Nincs jövedéki adó a villanyon
És ez szerinted meddig marad így? Ha érezhetően csökken majd a benzin és gázolaj adója, akkor szerinted az állam majd azt mondja, hogy "az a pénz nem kell"?
Mosolygok.
és a rezsidémont már legyőztük..
Aha. Persze. A tartalék alkatrész meg viccből nincs már a hálózat karbantartónál egy rakás helyen. Persze mivel jogász vagy, neked erről fingod nincs, mert nem kerültél kapcsolatba ezzel. Ez is pont úgy fog visszaütni, mint a csatornázásnál, ami rogyadozik. Előbb utóbb valaki állja majd a ennek költségét. Kettőt találhatsz, hogy ki fogja. Az adófizető.
egy fiktív állapotot számolgatni minek, főleg ha előre látszik és többször is ki lett számolva, hogy gyakorlatilag akármilyen paraméterezés mellett sokkal hatékonyabb lesz fogyasztását tekintve az elektromos hajtás.
A hatékonyság alatt mit értesz? Az energetikai hatásfokát? A fajlagos km árat? Vagy fajlagos szennyezését? Mert ez utóbb csak simán nem igaz. A lengyel hálózatra nézve a jelenlegi magyar tisztaságot elérni is közel reménytelen vagy az EU átlagot hiába terveznek több új atomerőművi blokkal.
Egy városi kocsi jellemzően nem megy el 5 liter alatt, egy normálisabb kocsi meg inkább 8-10 liter.
A szutyok 18 éves Skoda 120L-ünk nem evett ennyit, nemhogy egy mai normális autó. Ha ma egy 1,3 tonnás autó 10 litert eszik százon, akkor a kocsi és a sofőr is szar. Az összes céges autó kumulatív fogyasztása amiben eddig ültem 7 liter vagy alatt volt úgy, hogy bőven mentek velük gyorsan és dugóban is és 5 év alatt belepakoltak 200k km-et is több kocsiba.
Az egy más tészta, hogy a bekerülési ára drágább és a műszakilag még kiskamaszcipőben jár (hatótáv), de most nem erről van szó.
A láthatáron nincs az a generálisan használható villanyautó, ami ne kerülne kétszer többe, mint a benzines. Az, hogy 80-120 km-es hatótávú villanyautót lehet venni már 10 milla alatt senkit nem vigasztal, amikor automataváltós nem batár nagy, benzines kocsit újonnan kapsz 4,5-ért.
Fenntartási költségekben az elektromos és a belsőégésű hajtás között előre lefutott a verseny.
Én nem ezt látom. Német áramárral számold már ki, ha kérhetném. Ott 30 cent egy 1 kWh áram. Ez mai napi árfolyamon 98 Ft/kWh.A gázolaj ára meg 1,4 EUR/liter, ami 450 Ft/liter.
Csak azon is van jövedéki adó, az áramon meg nem.
Ha lenne az áramon, akkor hellóbelló. Minden lenne, csak nem olcsóbb. Vagy akkor vedd le a motor hajtóanyagról, mert úgy fair. Mert jelenleg
a jogi környezet biztosítja az olcsóságot és nem a műszaki háttér és annak költségei. Mert adó nélkül kb. féláron vehetné az ember a benzint Németországban is. Akkor meg a nem zöld, de jó drága német áram mellett többe kerül árammal menni.
Ez olyan, mintha az egyik almafajtán lenne jövedéki adó, másikon meg nem. Pedig mindkettővel az ember ugyanúgy el van,* ahogy árammal és benzinnel is hajthatsz autót. Csak az egyiket "mert csak" alapon van jövedéki adó. Az áramon meg nincs, "mert csak".
Pedig ugyanarra használod.
*Ha esetleg a csipszadóval jönnél...