Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát akkor rosszul számolt. Ennyi. De erről már volt szó. Ximix is adott forrást a német gCO/kW-ra és én annál alacsonyabbal is azt hoztam ki, hogy nem tisztább úgy, hogy az akksigyártást nem vettem figyelmebe. Tehát nemhogy megenné az akksi difit a német grid paramétereivel, de NŐ a CO2 emisszió ezzel. Persze, ha szerinted ez nem faktor, akkor azzal én nem tudok mit kezdeni.
Dehogy a legszennyezőbb a német. Nézd meg a lengyelt vagy az balti államokat.
Mert a német kb. világátlag vagy az átlag még annál is rosszabb...? Már elnézést, de mi a f*sznak számoljon a franciával, ha a világ nagy része vérostoba módon elutasítja az atomenergiát? Kurvára nem érdekel senkit, hogy egy országban lehetne, a ha világ nag részében nem. Ha majd 500 db reaktor áll építés alatt a fejlett világban, akkor térjünk vissza erre. Addig helyes a német használata. Mert az a realitás. Nem a francia.
Nem értem ezen összevissza gondolatok bedobását. A lovas közlekedés azt lett a múlt, mert a belső égésű motor teljesítményben és ÁRBAN is leváltotta, mert olcsóbb volt. A villanyautónál ez hol áll fent jelenleg? Még árban sem versenyképes nemhogy emisszióban.
Itt abba is lehetne hagyni az olvasást. Mert ez simán nem igaz.Egy elektromos autó 1 km-en 0,16 kW-ot fogyaszt,
Ez sem igaz, mertEgy elektromos autó 1 km-en 0,16 kW-ot fogyaszt, ami CO2 kibocsátásban Németországban 64 grammnak felel meg.
Édes Istenem, már megint. Akkor döntsed már el, hogy mettől meddig vizsgálod, mert én a legutolsó termelőtől kezdve vizsgáltam.Szólok előre, ha elkezded számolgatni, hogy hát nem is annyi az annyi, mert van pár százalékos vesztesség a töltéskor is meg a hálózatban is, akkor kezd azt is kiszámolni, hogy mennyi CO2 kibocsátással jár amíg kiszedik a földből az olajat, majd áthozzák az óceánon, aztán finomítják és végül a kocsiba kerül.
Sajnos nincs igazad. Keresd vissza a számításomat és nézd meg minden faktorát. Az, hogy te mese 0,16 kWh/km-rel számolsz az már önmagában téves, nehogy a többi.Szóval kérlek többé ne írd azt le, hogy az elektromos nem kisebb kibocsátású, mint a belsőégésű, mert az hülyeség!
Itt abba is lehetne hagyni az olvasást. Mert ez simán nem igaz.
Egy 1,3 tonnás autó átlagos használatban fűtés nélkül sem megy ennyit. Mert a személyautónál is kiszámolható az, hogy a tengelyteljesímény mennyi és ki ne találd már, hogy csak azért, mert elektromos egy kocsi 40%-kal kevesebb kratf elég a tengelyen, mert elfog a röhögés.
És ez egy átlagos tömegű autó volt. Nem egy 1,6-2,3 tonnás elektromos állat. Lehet, hogy neked nem nagy difi, de ez 20%. Tehát ez a 400 és 500 gCO/kWh esetén a vízválasztó...
- Autópályán a céges kocsival aug végén légkondival 6,3 l/100 km volt 130-as tempó mellett.
- 1 liter benzinben van kb. 34,2 MJ/L = 9,5 kWh áram.
- A kocsi hatásfoka legyen 33%, mert az átlagos hatásfoka 25%, de állandó sebességen jó fordulatszámon van ennyi.
- 6,3*9,5*0,33 = 19,75 kWh. Tehát ez 1 km-re majdnem 0,2.
Még a "papír" adatok szerint is ennél messze magasabb fogyasztások jönnek ki hideg időben, amit te vagy más linket, hogy a papíron 400+ km-es kocsi téled tud talán 250 km-et.. Itthon az év felében 10 fok alatti hőmérséklet van és 3 hónapig -5 és 5 fok között. Ej...
5% difi.Jah igaz, 419 gCO2/kWh, de nem mindegy? Az egész EU-s gridet vettem alapul a számításoknál.
A semmit?Úgy tudtam, hogy megint elkezded reszelni a semmit!
Bocsánat, de ez az a pont, ahol kezdem elveszteni türelmemet.Na akkor a benzinesre mennyit tegyek? Mert az fix, hogy a palaolaj nem jön ki magától a földből és nem lesz belőle magától benzin.
Lásd fent. Ez azonosnak vettem az áramnál.Mégis hol számoltad a benzines vesztességeket? Mennyi CO2 keletkezik addig, amíg a földben levő olajból 1 liter benzin lesz?
És mivel fogja elégetni? Milyen belsőégésűvel? Ha már nem gyártanak olyat? OK, megkapják a fejlett világból a 15-20 éveseket (nem mindegyiket, mert azért nem minden autó végzi a 3. világban), de egy idő után azok is elfogynak nem? Ugyan ez volt a helyzet a gőzgépekkel is nem?Nem üzemanyagot gyártunk, hanem üzemanyagtankot.
Mivel az elektromos áram nem minősül energiahordozónak ezért technikailag az üzemanyag a szén, olaj, földgáz, urán...
A probléma az, hogy amiről mi lemondunk azt más fogja elégetni. Ha nem mi akkor Botswana, India, Nigéria... Szűretlenül nyomja az erőmű a szén, az autója az ólmozott benzin füstjét.
Nem megoldjuk a problémát, hanem jólétet csökkentve áthelyezzük és fokozzuk.
Viszont ne feledd el, hogy Afrika egésze sokkal ideálisabb helye a napenergia kihasználásának, mint a fejlett világ földrajzi elhelyezkedése.Afrika nagy részén most épül ki a 24 órás áramellátás, ehhez égetnek szenet. Meg a gyáraikhoz amiket az új kínai/indiai gazdáik építenek.
Az autózás is terjedőben van, ha olcsóbb lesz a kőolaj, mert nekünk nem kell, akkor az is fel fog pörögni, 20+ éves EU-ból odavitt roncsokkal és harmadvonalbeli indiai/kínai autókkal.
Erről beszélt Putyin is gréta kapcsán. Több száz millió afrikai akar úgy élni, mint egy svéd, erről az álmukról nem fognak lemondani, mert azt mondják nekik, hogy kvótázni kellene blabla. Nekik nem fér bele egy akkora életszínvonalvesztés, amivel a "környezettudatos" életmódra átállás jár, mert már annak is örülnek, hogy van este áram.
Viszont ne feledd el, hogy Afrika egésze sokkal ideálisabb helye a napenergia kihasználásának, mint a fejlett világ földrajzi elhelyezkedése.
Ott még sokkal hamarabb fogják a relative olcsó PV paneleket választani, minthogy rohadt drága fosszilis erőművet építsenek!
Ott még sokkal hamarabb fogják a relative olcsó PV paneleket választani, minthogy rohadt drága fosszilis erőművet építsenek!
izé
hogy a rákba lehet 24 órás áramellátást szervezni napból ugyanannyi fosszilis kapacitás nélkül
amit le lehet többé vagy kevésbé kapcsolni amikor és amennyire a napnak sütni méltóztatik
Azért ez Afrika jó részén nem probléma...amikor és amennyire a napnak sütni méltóztatik
Még nem sikerült feltalálni az éjszaka is sütő Napot. A fejlődés az azzal jár, hogy ipar lesz. Az ipar igénye meg 0-24 óra. Stabilan.Azért ez Afrika jó részén nem probléma...
Vagy a Maruti helyett épülhetne VW gyár is ~euro 3-as szabványú golfok, pólók gyártósorával.
Dél/Közép Amerikában (nem tudom pontosan melyik ország) megy ez, pár éve(bár lehet volt az 10 is ) még volt vadiúj 2 es golf.
Afrika nagy részén most épül ki a 24 órás áramellátás, ehhez égetnek szenet. Meg a gyáraikhoz amiket az új kínai/indiai gazdáik építenek.
Az autózás is terjedőben van, ha olcsóbb lesz a kőolaj, mert nekünk nem kell, akkor az is fel fog pörögni, 20+ éves EU-ból odavitt roncsokkal és harmadvonalbeli indiai/kínai autókkal.
Erről beszélt Putyin is gréta kapcsán. Több száz millió afrikai akar úgy élni, mint egy svéd, erről az álmukról nem fognak lemondani, mert azt mondják nekik, hogy kvótázni kellene blabla. Nekik nem fér bele egy akkora életszínvonalvesztés, amivel a "környezettudatos" életmódra átállás jár, mert már annak is örülnek, hogy van este áram.
5% difi.
A bibi az, hogy az ilyen 3 faktornál 5-10% tévedésből a végén lesz összesen úgy 20%.
Ezen esik át oda a villanyautó, hogy nem tudod rá azt mondani, hogy egyáltalán az akksi legyártását valaha visszatermeli, mert kvázi nem tisztábbak. Ez a 20% bizonytalanság, ha így akarod hívni, az pont ez.
A semmit?
Azért legyen már egy minimális érzékenység vizsgálat, hahó...
- A grid átlagos vesztesége eleve 8%, tehát 92% a hatásfok.
- A lassú töltés hatásfoka is legfeljebb 95%. (Bár egyesek meg folyamatosan a gyorstöltőkkel álmodnak, ahol ez 80% tája, szóval LOL). A kettő szorzata 0,87. Erre jön rá az 5% CO2 tévedés, az már 0,83. Ez összes 17%. Ez sok. Ha meg sok autó lesz és igaz egyesek álma, akkor a sok gyorstöltés miatt még nagyobbat tévedsz.
Bocsánat, de ez az a pont, ahol kezdem elveszteni türelmemet.
Melyik részét nem érted annak, hogy amíg kb. 70%-ban fosszilis alapú villamosáram termelés van, addig ott ezek a hatások ugyanúgy megvannak...? hm...? Ezért ezt azonosnak vettem.
Tehát a
föld alól kitermelés --->szállítás ---> szénhidrogén finomítás
az egyenlő a
föld alól kitermelés --->szállítás ---> tisztítás* ---> erőműben áram termeléssel.
* Ugye nem tetszik gondolni, hogy a föld alól 95% metán jön fel, meg erőművi tüzelőolaj vagy kazánban elégethető minőségű olaj?
Ezek után jön a termelőtől a tengelyig.
Lásd fent. Ez azonosnak vettem az áramnál.
Mert az áramnál ezt hol vetted? Ja, sehol. De én ezt is néztem.
Ahogy mondtam a gázolaj EROI értéke messze 10 felett van, olyan 12-18 forrástól függően emlékeim szerint. Arab államokban ennél szélsőségesen magasabb. A 10 azt jelenti, hogy a teljes energia tartalmát, amit elégetéskor kapsz, az 10-szere annak, amit eltoltál rá, hogy benzin legyen belőle. Ez a teljes hatásfokot 10%-kal rontja. Ha az EROI 20%, akkor kb. 5%-kal.
Bocsánat, de most felhúztál, hogy ennyire értetlen vagy. Csak értő olvasás kellett volna.
Röhögök. A 6,3 liter 130-as tempónál mért fogyasztás.I
0,16 kWh-s fogyasztásszal számoltam az elektromosnál, mert annyit adnak meg mindenhol a Hyundai Kona-ra (de a többi hasonló autóra is ilyen értékek vannak).
A hagyományos autónál meg 6 literes benzinfogyasztással számoltam pedig a Hyundai Kona benzines változatára meg 7,3 litert írnak. Szóval igencsak a benzines autó irányába voltam elfogult a számításoknál.
Röhögök. A 6,3 liter 130-as tempónál mért fogyasztás.
A villanyautó fan H.A. oldalán meg vicces látni, amikor az imádott Teslája télen 37 km-en 0,236 kWh/km fogyasztást mutatott...
Te az esetek számával súlyozol és nem az üzemórák számával. Mióta elérhető a légkondi a kocsikban, kb. senki nem húzza le az ablakot. Ez kb. azt jelenti, hogy ápr-szept között a légkondi megy, október végétől meg már közepéig a fűtés. Ebből te képes vagy kihozni azt, hogy a súlyozott középfogyasztás lesz az átlag. Kemény.Te tudod mit jelent az ÁTLAG szó?
Tudod Európában nincs egész évben tél.
Jah és azt tudod, hogy egy autó nem csak autópályán szokott menni. Sőt, megkockáztatom, hogy az autók nagyobb részt a városokban közlekednek. Ott meg pont az elektromos nagyon keveset fogyaszt, a hagyományos meg nagyon sokat.
Ezek a dolgok ne zavarjanak.
Real Rangebetween 280 - 595 km
City - Cold Weather 390 km: 0.164 kWh/km
Highway - Cold Weather 280 km: 0.229 kWh/km
Combined - Cold Weather 335 km: 0.191 kWh/km
City - Mild Weather 595 km: 0.108 kWh/km
Highway - Mild Weather 365 km: 0.175 kWh/km
Combined - Mild Weather 460 km: 0.139 kWh/km
Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. The actual range will depend on speed, style of driving, climate and route conditions.
https://ev-database.org/car/1126/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh
Te 0,2 kWh/km-rel számoltál, miközben az szinte a lehető legnagyobb fogyasztása egy elektromosnak (autópályán, fűtéssel 0,229 kWh). Városban fűtés nélkül 0,108 kWh-t fogyaszt. Na ebből jön ki a 0,16-os ÁTLAG.
Ugyanígy a te céges autód amelyik 6,3-at fogyaszt autópályán az jóval többet fog fogyasztani a városban.