Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
2010-ben bekerült egy csomó élhető elem, legalább is motoros szemmel (harmadik sávban haladás, előre állás, stb). Autós szemmel meg kikerült a sorompó megközelítés sebesség korlátja. Mit tekintesz elavultnak? Bringásokat nem védeném, mert rohadt idegesítő a "ha akarom gyalogos vagyok és a járdán nyomom-ha akarom bringás, ha akarom autós és a középső sávban nyomom" mentalitás.
Mutass már arra olyan helyet, ahol épeszű bringás a középső sávban haladt? Hacsak nem kényszerül a forgalmi rend miatt oda?
Ha pl. van egy jobbra kanyarodó sáv, de ő egyenesen akar továbbhaladni, akkor értelemszerűen nem a kanyarodóból fog tovább egyenesen haladni.
Tényleg nem ártana, ha pár ember tartósan, mondjuk 1 hónapig mindenféle autótól meg lenne fosztva, és szépen közlekednie kellene mondjuk egy 100.000-es városban bicóval. De nem csak úgy úrvezetőként kedvtelésből, hanem életszerűen, ügyintézősen. Egészen más lenne a kerékpárosokhoz való hozzáállás.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Pont ez a lényeg "mert jobban engedi a forgalmat haladni". Nem véletlenül merült fel ez az opció a kerékpárosok esetében Párizson belül. Kiegészítő táblák segítségével egyértelműsíthető a dolog.
A fenti kerékpáros piroson áthajtás teljességgel veszélytelen. Miben másabb veszélyességben a már itthon is használt jobbra kanyarodó zöld jelzésnél a gyalogos zöld?
Mind a kettő esetben álló helyzetből indul a jármű (mert ugye a piros esetén a bringásnak is stoptábla értelme lenne). Még ha gyalogos forgalom is van, egy álló helyzetből induló bringás sokkal kevésbé veszélyes, mint egy álló helyzetből induló autós.

Persze nem lenne rossz, csak sokkal inkább tartom valószínűnek a 30 km/h-val a zebra pirosán átszálló bringásokat -körülnéztem felkiáltással- mint előtte megállni és újra elindulni. Ha meg kell állnod nincs jelentősége annak, hogy most ott állsz 30 másodpercet, vagy azonnal indulsz tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Mutass már arra olyan helyet, ahol épeszű bringás a középső sávban haladt? Hacsak nem kényszerül a forgalmi rend miatt oda?
Ha pl. van egy jobbra kanyarodó sáv, de ő egyenesen akar továbbhaladni, akkor értelemszerűen nem a kanyarodóból fog tovább egyenesen haladni.
Tényleg nem ártana, ha pár ember tartósan, mondjuk 1 hónapig mindenféle autótól meg lenne fosztva, és szépen közlekednie kellene mondjuk egy 100.000-es városban bicóval. De nem csak úgy úrvezetőként kedvtelésből, hanem életszerűen, ügyintézősen. Egészen más lenne a kerékpárosokhoz való hozzáállás.

Tényleg nem ártana, ha pár ember tartósan, mondjuk 1 hónapig mindenféle bringától meg lenne fosztva, és szépen közlekednie kellene mondjuk egy 100.000-es városban autóval.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Persze nem lenne rossz, csak sokkal inkább tartom valószínűnek a 30 km/h-val a zebra pirosán átszálló bringásokat -körülnéztem felkiáltással- mint előtte megállni és újra elindulni. Ha meg kell állnod nincs jelentősége annak, hogy most ott állsz 30 másodpercet, vagy azonnal indulsz tovább.
Dehogynem. Egy normális bringás 5-10 másodpercig is simán megáll a pedálon. A futár is megállt!
De akkor 30-cal áthajt a piroson, az most sem csinálja másképp. Viszont annak a nyominger futárnak pl. nem kellett volna 50000-et fizetnie.
Én közlekedem bringával, autóval, tömegközlekedéssel is. Nyáron szinte fullban bringa munkába. Télen meg vegyesen tömegközlekedés vagy kocsi. Hétvége meg full kocsi.
Amikor tömegközlekedés, akkor gyakori a nagyobb távolságok megtétele gyalog is. Mindenki tud tapló lenni, bringás, autós gyalogos, de messze több az autós szabálytalankodó. Ezt tapasztalom kocsiban, bringán ülve, vagy csak baktatva a járdán.
Én kimondottan örültem ennek a kampánynak most. De ennek folyamatosnak kellene lennie! Nem csak kampány jelleggel. Nagyon komoly állami bevételek lennének ebből. Ugyanakkor mindenképpen engedném a mérlegelést, de nem aszerint hogy kinél ül gyerek a kocsiban! Mondom mindezt gyerekes szülőként! o_O
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Tényleg nem ártana, ha pár ember tartósan, mondjuk 1 hónapig mindenféle bringától meg lenne fosztva, és szépen közlekednie kellene mondjuk egy 100.000-es városban autóval.
Fentebb leírtam, hogy nekem folyamatos a tapasztalatom mind3 szemszögből, de gondolom neked meg csak a volán mögül sikerül osztani az észt!
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 120
3 241
113
Fentebb leírtam, hogy nekem folyamatos a tapasztalatom mind3 szemszögből, de gondolom neked meg csak a volán mögül sikerül osztani az észt!

mondom gyere le Makóra kis városba ahol annyi a bicaj,mint a kocsi.....ne olyan helyen állapítsd meg a tutit ahol 10-d annyi a kerékpáros.....Mindig attól függ hol laksz....és nem nem védem az autósokat...csak azért a storyhoz ez is hozzátartozik.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
A közlekedési lámpákat is nekialhatnának fejleszteni, mert leültek ilyen téren, mint az iszap.
Anno '94-ben Szombathelyen már olyan szenzoros közlekedési lámpa volt ami a figyelte a fő és a keresztező utat.
A főútra állandó zöldet adott, de ha a keresztútra érkezett autó akkor elkezdte a lámpaváltást,
ha a főúton nem észlelt forgalmat, akkor a mellékútra - ha megengedett sebességgel közelítették meg - zöldet adott mire odaért az autó, így nem kellet megállnia.
Vannak olyan lámpák melyek a sebesség túllépést is figyelik és pirosra váltanak ha ezt észlelik.
Gyalogos átkelőkre meg nyomógombot.
Egy zsúfolt napon persze alap üzemben működnének, mert mindenhol autó van, este, éjjel, hajnalban lenne előnye igazán.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Mutass már arra olyan helyet, ahol épeszű bringás a középső sávban haladt? Hacsak nem kényszerül a forgalmi rend miatt oda?
Ha pl. van egy jobbra kanyarodó sáv, de ő egyenesen akar továbbhaladni, akkor értelemszerűen nem a kanyarodóból fog tovább egyenesen haladni.
Tényleg nem ártana, ha pár ember tartósan, mondjuk 1 hónapig mindenféle autótól meg lenne fosztva, és szépen közlekednie kellene mondjuk egy 100.000-es városban bicóval. De nem csak úgy úrvezetőként kedvtelésből, hanem életszerűen, ügyintézősen. Egészen más lenne a kerékpárosokhoz való hozzáállás.
Épeszűről nem volt szó, de a best off eddig.: Szeged Mars tér (2x3 sáv) középső sáv bringa, 47-es (100km es részén) bringa de úgy, h mellette bicikli út, végül kivilágítatlanul felezőnél főúton. Megjegyezném, h nem csak autóval járok, de motorral és bringával is. De hozzáteszem, h autósokról is mesélhetnék. Nem az a bajom a biciklisekkel, h vannak, hanem, hogy sokuk fogalmatlan és még neki áll feljebb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
mondom gyere le Makóra kis városba ahol annyi a bicaj,mint a kocsi.....ne olyan helyen állapítsd meg a tutit ahol 10-d annyi a kerékpáros.....Mindig attól függ hol laksz....és nem nem védem az autósokat...csak azért a storyhoz ez is hozzátartozik.
Megjegyzem, hogy gyerekkorom nyarainak egy jelentős részét Mezőkövesden töltöttem, ahol ha nem volt bringád, akkor azonnal rád sütötték, hogy "nem természetes hajlamú vagy" :)!
Ott az általános vélekedés az volt, hogy a legjobb elindulási módszer a bringával a "lóra pattanásos". Csak annyi akrobatikus elemmel, hogy mindezt menet közben, a hozzád közelebb eső pedálon állva, majd onnan a 3-4. elrugaszkodásra a lábadat a kerékpár másik oldalára átdobva. Mindezt bárhol elő lehet adni 5-99 éves korig, nemre, és vallási hovatartozásra tekintet nélkül. Különös tekintettel 3-as főközlekedési úton (Mezőkövesdet hosszában átszeli) SRÉGAN KERESZTBE!!!
Ha tippelnem kellene az ország első városon belüli biciklisávjának felfestésére, akkor az Mezőkövesd lenne.
Ezzel legalább minimális korlátot próbáltak szabni a kerékpáros vandalizmusnak, de hasztalan! :p:D
Ha valamit szállítani akarsz, azt ott először rápróbálod a kormányra, majd a csomagtartóra, de ha a vázon sem fért el, akkor marad a taliga, amit természetesen a bringa után kell kötni!
Viszont, ha benne élsz akkor maga a Biciklis Nirvána! :):rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and deze75

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Épeszűről nem volt szó, de a best off eddig.: Szeged Mars tér (2x3 sáv) középső sáv bringa, 47-es (100km es részén) bringa de úgy, h mellette bicikli út, végül kivilágítatlanul felezőnél főúton. Megjegyezném, h nem csak autóval járok, de motorral és bringával is. De hozzáteszem, h autósokról is mesélhetnék. Nem az a bajom a biciklisekkel, h vannak, hanem, hogy sokuk fogalmatlan és még neki áll feljebb.
ÓÓÓ
Figyelj!
Ezen a linken egy Google Street View hely van.
A képen megtalálható bringással nagyjából azonos helyen, és irányban haladtam. Egy idióta-baromállat az ablakon menet közben az anyósülésről ordítozva rám ripakodott, hogy idézem: "Mi a jó kurv@ anyádat tartod fel a forgalmat, mikor a másik oldalon van a bicikliút?!?". A vicces az volt, hogy a hőbörgő majom mellé álltam a következő pirosnál (Bajza/Andrássy nem jött be a hit-and-run), és megkérdeztem, hogy hívjunk-e rendőrt, ami a helyszínen levizsgáztatja a KRESZ megfelelő ismeretéből?
Az a vicc, hogy tényleg ott a bicikli út! ;):D
És hogy felsőbbrendűségét kihangsúlyozza - én addigra az Andrássyig előrecsurogtam - még sikerült majdnem le is köpnie, mert frusztrációját csak így tudta levezetni... :mad:
És hogy mondjak mást:
Tudod-e, hogy mi a KRESZ szerint helyes viselkedés amikor az autós dugóban kerékpárral közlekedsz? Hidd el elég sokat előfordul ilyen Budapesten mondjuk....BÁRHOL.. de maradjunk mondjuk a Nagykörútnál (2x2 sáv, középen villamossal, gyakran jobbra kanyarodó feltorlódó kocsisorral, szabálytalanul elakadásjelzőzve a parkoló/rakodó autók mellett a 2. sorban a külső sávot elfoglalva.)!
A kerékpáros ilyenkor gyakran sokkal gyorsabban is haladhat, mint a dugóban araszoló kocsisor. Ilyenkor a kerékpáros, mint minden másik jármű a forgalomban előzhet ám! De kizárólag csak balról, az előzés szabályainak betartásával. Ugyanakkor, ha a dugót megakasztja egy forgalmi jelzőlámpa, akkor a kerékpáros a sor elejére csoroghat. Viszont az álló kocsisor mellett ezt már csak jobb oldalon teheti meg, ugyanis a bal oldal a motoroknak van fenntartva.
Tehát ha dugóban állsz/araszolsz, és a járművek között cikázó drótszamarast látsz ide-oda irányt váltani, akkor jusson eszedbe, hogy csak szabályosan óhajt közlekedni.
:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage