Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
Az mennyivel jobb, hogy a busz dübörög? A metrót meg akkor ki kell vinni és felszínen tovább.
A baj az, hogy anno azt dumálták, hogy 600 mrd az 1+2 szakasz. Egyet alig sikerült ebből kihozni. Felelőse persze nincs...
Amúgy a 4-est kivinni Újpalotára és egy nagy P+R-t lerakni (több emeleteset, nem egy vicc kis lapos parkolót, mint Kelendföldön), bevezetni a dugódíjat, meg a parkoló bérlettel kombinált bkk bérletet kéne. M3-ason érkező ingázók fele szívesen átszállna rá, ha rendesen meg lenne csinálva, és perkálna. Melóhelyen 100€/hó volt a parkolóhely kedvezményesen. Ehhez a városon át kell mondjuk Gödöllőn túlról autóval érkezőnek bumlizni, stb... 4-es metróval és egy átszállással elérne a Délihez, ami egy antipódusa a városnak, gyorsan, kényelmesen, mégis a kocsis rugalmassága is meglenne a város széléig. 100€-s kombinált parkoló bérletet simán kifizetne egy így járó ember.

És tudom, arról ott a vonat, kivéve amikor lekésed, és egy óra múlva jön, nem jár, az ovi előtt nem áll meg reggel, stb... Ennek ahogy leírtam szerintem tömegek örülnének (ha először szívnák is a foguk a dugódíj miatt)
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
A busz is szar, de az is azért megy mert az M4 nem készült el teljes hosszában. Egyébként a Bosnyákig kell eljutnia, onnan mehet a föld felett, a la piros metró.

A villamos a busz hoz képest összehasonlíthatatlanul zajosabb, ülj ki majd tavasszal a 6-os vonalán egy kocsma teraszra és próbálj beszélgetni. Hamar rájössz mire gondolok amikor azt mondom hogy a villamos rohadt nagy környezetszennyező a maga módján, csak zajjal, nem diesel korommal. De a helyi lakóknak is borzalmas, ismerősnek körúton volt lakása, valami brutális amikor a villamos elmegy az ablak alatt. Nem mellesleg rengeget porral jár, a fékezéshez szórt homok ugyanis abból jön. Nyáron ott fújja a szél a pálya felett.

Be kell fejezni a M4-est. Budaörs Újpalota között ha járna, megszűnhet a 7-es busz, és a bejövő agglós forgalom nagy része is eltűnhet végre.



Most erre mit mondjak, van felelőse, a Demszky bagázs ebből lopta szarrá magát, csak még (már?) nem vonták őket felelősségre. De ugyanennyi felelőssége van a műszaki gárdának, akik a rengeteg méregdrága csilivili állomással akart magának obeliszket állítani..
Laktam villamos mellett. Nem maga a gördülési zaja volt hangos, hanem a Tátrának az a elektromos vinnyosága. Az új vili már ott, az atomcsendeses volt. Ne a szar szintből induljunk ki szerintem.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
Laktam villamos mellett. Nem maga a gördülési zaja volt hangos, hanem a Tátrának az a elektromos vinnyosága. Az új vili már ott, az atomcsendeses volt. Ne a szar szintből induljunk ki szerintem.
Nagyanyámék villamos kanyar mellett laktak. A sín csiszatoló nyikorgó hang volt amitől idegrángást kaptam ott mindig. Vannak azért zajai az újaknak is, de halkabbak. A por valós gond. Az a felszíni metrót nem érintené amúgy?

Amúgy meg lehet szokni, ahogy a trolikat is megszoktam amikor olyan helyen laktam. A madárcsicsergés azért jobb.
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy a 4-est kivinni Újpalotára és egy nagy P+R-t lerakni (több emeleteset, nem egy vicc kis lapos parkolót, mint Kelendföldön), bevezetni a dugódíjat, meg a parkoló bérlettel kombinált bkk bérletet kéne. M3-ason érkező ingázók fele szívesen átszállna rá, ha rendesen meg lenne csinálva, és perkálna. Melóhelyen 100€/hó volt a parkolóhely kedvezményesen. Ehhez a városon át kell mondjuk Gödöllőn túlról autóval érkezőnek bumlizni, stb... 4-es metróval és egy átszállással elérne a Délihez, ami egy antipódusa a városnak, gyorsan, kényelmesen, mégis a kocsis rugalmassága is meglenne a város széléig. 100€-s kombinált parkoló bérletet simán kifizetne egy így járó ember.

És tudom, arról ott a vonat, kivéve amikor lekésed, és egy óra múlva jön, nem jár, az ovi előtt nem áll meg reggel, stb... Ennek ahogy leírtam szerintem tömegek örülnének (ha először szívnák is a foguk a dugódíj miatt)
Egy ponton túl akkora idővesztességgel jár a beparkolás és autóból átszállás, hogy az nem lesz nyereség. Ha 5000 autós parkolót építesz, akkor annak bejáratánál lesz dugó...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
Egy ponton túl akkora idővesztességgel jár a beparkolás és autóból átszállás, hogy az nem lesz nyereség. Ha 5000 autós parkolót építesz, akkor annak bejáratánál lesz dugó...
Ez mondjuk igaz. Bár láttam olyan parkolót Kínában (videón, én még sajnos nem jártam Kínában), hogy robot "platform" jött az autóért. Beállt a platformra, kiszállt, és elvitte valahova a kocsiját. és jött a platform a következő autóért. Aztán később előhozták neki. Valet parking XXI. századi módra.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 731
66 284
113
Félreértettél.
A vonatos kereszteződés azért dühítő, mert ha mondjuk valaki délről, (mondjuk Szigetszentmiklósról, Lakihegy, vagy Halásztelek felől szeretne a központ felé jutni, annak szívnia kell a 0-ásról lehajtó kamionok miatt, amik mehetnek a Csepel Művekbe, a Konténer átrakóba (legnagyobb forgalom, kb. a Zrínyi nyomda magasságáig) és a Csepeli Szabadkikötőbe. Ha el is vergődnek az (Csepel) elkerülő elejéig, akkor még mindig beszívhatják mind a Szabadkikötő vonatforgalmát, mind a konténer terminál forgalmát. (+10-15 perc szobrozás)
De én még ilyet különben nem nagyon láttam máshol, mint ami ott megy. Van olyan, hogy a Szabadkikötőből csak azért jön ki a tehervonat, hogy utána váltóállítás után visszatolasson. Gyakran ez azt is jelenti, hogy még a vonat vége a Szabadkikötő területén marad, a másik meg már elhagyta a kereszteződést vagy 40-50m-re.
A kereszteződés teljes forgalma leáll, minden egyes olyan alkalommal, amikor a 3 fő vasúti vonal bármelyikén forgalom van. És ezeket elég rendesen használják!
Jól ismerem ezt a vonatot, úgy van, ahogy leírtad.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 800
113
ximix

Nekem kicsit fura a videó.
Nem tudom mi lehet a készülék, de a tisztább üzemhez tökéletesebb égés kell. Mivel a motort nem bontották meg, ez alapján az érzékelőkkel babráltak valamit, talán pontosabb adatokat kap a motor vezérlő és így jobban tudja szabályozni az égést.
Bár hozzá tenném, hogy például a benzin motoroknál jó ideje létezik egy olyan HCCI megoldás, amelyet a Forma 1-ben is használnak. Nemrég tettem be róla videót.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
867
2 523
93
ximix

Nekem kicsit fura a videó.
Nem tudom mi lehet a készülék, de a tisztább üzemhez tökéletesebb égés kell. Mivel a motort nem bontották meg, ez alapján az érzékelőkkel babráltak valamit, talán pontosabb adatokat kap a motor vezérlő és így jobban tudja szabályozni az égést.
Bár hozzá tenném, hogy például a benzin motoroknál jó ideje létezik egy olyan HCCI megoldás, amelyet a Forma 1-ben is használnak. Nemrég tettem be róla videót.


Én is hasonló dologra gondoltam, egy pontosabb adatot kap a motor pl a légmennyiségről így tényleg csak annyi naftát kap amennyit az adott levegővel tökéletesen eltud égetni, vagy valami hasonló.
A befecskendezés már "űrtechnológiai" szinten van egy hétköznapi autóban is, ellenben a levegő oldal meg a szükséges alap szintjén tippre.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
Kissé mások a követelményeik mint ami mentén a piacon levő kishaszongépjárműveket tervezik. Anno a USPS is egyedi járművet rendszeresített az igényeihez, csak ők tendereztették a követelményeikkel az iparági szereplőket. Így kapták az ikonikus amerikai postásautókat, amik (ahogy a követelmények alapján el is várták) elnyűhetetlennek bizonyultak.

https://www.theamericanconservative.com/articles/where-did-americas-mail-trucks-come-from/
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 182
10 640
113
Kis autó, kis ész.
Ez megy mindenfelé itthon.
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...rendeszet/a-rendorok-4-percenkent-mertek-be-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...endeszet/110-sebessegtullepot-regisztraltak-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...edesrendeszet/indokolatlan-fekezesbol-baleset
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...deszet/a-jarorok-ittas-vezetoket-szurtek-ki-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...ndeszet/masfel-ora-alatt-nyolc-autos-nem-allt
Ez pár nap alatt, de a rendőrök bárhova állhatnának, mindenhol ez megy. Elég megállni egy piros lámpánál és nézni hányan mennek még át. Vagy hogy Szeged-Budapest úton hányan villognak ki a belső sávból öt méterről miközben 130-al előzök, pedig én egyből félrehúzódok előzés után. Ha a saját, gyengébb autómmal vagyok és csak 120-al előzök akkor már 2m-ről megy a villogtatás. A fele a fehér kisteherautó. Siralmas.
Mivel bringával igyekszem közlekedni ha nem esik az eső, imádom a bringaútra parkoló autókat, Kálvin tér környéke, Bartók Béla út, agyhalál.
https://index.hu/video/2020/03/01/kiskorut_kresz_astoria_kalvin_ter_bicikliut_biciklisav_budapest/
Sajnos a közlekedési morált (szerintem) csak egy irgalmatlan büntetés-lavina tudná javítani.
Véletlen hibák vannak, de ezek mind a beleszarok esetei.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 800
113
Azért azon el lehetne már gondolkodni, hogy vajon érdemes-e a jogosítványt egy életre megadni...
Nem lenne jobb ha 5 évente az egészségi alkalmasság mellet legalább egy kresz vizsgát újra kellene tenni?
Meg lehet nem a háziorvosnak kellene kiállítania az egészségügyi alkalmassági bizonyítványt.
 
M

molnibalage

Guest
Ez megy mindenfelé itthon.
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...rendeszet/a-rendorok-4-percenkent-mertek-be-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...endeszet/110-sebessegtullepot-regisztraltak-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...edesrendeszet/indokolatlan-fekezesbol-baleset
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...deszet/a-jarorok-ittas-vezetoket-szurtek-ki-a
http://www.police.hu/hu/hirek-es-in...ndeszet/masfel-ora-alatt-nyolc-autos-nem-allt
Ez pár nap alatt, de a rendőrök bárhova állhatnának, mindenhol ez megy. Elég megállni egy piros lámpánál és nézni hányan mennek még át. Vagy hogy Szeged-Budapest úton hányan villognak ki a belső sávból öt méterről miközben 130-al előzök, pedig én egyből félrehúzódok előzés után. Ha a saját, gyengébb autómmal vagyok és csak 120-al előzök akkor már 2m-ről megy a villogtatás. A fele a fehér kisteherautó. Siralmas.
Mivel bringával igyekszem közlekedni ha nem esik az eső, imádom a bringaútra parkoló autókat, Kálvin tér környéke, Bartók Béla út, agyhalál.
https://index.hu/video/2020/03/01/kiskorut_kresz_astoria_kalvin_ter_bicikliut_biciklisav_budapest/
Sajnos a közlekedési morált (szerintem) csak egy irgalmatlan büntetés-lavina tudná javítani.
Véletlen hibák vannak, de ezek mind a beleszarok esetei.
Az infopark szinte teljes belső területén tilos lenne a parkolás. Mindenhol kocsik, hiába van már körleveles felszólítás...

Az a két tahó is az infoparknál van. A jó kurva édesanyukat azt.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Azért azon el lehetne már gondolkodni, hogy vajon érdemes-e a jogosítványt egy életre megadni...
Nem lenne jobb ha 5 évente az egészségi alkalmasság mellet legalább egy kresz vizsgát újra kellene tenni?
Meg lehet nem a háziorvosnak kellene kiállítania az egészségügyi alkalmassági bizonyítványt.

Az ötlet jó, támogatom, plusz kötelező biztosítást is legyen általánosan bevezetve. A szabályszegőkre, lejárt jogsisokra pedig irgalmatlan bírság.

Sok kerékpárosnak ez persze nem tetszene, de a szabályoknak mindenkire egyformán kell vonatkozna, aki közúti közlekedésben részt kíván venni, így természetesen rájuk is.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Azért azon el lehetne már gondolkodni, hogy vajon érdemes-e a jogosítványt egy életre megadni...
Nem lenne jobb ha 5 évente az egészségi alkalmasság mellet legalább egy kresz vizsgát újra kellene tenni?
Meg lehet nem a háziorvosnak kellene kiállítania az egészségügyi alkalmassági bizonyítványt.
Én ennél sokkal radikálisabb lennék. Az autózás nem kellene alapjog legyen. Fegyvert sem tarthat bárki :D
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 182
10 640
113
Azért azon el lehetne már gondolkodni, hogy vajon érdemes-e a jogosítványt egy életre megadni...
Nem lenne jobb ha 5 évente az egészségi alkalmasság mellet legalább egy kresz vizsgát újra kellene tenni?
Meg lehet nem a háziorvosnak kellene kiállítania az egészségügyi alkalmassági bizonyítványt.
Akiket én linkeltem a háziorvos nem szűrné ki. És az meg vicc hogy ahogy öregszel egyre olcsóbb a vizsgálat, miközben - ha értelmet is akarunk adni neki- egyre bonyolultabbnak kellene lennie. Nekem is van rokonom aki szokásos napi 2*2 kilométeres útján (be a termálba reggel és haza) minden alkalommal összetöri az autót ha van valami változás az útvonalon, de nem lehet meggyőzni hogy letegye az autót- természetesen simán meghosszabbították neki 90évesen tavaly, időztetett bomba az öregúr. Bizony, 65 felett már reflex és értelmi vizsgálat kellene.(persze pár évtized múlva mást gondolok majd)
Sokkal kevesebb pontnál kellene elvenni a jogosítványt, azért mert "szegény taxis/sofőr ebből él" még nem kellene elengedni.
Sokkal több kijelölt és ellenőrzött rakodóhely kell a városba.
Rendezni kellene a pénzszállítók helyzetét, nem tudom mi alapján állhatnak fel a járdára mindenhol. A sárga villogó ehhez nem elég.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 918
5 403
113
Sokkal kevesebb pontnál kellene elvenni a jogosítványt, azért mert "szegény taxis/sofőr ebből él" még nem kellene elengedni.

Úgyúgy! Ez nem mentség kellene hogy legyen, hanem ezzel bebizonyítja , hogy alkalmatlan, keressen másik munkát.