Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Nem volt szembejövő forgalom, továbbra is felesleges ezt bullshitet nyomatni. Az egyik kiemelten súlyos szabálysértés a másik meg nem az, ha eddig nem értetted ezt meg, tényleg felesleges ezen tovább kínlódni.

A bringásra meg ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint mindenki másra, akár ismeri őket, akár nem. Más kérdés hogy a bringa korlátaiból fakadóan komolyabb főútra ha nincsen / nem lehet neki külön biciklisáv szerintem egyértelműen nem való. Se úttartása nincs, se sebessége (vö. robogó és motor), az ott léte csak arra jó hogy ön- és közveszélyes módon feltartson másokat.

Erre most mondhatnàm, hogy a zebrán se volt senki, de nem mondom....
Hiába jössz azzal, hogy kiemelten súlyos szabàlysértés. Ezeket a szabàlyokat elsősorban autókra szabtàk. Most egy biciklist büntettek meg erre hivatkozva. Megtehetik, nincs ezzel baj. De attól még az a nissanos esete sokkal veszélyesebb volt. Egyébként valóban felesleges ezen vitaznunk, mert a hozzààllàsod messze nem objektív, amit jól mutat a parasztozàsod illetve az, hogy eleve megkerdőjelezed a kerékpàrok úton való közlekedésre alkalmassàgàt.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
T

Törölt tag 1711

Guest
Erre most mondhatnàm, hogy a zebrán se volt senki, de nem mondom....
Hiába jössz azzal, hogy kiemelten súlyos szabàlysértés. Ezeket a szabàlyokat elsősorban autókra szabtàk. Most egy biciklist büntettek meg erre hivatkozva. Megtehetik, nincs ezzel baj. De attól még az a nissanos esete sokkal veszélyesebb volt. Egyébként valóban felesleges ezen vitaznunk, mert a hozzààllàsod messze nem objektív, amit jól mutat a parasztozàsod illetve az, hogy eleve megkerdőjelezed a kerékpàrok úton való közlekedésre alkalmassàgàt.

Leírod, hogy a közúti közlekedés szabályozását autókra szabták, majd a másik hozzászólót leszólod mert állítólag szerinte kerékpár nem való autók számára kialakított környezetbe.

Pedig a kerékpár is jármű, csupán tesz vele néhány kivételt a szabályozás (jogosítvány nélkül vezethető, közlekedhet járdán stb.).
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Leírod, hogy a közúti közlekedés szabályozását autókra szabták, majd a másik hozzászólót leszólod mert állítólag szerinte kerékpár nem való autók számára kialakított környezetbe.

Mi ezzel a baj?
Ilyen helyzetben lehet azt tenni, hogy kitiltjuk az összes kerékpárt a közutakról. Ez elég egyszerű de egyben elég együgyű megoldása lenne a problémának. Arról nem beszélve, hogy a betartatása sem lenne könnyű szerintem.
A másik, hogy a meglévő szabályokat rászabjuk a kerékpárosokra. Mert ahogy a KRESZ különbséget tesz a személyautó illetve például a TGK közt, nyilván okkal(remélem ezt nem kell elmagyarázni, hogy miért) , úgy a kerékpár és a személy autó közt is van nem kis különbség.

De való igaz, sokaknak jóval kényelmesebb megoldásnak tűnik, a bringások eltakarítása az utakról. Még az sem zavarja őket, hogy ettől nem lesz számottevően kevesebb közúti baleset.Mert bár nem kerestem statisztikákat ez ügyben, de valahogy az a tippem, hogy nem a kerékpárosok okozzák a balesetek zömét Budapesten.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk én speciel problémának érzem hogy olyan emberek közlekednek közúton, aki a közlekedési szabályokat eleve nem is ismerik, vagy ha ismerik is, nagy ívben szarnak rá, mert valami olyan hülyeség kavarog a fejében hogy ő most éppen megmenti a bolygót és emiatt a magasabb cél érdekében neki most at lehet menni a piroson is, ha olyanja van. Eleve annak kellene lennie alapnak, hogy KRESZ vizsga nélkül (kb két hetes tanfolyam) ne vehessen részt közlekedésben járművek között, hanem menjen a járdán vagy az elkülönített bicikliúton, mert ön- és közveszélyes. Akinek meg van vizsgája, annak legyen valamilyen jelzése.

A pénzbüntetés mértéket pedig a 410/2007. kormány rendelet eleve meghatározza, a paraszt átmegy a piroson, a paraszt 50.000-et fizet. Ha sokadszorra akkor lehet 150 is, mondjuk az már nem rossz, éhesen nem lehet annyira szabálytalankodni.
Megintcsak "szemét bringasok" komment. Eddig sikerült. Eljutni...

Ragadjak kamerát a kedveder filmezve a "szabalykoveto" autosokat? Jo esely van ra, jogy 1 ora alatt 1M+ birsagot filneznek le neked...

Hany gyalogost olbek meg zebran a bringasok evenre es mennyit is a gépjárművek?

Kicsit elegem van abból, hogy kb minden bringast valami okobarom bunozonek allitasz be. Akkor a sok piroson athajto vezeto az mi...?

Es ne gyere azzal, hogy ritka, mert nem az.
 
M

molnibalage

Guest
Nézd meg mégegyszer a videót.

Sajnos az van benne továbbra is hogy a Nissanos azt mondja elismerem, hülye voltam, a futár majom pedig azt mondja hogy leszarom adjad a büntit.

Nem fogod sajnos elmagyarázni, hogy épp fordítva volt.
Én meg azt látom, hogy azt magyarazod bele, amit latni akarsz. Azt szarta le, hogy eddig is mar szar napja volt. Nem azt,hogy nem volt jogos.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface and 2ndt
T

Törölt tag 1711

Guest
Mi ezzel a baj?
Ilyen helyzetben lehet azt tenni, hogy kitiltjuk az összes kerékpárt a közutakról. Ez elég egyszerű de egyben elég együgyű megoldása lenne a problémának. Arról nem beszélve, hogy a betartatása sem lenne könnyű szerintem.
A másik, hogy a meglévő szabályokat rászabjuk a kerékpárosokra. Mert ahogy a KRESZ különbséget tesz a személyautó illetve például a TGK közt, nyilván okkal(remélem ezt nem kell elmagyarázni, hogy miért) , úgy a kerékpár és a személy autó közt is van nem kis különbség.

De való igaz, sokaknak jóval kényelmesebb megoldásnak tűnik, a bringások eltakarítása az utakról. Még az sem zavarja őket, hogy ettől nem lesz számottevően kevesebb közúti baleset.Mert bár nem kerestem statisztikákat ez ügyben, de valahogy az a tippem, hogy nem a kerékpárosok okozzák a balesetek zömét Budapesten.

Nem kell eltakarítani, az autós is tahó volt, eleve mi a f***nak vesz valaki V6-os motorral szerelt autót a magyar utakra.
 
T

torsen

Guest
Leírod, hogy a közúti közlekedés szabályozását autókra szabták, majd a másik hozzászólót leszólod mert állítólag szerinte kerékpár nem való autók számára kialakított környezetbe.

Pedig a kerékpár is jármű, csupán tesz vele néhány kivételt a szabályozás (jogosítvány nélkül vezethető, közlekedhet járdán stb.).

A kerékpár jármű, az autó meg gépjármű.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Megintcsak "szemét bringasok" komment. Eddig sikerült. Eljutni...

Ragadjak kamerát a kedveder filmezve a "szabalykoveto" autosokat? Jo esely van ra, jogy 1 ora alatt 1M+ birsagot filneznek le neked...

Hany gyalogost olbek meg zebran a bringasok evenre es mennyit is a gépjárművek?

Kicsit elegem van abból, hogy kb minden bringast valami okobarom bunozonek allitasz be. Akkor a sok piroson athajto vezeto az mi...?

Es ne gyere azzal, hogy ritka, mert nem az.

Több autós is van. Én viszont minden második kerékpárost szabályszegni látok, autósból jobb az arány.

A piroson áthajtó bringás nem gyalogost öl meg (lökött már fel ilyen a zebrán, amikor bambultam), hanem magát öleti meg. A piroson áthajtó autós is potenciális gyilkos/öngyilkos, mert ha messzebről lendületesen jössz a zöldben bízva egy nem jól belátható kereszteződésnél, ahol pl. pont emiatt is van lámpa, akkor angyon nagy lesz a csatt. A piroson áthajtás ezért van olyan súlyosan szankcionálva a záróvonal átlépéshez képest, ami szintén elég hülye dolog (indokolt esetek kivételével), bár a videón éppenséggel nem volt veszélyes, mert nem volt szembeforgalom, de attól még teljesen szabálytalan volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Több autós is van. Én viszont minden második kerékpárost szabályszegni látok, autósból jobb az arány.
Itt megint csak az elfogultságot erzem. Nettó túlzás az 50%.
Mondom, akkor levideozom a Haller Soroksari sarkat. 44 honapja járok arra es kb. 15 olyan alkalom volt, amikor nem hajtottak bele a pirosba. Ez hany % is?
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
  • Első körben akkor jó lenen eldönteni, hogy mit tekintesz belvárosnak...
  • Milyen pozitív változást? Simán jobban néz ki a környék annak ellenére, hogy azért a tömegnek sikerült lelakna.
  • A kispénzű alkoholistái részt nem értem, mert többnyire átlagos embereket látok, akik töltik el ott idejüket. Ha kispénzű alkoholistákat akarsz látni, akkor szerintem nézzél be néhány aluljáróba. Na az a kontraszt...
  • Prága sokkal drágább Bp-nél. Tehát, ha ugyanaz a fogyasztási igény, akkor simán azért fizet ki többet, mert többe kerül. Bp-n is iszok két sört és ott is, mert ennyire van igényem, de ott drágább. Ja és úgy hallom ott is iszonyatosan nagy már a tömeg.
  • A külváros mocskához mi köze a bulinegyednek? Te miféle összefüggést vonsz ebbe? Én egyébként még a Hungárián belül lakom alig 10 perc sétára a Nagykörúttól. Kb. csend és hullaszag van egész nap, nemhogy este. A bulinegyed és az igen szűk belváros gondja az, amit te minden alap nélkül az egész városra ráhúzol.
  • Arra, hogy mivel az bérleti árak az egekbe lőttek, akkor megemelte a tulaj, aki eddig kiadta. Azt több esetben nem bírták már a lakók, költözhettek kintebb. Na, ebből lett airbnb-s lakás. Ahol 2x2 napra annyi pénzt el lehet kérni, mint a havi lakbér. Persze foglalkozni is kell a lakással, de ez ma a perspektíva. Amikor egyetemista voltam 2001 táján, akkor olyan lakásokat tudtak kivenni egyetemisták többen, amire ma semmi esélye nem lenne, csak a felső 10%-nak. A Fehérvári úttól 2 saroknyira ma a 2 szobás lakás 150-180k/hó + rezsi. Ezt még több diák sem tudja nagyon kiköhögni. És nem full extrás új lakás. 30 éve felújítást nem látott belső gangos bérházas szarok is 120-tól kezdődnek néha. Elképesztő, hogy mi van.
  • Kurvára leszarom, hogy mit várnak el a lakók. Ha 10-szer több ma az autó, mint 40 éve, akkor kijön az, hogy akkor sem fér el, ha mindenből parkolóhelyet csibnálsz. Talán ezt kéne első körben megérteni. A parkolás egy XIX. századi városszerkezeteb AZ NEM ALAPJOG.
  • Elkerülő út? A városon belül? Oszt hogyan? Nincs hely.
  • A belvárosban jelenleg nem a csórók, hanem a gazdagok élnek. Nézegessél már lakbér és m2 árakat vásároláskor.
Te valami alternatív univerzumban élsz.
Konkrétan lassan nehezebb magyar szót hallani a belvárosban és egyes hotelek és kolik közelében, mint magyart. Ennyire elszálltak az árak.

Pesti belváros az Andrássy út, Kiskörút, Nagykörút, Bajcsy-Zsilinszky út és környéke.

A Deák környéken a rendszerváltás óta annyi történt, hogy a Volán pályaudvar helyén létrejött a Gödör, és a köré települt többi ivóhely. Került oda nemi műkő burkolat, és egy óriás kerék.
A város két legdrágább szállodája, az elegáns reprezentatív Andrássy út és a bazilika által határolt területen a város legnagyobb szabadtéri kocsmája. Az európai tömegturizmus legallja.
Valóban nagy fejlődés!

A belvárosból elköltöztek a tulajdonosok, mert tele a tökük a tömeg turizmussal, meg azzal, hogy minimum 20 perc mire otthon ki tudsz szállni az autódból.
Kiadják bérbe a lakásokat. A bérleti díjakat a piac határozza meg. Mivel a nyugati jövedelemhez képest ezek meg mindig nevetségesen alacsonyak, könnyedén felverik az árakat a külföldiek. Akár egy ottani munkanélküli segélyből is.
A lakások négyzetméter árait a panelek négyzetméter áraihoz hasonlitsd. Nincs semmiféle brutális áremelkedés ami kifejezetten a belvárosi lakásokat érintené.

A belvárosban lakók autóinak a száma nem nőtt tizszeresere. Az egész városban nőtt esetleg (ha) ekkorát nőtt a számuk.
Te mint egy rendkívül hangos és erőszakos kisebbség, a kerékpárosok tagja, hiába írod le akármilyen nagy és vastag betűvel, hogy szerinted és néhány ezer tízezer barátod szerint a városi lakosok autóinak a parkolása nem alapvető elvárás a várossal szemben, ha egy 1,7 millió lakosú város lakosainak többsége nem igy gondolja. Nagyjából minden családban van autó. Ha olyan a munkád, hogy reggel bemész dolgozni, max egy uzsis csomaggal, aztán négykor hazamész, és se kutyád, se macskád és a munkahely jól helyezkedik el a lakásodhoz, akkor szuper a bringa, meg a tömegközlekedés.
De ha van három gyereked, az egyikért oviba kell menni, a masikért suliba, a harmadikért külön órára, időre, vagy olyan a munkád, hogy saját autó használatával vettek fel, hogy hozzál vigyél cuccokat, szerszámokat, stb, akkor viszont használhatatlan!
Tehát nem autó vagy tömegközlekedés, hanem autó és tömegközlekedés! Mindig az optimálisat választva.
Állítólag a belvárosban tekergő autók időnként akár egyharmada is csak parkoló helyet keres. Reggel nyolckor áll az Andrássyn a kifelé menő sor az M3 felé.
Ha ezt a kettőt meg tudod szüntetni, lakhatóbb lesz a belváros .
Elkerülő út első sorban egy minimum két sávban, folyamatosan járható Hungária, illetve vagy 60 éve terveznek egy a Hungárián kívüli körútat.
Az tény hogy Budára nem sok tippem van elkerülő út ügyében.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 874
72 782
113
Mai eset, tizenegy korul tortent velem. T kereshtezodes, az allo szaran jovok en, jobbra kanyarodo sav, mellem a balra kanyarodo savba besorol egy masik auto. A vizszintes szarnak elsobbsege van mert magasabb rendu, balrol kocsi jon, jobbrol rokimobil. Balrol kocsi elengedve, rokimobil meg bevag a nagypapival kozem meg a balra kanyarodo kocsi koze, pont elfert...
 
M

molnibalage

Guest
Pesti belváros az Andrássy út, Kiskörút, Nagykörút, Bajcsy-Zsilinszky út és környéke.

A Deák környéken a rendszerváltás óta annyi történt, hogy a Volán pályaudvar helyén létrejött a Gödör, és a köré települt többi ivóhely. Került oda nemi műkő burkolat, és egy óriás kerék.
A város két legdrágább szállodája, az elegáns reprezentatív Andrássy út és a bazilika által határolt területen a város legnagyobb szabadtéri kocsmája. Az európai tömegturizmus legallja.
Valóban nagy fejlődés!

A belvárosból elköltöztek a tulajdonosok, mert tele a tökük a tömeg turizmussal, meg azzal, hogy minimum 20 perc mire otthon ki tudsz szállni az autódból.
Kiadják bérbe a lakásokat. A bérleti díjakat a piac határozza meg. Mivel a nyugati jövedelemhez képest ezek meg mindig nevetségesen alacsonyak, könnyedén felverik az árakat a külföldiek. Akár egy ottani munkanélküli segélyből is.
A lakások négyzetméter árait a panelek négyzetméter áraihoz hasonlitsd. Nincs semmiféle brutális áremelkedés ami kifejezetten a belvárosi lakásokat érintené.

A belvárosban lakók autóinak a száma nem nőtt tizszeresere. Az egész városban nőtt esetleg (ha) ekkorát nőtt a számuk.
Te mint egy rendkívül hangos és erőszakos kisebbség, a kerékpárosok tagja, hiába írod le akármilyen nagy és vastag betűvel, hogy szerinted és néhány ezer tízezer barátod szerint a városi lakosok autóinak a parkolása nem alapvető elvárás a várossal szemben, ha egy 1,7 millió lakosú város lakosainak többsége nem igy gondolja. Nagyjából minden családban van autó. Ha olyan a munkád, hogy reggel bemész dolgozni, max egy uzsis csomaggal, aztán négykor hazamész, és se kutyád, se macskád és a munkahely jól helyezkedik el a lakásodhoz, akkor szuper a bringa, meg a tömegközlekedés.
De ha van három gyereked, az egyikért oviba kell menni, a masikért suliba, a harmadikért külön órára, időre, vagy olyan a munkád, hogy saját autó használatával vettek fel, hogy hozzál vigyél cuccokat, szerszámokat, stb, akkor viszont használhatatlan!
Tehát nem autó vagy tömegközlekedés, hanem autó és tömegközlekedés! Mindig az optimálisat választva.
Állítólag a belvárosban tekergő autók időnként akár egyharmada is csak parkoló helyet keres. Reggel nyolckor áll az Andrássyn a kifelé menő sor az M3 felé.
Ha ezt a kettőt meg tudod szüntetni, lakhatóbb lesz a belváros .
Elkerülő út első sorban egy minimum két sávban, folyamatosan járható Hungária, illetve vagy 60 éve terveznek egy a Hungárián kívüli körútat.
Az tény hogy Budára nem sok tippem van elkerülő út ügyében.
Ennyi baromságot egy kommetben. Okostekorol inkabb meg sem probalok ennyi tömény hulyesgre reagalni..
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Itt megint csak az elfogultságot erzem. Nettó túlzás az 50%.
Mondom, akkor levideozom a Haller Soroksari sarkat. 44 honapja járok arra es kb. 15 olyan alkalom volt, amikor nem hajtottak bele a pirosba. Ez hany % is?

Érezzed. Én attól még ha kerékpárost látok, feltételezem, hogy hülyeséget fog csinálni, és az esetek felében ez be is szokott igazolódni.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Kurfürst

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De, mindenhol megáll és mindig érvényes, ezért kőkemény szabály amit nem lehet tetszésed szerint értelmezni. Ha piros van, megállsz, akkor is ha nincs ott semmi és kész. Nincs mérlegelés, nincs körülnézés hanem megállsz és vársz!

A Budapesten tapasztalt bringás szabálytalanságokat éppen az az ijesztő, hogy mennyire látszik hogy teljesen szarik a szabályra, egy pillanatnyi habozás vagy lassítást sem látok soha, egyszerűen csak szarik rá, őt nem érdekli. Ez a gáz, nem az hogy egyszer kétszer átmegy. Kocsis piroslámpás szabálytalanságot sokkal ritkábban látok, és az is jellemzően olyan hogy még gyorsítva át csúszik a narancssárgán.

A tudatosan átmegyek az álló sor mellett teli piroson viszont nagyon, nagyon ritka kocsival, talán egyszer kétszer láttam ilyet 20 év alatt. Aki ilyet csinál elmebeteg és azonnal venném el a jogsit helyben. Bicikliktől viszont majdnem minden nap, teli piros, nem is lassít, mert ő ennek felette áll. A világmegváltó zöldideologia ezen nyilván nem segít. Itt nem is a tényleges veszélyokozás mértéke a lényeg hanem a beívódott mentalitás - ha azt szokja meg a paraszt hogy a legnagyobb tabut is átlépheti ha úgy tetszik akkor mindig így fog közlekedni.



A Nissanos paraszt elmondta a kifogását aztán magától elismerte, hogy hülye volt, a futárbohóc pedig azt mondta, szarik rá. Szerinted melyiknél van esély a változásra a hozzáállásra? A büntetésnek az a lényege hogy változtasson a jövőben tanúsított magatartáson, nem maga a büntetés.
Hát ebben viszont nagy tévedésben vagy. Az értelmesebb részén a világnak gyakran a piros jelzés csak stoptáblának minősül természetesen jól behatárolt forgalmi helyzetekben. Több amerikai államban a bringások/ motorosok esetén engedélyezett az áthajtás piros lámpa ellenére. De még az is engedêlyezett több helyen, hogy autóval az elsőbbség adási szabályok betartásával a jobbra, kis ívben való kanyarodás piros jelzés ellenére is lehetsêges.