Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Lehet 20 év múlva úgy fognak beszélni erről a korszakról, hogy a "Nagy villany lufi".
Attól függ kit kérdezel. Valaki már most erről beszél.

Hamar lerohadnak a bérrollerek:

https://index.hu/gazdasag/2019/11/01/klimabarat-e_az_elektromos_roller_lime_hamar_tonkremegy/

Számokkal mutatják be, mennyire döglékeny állat a villanyroller, és mekkora befektetői ostobaság fűti mégis ezt a bizniszt.
Ismerős a történet? Cseréld ki a terméket és cégneveket...
Azt sejtettem, hogy nem húzzák sokáig, de hogy ennyire...? Az ember saját használatú rollere jobban bírja.
Ez viszont új fénybe helyezi a közbringa rendszereket. Elektromosság kell tenni őket és akkor új lendületet kaphatnak.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
Te az esetek számával súlyozol és nem az üzemórák számával. Mióta elérhető a légkondi a kocsikban, kb. senki nem húzza le az ablakot. Ez kb. azt jelenti, hogy ápr-szept között a légkondi megy, október végétől meg már közepéig a fűtés. Ebből te képes vagy kihozni azt, hogy a súlyozott középfogyasztás lesz az átlag. Kemény.

Molni komolyan mondom megőrjítesz.
Nem én találtam ki a 0,16 kWh-s fogyasztást átlagnak, hanem ennyit adnak meg mindenhol. Erre vannak a különféle tesztek.
Fogadd el. Ha pedig ezt nem fogadod el és felnyomod 25%-al, akkor a benzines fogyasztást is fel kell nyomni 25%-al, hisz ha egyik tesztet nem hiszed el, akkor a másikat se hidd.

Ezen felül, ha lesz gyorstöltés, akkor már relatíve kevés gyorstöltő autó is borítja a hatásfok láncot, mert a 95% hatásfokú lassú töltéshez képest a 80-85% az iszonyatosan sokat ront. Meg minél több autó, annál magasabb a messzebre is menők aránya, akik gyorstöltenek.

Te tudod értelmezni ezt:
20%-os vesztességet ráteszek, ez így 16,08 tonna az elektromosnak.

Ezen felül, ahogy mondtam, a változókkal az jön ki, hogy hibahatáron belül van az, hogy pusztán az üzemanyagot nézve akkor kisebb-e a CO2 lábnyom. Ha kb. u.a. akkor soha nem termelik vissza a akksi legyártását ÉS újrahasznosítását, mert ezt elegánsan kihagytad a ciklusból....

Milyen hibahatáron belül???
16,08 tonna az elektromosnak 28,6 tonna a benzinesnek. Ez neked hibahatár?
Majdnem fele akkora kibocsátás az elektromos javára. És megint mondom, ebben benne van az akku gyártás kibocsátása is.

Szóval egyelőre nem nagyon látni azt, hogy globálisan hol környezetvédő a villanyautózás, mert pl. a 3. világ lítium termelésének szennyezését az nem számolják bele. Tiszta udvar rendes ház....
... mert szomszédhoz van átdobva az elektronikai hulladék...

A lítiumújrahasznosítás is meg lesz oldva.
Eddig nem csinálták, mert nem volt akkora mennyiségű elhasználódott akku, hogy megérje újrahasznosító gyárakat építeni ezért.
De amikor milliószámra mennek majd tönkre az akkuk, akkor lesz gyár is.
Ki ne találd már nekem, hogy egy 200-400 kilós akkuból nehezebb kivonni a 20-40 kg-nyi lítiumot, mint többtonna földből pár dekagrammokat.
 
M

molnibalage

Guest
Molni komolyan mondom megőrjítesz.
Nem én találtam ki a 0,16 kWh-s fogyasztást átlagnak, hanem ennyit adnak meg mindenhol. Erre vannak a különféle tesztek.
Fogadd el. Ha pedig ezt nem fogadod el és felnyomod 25%-al, akkor a benzines fogyasztást is fel kell nyomni 25%-al, hisz ha egyik tesztet nem hiszed el, akkor a másikat se hidd.

Ezen felül, ha lesz gyorstöltés, akkor már relatíve kevés gyorstöltő autó is borítja a hatásfok láncot, mert a 95% hatásfokú lassú töltéshez képest a 80-85% az iszonyatosan sokat ront. Meg minél több autó, annál magasabb a messzebre is menők aránya, akik gyorstöltenek.

Te tudod értelmezni ezt:
20%-os vesztességet ráteszek, ez így 16,08 tonna az elektromosnak.

Ezen felül, ahogy mondtam, a változókkal az jön ki, hogy hibahatáron belül van az, hogy pusztán az üzemanyagot nézve akkor kisebb-e a CO2 lábnyom. Ha kb. u.a. akkor soha nem termelik vissza a akksi legyártását ÉS újrahasznosítását, mert ezt elegánsan kihagytad a ciklusból....

Milyen hibahatáron belül???
16,08 tonna az elektromosnak 28,6 tonna a benzinesnek. Ez neked hibahatár?
Majdnem fele akkora kibocsátás az elektromos javára. És megint mondom, ebben benne van az akku gyártás kibocsátása is.

Szóval egyelőre nem nagyon látni azt, hogy globálisan hol környezetvédő a villanyautózás, mert pl. a 3. világ lítium termelésének szennyezését az nem számolják bele. Tiszta udvar rendes ház....
... mert szomszédhoz van átdobva az elektronikai hulladék...

A lítiumújrahasznosítás is meg lesz oldva.
Eddig nem csinálták, mert nem volt akkora mennyiségű elhasználódott akku, hogy megérje újrahasznosító gyárakat építeni ezért.
De amikor milliószámra mennek majd tönkre az akkuk, akkor lesz gyár is.
Ki ne találd már nekem, hogy egy 200-400 kilós akkuból nehezebb kivonni a 20-40 kg-nyi lítiumot, mint többtonna földből pár dekagrammokat.
A hülyeségre teszed rá a 20%-ot, akkor nem számít.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
A hülyeségre teszed rá a 20%-ot, akkor nem számít.

Én minden egyes adatra adtam forrást.

Te meg semmire sem adtál, csak kijelented, hogy hülyeség.
Bocs, de azt valahogy nem tudom elfogadni, hogy láttál EGY videót, amiben télen 0,23-as fogyasztás jött ki H. Andrásnak. Ebből azért ne vonj le messzemenő következtetéseket.
 
M

molnibalage

Guest
Én minden egyes adatra adtam forrást.

Te meg semmire sem adtál, csak kijelented, hogy hülyeség.
Bocs, de azt valahogy nem tudom elfogadni, hogy láttál EGY videót, amiben télen 0,23-as fogyasztás jött ki H. Andrásnak. Ebből azért ne vonj le messzemenő következtetéseket.
Ximix linkjei + electrici map? A számolásra, hogy elvégeztem milyen forrást adjak? Vagy az európai éghajlatra?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 735
113
Ximix linkjei + electrici map? A számolásra, hogy elvégeztem milyen forrást adjak? Vagy az európai éghajlatra?

Lehet átsiklottam rajta, hol számoltad ki az elektromos autók CO2 kibocsátását?
Esetleg erre a számolásodra gondolsz?
  • Autópályán a céges kocsival aug végén légkondival 6,3 l/100 km volt 130-as tempó mellett.
  • 1 liter benzinben van kb. 34,2 MJ/L = 9,5 kWh áram.
  • A kocsi hatásfoka legyen 33%, mert az átlagos hatásfoka 25%, de állandó sebességen jó fordulatszámon van ennyi.
  • 6,3*9,5*0,33 = 19,75 kWh. Tehát ez 1 km-re majdnem 0,2.
És ez egy átlagos tömegű autó volt. Nem egy 1,6-2,3 tonnás elektromos állat. Lehet, hogy neked nem nagy difi, de ez 20%. Tehát ez a 400 és 500 gCO/kWh esetén a vízválasztó...
 
M

molnibalage

Guest
Lehet átsiklottam rajta, hol számoltad ki az elektromos autók CO2 kibocsátását?
Esetleg erre a számolásodra gondolsz?
  • Autópályán a céges kocsival aug végén légkondival 6,3 l/100 km volt 130-as tempó mellett.
  • 1 liter benzinben van kb. 34,2 MJ/L = 9,5 kWh áram.
  • A kocsi hatásfoka legyen 33%, mert az átlagos hatásfoka 25%, de állandó sebességen jó fordulatszámon van ennyi.
  • 6,3*9,5*0,33 = 19,75 kWh. Tehát ez 1 km-re majdnem 0,2.
És ez egy átlagos tömegű autó volt. Nem egy 1,6-2,3 tonnás elektromos állat. Lehet, hogy neked nem nagy difi, de ez 20%. Tehát ez a 400 és 500 gCO/kWh esetén a vízválasztó...
Hetekkel ezelőtt.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 124
3 256
113
Napi Tesla találka az M43-n.......max 115 km/h.....:D...biztos haza akart érni:p:p.

3 dolgot nem értek.:rolleyes::rolleyes:
1.Miért akarják nekem bemesélni,hogy kompromisszum mentesen lehet használni?
2.Miért mantrázzák,hogy sokkal környezetvédőbb vagyok ,ha ilyet használok?
3.Miért hazudják rendszeresen,hogy hosszútávon jobban jövök ki vele?

Igen a Teslaval hasonlítotom össze az autómat (prémium)...Tesla-t nem tartom annak csak az ára prémium.

Azért a Taycan-t bármikor elfogadnám...micsoda autó!!!!! :eek::eek::eek: de nem akarja többnek mutatni magát ,mint ami...(brutális sport sedan)
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 521
14 162
113
0,16 kWh-s fogyasztásszal számoltam az elektromosnál, mert annyit adnak meg mindenhol a Hyundai Kona-ra (de a többi hasonló autóra is ilyen értékek vannak).
A hagyományos autónál meg 6 literes benzinfogyasztással számoltam pedig a Hyundai Kona benzines változatára meg 7,3 litert írnak. Szóval igencsak a benzines autó irányába voltam elfogult a számításoknál.[/QUOTE]

peugeot ion Pomáz-BP XII Kútvölgyi útvonalon használva 6,30-7,15-ös indulással nyáron ~48km/6,87 KW 143w/km ez a mért adatom.
tél 9KW/ 48 miért ennyi benne van az utastér fűtés 600W/h egy kis fűtőtesttel.

ki miben hisz Istenben vagy az Ős levesben ilyen az elektromos / ásványi anyag hajtás hitvilága.
Ha használtál elektromosat tartósan utána beszélgethetünk.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 521
14 162
113
Azért a Taycan-t bármikor elfogadnám...micsoda autó!!!!! :eek::eek::eek: de nem akarja többnek mutatni magát ,mint ami...(brutális sport sedan)[/QUOTE]
PORSCHE
 
M

molnibalage

Guest
A totalcaros cikk megint "érdekes", mert már megint elfelejti, hogy a csúcskapacitással a mesében lehet folyamatosan tölteni...
Egy busz esetén ez megoldható, hogy legyen ekkora töltő, de azért az árát is megnézném.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Felénk kb egy éve kezdték cserélni az összes Kingkongot Credora. Ugye régebben valami politikai bullshit miatt nem nagyon fogytak a magyar buszok, mostanában történt valami változás a cég vezetőségében vagy mi a fene lehetett?