Lényegtelen eltérés a modellben. Ezért szoktam mindig számokat használni. Most komolyan, hol lesz a nagy spórolás? Mert a 110 Ft/kWh sem olcsó a benzinhez képest úgy, hogy a magyar áram nagyon olcsó EU és világszinten is. Tedd be ide a német 30 centes áram árát, amikor a magyar harmadannyi. Izé. Már nem olcsóbb villanyautózni.
110 forintos áramárral számolva 1560 forint jön ki 100 km-re. 37 forintos árral (otthon töltve) 525 forint jön ki.
Ugyanez az út 2400 forintba jön ki benzinessel.
Én versenyképesnek látom.
Ez persze a jelen. Hogy mit hoz a j0v[ azt nem tudjuk.
A gyorstöltés szinte biztos, hogy jövedéki adós lesz.
Az otthoni töltés nem hiszem.
Viszont a benzines is drágulhat és nem csak az instabil olajár miatt.
Ugyebár az országok aláírták a klímavédelmi előírásokat. Drasztikusan kell csökkentsék a CO2 kibocsátást.
Közben a CO2 kvóták exponenciálisan drágulnak.
Nehogy azt hidd, hogy ezeket a büntetéseket nem fogják rányomni a nagy CO2 kibocsátókra, vagyis az autósokra is.
És még nem fizetsz egyik helyen sem jövedéki adót és az állásidő sincs beárazva, amit fizetsz. Vagy maga az a veszteség, hogy várnod kell haladás helyett. Te hogyan árazod be szabad vagy munkaidőd pazarlását?
Ha elektromos autóm lesz, én csak otthon töltöm. Vagyis időt spórolok meg, hisz nem kell elmenjek majd a benzinkútig.
Az évi 1-2 nyaralásba meg belefér egy-két töltés gyorstöltővel.
Bocs, de ez nem igaz, max. a beszerzési árra, majd egyszer talán. Az üzemanyag költség előnyét, amit üvöltve propagálnak a villanyautó hívek nem látni még akkor sem, ha nagyon drága a benzin/go és nagyon olcsó az áram. Akkor kérlek pásztázd végig az EU-t és az USA, Kanada és Ausztráliát első körben, hogy ezek árai hogyan viszonyulnak egymáshoz és hol lesz olcsó ÉS tiszta...
Kiszámoltam valamelyik nap, a magyar árammal fele annyi a szennyezés, de még a német árammal is tisztábban jön ki a közlekedés, mint a belsőégésű autókkal. A lengyel árammal viszont már szennyezőbb. A franciával, svéddel, norvéggal meg szinte semmi szennyezés nincs.
A fejlett világban a szénerőművek halálra vannak ítélve. Csak az a kérdés, hogy földgázzal vagy atommal helyettesítik őket? Vagyis világszinten is egyre tisztább lesz az elektromos áramtermelés.
Ezen jót röhögök. Mert a 85 kWh-s Tesla az cirka 16 misi tája úgy, hogy az akksi abból 12k USD. Nem jó a matek...
Én csak az 54 kWh-s akkuról beszéltem.
Nem azért kérnek el 5 millióval többet, érte, mint egy ugyanolyan benzinesért, mert 5 millió az akku, hanem azért mert az elektromos autó újdonság, így pofátlanul sokat kérnek el érte.
Nézd már meg csak a Teslát, milyen áron adják és még így is veszik, mint a cukrot. Mi az, hogy veszik. Még meg sem volt az autó, de már rengeteget kifizettek előre. Na akkor szerinted mennyire nyomták meg az árakat csak ezért?
Hogy, ha új erőműveket kell majd amúgy is építeni és még a növekvő áramigény miatt még gyors szabályozású erőműveket, akkor szerinted annak nem lesz hatása az áram árára...? Főleg, ha tovább tolják ezt az eszetlen, de valójában nem jó zöldbuzulást...?
Mi is építünk Paks 2-t. Hosszútávú hitellel építve semmivel sem növeli meg az áram árát, hisz te is kiszámoltad sokszor, hogy ha extrémolcsón is adja el Paks 2 az áramot, akkor is bőségesen megtérül.
A napbuzulás viszont tényleg nem kellene, mert nagyon ráfaragunk.
Dedikált villanyórát kérnek és csá. Fognak rakni.
És ki garantálja, hogy az autót nem a konyhai konnektorba dugja, a dedikált autós villanyóra helyett?