Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Az mi ha nem marketing, hogy ingyen tölti a Teslatulajoknak az autót?
Vagy az nem marketing, hogy 3-szor cserél garancia alatt akkut?
Ezeket csak most teheti meg, amíg kevés fut az utakon.
Vagy az sem marketing, hogy világszinten egy noname bloggernek ad egy Teslát?

Bakker arról a cégről beszélünk, ami fellőtt egy kocsit az űrbe? Persze a Tesla nem költött erre a fajta marketingre, mert ingyen vitte fel Musk másik cége, a Space X.

Ilyen alapon az is marketing, hogy gurul az akármilyen autó mert mások látják és ez marketing. Gratulálok megmagyarztad!
Én amúgy nagyon örülnék ha az autómhoz ingyenes tankolást kapnák.
Ha 500.000km után ha vmi tönkremegy mert elhasználodott akkor cserélnék. (erre ugye hagyományos autóknál 0év, 0perc garancia van)
Sanos ilyen marketing eszközökkel más autó gyártó cégek nem szoktak élni... helyette nyomják a "hagyományos" marketinget baromi drágán tvbe, újságba, interneten.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Passz, még év elején olvastam, hogy azért nem számít mennyit vesztenek az autókon, mert azok csak a töltők miatt kellettek/nek.
Rohamtempóban kiépítették USA-ban a hálózatot, így a konkurencia választhatott a párhuzamos üzemelés és licenszelés között.
Technológiát ingyen kapják, már eleve fizetős töltésre felkészítve, majd amikor szépen megszűnik az ingyentöltés akkor a bevételből osztalékot kell fizetni.

https://www.portfolio.hu/uzlet/2018...-nyeresegesen-gyart-elektromos-autokat-302296
Ezt egyébként szintén a gyártási költségek lefaragásával és az olcsóbb alapanyagokkal érte el a vállalat, amely összességében
25,5 SZÁZALÉKOS BRUTTÓ MARZSOT TUDOTT FELMUTATNI AZ AUTÓGYÁRTÓ DIVÍZIÓJÁNÁL.

Az egy teljesen más kérdés, hogy a töltőhálozattal is nagyot terveznek kaszálni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem értem min megy a rugózás, kopó - fogyó alkatrész természetes kopására fogyására sehol sincs garancia.

Bumbper to bumper, hajtáslánc, karosszéria garancia is más és más időben.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Ja, és még annyit.

  • Ha 121 Ft/kWh áron adják az áramot, akkor 0,2 kWh/km-nél 100 km autózás 2420 HUF.
  • 6 literes fogyasztás mellett (autópályán 130-nál ennyi egy normális kocsi) az 400-as ár mellett 2400 HUF. Úgy, hogy a benzin árának a fele jövedéki adó.
Akkor hol is van a hajtóanyag jelentős árkülönbsége? Legfeljebb tartós városi használatnál, ha a fogyasztás 6,5-7 liter. A bibi az, hogy most a benzin nincs 400 HUF sem. Mert jelenleg nem azonos az összehasonlítás. Vegyék le a benzinről az adót vagy tegyék rá az áramra is...

A töltőállomás viszonteladó, így ÁFA nélkül veszi az áramot. Akkor máris 10 kb. forinttal kevesebb a beszerzési ár, tehát a végső ár is alacsonyabb lesz, mint amit számoltál, legyen 110 forint.
A Hyundai Kona 64 kWh-s akkuja 449 km-re elég, vegyes használatban, városban még többre. Ez 0,142 kWh/km-es fogyasztás, nem 0,2.
Csak ezeket kijavítva a számolgatásodban, máris 1560 forint jön ki 100 km út megtétele.
Persze ez csak akkor, ha gyorstöltőzget az autós 110 forint/kWh-s árral és nem otthon tölti harmad ennyiért.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Ilyen alapon az is marketing, hogy gurul az akármilyen autó mert mások látják és ez marketing. Gratulálok megmagyarztad!
Én amúgy nagyon örülnék ha az autómhoz ingyenes tankolást kapnák.
Ha 500.000km után ha vmi tönkremegy mert elhasználodott akkor cserélnék. (erre ugye hagyományos autóknál 0év, 0perc garancia van)
Sanos ilyen marketing eszközökkel más autó gyártó cégek nem szoktak élni... helyette nyomják a "hagyományos" marketinget baromi drágán tvbe, újságba, interneten.

Épp azért mondom, hogy ez marketing, mert ezt csak most kapják meg az autósok, amíg kicsi az eladás. Ez a beetetés időszaka.
Mit gondolsz, ha több millió Tesla lenne az utakon, akkor is ingyen lenne a töltés?
 
M

molnibalage

Guest
A töltőállomás viszonteladó, így ÁFA nélkül veszi az áramot. Akkor máris 10 kb. forinttal kevesebb a beszerzési ár, tehát a végső ár is alacsonyabb lesz, mint amit számoltál, legyen 110 forint.
A Hyundai Kona 64 kWh-s akkuja 449 km-re elég, vegyes használatban, városban még többre. Ez 0,142 kWh/km-es fogyasztás, nem 0,2.
Csak ezeket kijavítva a számolgatásodban, máris 1560 forint jön ki 100 km út megtétele.
Persze ez csak akkor, ha gyorstöltőzget az autós 110 forint/kWh-s árral és nem otthon tölti harmad ennyiért.
Nem értetted meg a gondolatmenetet.

A végfogyasztó megfizeti az ÁFÁ-t.

Ha a drága magyar benzin és az egyik legolcsóbb EU-s áram mellett sem olcsóbb a hajtóanyag, de az autó rohadt drága, akkor hol lesz a teljes spórolás...? Sehol. Mert annyival nem drágább a benzines vagy gázolajos autó úgy, hogy visszahozza a difit, főleg, ha nagyobb hitel kell a villanykocsihoz. Csak el kéne jutnia oda az autótulajnak, hogy nem fillérbaszik és rendszeresen karbantart, hogy ne később fizesse meg az árát sokszorosan.

Ha 5 milláért veszel egy új benzines autót és 10 milla+ egy nem 400 km hatótávú villanyautó, akkor évi 20-30 ezer km mellett sem jön ki a modellel, hogy megérje villanyautózni. Eleve az a +5 millás beruházási difi akkora, hogy bukta az egész. Csak 2%-os hozamú kötvényen 10 év alatt 1,1 milliót hoz kötvény az 5 millás el nem költött pénz, amiből a picivel drágább tankolást fedezed a jövedéki adós benzinnel az adómentes olcsó árammal szemben.

Mivel az ÁFA sok és a végfogyasztói oldalon az igényt csökkenti akkor az árrést kell összenyomni, ha ezt kompenzálni akarod...

Tehát az összes tétel, ami kihagytál olyan magasra teszi at tankolás költségét, hogy a kWh-i 50 Ft haszon az merő illúzió. Kisebbre kell venni, sokkal ha te tömeges fogyasztókat akarsz látni azon a töltőn. Vagy mesterségesen drágítani a benzines kocsikat, ami meg vicces lenne, mert akkor itthon és a világban sokak mobilitása megszűnne.

Tehát, ha mondjuk csak 25 Ft/kWh a profit, akkor a megtérülési időd is nő főleg úgy, hogy a "load factor" értéked is mesebeli és karbantartási költséged sem volt. A töltő megtérülése még a jelenlegi környezettel is nagyon hosszú idő, nemhogy ha lesz jövedéki adó és drágább lesz az áram és fogyasztó lehet, hogy nem is lesz rajta. A jelenlegi 37 Ft/kWh ár részben illúzió. Ha meg csökken (?) a motor hajtóanyag iránt az igény, de az áramért meg nő... Ráadásul az erőműpark is egyre öregszik. Egész Európában. Hogy ebből hogyan lesz olcsó ÉS tiszta áram is, azt még nem mutatta meg senki...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
T

Törölt tag 1711

Guest
Épp azért mondom, hogy ez marketing, mert ezt csak most kapják meg az autósok, amíg kicsi az eladás. Ez a beetetés időszaka.
Mit gondolsz, ha több millió Tesla lenne az utakon, akkor is ingyen lenne a töltés?

Ha amerikai példát követjük éves műszaki lesz ~100k-ért, villany ára marad.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Nem értetted meg a gondolatmenetet.

A végfogyasztó megfizeti az ÁFÁ-t.

Ha a drága magyar benzin és az egyik legolcsóbb EU-s áram mellett sem olcsóbb a hajtóanyag, de az autó rohadt drága, akkor hol lesz a teljes spórolás...? Sehol. Mert annyival nem drágább a benzines vagy gázolajos autó úgy, hogy visszahozza a difit, főleg, ha nagyobb hitel kell a villanykocsihoz. Csak el kéne jutnia oda az autótulajnak, hogy nem fillérbaszik és rendszeresen karbantart, hogy ne később fizesse meg az árát sokszorosan.

Ha 5 milláért veszel egy új benzines autót és 10 milla+ egy nem 400 km hatótávú villanyautó, akkor évi 20-30 ezer km mellett sem jön ki a modellel, hogy megérje villanyautózni. Eleve az a +5 millás beruházási difi akkora, hogy bukta az egész. Csak 2%-os hozamú kötvényen 10 év alatt 1,1 milliót hoz kötvény az 5 millás el nem költött pénz, amiből a picivel drágább tankolást fedezed a jövedéki adós benzinnel az adómentes olcsó árammal szemben.

Mivel az ÁFA sok és a végfogyasztói oldalon az igényt csökkenti akkor az árrést kell összenyomni, ha ezt kompenzálni akarod...

Tehát az összes tétel, ami kihagytál olyan magasra teszi at tankolás költségét, hogy a kWh-i 50 Ft haszon az merő illúzió. Kisebbre kell venni, sokkal ha te tömeges fogyasztókat akarsz látni azon a töltőn. Vagy mesterségesen drágítani a benzines kocsikat, ami meg vicces lenne, mert akkor itthon és a világban sokak mobilitása megszűnne.

Tehát, ha mondjuk csak 25 Ft/kWh a profit, akkor a megtérülési időd is nő főleg úgy, hogy a "load factor" értéked is mesebeli és karbantartási költséged sem volt. A töltő megtérülése még a jelenlegi környezettel is nagyon hosszú idő, nemhogy ha lesz jövedéki adó és drágább lesz az áram és fogyasztó lehet, hogy nem is lesz rajta. A jelenlegi 37 Ft/kWh ár részben illúzió. Ha meg csökken (?) a motor hajtóanyag iránt az igény, de az áramért meg nő... Ráadásul az erőműpark is egyre öregszik. Egész Európában. Hogy ebből hogyan lesz olcsó ÉS tiszta áram is, azt még nem mutatta meg senki...

Igen, a végfogyasztó kifizeti az ÁFÁ-t, de a töltőállomás ÁFA nélkül veszi az áramot, így nem 37 forintért, hanem 29-ért. Vagyis nem 121-ért fogja eladni, hanem kb. 110-ért.
Azt meg már ezerszer elmondtam, hogy a villanyautó csak most ilyen drága, mert újdonság még a hagyományoshoz képest.
Hosszútávon nem lesznek ilyen drágák.
Már miért is lenne, csak az akku dobja meg az árat, a hajtáslánca viszont olcsóbb az elektromosnak, mint a belsőégésűnek.
A Tesla Model 3 54 kWh akkuja 5000 dollárba kerül, vagyis 1,5 millió forint.
Vagyis egy 54 kWh elektromos autó egy teljesen ugyanilyen belsőégésűnél az akkuja miatt 1,5 millióval drágább, viszont a hajtása meg olcsóbb, így nem jön ki 1,5 millióval drágábban.

Az európai erőműparknak meg mi köze van az elektromos autókhoz? Én sem hoztam fel, hogy kőolajból meg szinte semmi nincs az Európának.
Erőműveket tudunk építeni, de ha megszakadunk, akkor sem fogunk tudni jelentősen több olajat termelni Európában.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, a végfogyasztó kifizeti az ÁFÁ-t, de a töltőállomás ÁFA nélkül veszi az áramot, így nem 37 forintért, hanem 29-ért. Vagyis nem 121-ért fogja eladni, hanem kb. 110-ért.
Lényegtelen eltérés a modellben. Ezért szoktam mindig számokat használni. Most komolyan, hol lesz a nagy spórolás? Mert a 110 Ft/kWh sem olcsó a benzinhez képest úgy, hogy a magyar áram nagyon olcsó EU és világszinten is. Tedd be ide a német 30 centes áram árát, amikor a magyar harmadannyi. Izé. Már nem olcsóbb villanyautózni.

És még nem fizetsz egyik helyen sem jövedéki adót és az állásidő sincs beárazva, amit fizetsz. Vagy maga az a veszteség, hogy várnod kell haladás helyett. Te hogyan árazod be szabad vagy munkaidőd pazarlását?

Azt meg már ezerszer elmondtam, hogy a villanyautó csak most ilyen drága, mert újdonság még a hagyományoshoz képest.
Hosszútávon nem lesznek ilyen drágák.
Bocs, de ez nem igaz, max. a beszerzési árra, majd egyszer talán. Az üzemanyag költség előnyét, amit üvöltve propagálnak a villanyautó hívek nem látni még akkor sem, ha nagyon drága a benzin/go és nagyon olcsó az áram. Akkor kérlek pásztázd végig az EU-t és az USA, Kanada és Ausztráliát első körben, hogy ezek árai hogyan viszonyulnak egymáshoz és hol lesz olcsó ÉS tiszta...

Már miért is lenne, csak az akku dobja meg az árat, a hajtáslánca viszont olcsóbb az elektromosnak, mint a belsőégésűnek.
A Tesla Model 3 54 kWh akkuja 5000 dollárba kerül, vagyis 1,5 millió forint.
Vagyis egy 54 kWh elektromos autó egy teljesen ugyanilyen belsőégésűnél az akkuja miatt 1,5 millióval drágább, viszont a hajtása meg olcsóbb, így nem jön ki 1,5 millióval drágábban.
Ezen jót röhögök. Mert a 85 kWh-s Tesla az cirka 16 misi tája úgy, hogy az akksi abból 12k USD. Nem jó a matek...

Az európai erőműparknak meg mi köze van az elektromos autókhoz? Én sem hoztam fel, hogy kőolajból meg szinte semmi nincs az Európának.
Erőműveket tudunk építeni, de ha megszakadunk, akkor sem fogunk tudni jelentősen több olajat termelni Európában.
Hogy, ha új erőműveket kell majd amúgy is építeni és még a növekvő áramigény miatt még gyors szabályozású erőműveket, akkor szerinted annak nem lesz hatása az áram árára...? Főleg, ha tovább tolják ezt az eszetlen, de valójában nem jó zöldbuzulást...?

Valahogy mindenképp fogják adózni.
A lakossági áramra nem rakhatnak jövedéki mert azt ugyebár a nem autósok is használják.
Viszont a gyorstöltésre könnyen rakhatnak.
Dedikált villanyórát kérnek és csá. Fognak rakni.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Lényegtelen eltérés a modellben. Ezért szoktam mindig számokat használni. Most komolyan, hol lesz a nagy spórolás? Mert a 110 Ft/kWh sem olcsó a benzinhez képest úgy, hogy a magyar áram nagyon olcsó EU és világszinten is. Tedd be ide a német 30 centes áram árát, amikor a magyar harmadannyi. Izé. Már nem olcsóbb villanyautózni.

110 forintos áramárral számolva 1560 forint jön ki 100 km-re. 37 forintos árral (otthon töltve) 525 forint jön ki.
Ugyanez az út 2400 forintba jön ki benzinessel.
Én versenyképesnek látom.
Ez persze a jelen. Hogy mit hoz a j0v[ azt nem tudjuk.
A gyorstöltés szinte biztos, hogy jövedéki adós lesz.
Az otthoni töltés nem hiszem.
Viszont a benzines is drágulhat és nem csak az instabil olajár miatt.
Ugyebár az országok aláírták a klímavédelmi előírásokat. Drasztikusan kell csökkentsék a CO2 kibocsátást.
Közben a CO2 kvóták exponenciálisan drágulnak.
Nehogy azt hidd, hogy ezeket a büntetéseket nem fogják rányomni a nagy CO2 kibocsátókra, vagyis az autósokra is.

És még nem fizetsz egyik helyen sem jövedéki adót és az állásidő sincs beárazva, amit fizetsz. Vagy maga az a veszteség, hogy várnod kell haladás helyett. Te hogyan árazod be szabad vagy munkaidőd pazarlását?

Ha elektromos autóm lesz, én csak otthon töltöm. Vagyis időt spórolok meg, hisz nem kell elmenjek majd a benzinkútig.
Az évi 1-2 nyaralásba meg belefér egy-két töltés gyorstöltővel.

Bocs, de ez nem igaz, max. a beszerzési árra, majd egyszer talán. Az üzemanyag költség előnyét, amit üvöltve propagálnak a villanyautó hívek nem látni még akkor sem, ha nagyon drága a benzin/go és nagyon olcsó az áram. Akkor kérlek pásztázd végig az EU-t és az USA, Kanada és Ausztráliát első körben, hogy ezek árai hogyan viszonyulnak egymáshoz és hol lesz olcsó ÉS tiszta...

Kiszámoltam valamelyik nap, a magyar árammal fele annyi a szennyezés, de még a német árammal is tisztábban jön ki a közlekedés, mint a belsőégésű autókkal. A lengyel árammal viszont már szennyezőbb. A franciával, svéddel, norvéggal meg szinte semmi szennyezés nincs.
A fejlett világban a szénerőművek halálra vannak ítélve. Csak az a kérdés, hogy földgázzal vagy atommal helyettesítik őket? Vagyis világszinten is egyre tisztább lesz az elektromos áramtermelés.

Ezen jót röhögök. Mert a 85 kWh-s Tesla az cirka 16 misi tája úgy, hogy az akksi abból 12k USD. Nem jó a matek...

Én csak az 54 kWh-s akkuról beszéltem.
Nem azért kérnek el 5 millióval többet, érte, mint egy ugyanolyan benzinesért, mert 5 millió az akku, hanem azért mert az elektromos autó újdonság, így pofátlanul sokat kérnek el érte.
Nézd már meg csak a Teslát, milyen áron adják és még így is veszik, mint a cukrot. Mi az, hogy veszik. Még meg sem volt az autó, de már rengeteget kifizettek előre. Na akkor szerinted mennyire nyomták meg az árakat csak ezért?

Hogy, ha új erőműveket kell majd amúgy is építeni és még a növekvő áramigény miatt még gyors szabályozású erőműveket, akkor szerinted annak nem lesz hatása az áram árára...? Főleg, ha tovább tolják ezt az eszetlen, de valójában nem jó zöldbuzulást...?

Mi is építünk Paks 2-t. Hosszútávú hitellel építve semmivel sem növeli meg az áram árát, hisz te is kiszámoltad sokszor, hogy ha extrémolcsón is adja el Paks 2 az áramot, akkor is bőségesen megtérül.
A napbuzulás viszont tényleg nem kellene, mert nagyon ráfaragunk.

Dedikált villanyórát kérnek és csá. Fognak rakni.

És ki garantálja, hogy az autót nem a konyhai konnektorba dugja, a dedikált autós villanyóra helyett?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 182
10 639
113
I
Azt meg már ezerszer elmondtam, hogy a villanyautó csak most ilyen drága, mert újdonság még a hagyományoshoz képest.
Hosszútávon nem lesznek ilyen drágák.
Az aranynyaklánc meg több ezer éve nem újdonság, mégis drága az alapanyaga miatt. Mivel egyenlőre csak ötletelés van jobb/olcsóbb akkumulátorokról amikhez nem drága alapanyag kell, így erre én nem alapoznék.
De egyenlőre azt sem látom miként oldanám meg a Spliti nyaralást akár a legjobb (nekem reménytelenül megfizethetetlen) elektromos autóval. Vagy egy Bajá-Bácsalmáso-Csikéria vasútállomás bejárás, onnan meg Kaposváron egyeztetés kört. Ez ma autóval megy, villannyal nem menne.
De kedvencem amúgy hogy a norvégoknál mennyire elterjedt az elektromos autó, (https://www.news18.com/news/auto/te...st-selling-vehicles-are-electric-2319185.html) miközben a világba öntik ki az olajat/gázt, irritáló dolog. Csak hogy ezekkel miként fognak több száz kilométert autózni, azt nem tudom...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Az aranynyaklánc meg több ezer éve nem újdonság, mégis drága az alapanyaga miatt. Mivel egyenlőre csak ötletelés van jobb/olcsóbb akkumulátorokról amikhez nem drága alapanyag kell, így erre én nem alapoznék.
De egyenlőre azt sem látom miként oldanám meg a Spliti nyaralást akár a legjobb (nekem reménytelenül megfizethetetlen) elektromos autóval. Vagy egy Bajá-Bácsalmáso-Csikéria vasútállomás bejárás, onnan meg Kaposváron egyeztetés kört. Ez ma autóval megy, villannyal nem menne.
De kedvencem amúgy hogy a norvégoknál mennyire elterjedt az elektromos autó, (https://www.news18.com/news/auto/te...st-selling-vehicles-are-electric-2319185.html) miközben a világba öntik ki az olajat/gázt, irritáló dolog. Csak hogy ezekkel miként fognak több száz kilométert autózni, azt nem tudom...

Egy hozzászólással feljebb már válaszoltam erre, de íme:

A Tesla Model 3 54 kWh akkuja 5000 dollárba kerül, vagyis 1,5 millió forint.
Vagyis egy 54 kWh elektromos autó egy teljesen ugyanilyen belsőégésűnél az akkuja miatt 1,5 millióval drágább, viszont a hajtása meg olcsóbb, így nem jön ki 1,5 millióval drágábban.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 182
10 639
113
Viszont a benzines is drágulhat és nem csak az instabil olajár miatt.
Ugyebár az országok aláírták a klímavédelmi előírásokat. Drasztikusan kell csökkentsék a CO2 kibocsátást.
Közben a CO2 kvóták exponenciálisan drágulnak.
Nehogy azt hidd, hogy ezeket a büntetéseket nem fogják rányomni a nagy CO2 kibocsátókra, vagyis az autósokra is.
Amúgy meg ez is egy marhaság, az autó szem előtt van, de csak a világ CO2 kibocsájtás csak egy kis részéért (7,9%) felel, mégis mindig őket rugdossa minden hülye:
https://www.bloomberg.com/news/arti...les-to-expand-market-as-pollution-focus-grows
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Amúgy meg ez is egy marhaság, az autó szem előtt van, de csak a világ CO2 kibocsájtás csak egy kis részéért (7,9%) felel, mégis mindig őket rugdossa minden hülye:
https://www.bloomberg.com/news/arti...les-to-expand-market-as-pollution-focus-grows

Nem csak azokat rugdossák.
A szénerőműveket is rugják, meg a brutálisan szennyező üzemanyagot használó hajókat is, a repülőgépeket is, stb.
A CO2 kvóta minden CO2 kibocsátóra vonatkozik.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az aranynyaklánc meg több ezer éve nem újdonság, mégis drága az alapanyaga miatt.
De kedvencem amúgy hogy a norvégoknál mennyire elterjedt az elektromos autó, (https://www.news18.com/news/auto/te...st-selling-vehicles-are-electric-2319185.html) miközben a világba öntik ki az olajat/gázt, irritáló dolog. Csak hogy ezekkel miként fognak több száz kilométert autózni, azt nem tudom...
Egy kicsit lassabban, megebédelve, mert a "gyorstöltőnek" is idő kell...
A folyékony aranyukat meg eladják, mert az érte kapott pénz már nem irritál...! :)