Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Te figyu, talán trendeket össze tudsz vetni hosszútávon...
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/AMZN/amazon/operating-income

Lehet, hogy "kicsit", de stabilan termelte a haszon az Amazon 10+ éves távlatban majd szépen ki is lőtt.
A Teslánál ugyanezen időskálán azt látni, hogy bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, bukta, kis profit és masszív bukta és bukta váltja egymást.

És ezek a tények. Azzal vitatkozni nehéz. Ezzel nem azt mondom, hogy nem lesz egyszer majd még nyereséges negyedéve a Teslának, de jelenleg a horizont szélén sem látszik az, hogy az összes beleöntött pénz TÖREDÉKÉT kitermelje egyáltalán. A befektető hype tartja egyelőre fent és az ebből befolyó pénz. Semmi más. Láttunk már ilyet, dotcom lufi. Sok felülértékelt cég, a valós teljesítmény nélkül.


Egy része érdekes, de a zéró emissziós gyártás résznél röhögtem egy hatalmasat...
Ameddig a grid energiamixe nem 0, addig ezt a hülyeséget mesélje másnak...
És még áramon túl is van lábnyom...

Belinkelsz egy operating incomet mint profit. Azt se tudod miről beszélsz de nagyon tolod...

Igen ezek tények. Összekevered az operating incomet a profittal. Nem értesz hozzá de tolod. Ezek tények. Nehéz vitatkozni velük.
 
M

molnibalage

Guest
Belinkelsz egy operating incomet mint profit. Azt se tudod miről beszélsz de nagyon tolod...

Igen ezek tények. Összekevered az operating incomet a profittal. Nem értesz hozzá de tolod. Ezek tények. Nehéz vitatkozni velük.
Feltételeztem, hogy képes vagy megnezni az összes többi mutatót... A fingot reszeled oregem. Egymás mellé tegyem a mutatókat képen a buták és hívők kedvéért?
 
M

molnibalage

Guest
Ár/érték arányát tekintve nem rossz.
Tökéletes ingázó autó, csak soha ne kellejen vele messzire menni.

Egy középhosszú magyar útra is alkalmatlan még fűtés és kondi nélkül is. Ezt az ellentmondást feloldani nehéz, mert kicsit furán veszi ki magát azt, amikor azt mondod egy autó tulajnak, hogy akkor vonatozzon le mondjuk Pécsre meg haza úgy, hogy milliókat költött kocsira. Mert ezzel emberi idő alatt még egy hétvégéi rokonlátogatás sem tudható le, ha 150 km-nél messzebbre kell menni. Az még itthon sem távolság, nemhogy máshol.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tökéletes ingázó autó, csak soha ne kellejen vele messzire menni.

Egy középhosszú magyar útra is alkalmatlan még fűtés és kondi nélkül is. Ezt az ellentmondást feloldani nehéz, mert kicsit furán veszi ki magát azt, amikor azt mondod egy autó tulajnak, hogy akkor vonatozzon le mondjuk Pécsre meg haza úgy, hogy milliókat költött kocsira. Mert ezzel emberi idő alatt még egy hétvégéi rokonlátogatás sem tudható le, ha 150 km-nél messzebbre kell menni. Az még itthon sem távolság, nemhogy máshol.

EU-ba hozva nőni fog a tömege (biztonsági előírások), jó ha új nyári gumival tartani bírja majd sík terepen a 90kmh-t, így alkalmatlan közúti közlekedésre, letolnak a kamionok az útról, bömisekről nem is beszélve.

(Fő)Városi autónak, esetleg elővárosba tökéletes.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A kis városi / elővárosi / falusi bótbajárós puttyugók kiváltására jó.

Olcsó, megy, otthon vagy a lopott vezetékről os lehet tölteni amíg az eletkromos művek észre nem veszi. :D

Amúgy pont Pécsre én komolyan meggondoltam nem is olyan rég a vonatos megoldást, de az egy 3 órás út kocsival is, oda-vissza már 6 óra, a vonat még ehhez képest is kb +1 óra volt talán ami azt jelentette volna hogy hajnal 5- kor keltem volna. Cserébe ülsz és bambi ki a fejedből. Viszont mivel utálok korán kelni és mást is vittem, a vonat vesztett, kocsi nyert.

Oké ennyi hatotávval ez a cucc nem túl életképes, ha nincs töltő a közelben. És ahogy a magyar falvakat ismerem, 99%-ban nincs és nem is lesz. Így az rögtön kiesik. De szaladgálós kiskocsinak jó.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 800
113
Azon se csodálkoznék ha az Eu változat nehezebb lenne, jóval több LE teljesítménnyel.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
EU-ba hozva nőni fog a tömege (biztonsági előírások), jó ha új nyári gumival tartani bírja majd sík terepen a 90kmh-t, így alkalmatlan közúti közlekedésre, letolnak a kamionok az útról, bömisekről nem is beszélve.

(Fő)Városi autónak, esetleg elővárosba tökéletes.

A cikket olvastad?
Indiában 1,2 millió forintba kerül.
Európában 3,6 millió forint lesz, a 3-szoros árban feltételezem nem csak egy nehezebb kaszni lesz, hanem több akku és egy erősebb motor is.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A cikket olvastad?
Indiában 1,2 millió forintba kerül.
Európában 3,6 millió forint lesz, a 3-szoros árban feltételezem nem csak egy nehezebb kaszni lesz, hanem több akku és egy erősebb motor is.

A súly és ártöbbletet nem a kaszni adja hanem a (drága) biztonsági rendszerek.

Nézd meg mekkora különbség van egy indiai belpiacos Suzuki/Maruti és az EU-s verziók között...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Az árat még megértem de a súly ..? A legtöbb biztonsági rendszer egyszerű elektronika; az ABS még talán a legnehezebb a modulátorral, de az sincsen több pár kilónál. Légzsákok esetleg még érdemiek, de a többi drót meg áramkör.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az árat még megértem de a súly ..? A legtöbb biztonsági rendszer egyszerű elektronika; az ABS még talán a legnehezebb a modulátorral, de az sincsen több pár kilónál. Légzsákok esetleg még érdemiek, de a többi drót meg áramkör.

Biztonsági öv csak a vezetőnél kötelező, nem kell megfelelni törésteszten, gyalogosvédelem stb.
Suzuki Baleno ott már középkategória, nálunk meg a legalja volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
A súly és ártöbbletet nem a kaszni adja hanem a (drága) biztonsági rendszerek.

Nézd meg mekkora különbség van egy indiai belpiacos Suzuki/Maruti és az EU-s verziók között...

Most akkor azt akarod mondani, hogy egy autó 1,2 millió forintba kerül (ennyi ugyanis Indiában és azért nem hinném, hogy ott még biztonsági öv sincs benne), míg csak a plusz biztonsági berendezések 2,4 millióba kerülnek?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Most akkor azt akarod mondani, hogy egy autó 1,2 millió forintba kerül (ennyi ugyanis Indiában és azért nem hinném, hogy ott még biztonsági öv sincs benne), míg csak a plusz biztonsági berendezések 2,4 millióba kerülnek?

1,2 millió úgy jött ki, hogy összehoztak egy indiai piacos autót, egy belső piacos ICE is 600-800k arrafelé (~euro 3-as motorral) , ami megfelel az európai normáknak már 2+ millió ft-ra jön ki (Baleno, ami nálunk 3,1 millióról indult, náluk most 2,2).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 800
113
blitzkrieg

Egyrészt az indiai autót indiaiak indiai fizetésért gyártják, ottani árszínvonalon megy minden.
Azokon a kocsikon sokszor dob fék van, nincs bennük szervó kormány vagy elektromos ablak, fékrásegítő stb....
A kasztnijuk a legolcsóbb bili acél, a gyűrődő zónát hírből sem ismerik.
Kb. semmi sem EU szabvány náluk.
Itt Európában 4 millió egy normális új kisautó. De ezért cserében olyan biztonságos, mint egy 10 évvel ezelőtti felső közép kategóriás autó.
Az indiai kocsik törésben meg még a 20+ éves Opel Astra F szintjét sem érik el, ugyanis abban már volt övfeszítő, gyűrődő zóna stb...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Nagyon sok meglepő nincs benne, California a libbantak fellegvára, mindig is az volt, mehet a nagy marxista társadalmi kísérlet.

Az üzletek tulajdonosai meg közben bezárnak, mert megközelíthetőség hiányában nem megy már oda senki a vásárlóik közül.

Két csoportnak jó igazán a tiltás - aki környéken üzleti ingatlant akar venni olcsón, hiszen azokat tönkretették, és a taxisoknak, mert rájuk nem vonatkozik a tiltás - a privát Uber stb. taxikra viszont igen. Ja, micsoda véletlen, az ipse aki átverte korábban a taxisokért felelt.. ;)

https://missionlocal.org/2018/12/de...s-mission-merchants-who-hate-them-regardless/
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Nagyon sok meglepő nincs benne, California a libbantak fellegvára, mindig is az volt, mehet a nagy marxista társadalmi kísérlet.

Az üzletek tulajdonosai meg közben bezárnak, mert megközelíthetőség hiányában nem megy már oda senki a vásárlóik közül.

Két csoportnak jó igazán a tiltás - aki környéken üzleti ingatlant akar venni olcsón, hiszen azokat tönkretették, és a taxisoknak, mert rájuk nem vonatkozik a tiltás - a privát Uber stb. taxikra viszont igen. Ja, micsoda véletlen, az ipse aki átverte korábban a taxisokért felelt.. ;)

https://missionlocal.org/2018/12/de...s-mission-merchants-who-hate-them-regardless/
Ezt te remélem viccnek szántad...

Itthon is az a tapasztalat, hogy a soksávos út mellett minden rohad le. Üllő, Rákóczi, tök mindegy. Forgalomcsillapítás, autók kivágva a francba és lásd mi lesz? Nézd meg a Kálvin tér-Ferenciek tere tengelyt 10 éve és ma. Én 10 éve jártam istentudja hány év után megint ott. Az egész aluljáró rendszer és a környéken barangolva olyan érzésem volt, mint a Szárnyas fejvadász piactér jelentnél, mert éppen esett is az egész. Totál le volt pusztulva az egész környék. Nézd meg ma. Az üzletek megközelíthetőségét pont az ilyen várost átszelő autópályák barmolják szét. Ezek leépítése és gyalogos és bringabaráttá tevése a környéknek és kilő a szogláltató ipar a környéken. Barcelonában is pontosan az törént.

Túl sokszor van az az érzésem, hogy te valami totális alternatív univerzumban élsz. Még Budapestet sem a saját valójában látod és a változást sem.

(Lásd, amikor te azzal érveltél, hogy egy villamos vonal feleslges, mert kettő pontja jözött esetleg néha van egy alig gyorsabb, de a többi megálló számodra meg nem is létezett.)
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ezt te remélem viccnek szántad...

Itthon is az a tapasztalat, hogy a soksávos út mellett minden rohad le.

Nem, ez egy faszság amit fogalmatlan emberkék ismételgetnek.

Üllő, Rákóczi, tök mindegy.

Valóban tökmindegy mert ezek az üzletek egészen addig ‘virágoztak’ csak amíg nem volt más, amíg meg nem jelentek a plázák és teljesen át nem alakították a vásárlási szokásokat.

Sem az Üllőin, sem a Rákóczin, sem a nagykörúton nincsen egyetlen épkézláb üzlet se, és soha nem is volt. Ami volt az mind szocialista csökevény, megszokták hogy szart árulnak és törvényszerűen csődbe mentek amikor a plázákban megjelentek a normális üzletek normális áruval és ezek pedig nem tudták és nem is nagyon akarták követni a változást.

A nagykörúton, amin ott csilingel a csodálatos villamos, egyetlen értelmes üzlet sincsen - ócska, retek, max. közepes kocsmák vannak csak mindenhol, mert csak arra van kereslet.

[/QUOTE]Forgalomcsillapítás, autók kivágva a francba és lásd mi lesz? [/QUOTE]

Semmi nem lesz.

San Franciscóban elkezdtek ezt az elméletet ráerőltetni az életre, a vége az lett hogy az üzletek egymás után csődöt mondtak mert a vásárolok nem tudtak megközelíteni.

Néhány retardált fasz örülni kezd hogy végre hatalmat gyakorolhat, a közlekedés pedig szépen összeomlik, az emberek pedig ugyanúgy plázákba járnak vásárolni mint eddig.

Nézd meg a Kálvin tér-Ferenciek tere tengelyt 10 éve és ma. Én 10 éve jártam istentudja hány év után megint ott. Az egész aluljáró rendszer és a környéken barangolva olyan érzésem volt, mint a Szárnyas fejvadász piactér jelentnél, mert éppen esett is az egész. Totál le volt pusztulva az egész környék.

Én nagyon jól, nálad sokkal jobban ismerem a Kálvin Ferenciek tengelyt.

Pontosan ugyanazok az üzletek vannak.

Ibolya, meg valami másik retro csehó, egy gofris, abc a sarkon, belvárosi kávézó, vén diák, néhány egyetemi könyvesbolt meg a sarkon valami random, sűrűn változó vendéglátóhely.

Nézd meg ma. Az üzletek megközelíthetőségét pont az ilyen várost átszelő autópályák barmolják szét. Ezek leépítése és gyalogos és bringabaráttá tevése a környéknek és kilő a szogláltató ipar a környéken. Barcelonában is pontosan az törént.

Szintúgy baromság. A kiskereskedelem a plázákba tevődik át már jó ideje, a klasszikus kisboltok ezzel nem tudnak versenyezni egy két szakbolt kivételével ezért rendre vendéglátásra all at az egész. Az hogy mivel közelítik meg, tökéletesen mindegy.

Túl sokszor van az az érzésem, hogy te valami totális alternatív univerzumban élsz. Még Budapestet sem a saját valójában látod és a változást sem.

Nekem meg sokszor az az érzésem hogy te valami teljesen hamis önértékelés folyamán olyan dolgokról magyarázol kényszeresen, amiről elnézést, de a leghalványabb fingod sincsen. Pár éve felköltöztél Pestre, túlnyomórészt egy néhányszázméteres körzetben éled le az életed, és olyannak akarod elmagyarázni hogy mi hogyan változott a városban, aki egész életében ott élt, már akkor is amikor te meg se születtél? Ne röhögtesd ki magad.

(Lásd, amikor te azzal érveltél, hogy egy villamos vonal feleslges, mert kettő pontja jözött esetleg néha van egy alig gyorsabb, de a többi megálló számodra meg nem is létezett

Lásd fent. Én akkor használtam ezeket a vonalakat, amikor nálatok falun még a villany se volt bekövetve, a villamos meg valami sci fi volt. Sugárirányban villamosra egyszerűen nincs igény. Nagy távra nem tud hordani, pedig pont arra lenne szükség.