Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Eheti Grand Tourban Clarkson Teslát tesztelt. Miután a régi Roadster-teszt után be lettek perelve, ezért most telerakta az autót ügyvédekkel, akik mindig beleszóltak a mondandójába. Jeff Bezos röhöghetett a markába :D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek and fip7

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 068
9 065
113

USA, Közép-Nyugat: péntek reggeltől komoly fennakadásokat okozott a légi közlekedésben a régiót elkapó hideg és havazás. Leginkább Chicago-i O'Hare és Midway reptereken, valamint Detroitban. Szombatig csak az O'Hare-n mintegy 1000 járatot töröltek. Erre vasárnapra erősen megcsappant / elfogyott a jégtelenítő folyadék, vasárnap estig további jó néhány száz járattörlést okozva.

Flightradar24 szerint most már nincsenek törölt járatok egyik reptéren se, biztos beérkezett kellő mennyiségű lötty azóta.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 769
17 874
113
Feladom..

Ez a mérnöki szemmel nevű Facebook oldal is elért egy olyan szintet, hogy ihaj...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 747
4 503
113
2-3 év múlva nálunk is megjelenhetnek a személyszállításban a magánszolgáltatók. Ezt én várom, mert minőségi szolgáltatás javulásra készteti majd a MÁV-Startot. A negatívuma lenne a dolognak, hogy a profit egy külföldi céghez kerül majd. Ez főleg a fővonalakon lesz szerintem, 10-12 év múlva meg arról lehet szó ami most Szlovákiában és Ssehországban van, hogy alacsony kihasználtságú vonalakra hirdetik ki a szolgáltatást.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
2-3 év múlva nálunk is megjelenhetnek a személyszállításban a magánszolgáltatók. Ezt én várom, mert minőségi szolgáltatás javulásra készteti majd a MÁV-Startot. A negatívuma lenne a dolognak, hogy a profit egy külföldi céghez kerül majd. Ez főleg a fővonalakon lesz szerintem, 10-12 év múlva meg arról lehet szó ami most Szlovákiában és Ssehországban van, hogy alacsony kihasználtságú vonalakra hirdetik ki a szolgáltatást.
Buszos személyszállításnál is adott volt a lehetőség: a cseheknél lett belőle a Student Agency - Regiojet, nálunk meg az Orangeways nevű foshalom. Utaztam mind a kettővel sokat, SA-vel országon belül is - azzal a lízingelt flottával, fedélzeti szolgáltatásokkal és értékesítési rendszerrel meg árakkal megvettek kilóra. Az Orange is jó volt kezdetben, de jó 5 éve csodálkozok, hogyan engedi ezt bárki is működni még (meg ki mer erre még felszállni?! vagy jegyet venni rá, mert busz az nem biztos, hogy jön).

Vasúton utaztam már Leo Expreszel Prága-Ostrava vonalon: IC Flirt szuper, a jegy árak is, vásárlás is egyszerű. Regiojettel még nem sikerült, mert nem akkor járt amikor kellett volna. De brutál módon költenek a csehek a CD-re a fő (Pendolino, Railjet, Vectron és Messer mozdonybeszerzések, vagonfelújítások) és mellék vonalakon egyaránt (Regionova és "Bz" felújítás, Regiopanther, Cityelephant stb stb).
Ehhez képest a MÁV megtapta a 10 Taut, a 20 Traxxot, a 120 Flirtöt, meg az igéretet az IC+++***--- programra és a gányolda próbálja egyben tartani a kohószökevény Sziliket meg vagonokat.
Ilyen gazda mellett ha belép egy Leo/RJ, akkor lehet elszívó ereje a fővonalakon. Viszont az igyennyuggerszállítós meg 90% kezdezményes rozsdaövezetekben üzleti alapon semmi nem lesz nyereséges.
Attól inkább félnék, ha Orangeways nyomán valami NER-lovag enné be magát oda is szívni a vérünket - az utas meg vagy kapna valamit a pénzéért vagy nem.
Továbbá azt még hozzá kell tenni, hogy a cseheknél a legjobban kiglancolt, 2 vágányos, 120-160km/h-val járható fővonalakra engedték be a magánokat, majd később az elővárosi S-vonalakat nyitogatták ki.
Ehhez képest nálunk a Bp előváros forgalmas, de túlterhelt és városhatáron belül kőkori (nincs sok fölös pályakapacitás), de a 120-as (Bp-Szolnok) az esik-kel, a 100-as (Bp-Cegléd) felújítva 0 karban tartással rohad, a 30-as (Bp-Fehérvár) jó csak biztberre vár, az 1-es (Bp-Tata) jó, a 70-es (Vác) áöö elmegy, a 80-as hatvani és a 40-es battai vonalak újulnak, a 2-es egomni meg lassssssssssaaaaaaaan kész lesz.
Rendes elővárosi forgalma van még Szegednek (+tramtrain is Máv stopos lesz), Decrecennek, Miskolcnak, Pécsnek, Győrnek és Fehérvárnak. Plusz GYSEV. Na ezekre nem igazán költöttek (-tramtrain, de ott a 135-ös villamosítás elkaszálásával hülyült meg a projekt), Miskolc kapott dög Hernyókat meg használt osztrák vagont (nem eleget), a többi meg semmit.
Jó, most újulnak a halbik is távolsági forgalomban, a Bz-k kapnak klímát és az Uzsgyik is újulgatnak. De azért ez erősen fékezett habzás a CD-hez képest, főleg a 2009-es állapothoz viszonyítva.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
25 Traxx van, további 25-re volt opció amit le is akart hívni a Start, de a gyártó beintett, mert a nyugati cégek fontosabbak voltak számára. Ezért megy a bohóckodás a Szilikkel, különben már személyszállításból kikoptak volna.
Ha emlékeim nem csalnak nálunk 2023-ban lesz piacnyitás a személyszállítási piacon, én nem várok csodákat tőle, megoldják Viktorék okosba, hogy a fejőstehén megmaradjon.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
25 Traxx van, további 25-re volt opció amit le is akart hívni a Start, de a gyártó beintett, mert a nyugati cégek fontosabbak voltak számára. Ezért megy a bohóckodás a Szilikkel, különben már személyszállításból kikoptak volna.
Ha emlékeim nem csalnak nálunk 2023-ban lesz piacnyitás a személyszállítási piacon, én nem várok csodákat tőle, megoldják Viktorék okosba, hogy a fejőstehén megmaradjon.
Bocs, tényleg 25. Az opció le nem hívasról hallottam olyan rosszindulatú pletykát is, hogy belülről fúrták meg, mert a Traxxon kevesebbet kell gányolni. Szerintem csak nem (arra) volt pénz.