Itt azért elég sok nyitott kérdés van. A pótkocsin általában van 1-2 pótkerék. Emelő, kerékkulcs volt-e? Magán a vontatón jellemzően már nincs pótkerék, mert a mindent elfoglaló üzemanyag tartályok miatt nem fér el. Ettől függetlenül létezik olyan megoldás is, hogy a kabin hátuljára a légterelők közé fel lehet tenni pótkereket. Ezt a legtöbb cég fillérbaszásból nem szokta megvenni.
Másik oldalról viszont az is gyakori, hogy a sofőrök akkor sem akarnak kereket cserélni, ha minden adott hozzá. Sokan nem is tudnák megcsinálni, sokan meg azt hangoztatják, hogy ők sofőrök és nem szerelők, küld a szervizet.
Amerikában például népszerűek a csavarra húzható kis kupakok, amikkel meggátolható azok berohadása, és így a manuális szerszámokkal is normálisan lehet kereket cserélni.
Vannak olyanok megoldások is, amivel ránézésre ellenőrizhető, hogy valamelyik csavar nem lazult-e meg.
Szóval nem mondom, hogy a fickó füllent, meg azt sem, hogy a fuvarozó cégek nagy része ne lenne egy szemétláda, de ebben benne lehet az is, hogy a faszi nem akart kereket cserélni. Ha így volt és még ott is hagyta a kamiont azért én is kirúgtam volna.
A videóban látszik, hogy Zoli bá leszedte már a kis műanyag kupakokat, viszonylag könnyen meg is indulnak a csavarok. Itt meg láthatod, hogy egyszer ezen is voltak csak aztán leszarta a sofőr is, meg a cég is. Sanszosan ezzel már lenne szopás, az is lehet, hogy pár csavart már csak csavarlazító vagy a légkulcs tudná megindítani a meneten.