Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ti mondjátok, hogy nem kellene mindenkinek autóznia... (Ami látva az utakon ámokfutó kreténeket teljesen igaz) Ő is ugyanezt mondja, csak arrogánsabban. :)

Persze hogy nem kellene, szivesen szundiztam volna én a buszon ... ha 34km távolságra nem min. 2,5 óra lenne a tömegközlekedés (kipróbáltam 3 útvonalat is, ua.)!! Told le ezt naponta kétszer (oda-vissza munkahelyre ugye) a min. 12 óra műszak mellett, aztán dönts úgy hogy neked nem kell autózni heti 6 napon! Várom a véleményedet 3-4 hónap tapasztalat után ...
Ez tök jó, csak nem mindenki ilyen irányban jár. Amikor azt látom, hogy Gazdagrétről autóval jár be 4-5 km-re valaki és Kelenvölgy széléről a BME-re akkor ott azért elgondolkozom egy picit. Senki nem azt mondja, hogy amúgy város peremén és 3 sávon M0 viszonylatba ne menjen az ember. Nem attól van nagy forgalom a belvárosban. Bár hovatovább átlagos hétköznapon elhagyni a Csepel sziget agglo településeit fél-7 után kb. mission impossible volt 2002 őszén is már, nemhogy 2012-ben, amikor utoljára jártam ki onnan autóval. A km-es kocsisor mellett húztam el bringával fél 8 felé.

.Az MVK Zrt. folyamatos utasszámlásaiból az is kiderült, hogy Miskolcon munkanapokon mindössze 15,5 százalékos az
Ezt hogyan számolják? Erős a gyanúm, hogy ha fővárosi gerincvonalak NAPI kihasználtságát mérnénk, akkor az sem lenne 25% felett. Mert reggel 6 előtt és esete 9 után kb. leülhetsz még a metrón is. Tehát a napi kb. 17 órás üzemből legalább 4 órában az állóhelyekkel is számolva 15% alatt lötyög a rendszer. És ezek a gerincvonalak...
A metrók és a 4-6, amiből a 6-os villamos éjszakai is jár 10 percenként már...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bár hovatovább átlagos hétköznapon elhagyni a Csepel sziget agglo településeit fél-7 után kb. mission impossible volt 2002 őszén is már, nemhogy 2012-ben, amikor utoljára jártam ki onnan autóval. A km-es kocsisor mellett húztam el bringával fél 8 felé.
.
Reggel az M0-ig 12-15 perc - 5km!! Mikor megáll a sor, akkor mindenki tudja hogy Csepelen piros a lámpa!! Ez délután fordított irányban ugyanígy "működik"! Tegnapi tapasztalat : Szolnok Reptár-Franzstadt 1ó20perc, Fr.-Szigetszentmiklós 1ó 50 perc!!! Pedig Csepelt direkt elkerültük, inkább kimentünk az M5-M0-ra, csak az 50-es útnál állt a kamionsor vége az M0-on (a GPS-en csak vastag piros vonal volt Diósdig!), így utolsó pillanatban letekertünk az 50-re Alsónémedi-Dunaharaszti felé, aztán 70 perc araszolás pár km-en az 51-en a taksonyi híd előtt hogy egyáltalán bejussunk a Csepel-szigetre! A barátom ment tovább haza, a terv az volt hogy a csepeli úti felüljáróról lenéz az M0-ra, és ha még mindig állnak akkor inkább irány a lágymányosi-híd (a dunaújvárosi hídig mégse akart lemenni a balatoni útvonalhoz). Szerencséjére addigra szétbontották a diósdi roncsokat, így ráfordult az M-0-ra és 1ó 20 perc alatt hazaért Felsőörsre. Mondta is hogy most már legalább tudja vállalkozóként miért nem dolgozik erre a környékre is, szerinte ennél még a fővárosi autózás is sokkal jobb. Ott legalább vannak 2-3 sávos utak is, nem úgy mint a Csepel-sz. környékén, hogy 1 sáv befelé, 1 kifelé aztán mindenki minden irányból ott tolakodik. Mondta is hogy kellene még egy híd a szigetnek valahol középtájon, aztán gyorsan meg is egyeztünk hogy sziget lévén az mindjárt két hidat jelent, ugye Kis-Duna meg Nagy-Duna ...
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 863
5 407
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200226-vasut-es-kikotofejlesztesek.html
"Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz támogatásával újabb projektek valósulhatnak meg Magyarországon, a pénzt döntően a vasúthálózat megújítására költenénk. A kormány jóváhagyta az európai uniós támogatású Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2019-es pályázataira benyújtásra javasolt projekteket, amelyek közül a nagyobb beruházások vasúti és kikötőfejlesztéseket tartalmaznak. Az innovációs tárca kezdeményezése alapján hazánk 11 projekthez kér összesen 75 milliárd forintnyi uniós támogatást, amelyek összértéke mintegy 95 milliárd forint - írta a Magyar Hírlap."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
https://index.hu/belfold/2020/02/26/ferihegy_zaj_karacsony_gergely/

A ferihegyi gyorsvasút egy ezeréves adóssága a fővárosnak, reptéri utasforgalomtól függetlenül. Végre komolyan felmerült, erre a zajterhelésre hivatkozásul most hatásvizsgálat címén le akarják állítani.
Az áldatlan, primitív buszos bumlizás marad tovább, hiszen így majd nyílván csökken a légiforgalom.
Tényleg olyan nehéz az agyukat használni ezeknek a bölcsész-jogász bürokratáknak?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A zajterhelés az speciel pont mérnök-biznisz, és kötve hiszem hogy a zajterhelésre vonatkozó műszaki és méréstechnikai szabványokat pont bölcsészek találták volna ki.

Amúgy meg a vasút pénzbe kerül, és azt a pénzt el is lehet lopni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Skoda Superb PHEV fogyasztás és nehány gondolat mire jo illetve nem jó a hybrid.

Engem a 7-8 literes fogyasztás nem igazán győzött meg.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Skoda Superb PHEV fogyasztás és nehány gondolat mire jo illetve nem jó a hybrid.

Engem a 7-8 literes fogyasztás nem igazán győzött meg.

Most cseréltem le a 1,5 éves telefonom mert már egy délelőttöt sem bírt ki az akkuja (meg megvetemedett a hátulja annyira felforrósodott néha), így még kevesebb bizalmam van a villanyos autók iránt, azoknál még gázabb ha napközben elfogy a a szufla, pedig pár éve még lazán kibírt akár két napot.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az akksik élettartamától én is fáznék. Amíg egy mostani motor vidáman elmenne 50 évig is amíg ki nem esik a közben porrá rohadt kaszniból, az akksik élettartama behatárolt. Lehet őket cserélni akár egyenként is ahogy hallom, de ez megint olyan hogy BEM üzem karbantartása mellett fizetheted a villanyos részek karbantartását is. Öszvér megoldás.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
A zajterhelés az speciel pont mérnök-biznisz, és kötve hiszem hogy a zajterhelésre vonatkozó műszaki és méréstechnikai szabványokat pont bölcsészek találták volna ki.

Amúgy meg a vasút pénzbe kerül, és azt a pénzt el is lehet lopni.

A repülőtér zajához képest az amúgy is arrafele járó vonat már nem számít. Arra jár a vonat, csak nonszensz módon nem áll meg, illetve eleve nem is kanyarodik be a reptéri terminálhoz. Ez az, ami érthetetlen, ha már ez egy világváros.

Attól, hogy kiépítenék a ferihegyi gyorsvasútat a lakók megszabadulnának a reptéri busz füstjétől és a forgalmától is és nem kéne a turistáknak se bumlizni cigány módon keresztül a város igen gyatra úthálózatán.

Nem a vasútra szánt pénz itt a biznisz, hanem a jó kis időhúzó tanulmányososdi.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A tőled 5 kilométerre elhaladó repülő zaja nudli a 100 méterre elhaladó vasúti szerelvényhez képest.

A zajterhelési határértékeket be kell tartani, ha már ez a szabály, egyébként ez jó eséllyel meg is oldható egy akusztikai védőfallal.

Lemodellezni meg viszonylag gyorsan le lehet, ha van erre akarat. Kicsit modellezés és számításigényes, de vannak erre profi programok.

Egyébként meg nyilván politikai indíttatású a dolog. A reptéri vasút állami beruházás, a most ellenzéki önkormányzat meg fúr mindent, ami állami, mert félnek hogy ha megvalósítják az szavazatokat hoz.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
Kérdés, hogy olyan vonalakon járnak-e amire igény is van?

Miskolcon a 90-es évek elején még 220 ezren laktak. Volt Lenin Kohászati Művek, meg Diósgyőri Gépgyár összesen vagy 20000 dolgozóval...
Meg drótgyár, ÉPFU, betongyár, stb., stb.
A tömegközlekedés ehhez volt kialakítva és méretezve. (Ahogy írtam, a járatsűrűség gyakorlatilag pár percenként). A város településszerkezete, útvonalhálózata ráadásul viszonylag könnyedén lehetővé is tette a város tömegközlekedéssel való mondhatni teljes kiszolgálást.
https://www.google.com/maps/place/M...400c4290c1e11b0!8m2!3d48.1034775!4d20.7784384

Most meg laknak vagy 160 ezren...
A két monstrum kombinát gyakorlatilag megszűnt, a város határaiban vannak az ipari parkok Bosch-al, meg más biorobot üzemekkel. Ezekhez lényegében már nem tudott, nem is tudhatott a tömegközlekedés alkalmazkodni, a társadalmi/gazdasági folyamatokról ugye írtam. Aki tud, az autóval közlekedik, jár dolgozni - iiigen, egyszerre... - s ilyenkor bizonyos irányokban, utakon behal a város.
Alternatív, menekülő útvonalak nincsenek - a Budapestiek nem is tudják, hogy milyen jó adottságú városuk van... ( Én GPS, meg mindenféle wazdmeg nélkül, egy 15 éves lapozós térképpel jártam be rendre Budapestet és környékét napi átlag 16, -összesen vagy 250 - mindig változó címmel, kórházi ügyeket intézve, még tavaly is, úgyhogy nekem nem kell bemutatni sem a várost, sem a közlekedését).

Pedig Miskolcról is eltűntek az átmenő teherautók, mint Budapestről az elkerülő autópályának köszönhetően.
De gyakorlatilag Miskolc sem bírja el az autóval munkába járást.
Ráadásul a város közlekedési kultúrája közelebb van a Balkánhoz. Ég és föld Bp. és Miskolc; Budapest ahhoz képest egy álom, én speciel imádok Budapesten autózni. Persze érthető; vagy 30 évvel lemaradt Miskolc mobilitása a fővároshoz képest, s ezt most pár év alatt próbálja behozni...
De ez így már olyan, mint a kőolaj finomítás; nem fog neki sikerülni.:D:(
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
:D:D:D
Érdemes megnézni az MVK menetrendjét.
Elég komoly az a tömegközlekedés, ahol a legtöbb járat ha már óránként 2 buszt küld, akkor sokat mondok.
Nem véletlen, hogy Miskolc közlekedése igen gyakran "elesik". Még hétvégén is! Szerintem úgy saccra 10-15 év alatt 3-5x-ösére nőt az autós forgalom.
Ki fogja úgy a tömegközlekedést választani, ha a külső részeibe kocsival hazaérnél 15-20 perc alatt, ha meg az orrod előtt megy el a busz, akkor van hogy több mint 1 óra. És ebből 25-30 perc a megállóban szobrozva telik el.
Az a baj, hogy ott is elkezdtek mindenféle céges végpontú szárnyvonalakat üzemeltetni. Ezek ugyan általában támogatott járatok, ugyanakkor ezek a gerincvonalaktól vesznek el erőforrásokat. Emberi, és technikait elsősorban.
Az együttműködő cégnek jó ez, mert nem neki kell melós járatokat üzemeltetni. Az MVK-nak jó, mert + bevételhez jutnak, azonban a mezei utas ebből annyit vesz észre, hogy nem ritka, hogy a korábban 10-15 perces várakozási idők felcsúsznak 25-30-50 percekre. 50perc alatt gyalog a feléig elérsz bárhova Miskolcon belül.
Ezek után azért nem olyan meglepő, hogy elkezdtek az emberek egyéni megoldásuk után keresni....
És az a gond, hogy ott is már mindenki áttért a kocsira. Arról meg már nem nagyon fognak leszokni. Így meg, hogy évek (évtizedek) óta ritkítják a járatokat, és most is ebben látják a megoldást, háát nem tudom, hogy mit várnak.
A megoldás az lenne, hogy nem mindenkinek a szájába kell tenni a megállót, meg a járatokat. Hanem egy intenzíven használt gerinchálózatot kell üzemeltetni, amire esetleg kisebb kapacitású buszokkal kell a ráhordani az embereket.
Attól, meg hogy mondjuk 8-10 percet kell gyalogolni egy megállóhoz, senkinek nem fog elkopni a lába. És azt gondolom, hogy mindenki sokkal jobban használná is a dolgot, ha el tudnának érni minden járaton egy 10-12 perces követési távolságot. A fő gerinc járatokon meg 5-10-perceseket.


Ahá!
Lebuktál!:hadonaszos:
Szóval Miskolc környéki vagy!:D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
A tőled 5 kilométerre elhaladó repülő zaja nudli a 100 méterre elhaladó vasúti szerelvényhez képest.

A zajterhelési határértékeket be kell tartani, ha már ez a szabály, egyébként ez jó eséllyel meg is oldható egy akusztikai védőfallal.

Lemodellezni meg viszonylag gyorsan le lehet, ha van erre akarat. Kicsit modellezés és számításigényes, de vannak erre profi programok.

Egyébként meg nyilván politikai indíttatású a dolog. A reptéri vasút állami beruházás, a most ellenzéki önkormányzat meg fúr mindent, ami állami, mert félnek hogy ha megvalósítják az szavazatokat hoz.
Ebben igazad van, de azt is látnod kell, hogy az a bizonyos vonat már most is hosszú évtizedek óta a lakott övezet mellett halad el közvetlenül. Ezzel szemben a ferihegyi gyorsvasút egy olyan valami, amelynél egy leágazás bemenne a repülőtér termináljához, ott is a föld alá. Ennek semmi köze ahhoz, hogy már most is 100 méterre (se) van a lakott övezettől.
Ennek semmi köze semmiféle zajhoz, vagy ferihegyi környezeti hatástanulmányhoz. Ennek egyes egyedül a ferihegyi utasforgalom városba be- és kijuttatásához van köze, ami nincs értelmesen, kultúráltan megoldva.
 
S

speziale

Guest

Skoda Superb PHEV fogyasztás és nehány gondolat mire jo illetve nem jó a hybrid.

Engem a 7-8 literes fogyasztás nem igazán győzött meg.

Mondanám, hogy nem rossz video, ha nem ment volna át a második fele villanyautó ajnározásba...

Egyrészt megjegyezném, hogy az én ugyanilyen motorizáltságú Golfommal még sose sikerült egy 600 km-es utat abszolválnom 5,3 literes fogyasztással
Épp tegnap voltam Kecskemétem, ami egy reggeli gyerek logisztikázással indult, majd M0-s és autópályán le kecskemétre és vissza...5,9-es fogyasztás

Másrészt ott a nagy csúsztatás, hhogy ő ezt az 580 km-t úgy rakta bele, hogy abból 400 km az a szegedi út volt. Namost aki napi ingázáshoz használja az autót annak az éves útjai nem úgy oszlanak el, hogy 70% pályázás+30% ingázás...arról nem is beszélek hogy ha lemegyek mondjuk anyóshoz vidékra, vagy nyaralni, akkor a visszaút előtt tudom tölteni a kocsit, viszonylag ritka az olyan út, hogy az ember levezet 200-250 km-t vidékre, aztán postafordultával jön is vissza...
ahol tényleg nincs mit tenni és beüt a nagyobb fogyasztás az az, ha tényleg 600-800 km-re megy az ember...de szerintem ez az autó használók 90%-a esetében évi 2-3 alkalomnál nem több

Az akksik élettartamáról meg annyit, hogy nem véletlen, hogy a bruttó 13 kwh-ás akkuból a superb csak 10-et enged felhasználni...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
T

Törölt tag 1711

Guest
Az akksik élettartamáról meg annyit, hogy nem véletlen, hogy a bruttó 13 kwh-ás akkuból a superb csak 10-et enged felhasználni...

Minden lítiumos cucc-nál így van, mobilokban is csak a ~4/5-ödét engedi kinyerni, meg váltogatja a cellákat, hogy elossza a terhelést.
Ezzel sikerült összehozniuk ~1000 töltési ciklust amit kibír komolyabb romlás nélkül.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Minden lítiumos cucc-nál így van, mobilokban is csak a ~4/5-ödét engedi kinyerni, meg váltogatja a cellákat, hogy elossza a terhelést.
Ezzel sikerült összehozniuk ~1000 töltési ciklust amit kibír komolyabb romlás nélkül.
Autókban azért már lehet egész jól cserélni a halott cellákat egyenként (kisebb csoportokat kell csak újra balanszolni), youtube tele van prius akkupakk felújítás videókkal. Szóval nem para.

Az akku túlmerítése is gond amúgy, meg a hőháztartásnak is jó, ha tud zsonglőrködni a cellák egy részével esetleg. Az SSD-k is így működnek a memóriacellák tekintetében.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Most cseréltem le a 1,5 éves telefonom mert már egy délelőttöt sem bírt ki az akkuja (meg megvetemedett a hátulja annyira felforrósodott néha), így még kevesebb bizalmam van a villanyos autók iránt, azoknál még gázabb ha napközben elfogy a a szufla, pedig pár éve még lazán kibírt akár két napot.
Par napja nekem is ez jar a fejemben miota akku gondokkal kuzdok az egyik kocsin. Az akksi kb 1,5-2 eves, most vagy az mekkent meg (volt mar ilyenhez is szerencsem) vagy valami allatfajzat szabadult be a kocsiba,(ilyen is volt mar). Ugyhogy par napja bikazgatom, (persze az az aksi jo lenne bele hogy teszteljem, csak az meg forditott polusu) addig meg nem jutottam el hogy foglalkozzak vele, talan majd hetvegen. Na de mi van akkor ha egy szep reggelen az elektromos jargany nem indul, azt hogyan bikazom be?