Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nesztek, itt egy bicikliút, örüljetek neki
Indavideó link

A videót több helyen nem értettem, vagy túlzó volt.

  • Az Üllőire balra kanyarodást párszor erőltettem csak, de semmi para nem volt benne. A bibi az, hogy úgysem az Üllőin mész tovább, mert az öngyilkosoknak való. Ott a Ráday, bringásnak jó az. 1 db lámpa van csak rajta és forgalom és veszély semmi az Üllőihez képest. Még önveszélyes gyalogos is kevesebb van.
  • Az Múzeum felé menve sajnos tényleg sokszor konfliktus van autóssal. A nagyobb baj, hogy sok buknó bringás átgurul a piroson a zebrán 5 méter "előnyért".
  • Az Astoria leszűkülés két helyen is, az, ami tényleg gáz. Egyébként jól lehet rajta haladni. Az Andrássy úti rész sokkal szarabb, gyak járdaként üzemel szint a bringaút, kb. használhatatlan.
  • A rakodás nem csak bringasáv only probléma, de ezt most speciel itt érinti. Ahol meg nem, ott forgalmi sávot.
A szomorúbb az, hogy ez a minimális fejlesztés is olyan, hogy azóta kb. semmi...
A gyalogos-bringás konfliktus akkora, hogy én pl. Budán meg sem próbálom már használni a Szabadság-Erzsébet híd közötti szakaszt. Reménytelenül szűk, és erre még rájön a sok hülye sagway és béna rolleres is...
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 794
113
Néztem a TV-ben a Garázs című autós műsort, abban nyilatkozott a helyi toyotás emberke.
Ami megütötte a fülemet az egy statisztika tőle:
"A felmérések szerint, a plug-in hibrid vásárlók, mindössze 7%-a tölti fel elektromosan az autóját"
Kérem szépen ezek a zöld rendszámos autók!
A másik számomra megdöbbentő mondat:
"A toyota plug-in hibrid modellek képesek hagyományos hibridként üzemelni, míg a vetélytársaknál , ha lemerül az akkumulátor akkor lényegében benzines autóként működnek tovább"

Ez úton gratulálnék ismét az EU vezetésének, illetve a "zöld rendszám" szabályozás kitalálóinak!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 794
113
Ez valami új divat Budapesten? :D
20200307lanchid-elektromos-auto-villamossin-budapest2.jpg

https://www.origo.hu/itthon/2020030...elektromos-auto-a-lanchidnal-kepek-video.html
 
T

torsen

Guest
Néztem a TV-ben a Garázs című autós műsort, abban nyilatkozott a helyi toyotás emberke.
Ami megütötte a fülemet az egy statisztika tőle:
"A felmérések szerint, a plug-in hibrid vásárlók, mindössze 7%-a tölti fel elektromosan az autóját"
Kérem szépen ezek a zöld rendszámos autók!

Hát én ezt már régen ide írtam. Ezért nem szabad HIBRIDbe nagy akkut engedélyezni,mert csak cipeli, de nem használja. (Illetve használja adócsalásra és közlekedési előnyökre)

A másik számomra megdöbbentő mondat:
"A toyota plug-in hibrid modellek képesek hagyományos hibridként üzemelni, míg a vetélytársaknál , ha lemerül az akkumulátor akkor lényegében benzines autóként működnek tovább"

Ez úton gratulálnék ismét az EU vezetésének, illetve a "zöld rendszám" szabályozás kitalálóinak!

Ez így nem igaz, a Toyotás maga felé döntötte meg a pályát! Minden hibridben van akkutöltés funkció. Egyszerűen így lehet kihozni a legtöbb energiát a benzinből, vagyis így lehet leszorítani a fogyasztást.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
"...A Porschénál azzal számolnak, hogy évente 2-3%-kal csökkenhet az akkumulátorok súlya..."

Akkor - ha feltételezzük, hogy a fejlődési folyamat egyenletes, s nincs benne sem technológiai áttörés, sem megrekedés - na meg, ha jól számolok, akkor 27(!) év alatt fog az akkumulátorpakkok tömege csökkenni a felére - a mai, vicc kategória hatótávolságokkal.
Hm. Ettől nem verem magam a földhöz lenyűgöződésemben.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...yen_auto_lesz_a_kovetkezo_elektromos_porsche/
 
M

molnibalage

Guest
"...A Porschénál azzal számolnak, hogy évente 2-3%-kal csökkenhet az akkumulátorok súlya..."

Akkor - ha feltételezzük, hogy a fejlődési folyamat egyenletes, s nincs benne sem technológiai áttörés, sem megrekedés - na meg, ha jól számolok, akkor 27(!) év alatt fog az akkumulátorpakkok tömege csökkenni a felére - a mai, vicc kategória hatótávolságokkal.
Hm. Ettől nem verem magam a földhöz lenyűgöződésemben.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...yen_auto_lesz_a_kovetkezo_elektromos_porsche/
És ez semmit nem szól az árról. Vásárlói szempontból pont sem érdekelne, ha a 85 kWh akkupakk nem lesz 580 kg, hanem csak 290 kg, de ha ugyanannyiba kerül, akkor nem telik rá.

Ezen felül a töltésben levő tárolási kapacitásnövekedés nem erre utal minden csodaakksis hír ellenére sem...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 649
16 105
113
Ha teszek egy elektromos autóra áramszedőt, akkor elvileg rácsatlakozhatok a troli-, és villamosvezetékekre? :) :)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Nekem is házmester tempó, viszont tartok tőle, hogy szükséges, mivel annyira alacsony a közlekedési morál.
Azért érdekes, hogy mennyien hozzák fel ezt a házmester tempót. Akkor közelítsük meg ma egy igen divatos dologgal.

Munkavédelem. Minden munkavédelmi oktatás alapja, hogy bárki, aki megsérti a szabályokat, akár csak benézi véletlenül, akkor inkább figyelmeztesse munkatársa. Ha meg szándékosan, akkor végképp. A biztonság mindenek felett.

Ehhez képest társadalmilag teljesen OK, hogy egyesek saját játszóterüknek tekintik az utat, szarnak a legalapvetőbb szabályokra és szándékosan veszélyeztetnek másokat? Mennek járdára, lépik át a záróvonalat, hajtanak bele a pirosba, stb.

SZÁNDÉKOSAN, sokszor, tehát nem egyedi esetekről van szó.

A MOL DUFI területén, akit durva szabályszegésen kapnak, azt alsó hangon igen kőkemény pénzbírsággal sújtják + időleges kitiltás, adott esetben állandó belépő elvesztése és újra vizsgázás EBK-ból. Ez lehet extrém gyorshajtás (40-es limit mellett lőttek már le 100 felett száguldozó barmot), vagy kirívó megsértése a tűzvédelemnek, bármi. A második esetben kb. nagyon hosszú (év, vagy több év) vagy akár örökös kitiltást is meglépik. Akár egyént akár céget nézve. Ha egy cég sok alkalmazottja szegi meg a szabályokat, akkor külön büntetik az egyént és a céget is.

Nem tartod be a szabályokat szándékosan és visszaeső módon?
Lefordítom akkor a MOL EBK megközelítése mi az ilyen esetekre egyszerűen és tömören.

Akkor lehet menni máshova. Ide be nem teszed a lábad egy ideig. Vagy soha.

Csak mivel az utak mindenki által használhatóak azért maguk a közlekedés résztvevői tudják csak rögzíteni az ilyen súlyos eseteket.
Nem értem, hogy ha építkezésben, ipari üzemben vagy máshol elfogadható a biztonságra törekvés és kivágják a p*csába a notórius szabályszegőket, akkor ezt a magatartást miért címkézik fel házmester tempónak?

Mikor esik már le 1-2 tonnás járművekkel száguldoznak az emberek puhatestűektől sokszor centikre? Akik képtelenek legalább a legalapvetőbb szabályokat betartani, azokat árulja már el valaki, hogy miért is nem kell kivágni, mint a macskát szarni...? Fontos és a megélhetése is függ tőle? Akkor viselkedjen.. Ha nem, akkor jogsi ugrik egy időre. Ebből talán tanul. Ebből sem? IJ. Akkor max. áramot fog vezetni, de gépjárművet közforgalmi úton nem. Jazkarizni menjen oda, ahol nincs szabály vagy mások a szanályok, magánút és versenypálya.

A közút nem játszótér. Pont.
A rendszer meg kb. ejnyebejnyét ad annak ma, aki szándékosan belehajt a pirosba és balesetet okoz. He...?
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Sokféle hülye van. Ahogy én látom, sokkal több az olyan, aki figyelmetlen, trehány, ügyetlen, fogalmatlan stb. Ők alapvetően nem gyorshajtanak, nem állatkodnak direkt, de így is nagyon veszélyesek. Az "agresszív antiszoc" típusból sokkal kevesebb van, csak jóval feltűnőbbek.

Engem legjobban a "gőgös antiszoc" meg az "okos tahó" kategória zavar, akik úgy érzik, hogy a szabályok fölött állnak -- vagy azért, mert tehetősebbeknek, vagy azért mert rafináltabbnak érzik magukat a plebsznél. Számukra a szabályok azért vannak, hogy ötletszerűen kijátsszák őket, a szabálykövető közlekedők mind lúzerek a szemükben. Ők azok, akik befurakodnak-begyorsítanak a sor elejére, tudnak egy rövidebb utat a parkon át, "kreatívan" parkolnak stb. Én ezt a fajta önző tahóságot büntetném súlyosan, mert ez ragályos és így pusztítja az általános morált.

A jó idő kezdetével én is megkezdtem a bringás szezont, és máris megúsztam 2-3 súlyosabb buktát, ami mások hülyesége miatt leselkedett rám.