi természetes és mi nem.
Többszörös non sequitur, tekintve a klímaváltozást nem a CO2, pláne nem a gépjárművek összességében marginális CO2 kibocsátása hajtja, hanem ciklikus természeti folyamatok.
Szóval akkor most mit akar cáfolni a cikk olajiparhoz kötődő szerzője..?
Micsoda véletlen.ráadásul pont az ipari forradalom idejére érkezett a maximumához
Nem értem a nagy örvendezést. Attól, mert sok Li van, attól egy grammal nem lesz tisztább az akksi gyártása, illetve a grid oldalon semmit nem oldott meg.
Hát akkor rosszul számolt. Ennyi. De erről már volt szó. Ximix is adott forrást a német gCO/kW-ra és én annál alacsonyabbal is azt hoztam ki, hogy nem tisztább úgy, hogy az akksigyártást nem vettem figyelmebe. Tehát nemhogy megenné az akksi difit a német grid paramétereivel, de NŐ a CO2 emisszió ezzel. Persze, ha szerinted ez nem faktor, akkor azzal én nem tudok mit kezdeni.Azt pedig még a Hpasp által belinkelt cikkben szereplő olajipari szakember is elismeri, hogy az amúgy nagyon szennyező módot áramot termelő Németországban is kisebb az elektromos autó kibocsátása (gyártást is beleszámolva), mint a hagyományos autóké.
Dehogy a legszennyezőbb a német. Nézd meg a lengyelt vagy az balti államokat.Miért pont az egyik legszennyezőbb griddel példálózott és nem pl. a franciával?
Mert a német kb. világátlag vagy az átlag még annál is rosszabb...? Már elnézést, de mi a f*sznak számoljon a franciával, ha a világ nagy része vérostoba módon elutasítja az atomenergiát? Kurvára nem érdekel senkit, hogy egy országban lehetne, a ha világ nag részében nem. Ha majd 500 db reaktor áll építés alatt a fejlett világban, akkor térjünk vissza erre. Addig helyes a német használata. Mert az a realitás. Nem a francia.Mert kijött volna, hogy a teljes életciklus alatt 5 elektromos autó sem szennyez annyit, mint 1 benzines, ha a franciákéhoz hasonló tisztaságú az áramtermelés?
Nem értem ezen összevissza gondolatok bedobását. A lovas közlekedés azt lett a múlt, mert a belső égésű motor teljesítményben és ÁRBAN is leváltotta, mert olcsóbb volt. A villanyautónál ez hol áll fent jelenleg? Még árban sem versenyképes nemhogy emisszióban.Tiszta szerencse, hogy a kipufogófüstöt könnyebben és jobb hatékonysággal vissza lehet alakítani benzinné, mint a használt akkut. Jah, nem.
Az is tiszta szerencse, hogy az olajból végtelen mennyiség van, sosem fogy el. Jah ez sem igaz.
Aztán valahogy mégiscsak átálltunk a lovas közlekedésről olaj alapúra.
Mi olyan nagy baj azzal, ha most meg lítium alapú elektromosra állunk át? Ha 100 év múlva elfogy a lítium, akkor is maradhat az elektromos közlekedés (ha közben nem lesz teleportálás ), csak másik tárolóeszköz kell.
Micsoda véletlen.
Azért az rohadt nagy mázli, hogy Al Gore rátalált erre a grafikonra. Azt mondják az utolsó pillanatban vagyunk, különben végünk...
Nem üzemanyagot gyártunk, hanem üzemanyagtankot.
Mivel az elektromos áram nem minősül energiahordozónak ezért technikailag az üzemanyag a szén, olaj, földgáz, urán...
Vagy a Maruti helyett épülhetne VW gyár is ~euro 3-as szabványú golfok, pólók gyártósorával.
Dél/Közép Amerikában (nem tudom pontosan melyik ország) megy ez, pár éve(bár lehet volt az 10 is ) még volt vadiúj 2 es golf.
Dél-Afrikában az egyes golfot gyártották 2009-ig.Vagy a Maruti helyett épülhetne VW gyár is ~euro 3-as szabványú golfok, pólók gyártósorával.
Dél/Közép Amerikában (nem tudom pontosan melyik ország) megy ez, pár éve(bár lehet volt az 10 is ) még volt vadiúj 2 es golf.