Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nem èppen tudomànyosan megalapozott ez az általânositâs egy lokâlis esemènyre hivatkozva.
Ettöl eltekintve, remélem magadat is az emberek közé sorolod. :)
Azokra értettem, akik ilyen manipulatív szar módon tették fel a kérdést. Mivel 12% ment el szavazni innentől fogva...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Na, ilyen amikor a helyi politika felülírja a az többiek érdekeit. (amúgy a helyiekét is szerintem)
off: Egyrészt a tracking protection miatt nagoyn nehéz volt megtudni, miről van szó.

on: zseniálisak, a fizetőképes turistákat kiterelik a városból, és még egy csomó pénzt költenek is rá. A Szigetmonostoriak szerintem jól fognak ezzel járni középtávon.

Szeretem Szentendrét, szép hely, bár kicsit giccses/túltolt, de annyira nem vonzó a messziről jötteknek, hogy nagyobb kitérőt tegyenek érte kerékpárral 20 percnyire Budapest határától.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Ez megy mindenfelé itthon.
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...rendeszet/a-rendorok-4-percenkent-mertek-be-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...endeszet/110-sebessegtullepot-regisztraltak-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...edesrendeszet/indokolatlan-fekezesbol-baleset
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...deszet/a-jarorok-ittas-vezetoket-szurtek-ki-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...ndeszet/masfel-ora-alatt-nyolc-autos-nem-allt
Ez pár nap alatt, de a rendőrök bárhova állhatnának, mindenhol ez megy. Elég megállni egy piros lámpánál és nézni hányan mennek még át. Vagy hogy Szeged-Budapest úton hányan villognak ki a belső sávból öt méterről miközben 130-al előzök, pedig én egyből félrehúzódok előzés után. Ha a saját, gyengébb autómmal vagyok és csak 120-al előzök akkor már 2m-ről megy a villogtatás. A fele a fehér kisteherautó. Siralmas.
Mivel bringával igyekszem közlekedni ha nem esik az eső, imádom a bringaútra parkoló autókat, Kálvin tér környéke, Bartók Béla út, agyhalál.
https://index.hu/video/2020/03/01/kiskorut_kresz_astoria_kalvin_ter_bicikliut_biciklisav_budapest/
Sajnos a közlekedési morált (szerintem) csak egy irgalmatlan büntetés-lavina tudná javítani.
Véletlen hibák vannak, de ezek mind a beleszarok esetei.

Egyre gyakrabban találkozom olyannal, hogy bringával el szeretnék csorogni jobbról az álló sor mellett, de vannak gyökerek akik direkt kiteszik a padkáig a kocsit.
Motor esetén is elő szokott fordulni, hogy a két álló kocsisor között nem tudsz előre menni, mert vannak akik azon élvezkednek, hogy ezt a vékony kis menekülési lehetőséget is elveszik a motorostól. Azért mondom, hogy élvezkedik, mert előfordul, hogy látod azt ahogy figyeli a tükröt, tudja, hogy ott vagy, van amelyik még mosolyog is mellé. Vannak motorosok akik ezt nem azért csinálják, mert így sietnek, hanem a sor eleje sokkal biztonságosabb nekik.
Az is gyakori, ha állsz a lámpánál motorral és nagyobb hely van melletted, akkor oda betúrja magát egy autó. Ez megint picsa veszélyes, mert mikor elindultok akkor beszorulsz két mozgó autó vagy a mozgó autó és a parkoló autók/padka közé.

Haver nem is olyan régen egy bal első gumit meg egy bal hátsó gumit és felnit kukázott. Furgon megpróbált benyomakodni az előtte lévő 2 méteres követési távolságba. A plató végével való ütközést elkerülendő haver balra menekült és sikerült felkapatnia a járdasziget szélére. Az első guminak a széle olyan lett, mint amit smirglipapírral jó alaposan megdolgoztak, a hátsó kerék viszont valószínűleg csak egy nagyon keskeny részen futott a padkán és lecsúszott. Defekt meg a könnyűfém felni széléből letört egy darab. A furgon megpattant (ha eggyel talán észre vette, hogy mi történt) rendszám nincs, a zsaruk meg leginkább csak a vállukat vonogatták. Mondjuk én már semmin nem csodálkozok. Ha jól emlékszem 2014-ben durrantották meg a városban használt Trek 4900 bringámat. 300 k, + volt rajta még vagy 100 k ez-az. Na a zsaruk ott is úgy jöttek ki, hogy beleszartak az egészbe. Pedig vázszám van, gép regisztrálva volt a Trek-nél. Kerek-perec megmondták, hogy ne reménykedjek nem lesz meg. Annyi vicces volt a dologban, hogy a kutyánk kapott valami okosságot és vagy 2 napig repült.


10-szer ennyi videót is lazán megnéz egy ember egy nap. Annyira nyilvánvaló és ordító helyzetek vannak benne. Kb. kettő bírságolásból kijön az erre beosztott ember napi bére minden járulékkal. Piroson áthajtás, záróvonal előzés egy videón és ilyenek. Ezen nincs mit vitatni. Ott a felvétel.


Minden egyes esetben mérlegelni kéne, hogy a személyiségi jogok sérülése miatt a felvételed használható-e bizonyítékként. Egy mezei szabálysértés esetén ezzel nem fognak szórakozni. Sajnos ez nem csak annyi hogy hosszú combú Krisztike zászlós megnézi a videót és küld egy csekket. Ebbe az (így is siralmasan teljesítő) igazságszolgáltatási rendszer belefulladna.
Bónusznak a fagyi vissza is nyalhat. Simán kaphatsz a nyakadba egy polgári peres eljárást, amit azért indít a felvételen szereplő, mert megsértetted a személyiségi jogait.

Németben ugyan ezért néznek ki így a feltöltött videók.
Osztrákoknál meg bünti van, ha fent felejted a dashcamet vagy a GoProt a sisakodon. Teljes tiltás van, ezért nincs Street View sem. Azon csodálkozok, hogy a fényképezést még nem tiltották be a "sógorok".
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Egyre gyakrabban találkozom olyannal, hogy bringával el szeretnék csorogni jobbról az álló sor mellett, de vannak gyökerek akik direkt kiteszik a padkáig a kocsit.
Nehéz mindenkit boldoggá tenni. Balról a motorosok jobbról a kerékpárosok, sokszor tiltott helyen. (Alsó rakpartra behajthatnak egyáltalán kerékpárosok?)

Amúgy a kretének sokan vannak, azzal egyetértek, minden műfajban. Kisteheresek különösen agresszívak szoktak lenni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 751
113
Kurfürst

"Tartok tőle hogy ez általános kelet európai mentalitással függ össze inkább, amin a bírságok nem nagyon fognak segíteni, hanem egy sokkal, sokkal hosszabb társadalmi folyamat eredménye legyen. Itt az emberek arra vannak szocializálva, hogy aki betartja a szabályokat, az balek, az áthágja az meg érvényesül. "

Ennek az az oka, hogy tényleg így van!
Aki ügyeskedik az ér el valamit, ráadásul könnyen és gyorsan. Ez csak lecsapódik a közlekedésben is.
És igen, ebben a legnagyobb ludas az igazság szolgáltatási rendszer.... :mad:

Ennek ellenére inkább azt mondanám, hogy több a b@lfasz vezető, mint a tahó ügyeskedő. Olyan ütemtelenül, az alapvető szabályokat nem ismerve vezetnek emberek, hogy az valami elképesztő. Ma több, mint 400 km-t mentem autóval. Ha ezt az utat fölvettük volna, lehet a rendőrség simán kiró a felvétel alapján vagy 1 misi bírságot szépen elosztva. Ennyire vezetnek szabályosan a népek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Én azt látom az utakon, hogy ember / márkafüggő a dolog. Érdekes módon a drágább kocsikban nem látom a nagy veretés, pl. láthatóan új Mercedeseket, Lexusokat alig látok szabálytalankodni vagy letolni másokat az utakról, vagy elmebeteg módjára menni. Ezeket nem cégek veszik, hanem magánemberek. Ugyanez igaz a teljesen átlagos, hétköznapi kocsikra is, mert ezeket olyanok vezetik, akik megdolgoztak érte, így megbecsüli amije van, nem akarja teljesen értelmetlenül széthajtani.

Amúgy kb. típus alapján már előre lehet sejteni, ki lesz az elmebeteg.

1. Bármilyen furgon. Bárdi autós / postás furgon minősített eset. Ők túlterheltek rengeteg címmel, nem a sajátjukat ütik-verik. Jellemzően fiatal gyerekek, vezetni nem tudnak.
2. Leppattant, importált öreg német prémium. Messziről látszik, hogy a fél bele már ki van, lóg az alja, fekete füstöt okád. Az illető általában alacsony társadalmi státuszban van, eleve kompenzálásnak vette, fenntartani már nem tudja, így az egész dühét és frusztrációját, az úton éli ki. Tipikusan AUDI A6, BMW 5. Ő jobbról előz a leállósávban, vagy balról, vagy mindenhogyan, index nélkül.
3. Valami baszom nagy SUV vagy dzsip. Lásd három, de neki pénze is van, kifelé magas státuszt akar mutatni, de emiatt állandóan ideges, hajszolt és frusztrált. Tipikusan AUDI tank vagy új RAV 4.
4. Fehér céges autóban területi képviselő hülye gyerek. Jellemzően dízel Skoda Octaviában vagy Passatban, esetleg Ford Focusban nyomja. Valamilyen számomra rejtélyes okból ezeket prémium kategóriába sorolja, amiből logikusan következik, hogy ő is mások felett áll. Azt hiszi erőszakossággal mindenkit le tud nyomni, a cégen belül is így megy, és hát nem ő fizeti, ha szétmegy.
5. Taxis testvér, mert ő különleges, szabályok felett áll, az utak istene.. Enyhítő náluk hogy amúgy jól tudnak vezetni és sokkal kevésbé veszélyesek a hajmeresztő és teljesen váratlan manőverek, amit random előadnak.
6. Fiatal hülyegyerek valami lilára festett, öreg boyracer kocsiban. Golf, régi Civic, esetleg 1-es vagy 3-as BMW.
 
M

molnibalage

Guest
Egyre gyakrabban találkozom olyannal, hogy bringával el szeretnék csorogni jobbról az álló sor mellett, de vannak gyökerek akik direkt kiteszik a padkáig a kocsit.
Azért ellenkezőjét is látom. Még melóváltás előtt amikor Szerémin mentem araszoló kocsik közt, akkor nagyon sokan helyed adtak nekem. Simán elfértem volna alapból is, de még nagyobb helyet adtak.

Minden egyes esetben mérlegelni kéne, hogy a személyiségi jogok sérülése miatt a felvételed használható-e bizonyítékként.
Mondom, minden esetben a kocsi tulaja fizet. Aztán perelje be azt a hülyét, aki vezette és gondolja meg kinek adja oda a kocsit.
Ez a személyiségi jogok védelme meg számomra kicsit túlfújt. FB-n pikk pakk szinte megtalálni bárkit, mert arra szarnak, de bezzeg nem szerepelhet egy videón, ha kvázi majdnem szándékosan embert öl.
Aha...

Én azt látom az utakon, hogy ember / márkafüggő a dolog. Érdekes módon a drágább kocsikban nem látom a nagy veretés, pl. láthatóan új Mercedeseket, Lexusokat alig látok szabálytalankodni vagy letolni másokat az utakról, vagy elmebeteg módjára menni. Ezeket nem cégek veszik, hanem magánemberek. Ugyanez igaz a teljesen átlagos, hétköznapi kocsikra is, mert ezeket olyanok vezetik, akik megdolgoztak érte, így megbecsüli amije van, nem akarja teljesen értelmetlenül széthajtani.

Amúgy kb. típus alapján már előre lehet sejteni, ki lesz az elmebeteg.

1. Bármilyen furgon. Bárdi autós / postás furgon minősített eset. Ők túlterheltek rengeteg címmel, nem a sajátjukat ütik-verik. Jellemzően fiatal gyerekek, vezetni nem tudnak.
2. Leppattant, importált öreg német prémium. Messziről látszik, hogy a fél bele már ki van, lóg az alja, fekete füstöt okád. Az illető általában alacsony társadalmi státuszban van, eleve kompenzálásnak vette, fenntartani már nem tudja, így az egész dühét és frusztrációját, az úton éli ki. Tipikusan AUDI A6, BMW 5. Ő jobbról előz a leállósávban, vagy balról, vagy mindenhogyan, index nélkül.
3. Valami baszom nagy SUV vagy dzsip. Lásd három, de neki pénze is van, kifelé magas státuszt akar mutatni, de emiatt állandóan ideges, hajszolt és frusztrált. Tipikusan AUDI tank vagy új RAV 4.
4. Fehér céges autóban területi képviselő hülye gyerek. Jellemzően dízel Skoda Octaviában vagy Passatban, esetleg Ford Focusban nyomja. Valamilyen számomra rejtélyes okból ezeket prémium kategóriába sorolja, amiből logikusan következik, hogy ő is mások felett áll. Azt hiszi erőszakossággal mindenkit le tud nyomni, a cégen belül is így megy, és hát nem ő fizeti, ha szétmegy.
5. Taxis testvér, mert ő különleges, szabályok felett áll, az utak istene.. Enyhítő náluk hogy amúgy jól tudnak vezetni és sokkal kevésbé veszélyesek a hajmeresztő és teljesen váratlan manőverek, amit random előadnak.
6. Fiatal hülyegyerek valami lilára festett, öreg boyracer kocsiban. Golf, régi Civic, esetleg 1-es vagy 3-as BMW.
  1. A furgon van közelben egyből ő a látómezőm prioritása.
  2. Dettó.
  3. Ezek sokszor inkább meglepően együttműködőek voltak akikbe én futottam bele.
  4. Nem tom.
  5. Nagy a szórás. A legtöbb több átlagos. De aki paraszt, az a legalja az összes közül. Csak a cigány kisfaszok verik le kb. a lécet. Lásd hatos pont.
  6. Kb.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nehéz mindenkit boldoggá tenni. Balról a motorosok jobbról a kerékpárosok, sokszor tiltott helyen. (Alsó rakpartra behajthatnak egyáltalán kerékpárosok?)

Amúgy a kretének sokan vannak, azzal egyetértek, minden műfajban. Kisteheresek különösen agresszívak szoktak lenni.
Teljes nyugalommal hajthat a bringás a rakparton. Semmi sem tiltja neki. Addig pedig lehet!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 751
113
Én most ezen akadtam fenn. Majd 9 milliós kocsi, ami 1 literes motorral van szerelve , de 9 litert eszik. Meg olyan hangok, rezgések, zörejek vannak benne, amilyen még az Astra F-ünkben is ciki lett volna, pedig azt a 90's évek elején gyártották....
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
Hát nem éppen a 11-esre való. Inkább a Nagykörútra.

Oda viszont minek egyáltalán autó? Ha valaki nem megy ki a városból, annak pont megfelel a BKV bérlet is. Szeretem a kis autókat, de a max 45 km/h tényleg necces.

Ha már ilyen aprólék és elektromos, akkor inkább Renault Twizzy, vagy valami hasonló. (Van több is ebből az elgondolásból. A kínai másolat a Rayttle E28 még többet is tud olcsóbban). Az is olyan ilyen tömegű és kb. olyan hatótávolságú, mint az Ami, de mivel 1 (+0,5) személyes, alig szélesebb, mint egy megtermett motor. Könnyebb kikerülni. És tud 80 km/h-val is repeszteni. Na nem mintha eszembe jutna Twizzy-t venni.
 
  • Tetszik
Reactions: bolneroll
T

Törölt tag 008

Guest
Nem magyar piacra van. A magyar jogszabályokkal és viszonyokkal nincs összhangban.
Ez kimondottan francia sajátosság. nekik ez zseniális dolog. Sok fiatal fogja ezt bérelni. Kerszetkölyök is rinyál, hogy tök jó lenne MOL Limozni, de 1 éves jogsi kell hozzá, de el sem kezdte, mert drága.
Na ott kint ezzel nem lesz gond.

A tömegközlekedésről meg annyit, hogy jó az, ha jók a lábaid vagy nem kell cipekedned. Van olyan akinek ez nem opció.
 
M

molnibalage

Guest
Nincs éppen pénz a felújításra, akkor gyorsan romboljuk le, temessük be, csináljunk évtizedekre elcseszett megoldásokat! Másképp fogalmazva, ha épp nem tudunk egyet lépni előre, akkor gyorsan lépjünk kettőt hátra...

https://index.hu/belfold/2020/03/04/villamos_budapest_belvaros_alagut/
Nos, ez felfogható burkolt erőltetésének annak, hogy akkor az autós felszíni közlekedés vissza lesz nyírva.

Tekintve, hogy csúcsidőben ma is kb. legtöbbször áll vagy lépésben halad a forgalom nem igazán vágom, hogy kb. csúcsidőben 5 percenként átzúgó 2 db villamos miben lassítaná a forgalmat. Csúcsidőn kívül meg főleg. Csak attól félek, hogy a sok tahó rámegy a sínre és villamos feltartja majd, ahogy ez gyakran előfordul pl. a Fehérvári - Bocskai sarkán. Jelenleg is van útkereszteződése a 2-es villamosnak a Márc 15. tér és a Vigadó között. Nincs vele gond. Ráadásul a magas víz idején a 2-es villamos nem jár, mert az alagút vízzárásával voltak gondok. Ez a probléma megszűnne.

Őszintén szólva az alagút arról szól, hogy rohadt kevés autós kapacitásért cserébe a villamos van belassítva és tekereg összevissza nyírva a síneket és magát a villamos is.

Kérdem én, mégis milyen alapon...?
A hídon óránként nem tud átmenni néhány száz autónál több. Kb. 2-3 db villamos több utast szállít. Akkor kit is kéne előnybe részesíteni...? Hát nem az autókat akik miatt pl. a buszok is folyamatosan beragadnak és menetidejük akár 2-4-szeresére is nyúlhat. Ha elkészült az új híd délen, akkor igen erősen megfontolás tárgyává kéne tenni, hogy csak busz és taxi járhasson a hídon. Hogy értelmezhető haladási sebesség legyen rajta.

Viszont maga az elv amit leírsz, itthon sajnos igaz. Túl sokszor.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fulcrum11

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 450
4 256
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200304-ujragondolja-a-mav-utasellatot.html
"Nagyobb feladat vár a nemzeti vasúttársaság szolgáltatásaiban a hálókocsikra és az étkezőkocsikra, ezért a MÁV-Start visszaszervezi saját hatáskörbe az üzemeltetést – közölte a cég egyik vezetője. Tavaly nyáron kezdte meg a cég a dél-balatoni vonalon az éttermi szolgáltatás újjáélesztését, azóta több nemzetközi vonalon megújult a háló- és étkezőkocsi-szolgáltatás."
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Jelenleg is van útkereszteződése a 2-es villamosnak a Márc 15. tér és a Vigadó között. Nincs vele gond.

De van. A kettes vonalán napi szintű probléma, hogy autók állnak a síneken. Ugyanígy gond az is, hogy rengeteg ember mászkál a villamosok előtt. A Kossuth téren rendszeres, hogy a turisták a villamos előtt rollereznek, bringáznak.

 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and nyugger
M

molnibalage

Guest
De van. A kettes vonalán napi szintű probléma, hogy autók állnak a síneken. Ugyanígy gond az is, hogy rengeteg ember mászkál a villamosok előtt. A Kossuth téren rendszeres, hogy a turisták a villamos előtt rollereznek, bringáznak.

Akkor viszont megint fordítva ülünk a lovon. Tahó gépjáművezető miatt legyen alagútja a villamosnak? Bünti, aki rááll. Csá.
Kicsit felbassza az agyam, hogy a közlekedők töredékének érdekei miatt szopatják a többséget. A többséget nem a gépjárműveket vezetők képviselik...