- Első körben akkor jó lenen eldönteni, hogy mit tekintesz belvárosnak...
- Milyen pozitív változást? Simán jobban néz ki a környék annak ellenére, hogy azért a tömegnek sikerült lelakna.
- A kispénzű alkoholistái részt nem értem, mert többnyire átlagos embereket látok, akik töltik el ott idejüket. Ha kispénzű alkoholistákat akarsz látni, akkor szerintem nézzél be néhány aluljáróba. Na az a kontraszt...
- Prága sokkal drágább Bp-nél. Tehát, ha ugyanaz a fogyasztási igény, akkor simán azért fizet ki többet, mert többe kerül. Bp-n is iszok két sört és ott is, mert ennyire van igényem, de ott drágább. Ja és úgy hallom ott is iszonyatosan nagy már a tömeg.
- A külváros mocskához mi köze a bulinegyednek? Te miféle összefüggést vonsz ebbe? Én egyébként még a Hungárián belül lakom alig 10 perc sétára a Nagykörúttól. Kb. csend és hullaszag van egész nap, nemhogy este. A bulinegyed és az igen szűk belváros gondja az, amit te minden alap nélkül az egész városra ráhúzol.
- Arra, hogy mivel az bérleti árak az egekbe lőttek, akkor megemelte a tulaj, aki eddig kiadta. Azt több esetben nem bírták már a lakók, költözhettek kintebb. Na, ebből lett airbnb-s lakás. Ahol 2x2 napra annyi pénzt el lehet kérni, mint a havi lakbér. Persze foglalkozni is kell a lakással, de ez ma a perspektíva. Amikor egyetemista voltam 2001 táján, akkor olyan lakásokat tudtak kivenni egyetemisták többen, amire ma semmi esélye nem lenne, csak a felső 10%-nak. A Fehérvári úttól 2 saroknyira ma a 2 szobás lakás 150-180k/hó + rezsi. Ezt még több diák sem tudja nagyon kiköhögni. És nem full extrás új lakás. 30 éve felújítást nem látott belső gangos bérházas szarok is 120-tól kezdődnek néha. Elképesztő, hogy mi van.
- Kurvára leszarom, hogy mit várnak el a lakók. Ha 10-szer több ma az autó, mint 40 éve, akkor kijön az, hogy akkor sem fér el, ha mindenből parkolóhelyet csibnálsz. Talán ezt kéne első körben megérteni. A parkolás egy XIX. századi városszerkezeteb AZ NEM ALAPJOG.
- Elkerülő út? A városon belül? Oszt hogyan? Nincs hely.
- A belvárosban jelenleg nem a csórók, hanem a gazdagok élnek. Nézegessél már lakbér és m2 árakat vásároláskor.
Te valami alternatív univerzumban élsz.
Konkrétan lassan nehezebb magyar szót hallani a belvárosban és egyes hotelek és kolik közelében, mint magyart. Ennyire elszálltak az árak.
Pesti belváros az Andrássy út, Kiskörút, Nagykörút, Bajcsy-Zsilinszky út és környéke.
A Deák környéken a rendszerváltás óta annyi történt, hogy a Volán pályaudvar helyén létrejött a Gödör, és a köré települt többi ivóhely. Került oda nemi műkő burkolat, és egy óriás kerék.
A város két legdrágább szállodája, az elegáns reprezentatív Andrássy út és a bazilika által határolt területen a város legnagyobb szabadtéri kocsmája. Az európai tömegturizmus legallja.
Valóban nagy fejlődés!
A belvárosból elköltöztek a tulajdonosok, mert tele a tökük a tömeg turizmussal, meg azzal, hogy minimum 20 perc mire otthon ki tudsz szállni az autódból.
Kiadják bérbe a lakásokat. A bérleti díjakat a piac határozza meg. Mivel a nyugati jövedelemhez képest ezek meg mindig nevetségesen alacsonyak, könnyedén felverik az árakat a külföldiek. Akár egy ottani munkanélküli segélyből is.
A lakások négyzetméter árait a panelek négyzetméter áraihoz hasonlitsd. Nincs semmiféle brutális áremelkedés ami kifejezetten a belvárosi lakásokat érintené.
A belvárosban lakók autóinak a száma nem nőtt tizszeresere. Az egész városban nőtt esetleg (ha) ekkorát nőtt a számuk.
Te mint egy rendkívül hangos és erőszakos kisebbség, a kerékpárosok tagja, hiába írod le akármilyen nagy és vastag betűvel, hogy szerinted és néhány ezer tízezer barátod szerint a városi lakosok autóinak a parkolása nem alapvető elvárás a várossal szemben, ha egy 1,7 millió lakosú város lakosainak többsége nem igy gondolja. Nagyjából minden családban van autó. Ha olyan a munkád, hogy reggel bemész dolgozni, max egy uzsis csomaggal, aztán négykor hazamész, és se kutyád, se macskád és a munkahely jól helyezkedik el a lakásodhoz, akkor szuper a bringa, meg a tömegközlekedés.
De ha van három gyereked, az egyikért oviba kell menni, a masikért suliba, a harmadikért külön órára, időre, vagy olyan a munkád, hogy saját autó használatával vettek fel, hogy hozzál vigyél cuccokat, szerszámokat, stb, akkor viszont használhatatlan!
Tehát nem autó vagy tömegközlekedés, hanem autó és tömegközlekedés! Mindig az optimálisat választva.
Állítólag a belvárosban tekergő autók időnként akár egyharmada is csak parkoló helyet keres. Reggel nyolckor áll az Andrássyn a kifelé menő sor az M3 felé.
Ha ezt a kettőt meg tudod szüntetni, lakhatóbb lesz a belváros .
Elkerülő út első sorban egy minimum két sávban, folyamatosan járható Hungária, illetve vagy 60 éve terveznek egy a Hungárián kívüli körútat.
Az tény hogy Budára nem sok tippem van elkerülő út ügyében.