Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Érezzed. Én attól még ha kerékpárost látok, feltételezem, hogy hülyeséget fog csinálni, és az esetek felében ez be is szokott igazolódni.
Az, hogy a szemedben hülyeségnek tűnik, attól még nem biztos, hogy az is.
Ha az 50.000-es bírsággal büntetett bringás felhajt az üres járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva a zebra túloldalán lehajt onnan. Akkor teljesen szabályosan jár el! Ha pedig a rendőr felelősségre vonja, akkor azt nyilatkozza, hogy neki éppen bevágott a tanga, és meg kellett igazítania, csak sajnos hamarabb végzett, mint hogy zöld lett volna lámpa.
A megkerülhető szabályokat egyértelműsíteni kell, vagy olyanná alakítani, hogy ne sarkalja az állampolgárt a kijátszásra.
Erre jó példa a piroslámpa stoptáblává nyilvánítását a kerékpáros közlekedők számára. Ez nem mentesíti öket balesetokozás esetén a felelősségrevonás alól, viszont kimondottan felhasználóbarátabbá tenné a közlekedést a bringások számára.
Mert például ez a nyomorult futár sem lenne könnyebb most 50000-rel. o_O
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Nem kell eltakarítani, az autós is tahó volt, eleve mi a f***nak vesz valaki V6-os motorral szerelt autót a magyar utakra.

Attól függ kinek a V6-osa, de ha jól van megcsinálva az a legfinomabban járó legkiegyensúlyozottabb motor. Egyébként megvan annak is a bája, ha nyomatékból megy autópályán síri csendben 1600 körüli fordulaton a kocsi. ;) Mivel ezek jellemzően nagy motorok persze nagy kaszniba mennek és zabálják a benyát, de aki olyan kocsit vesz annak nem probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: vata

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 120
3 244
113
Attól függ kinek a V6-osa, de ha jól van megcsinálva az a legfinomabban járó legkiegyensúlyozottabb motor. Egyébként megvan annak is a bája, ha nyomatékból megy autópályán síri csendben 1600 körüli fordulaton a kocsi. ;) Mivel ezek jellemzően nagy motorok persze nagy kaszniba mennek és zabálják a benyát, de aki olyan kocsit vesz annak nem probléma.

Ahogy írod síri csendben..nekem napi 80-90 km minimum pályázás van ....szerencsés vagyok .....van két sorhatos dupla turbós bömbó....1-1 benzines és Diesel ....mindent megoldanak nyomatékból:D:D:D:D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Az, hogy a szemedben hülyeségnek tűnik, attól még nem biztos, hogy az is.
Ha az 50.000-es bírsággal büntetett bringás felhajt az üres járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva a zebra túloldalán lehajt onnan. Akkor teljesen szabályosan jár el! Ha pedig a rendőr felelősségre vonja, akkor azt nyilatkozza, hogy neki éppen bevágott a tanga, és meg kellett igazítania, csak sajnos hamarabb végzett, mint hogy zöld lett volna lámpa.
A megkerülhető szabályokat egyértelműsíteni kell, vagy olyanná alakítani, hogy ne sarkalja az állampolgárt a kijátszásra.
Erre jó példa a piroslámpa stoptáblává nyilvánítását a kerékpáros közlekedők számára. Ez nem mentesíti öket balesetokozás esetén a felelősségrevonás alól, viszont kimondottan felhasználóbarátabbá tenné a közlekedést a bringások számára.
Mert például ez a nyomorult futár sem lenne könnyebb most 50000-rel. o_O

Nem hülyeség. Áthajt a zebrán. Szabályosan jár el? Mármint ott ahol le kéne szállnia, és tolnia kéne? Nem hülyeség, csak az én szememben? Meg amikor a szépvölgyina járdárol a forgalommal szembe beugrat elém a montis a járdáról, az is csak a szememben hülyeség, ugye? A stoplámpává nyilvánítást meg hagyjuk is, ha a mosatni szabályokra is szarnak a bringások, biztos, hogy azokra is szarnának. Inkább kötelező kerékpár rendszám és kerékpár-műszaki kéne, amíg ilyenek kerékpárosok.

Bocs srácok, befejezem, a pesti bringások a legarrogánsabb suttyók, akik a teremtés koronáinak, és a törvények alól kivételnek érzik maguk. Ti is az ékes példái vagyok.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bocs srácok, befejezem, a pesti bringások a legarrogánsabb suttyók, akik a teremtés koronáinak, és a törvények alól kivételnek érzik maguk. Ti is az ékes példái vagyok.
Ha szerinted minden bringás egyforma, akkor te is egyforma vagy azokkal az autósokkal akik áthajtanak a piroson, gyalogost gázolnak a zebrán vagy gátlás nélkül átzúgnak a záróvonalon a szembe-forgalom sávjába??!!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Ha szerinted minden bringás egyforma, akkor te is egyforma vagy azokkal az autósokkal akik áthajtanak a piroson, gyalogost gázolnak a zebrán vagy gátlás nélkül átzúgnak a záróvonalon a szembe-forgalom sávjába??!!
Nem mind, csak a pestiek. Másfelől láthatóan az itteni bringás klikk szerint igen, bizonygatni meg nem fogok semmit netes senkiknek. Boldog Hanukát!
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Nem hülyeség. Áthajt a zebrán. Szabályosan jár el? Mármint ott ahol le kéne szállnia, és tolnia kéne? Nem hülyeség, csak az én szememben? Meg amikor a szépvölgyina járdárol a forgalommal szembe beugrat elém a montis a járdáról, az is csak a szememben hülyeség, ugye? A stoplámpává nyilvánítást meg hagyjuk is, ha a mosatni szabályokra is szarnak a bringások, biztos, hogy azokra is szarnának. Inkább kötelező kerékpár rendszám és kerékpár-műszaki kéne, amíg ilyenek kerékpárosok.

Bocs srácok, befejezem, a pesti bringások a legarrogánsabb suttyók, akik a teremtés koronáinak, és a törvények alól kivételnek érzik maguk. Ti is az ékes példái vagyok.
Ok. Akkor majd kameran bemutatom a tökéletesen kulturalt vezetoket videon az elso forgalmas napon, amikor lesz ra 20 percem...
Aztan majd visszaterhetunk arra, hogy ki a suttyobb...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
bringás felhajt az üres járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva a zebra túloldalán lehajt onnan.
Nem. Lakott területen csak ott mehetsz bringával a járdán ahol az út alkalmatlan a biciklivel történő közlekedésre. Nem akadályozhatod a gyalogosokat és max. 10 km/h-val mehetsz. Ha az általad leírtat valaki megcsinálja az is simán bünti.
A járda a gyalogosoké. A bringaút meg a bringásoké. Ott sem szabadna gyalogolni, kutyát sétáltatni, babakocsit tolni, nemi életet élni. Nekem már volt olyan balesetem, hogy a blöki pórázzal átsétált előttem miközben mentem 25 km/h körül. Akkorát estem mint a picsa. Jól bevertem a fejem a bringás út szélébe, még szerencse, hogy szoktam sisakot hordani.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Nem. Lakott területen csak ott mehetsz bringával a járdán ahol az út alkalmatlan a biciklivel történő közlekedésre. Nem akadályozhatod a gyalogosokat és max. 10 km/h-val mehetsz. Ha az általad leírtat valaki megcsinálja az is simán bünti.
A járda a gyalogosoké. A bringaút meg a bringásoké. Ott sem szabadna gyalogolni, kutyát sétáltatni, babakocsit tolni, nemi életet élni. Nekem már volt olyan balesetem, hogy a blöki pórázzal átsétált előttem miközben mentem 25 km/h körül. Akkorát estem mint a picsa. Jól bevertem a fejem a bringás út szélébe, még szerencse, hogy szoktam sisakot hordani.
Pont ezért írtam, hogy "bevág a tanga". Jogilag támadhatatlan, ha a járdára felmész, mert mondjuk rá akarsz pillantani a telefonodra. Ugyebar menet közben nem hasznalhatod. Hogy utánna már te a zebra utan hajtasz le a járdáról az már a te privat dolgod. Ha mindezt gyorsabban viszed véghez, mint hogy a zebra zöldre váltana, nettó nyereség.
Nem lenne egyszerűbb a pont ilyen zebrás átkelőknél (amikor nincs gyalogos, aki átkelne) a bringásnak megállás után továbbhajtani?
 
M

molnibalage

Guest
Pont ezért írtam, hogy "bevág a tanga". Jogilag támadhatatlan, ha a járdára felmész, mert mondjuk rá akarsz pillantani a telefonodra. Ugyebar menet közben nem hasznalhatod. Hogy utánna már te a zebra utan hajtasz le a járdáról az már a te privat dolgod. Ha mindezt gyorsabban viszed véghez, mint hogy a zebra zöldre váltana, nettó nyereség.
Nem lenne egyszerűbb a pont ilyen zebrás átkelőknél (amikor nincs gyalogos, aki átkelne) a bringásnak megállás után továbbhajtani?
A magyar KRESZ röhejesen elavult, szar, nem parktikus, nem veszi figyelembe a forgalomban résztvevők változását, totálisan irreális jogászkodó megközelítése kb. használhatatlanná teszi a gyakorlatban túl sokszor. Ezért nem tartják be. Mert a józan ésszel összeférhetetlen.

Meg lásd a Rendőrség zseniális kommunikációját, ami szerint az elektromos rollernek az úton kell mennie a forgalomban.

Ilyen oldalról nézve ki az, aki képes minden rendelkezését komolyan venni? Én komolyan veszem, de sokszor a fejemet fogom. Persze a piroson áthajtás 2x2 sávos úton a gyalogosok közé és záróvonalon átlépve előzni nem a fenti kategória. De pl. az, hogy a bringás nem fordulhat jobbra piros lápánál egy olyan sarokon, ahol jobbra bringaútra fordul rá és ott gépjármű nincs...
Nos, ez józan ésszel védhetetlen álláspont.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
A magyar KRESZ röhejesen elavult, szar, nem parktikus, nem veszi figyelembe a forgalomban résztvevők változását, totálisan irreális jogászkodó megközelítése kb. használhatatlanná teszi a gyakorlatban túl sokszor. Ezért nem tartják be. Mert a józan ésszel összeférhetetlen.

Meg lásd a Rendőrség zseniális kommunikációját, ami szerint az elektromos rollernek az úton kell mennie a forgalomban.

Ilyen oldalról nézve ki az, aki képes minden rendelkezését komolyan venni? Én komolyan veszem, de sokszor a fejemet fogom. Persze a piroson áthajtás 2x2 sávos úton a gyalogosok közé és záróvonalon átlépve előzni nem a fenti kategória. De pl. az, hogy a bringás nem fordulhat jobbra piros lápánál egy olyan sarokon, ahol jobbra bringaútra fordul rá és ott gépjármű nincs...
Nos, ez józan ésszel védhetetlen álláspont.
2010-ben bekerült egy csomó élhető elem, legalább is motoros szemmel (harmadik sávban haladás, előre állás, stb). Autós szemmel meg kikerült a sorompó megközelítés sebesség korlátja. Mit tekintesz elavultnak? Bringásokat nem védeném, mert rohadt idegesítő a "ha akarom gyalogos vagyok és a járdán nyomom-ha akarom bringás, ha akarom autós és a középső sávban nyomom" mentalitás.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Pont ezért írtam, hogy "bevág a tanga". Jogilag támadhatatlan, ha a járdára felmész, mert mondjuk rá akarsz pillantani a telefonodra. Ugyebar menet közben nem hasznalhatod. Hogy utánna már te a zebra utan hajtasz le a járdáról az már a te privat dolgod. Ha mindezt gyorsabban viszed véghez, mint hogy a zebra zöldre váltana, nettó nyereség.
Nem lenne egyszerűbb a pont ilyen zebrás átkelőknél (amikor nincs gyalogos, aki átkelne) a bringásnak megállás után továbbhajtani?

Ha "bevág a tanga" akkor útszéle, leszáll, zebra mellett eltol a járdán, útszéle, felszáll. Csak abban az esetben mehetne a járdán, ha az út valamilyen ok miatt erre alkalmatlan. Nyilván ez nem áll fent, ha csak a zebrát kerüli ki vele. Senkit nem érdekel, hogy teló vagy tanga nincs járdán bringázás akkor se, ha nincs gyalogos. Kilép a kapun, sarkon, kocsmaajtón, kinyitja a kocsiajtót, kilép a kocsik közül rengeteg a takarás amire nem tudsz reagálni.

Az egész átmegyünk a piroson szerintem nagyon rossz gondolat. Ha ezt bármilyen szinten legalizálod, itt azonnal kezdődik a trükközés, kiskapuzás, beszurkálás.

Nem tudom vezettél-e már az államokban? Ha igen akkor tudod, hogy a pirosban jobbra egyrészről jó, mert jobban engedi a forgalmat haladni másrészről meg minden egyes ilyen manőverben benne van a baleset lehetősége. Gyakori a motorosok elé kifordulás, mert egyszerűen nem veszik észre őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
2010-ben bekerült egy csomó élhető elem, legalább is motoros szemmel (harmadik sávban haladás, előre állás, stb). Autós szemmel meg kikerült a sorompó megközelítés sebesség korlátja. Mit tekintesz elavultnak? Bringásokat nem védeném, mert rohadt idegesítő a "ha akarom gyalogos vagyok és a járdán nyomom-ha akarom bringás, ha akarom autós és a középső sávban nyomom" mentalitás.
2014-es KRESZ tanfolyam óta, ha semmi nem változott, akkor a kerékpárost semmi nem kötelezi, hogy teljesen lehúzódjon. Főleg olyan utak esetén önveszélyes az út szélén haladni, hogy hullámos és töredezett + kátyús és eső van.

Az gépjárműveket kötelezi bármi kötelező kátyúba hajtásra? Nem. Akkor a kerékpárral közlekedőt sem, hogy akkor rulettezzen, hogy 1 cm-es pocsolyába hajtson bele vagy 10 cm-esbe. Mert az nem látod. Főleg nem este. Akkor bizony bentebb húzódok. Mert szabályos. Akinek meg ezt nem tetszik, az ne közlekedjen. Mert ez tudomásom szerint szabályos.

Hát arról az autósról mi a véleményed, aki meg gyalogosnak képzelte magát és ráhajtott 2 db zebrára + járdára majd aztán piros lámpán is átment?

Tudod te, hogy a járdán haladó autós is mennyire gyakori? Mert aki teljes terjedelemben ráparkol, akkor parkoláskor halad is ám rajta. Vagy pl. az épülő MOL székház táján a szabálytalan zöldön parkoló autósok szerinted min haladtak? Segítek. A járdán...

Ilyesmikre gondolok.

De láttam már kerékpárúton haladó autóst is, aki az álló dugót kerülte le vele.
Ilyet nem egyszer láttam már.

Vagy ez. Ez kb. napi rutin a város egyes részein a tilosban parkolással.


De villamos sem láttam még parkoló bringa által fenntarva lenni, de gépjármű által valahogy már igen...
De érdekes módon egyesek szerint mégis "minden bringás suttyó".

Mondom, tessék megvárni az első komoly munkanapot. Szerintem 30 perc alatt úgy 30-60 db piroson áthajtó gépjárművet fogok lekapni. Csak emiatt kelhetek 30 perccel korábban. És ez a város egyetlen pontja lesz csak. Tudok még jópár ilyen helyet...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Nem tudom vezettél-e már az államokban? Ha igen akkor tudod, hogy a pirosban jobbra egyrészről jó, mert jobban engedi a forgalmat haladni másrészről meg minden egyes ilyen manőverben benne van a baleset lehetősége. Gyakori a motorosok elé kifordulás, mert egyszerűen nem veszik észre őket.
Pont ez a lényeg "mert jobban engedi a forgalmat haladni". Nem véletlenül merült fel ez az opció a kerékpárosok esetében Párizson belül. Kiegészítő táblák segítségével egyértelműsíthető a dolog.
A fenti kerékpáros piroson áthajtás teljességgel veszélytelen. Miben másabb veszélyességben a már itthon is használt jobbra kanyarodó zöld jelzésnél a gyalogos zöld?
Mind a kettő esetben álló helyzetből indul a jármű (mert ugye a piros esetén a bringásnak is stoptábla értelme lenne). Még ha gyalogos forgalom is van, egy álló helyzetből induló bringás sokkal kevésbé veszélyes, mint egy álló helyzetből induló autós.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 120
3 244
113
Itt Makón mi megszoktuk már,hogy a bringásnak "elsőbsége" van mindenhol, hozzászoktunk, eleve úgy közlekedünk,hogy tudjuk bármikor bárhonnan felbukkanhat egy :eek::eek::eek:....itt nagyon sokan kerékpároznak.....nincs kézhasználat....mics hátranézés stb....itt uannyi a suttyó bicajos,mint az autós.....én mind a két tábort erősítem :D:D:D....."suttyóságban" is.....A családban van 2 autó+céges és 2 bicó is + 1 moci.....Párom 70% kerékpár 30 % kocsi nálam kb fordítva.....Nálunk tényleg sok a kerékpáros...min 2-szer annyi,mint autós.Köcsögségben az egyik 19 a másik 1 híján 20
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
2014-es KRESZ tanfolyam óta, ha semmi nem változott, akkor a kerékpárost semmi nem kötelezi, hogy teljesen lehúzódjon. Főleg olyan utak esetén önveszélyes az út szélén haladni, hogy hullámos és töredezett + kátyús és eső van.

Az gépjárműveket kötelezi bármi kötelező kátyúba hajtásra? Nem. Akkor a kerékpárral közlekedőt sem, hogy akkor rulettezzen, hogy 1 cm-es pocsolyába hajtson bele vagy 10 cm-esbe. Mert az nem látod. Főleg nem este. Akkor bizony bentebb húzódok. Mert szabályos. Akinek meg ezt nem tetszik, az ne közlekedjen. Mert ez tudomásom szerint szabályos.

Hát arról az autósról mi a véleményed, aki meg gyalogosnak képzelte magát és ráhajtott 2 db zebrára + járdára majd aztán piros lámpán is átment?

Tudod te, hogy a járdán haladó autós is mennyire gyakori? Mert aki teljes terjedelemben ráparkol, akkor parkoláskor halad is ám rajta. Vagy pl. az épülő MOL székház táján a szabálytalan zöldön parkoló autósok szerinted min haladtak? Segítek. A járdán...

Ilyesmikre gondolok.

De láttam már kerékpárúton haladó autóst is, aki az álló dugót kerülte le vele.
Ilyet nem egyszer láttam már.

Vagy ez. Ez kb. napi rutin a város egyes részein a tilosban parkolással.


De villamos sem láttam még parkoló bringa által fenntarva lenni, de gépjármű által valahogy már igen...
De érdekes módon egyesek szerint mégis "minden bringás suttyó".

Mondom, tessék megvárni az első komoly munkanapot. Szerintem 30 perc alatt úgy 30-60 db piroson áthajtó gépjárművet fogok lekapni. Csak emiatt kelhetek 30 perccel korábban. És ez a város egyetlen pontja lesz csak. Tudok még jópár ilyen helyet...
Nem mondtam, h bezzeg az autósok milyen szabálykedvelők. Sőt! Az elavult kreszre reagáltam. Még a mopedautó státusza meg a B125 jogsi jut eszembe, ami nem régi, de jó módosítás.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage