T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Már linkeltem évekkel ezelőtt. Egy gyöngyszem helyenként a csatorna, hogy miket őrzött meg a város múltjából. Ez a hely változott Bp-na legtöbbet 30 év alatt, meg Kelenföld. A Blahán meg kb. megállt az idő. Ha visszatenném a Ganz villamos és lecserélném a kocsikat pont úgy nézne ki az új zebrákat leszámítva, mint 1995-ben...
Én 80 és 87 között voltam csepeli lakos és 93 és 98 között jártam ezzel a hévvel a Kossuthba, Káposztásmegyerről. A srác videói között nem csak ez a hév, de a 14-es villamos kápmegyeri régi végállomása is megvan, nekem meg álmomban jön elő néha ez a két hely így, ahogy ezeken a régi videókon látszikMár linkeltem évekkel ezelőtt. Egy gyöngyszem helyenként a csatorna, hogy miket őrzött meg a város múltjából. Ez a hely változott Bp-na legtöbbet 30 év alatt, meg Kelenföld. A Blahán meg kb. megállt az idő. Ha visszatenném a Ganz villamos és lecserélném a kocsikat pont úgy nézne ki az új zebrákat leszámítva, mint 1995-ben...
Boráros tér. Még látszanak a maradványok. Még az az üzletsor szerűség is megvan. A Duna ház sincs még sehol, majd 1997 táján lesz ott.
Itt már megvan.
Itt már van Lágymányosi. Meg szép nagy fák a HÉV mellett. Amiket sikerült kivágni...
Most viszont nagy nehezen, negyven évvel a kigondolása után végre megépülhet a Galvani híd, de ez megint csak részmegoldás.
Ma már annyira megváltozott a településszerekezet és gépjárműforgalom nagysága is, hogy az Aquincumi/Albertfalvai északon és délen átkötő hídpáros nélkül, tehát a Körvasútsori Körút, mint tényleges tehermentesítő nélkül a Galvani híd csak egy megkésett (bár továbbra is kötelező) befejezése a miatta elkezdett Egér útnak.
De továbbra sem adja ki a valódi tehermentesítő körgyűrűt és nem ad okot ezen körgyűrű nyomvonalán amúgy elterülő nagy pesti rozsdaövezet felszámolására sem.
Minden bántás nélkül mondom, hogy ez utóbbi értelmetleníti az előzőeket.Én 80 és 87 között voltam csepeli lakos és 93 és 98 között jártam ezzel a hévvel a Kossuthba, Káposztásmegyerről.
Nekem ilyen emlék a fejemben a régi fővám téri aluljáró és a régi Bartók Béla és Móricz. Szarok voltak, csúnyák, de valahogy mégis érdekes lenyomatuk van bennem. A 13-as vili elődjén utaztam sokat...Én 80 és 87 között voltam csepeli lakos és 93 és 98 között jártam ezzel a hévvel a Kossuthba, Káposztásmegyerről. A srác videói között nem csak ez a hév, de a 14-es villamos kápmegyeri régi végállomása is megvan, nekem meg álmomban jön elő néha ez a két hely így, ahogy ezeken a régi videókon látszik
Semmi nem tiltja meg, hogy ne csak a meglevő út mellé tegyél sávokat...Minden bántás nélkül mondom, hogy ez utóbbi értelmetleníti az előzőeket.
A Galvani híd megépítése úgy kell Dél-Budának, Csepelnek, és Dél-Pestnek, mint egy falat kenyér.
A csúcsidőszakban élhetetlen az egész környék. A Csepel sziget teljes, centrum irányú forgalma 3 hídon keresztül bonyolódik, ráadásul az összes a 70%-a később a pesti oldalon a Közvágóhídnál kulminálódik.
A Galvani direkt kapcsolatot jelent Budával, és nem kell betagozni a különben sem kis forgalmú Hungária gyűrűről érkező őrületbe. A Szerémitől nyugatra eső területről tavaly nyáron egy 30 perces kis szeánsz volt, mire kijutottam a délutáni csúcsból. Pedig csak a Lágymányosira akartam felkanyarodni és átjönni a pesti oldalra. És még baleset sem volt. Ott ez a normál állapot.
Az IHO képe megmutatja, hogy az Albertfalvi híd miért lett volna rossz megoldás!
Ha azt választják, akkor az egy - a magyar viszonyokat ismerve - minimum 15-20 éves projekt. Amit 2-3x meggondolnak, költség-csökkentenek.
110%-ig biztos vagyok benne, hogy az okos városvezetők megoldották volna, hogy soroksári ág feletti új hidat ne kelljen megépíteni, hanem egyszerűen rávezetik a forgalmat a gubacsira. Ami egy irreális f@ssssság. De az lenne az olcsóbb megoldás! Ebben az esetben pedig inkább maradnék a mostani megoldásnál.
Az albertfalvi megoldást teljes hosszában pénzt igényelt volna. Közte egy alagúttal, meg 2 híddal és közte jó sok ipari terület kiváltásával.
A Galvani esetében már meglévő utakat érint a bekötés. A Galvani-t még bővíteni sem kell. A déli megoldásnál a Határ út 2x1 sávja biztosan nem bírná el a megnövekedett forgalmat., ami különben is Erzsébet egy igen forgalmas gerincútja. A bővítése elég nehezen megoldható, vagy csak a 3-as villamos vonalának kárára/átrakásával. Az Illatos út jelenleg nincs túlterhelve, és kimondottan alkalmas a forgalom elvezetésére. Ha a Gyálinál nem is épül meg az átkötés és a Határ út bővítése az Üllőiig, akkor is jelentős belvárosi forgalomcsökkentés érhető el vele. A galvani tervben szereplő 2 alagutas megoldás pedig inkább csak luxus beruházás.
A folyamatos kék vonalakkal jelzett részek megépítésével is drasztikus javulás érhető el az egész dél-budapesti régióban. Ezzel tehermentesül a Lágymányosi (én már csak így hívom), és úgy általában a Lágymányosi pesti oldalának a környéke, a csepeli bekötő, a Gubacsi, de áttételesen az összes többi híd is. Az Óbuda-Soroksár viszonylatú forgalom viszonylatában egyel több opció áll majd rendelkezésre az átkelésre...
Nem tudom, hogy az utóbbi idézet tőlem milyen logikai kapcsolatban van az előzőkkel, de amúgy igazad van.Minden bántás nélkül mondom, hogy ez utóbbi értelmetleníti az előzőeket.
A Galvani híd megépítése úgy kell Dél-Budának, Csepelnek, és Dél-Pestnek, mint egy falat kenyér.
A csúcsidőszakban élhetetlen az egész környék. A Csepel sziget teljes, centrum irányú forgalma 3 hídon keresztül bonyolódik, ráadásul az összes a 70%-a később a pesti oldalon a Közvágóhídnál kulminálódik.
A Galvani direkt kapcsolatot jelent Budával, és nem kell betagozni a különben sem kis forgalmú Hungária gyűrűről érkező őrületbe. A Szerémitől nyugatra eső területről tavaly nyáron egy 30 perces kis szeánsz volt, mire kijutottam a délutáni csúcsból. Pedig csak a Lágymányosira akartam felkanyarodni és átjönni a pesti oldalra. És még baleset sem volt. Ott ez a normál állapot.
Az IHO képe megmutatja, hogy az Albertfalvi híd miért lett volna rossz megoldás!
Ha azt választják, akkor az egy - a magyar viszonyokat ismerve - minimum 15-20 éves projekt. Amit 2-3x meggondolnak, költség-csökkentenek.
110%-ig biztos vagyok benne, hogy az okos városvezetők megoldották volna, hogy soroksári ág feletti új hidat ne kelljen megépíteni, hanem egyszerűen rávezetik a forgalmat a gubacsira. Ami egy irreális f@ssssság. De az lenne az olcsóbb megoldás! Ebben az esetben pedig inkább maradnék a mostani megoldásnál.
Az albertfalvi megoldást teljes hosszában pénzt igényelt volna. Közte egy alagúttal, meg 2 híddal és közte jó sok ipari terület kiváltásával.
A Galvani esetében már meglévő utakat érint a bekötés. A Galvani-t még bővíteni sem kell. A déli megoldásnál a Határ út 2x1 sávja biztosan nem bírná el a megnövekedett forgalmat., ami különben is Erzsébet egy igen forgalmas gerincútja. A bővítése elég nehezen megoldható, vagy csak a 3-as villamos vonalának kárára/átrakásával. Az Illatos út jelenleg nincs túlterhelve, és kimondottan alkalmas a forgalom elvezetésére. Ha a Gyálinál nem is épül meg az átkötés és a Határ út bővítése az Üllőiig, akkor is jelentős belvárosi forgalomcsökkentés érhető el vele. A galvani tervben szereplő 2 alagutas megoldás pedig inkább csak luxus beruházás.
A folyamatos kék vonalakkal jelzett részek megépítésével is drasztikus javulás érhető el az egész dél-budapesti régióban. Ezzel tehermentesül a Lágymányosi (én már csak így hívom), és úgy általában a Lágymányosi pesti oldalának a környéke, a csepeli bekötő, a Gubacsi, de áttételesen az összes többi híd is. Az Óbuda-Soroksár viszonylatú forgalom viszonylatában egyel több opció áll majd rendelkezésre az átkelésre...
Csak arra értettem, hogy esetleg régiek a mindennapi dél-budapesti forgalmi tapasztalataid! Mindenféle hátsó szándék nélkül!Nem tudom, hogy az utóbbi idézet tőlem milyen logikai kapcsolatban van az előzőkkel, de amúgy igazad van.
Miután már megírtam amit megírtam, tovább tájékozódtam a témában és igen, a Galvani híd valóban a nyerő.
Már csak azért is, mert a komplett útpálya megvan hozzá Pesten és Budán is.
Erről van valami konkrét anyag?Csepelen pont a telkünknél tervezik az elkerülőutat, a kerékpáros utat a Duna töltésén és egy lakóparkot is. Komoly tervek, régi tervek. Megvalósulás meg a Holdban...
Ezzel azt akarod mondani, hogy jár rendszeresen vasút oda? Én egész eddigi életem során szerintem 3-nál több vonatot nem láttam arra járni.Erről van valami konkrét anyag?
Mert a csepeli önkormányzat okos módon engedélyezte az konténer-átrakóterminált, miközben cseszett megépíteni hozzá a megfelelő infrastruktúrát. Közvetlenül az átadás előtt 1 évvel befejezték a II. Rákóczi felújítását. Meg lehet nézni, hogy most hogy néz ki!
Állítólag napi 5-6 szerelvény (2-300 konténer/szerelvény) közlekedik oda és vissza a Gubacsi híd irányában.
Csakhogy sem arra nem gondoltak, hogy ez tovább hátráltatja a Csepel északi oldalán lévő giga csomópont forgalmát (amellett, hogy a csepeli kikötő is rendező-pályaudvarnak használja ugyan azt a kereszteződést a normál in/out forgalma mellett.), sem arra, hogy a 0-ás felé olyan kamionforgalmat generál, hogy gyakorlatilag járhatatlan az egész Rákóczi délután 3-7-ig a HÉV végállomástól a 0-ásig. De reggel sem sokkal jobb a helyzet. Van olyan ismerős, aki a lakitelki adótoronytól a csepeli Tesco-ig reggel 45 perces etappal számol minden reggel....
Szánalmas!
Én kocsis időt írtam.95-97 között jártam a PG-be, ami ugyan nem Szigetszentmiklós, csak Szigethalom, de az akkori forgalom mellett is 40-45 perc volt a Csepel HÉV végállomástól a gyárkapuig a normál menetidő a 38-as busszal.
Kocsi vagy busz, egyre megy. Ugyanott járnak.Én kocsis időt írtam.
Ha ennyire dózerolható volt a környék az autók kedvéért a Könyves Kálmán körútért, akkor nem igazán értem, hogy egyes közösségi közlekedésnél miért van az, hogy kb. 2 családi ház miatt le kellett mondani az újpalotai villamost. Vicc...
Az mennyivel jobb, hogy a busz dübörög? A metrót meg akkor ki kell vinni és felszínen tovább.Leginkabb net Újpalotára teljesen felesleges villamos, oda az M4 metrót kell kivezetni az eredeti tervek szerint és kész. Az megoldja a problémát, a villamos erre képtelen és csak pénzt vesz el a valóban értelmes beruházásoktól.
Az újpalotai villamos a villamos baráti kör teljesen irracionális nünükéje, ami a 7-es buszt kiváltani nem tudja, lehetetlenül lassú lenne a metróhoz képest, és kb. a semmibe haladna. A a Thökölyn ugyan ott van a régi pálya alibiból, de annyira régi hogy teljesen ujja kellene építeni. Onnan hogy tovább ? A baross téri födém nem bírná el, az Erzsébet híd szerkezete nem bírja el, és onnan nagyon továbbvezetni sem lehet értelmes módon, azaz a budai hálózatba csatlakozva Aminek amúgy szintén nincs semmi érteleme lévén a 4-es metrón vagy a 7 buszon már rég ott vagy, ahova ezek a vágányok visznek.
A két végpont között lakó néhány tízezer ember pedig aligha kívánja, hogy ott dübörögjön a villamos vagy szanálják miatta a házát.
Félreértettél.Kocsi vagy busz, egyre megy. Ugyanott járnak.
Meg eleve a te állításod nem üti az enyémet, iguanazt írjuk. Rége se volt gyorsmenet ez a szakasz, most sokkal rosszabb.
Mondjuk a Gubacsi hídra/hídról tartó szerelvény a Szikratávírónál akasztja meg a forgalmat a gyorsforgalmin Csepel belváros felé és Csepel elkerülőről észak felé.
A hév végállomása attól délebbre van, a Tesco meg mégdélebbre. Ott már nincs más vonat.
A Rákóczi utat a hév végállomástól délre tudtommal Szigethalmon keresztezi legközelebb sín a hévállomásnál. Addig nincs más.
Az mennyivel jobb, hogy a busz dübörög? A metrót meg akkor ki kell vinni és felszínen tovább.
A baj az, hogy anno azt dumálták, hogy 600 mrd az 1+2 szakasz. Egyet alig sikerült ebből kihozni. Felelőse persze nincs...