Molni komolyan mondom megőrjítesz.
Nem én találtam ki a 0,16 kWh-s fogyasztást átlagnak, hanem ennyit adnak meg mindenhol. Erre vannak a különféle tesztek.
Fogadd el. Ha pedig ezt nem fogadod el és felnyomod 25%-al, akkor a benzines fogyasztást is fel kell nyomni 25%-al, hisz ha egyik tesztet nem hiszed el, akkor a másikat se hidd.
Ezen felül, ha lesz gyorstöltés, akkor már relatíve kevés gyorstöltő autó is borítja a hatásfok láncot, mert a 95% hatásfokú lassú töltéshez képest a 80-85% az iszonyatosan sokat ront. Meg minél több autó, annál magasabb a messzebre is menők aránya, akik gyorstöltenek.
Te tudod értelmezni ezt:
20%-os vesztességet ráteszek, ez így 16,08 tonna az elektromosnak.
Ezen felül, ahogy mondtam, a változókkal az jön ki, hogy hibahatáron belül van az, hogy pusztán az üzemanyagot nézve akkor kisebb-e a CO2 lábnyom. Ha kb. u.a. akkor soha nem termelik vissza a akksi legyártását ÉS újrahasznosítását, mert ezt elegánsan kihagytad a ciklusból....
Milyen hibahatáron belül???
16,08 tonna az elektromosnak 28,6 tonna a benzinesnek. Ez neked hibahatár?
Majdnem fele akkora kibocsátás az elektromos javára. És megint mondom, ebben benne van az akku gyártás kibocsátása is.
Szóval egyelőre nem nagyon látni azt, hogy globálisan hol környezetvédő a villanyautózás, mert pl. a 3. világ lítium termelésének szennyezését az nem számolják bele. Tiszta udvar rendes ház....
... mert szomszédhoz van átdobva az elektronikai hulladék...
A lítiumújrahasznosítás is meg lesz oldva.
Eddig nem csinálták, mert nem volt akkora mennyiségű elhasználódott akku, hogy megérje újrahasznosító gyárakat építeni ezért.
De amikor milliószámra mennek majd tönkre az akkuk, akkor lesz gyár is.
Ki ne találd már nekem, hogy egy 200-400 kilós akkuból nehezebb kivonni a 20-40 kg-nyi lítiumot, mint többtonna földből pár dekagrammokat.