M
molnibalage
Guest
Érdekes modell az, ahol az autónak:Barátnőm 11 km-re jár dolgozni. Ha tömeg közlekedni szeretne akkor 1,8 km séta, busz, 400 méter séta, 9500 HUF havibérlet. Busz vagy jön időben, de inkább áll az elővárosi dugóban. Autóval jobb napokon 15 perc, rosszabb napokon 30, busszal nem tudta reggel sem 45 percnél rövidebb idő alatt kihozni a dolgot. 5 órakor végez, busz 17:30 +15-20 perc buszozás a dugóban + 20 perc séta. Naponta több mint egy órát hagy a rendszerben akkor is, ha a busz elfogadhatóan tud haladni.
1,2 Swift Mk5. Egy hónapban megy 480-520 kilométert. 42 literes tankból eddig havonta hiányzott 30-32 liter üzemanyag, ~12000 Huf. Ha kocsival megy gyorsabban hazaér, nem kell sétálnia, ha akar megáll a boltban stb.. Az elővárosi közlekedésben a busz nem alternatíva. Ugyanabban a dugóban állsz mint a kocsiddal, csak cserébe egy csomó kényelmetlenséget is bevállalsz vele.
Nem tudom melyik vonalon jár a munkatársad, én 70-est használgatom. Reggel rengetegen vannak a vonaton, öt perces késés alap, arra már mindenki számít, valójában az 5 percesnek kiírt késés az inkább 10. Mire bekocogunk a Nyugatiba addigra erre jön még 5-10 perc. Szerintem az állatkert hátsó falára festett graffitiket fejből le tudnám rajzolni. Ott mindég van ácsorgás.
- nincs biztosítása
- javítási költsége
- és ára sem
- Ja, az autót vezetni is kell. A jogsi ingyen volt? Nekem mindennel együtt 3 éve kb. 150k-ba fájt a végén, de bevallom nem számoltam. Három vizsga és a plusz órák. Nagyrészt hétvégén vezettem az oktatóval, ami még többe került.
Ezen felül a busz akkor áll dugóban, ha az autók miatt teszi. Na mi a megoldás?
A fenti hanganyagban ott van. Ha a csúcsigénye az autózásnak visszaesne 20-25%-kal*, az érezhetően gyorsítaná a buszokat is, amik buszsáv híján állnak a dugóban. Vagy sokszor akkor is, ha a kedves autósok a buszsávot is birtokba veszik...
*
A leggyorsabb tűzoltásszerű megoldás az lenne, hogy sok új busz és buszsávok. Aki bepofátlankodik oda, azt büntessék szarrá. Ha elérhető lenne sugarasan és haránt is több kerület legalább busszal, akkor legalább a belvároson belüli autózás aránya csökkenne. Mert villamos építeni láthatólag nem akarnak.
Az elővárosoknál nincs gyors megoldás. A 100+ éves szinten szolgáltató HÉV-eket és a MÁV-ot kellene a metrókba integrálni. Kb. 50 éve el kellett volna ezt kezdeni.
- De mit várunk egy olyan országban, ahol 40 kibaszott év után sem sikerült az M3 befejezése helyett legalább egy MÁV megállót építeni, hogy ne a 14-es villamossal vagy mással zötykölődjenek be az emberek és legalább a MÁV-ra felugorjanak...?
- Ott, ahol új 4-es metró épült valami 600 milliárdból, ahelyett, hogy 30-ból befejezték volna először a 3-ast? Már az unokája nő fel annak, akinek anno metrót ígértek megyerbe.
- Ott ahol az Ecseri útnál sincs MÁV megáll, hogy M3 kapcsolata legyen?
- stb.
30 év eltelt a módszerváltás óta, de érdemi közlekedés fejlesztés gyakorlatilag nem történt városban az 3-as villamos, az 1-es villamos és a fonódók villamosokat leszámítva. Nem, a 4-es metró nem érdemi. Az arra elbaszott pénzből máshol kisebbfajta csodát lehetett volna tenni.