És ezért ad a Toyota 10 év garanciát a hibrid rendszereire, mert hamar elromlanak az autókba szánt elektronikai rendszerek.
Van ami hajlamos elromlani a régebbi kocsikon:
1. teljesítmény elektronika: a hőöregedés korábbi modelljei nem bizonyultak helyesnek, mert főleg a hadseregnek és pár beszállítójának volt csak jó adatsora olyan hőterhelésről azokon a gyártástechnológiákon. Ez volt az egyik csapás az autóelektronika 1990-2010 közti megbízhatóságára.
2. A másik az RoHS volt: az ólom mentes forrasztás. Az új forraszanyagok korróziót okoztak sok esetben (én a duda földvonalát kellett javítsam a saját kocsimon, triviális kis javítás, max 1 óra volt, bontással együtt, de látszott, hogy a forraszpont irányából megette a korrózió a vezetősávot), vagy sokszor ridegek voltak, törékenyebbek mint a korábbi technológiával készült forrasztások, és ez okozott hibákat.
Tele van a YouTube autó javítási videókkal: tipikusan teljesítmény FET-eket kell cserélni (pl. lámpa kapcsolása), vagy törött/alulméretezett/korrodált érintkezőket, forrasztásokat.
Az RoHS mostanra kitapasztalt, kiforrott technológia. A félvezetők terén viszont voltak változások:
Most megint új félvezető gyártástechnológiák jöttek be a CPU-k szintjén, amik sokkal kisebb csíkszélességűek mint korábban, és kérdés, hogy a javított hő-öregedési modellek hogy becsülik ezeket. Ezeket használják is, mert villanymotorok hatékony vezérléséhez számottevő számítási teljesítmény szükséges. (Jobb esetben az önvezetés, stb. külön egységekben van). A FET-ek pedig sokkal nagyobb teljesítményt kell vezéreljenek, mint korábban, amit szintén más gyártástechnológiákkal tudtak olcsón megcsinálni. Minden új technológia generációnak vannak gyerekbetegségei, amik ha elfogadható szinten vannak, piacra mehet a termék, lesz pár garanciális javítás, és kész.
Most lassul a félvezető gyártástechnológia fejlődése, és most sokáig elég lesz a mostani technológiák tudása az autóiparnak (nem látom hogy kellene több), a most készült alkatrészek alapján felállított modellek sokáig tudják majd szolgálni a mérnököket.
Van ugye a kádgörbe a meghibásodásokról: Az élettartam elején és végén magas a hiba valószínűsége. Biztos lesznek gyerekbetegségek, de ezek garanciális dolgok lesznek többnyire. Később pedig lesz a használt piacon törött autókból elég cserealkatrész, szaktudás a szerelők részéről.
A Toyota a többiekkel ellentétben nagyon tapasztalt már ebben, a hybrid rendszere a legrégebben piacon levő, szakértői is vannak már. Azért a többiek is biztos tanultak belőle
nagyon nem lesz rossz egyik sem, és mind javíthatónak készíti az autóit, elvárás egy ilyen értékű fogyasztási cikkel szemben a javíthatóság.