Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
Vagy hogy Szeged-Budapest úton hányan villognak ki a belső sávból öt méterről miközben 130-al előzök,
Hétvégén mentem Szegedre, és Kecskemétig annyi bunkó tapló agresszív állat volt... Megyek szabályosan 130-al (plusz apró, ahogy a lábtempomat kiadja), tartom a szabályos követési távolságot az előttem menő egymás seggébe bújt kocsisor mögött, ami 130-al megy, és mögöttem a hülye villog és a seggembe mászik 2m-re, hogy engedjem el (értsd: 90-re fékezzek, és húzódjak ki a kamionok közé, hogy őfelsége elmehessen 50m-el előrébb.)

Negyed óráig bírtam idegekkel, aztán elengedtem a gyökeret.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Hétvégén mentem Szegedre, és Kecskemétig annyi bunkó tapló agresszív állat volt... Megyek szabályosan 130-al (plusz apró, ahogy a lábtempomat kiadja), tartom a szabályos követési távolságot az előttem menő egymás seggébe bújt kocsisor mögött, ami 130-al megy, és mögöttem a hülye villog és a seggembe mászik 2m-re, hogy engedjem el (értsd: 90-re fékezzek, és húzódjak ki a kamionok közé, hogy őfelsége elmehessen 50m-el előrébb.)

Negyed óráig bírtam idegekkel, aztán elengedtem a gyökeret.
Ezért kellene kamera. Minden autóra. És beküldés. Minden ilyen gyökértől max. 1 figyelmeztetés után jogsi megvonás. Aki így vezet az szellemileg alkalmatlan rá. A közlekedés kooperatív és nem kompetitív társasjáték. Javasolnám neki, hogy áramot vezessen, saját testén. Mindenki jobban járna vele.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
Ezért kellene kamera. Minden autóra. És beküldés. Minden ilyen gyökértől max. 1 figyelmeztetés után jogsi megvonás. Aki így vezet az szellemileg alkalmatlan rá. A közlekedés kooperatív és nem kompetitív társasjáték. Javasolnám neki, hogy áramot vezessen, saját testén. Mindenki jobban járna vele.
Én régóta szeretnék venni kamerát, csak valahogy mindig valami más fontosabb elintéznivaló közbejön.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ezért kellene kamera. Minden autóra. És beküldés.

És ezt a többmillió órányi napi videófelvételt ki dolgozná fel..? Vagy csak azt küldjék be az emberek ahol szabálytalanságot látnak? Ki fog ezzel tökölni, ami egyébként a rendőrség dolga?

Nekem ez házmestertempó. A kamera alapvetően arra szolgál, hogy ha baleset történik, lehessen igazolni hogy ki volt a hunyó.
 
M

molnibalage

Guest
És ezt a többmillió órányi napi videófelvételt ki dolgozná fel..? Vagy csak azt küldjék be az emberek ahol szabálytalanságot látnak? Ki fog ezzel tökölni, ami egyébként a rendőrség dolga?

Nekem ez házmestertempó. A kamera alapvetően arra szolgál, hogy ha baleset történik, lehessen igazolni hogy ki volt a hunyó.
Csudaszép, amikor az ilyen barom majd elüt és megöl valakit, és a kamera alapján kiderül, hogy évek óta veszélyesen vezet a fasz. Biztos vigasztaljak majd a sérülteket és halottakat.

Egy felvételről eldönteni, hogy valaki szabálytalan vagy nem ordító helyzetben néhány másodperc. Ha valaki nem tartja be a követési távolságot és villog azon nincs mi analizálni. Repül a banhammer.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Csudaszép, amikor az ilyen barom majd elüt és megöl valakit, és a kamera alapján kiderül, hogy évek óta veszélyesen vezet a fasz.

Ennek a balesetért való felelősség szempontjából az ég világon sok jelentősége nincsen.

Egy felvételről eldönteni, hogy valaki szabálytalan vagy nem ordító helyzetben néhány másodperc. Ha valaki nem tartja be a követési távolságot és villog azon nincs mi analizálni. Repül a banhammer.

Egy felvételről ami a problémás helyzet mutatja tényleg nem nagy cucc. Napi kb. 3-5 millió órányi felvételről, aminek a 99,9%-a normál közlekedési (pl. faszi megy az autópályán 90-el két órán keresztül) viszont olyan mennyiségű "zaj", amit baromi nehéz lenne feldolgozni, tárolni, beküldeni.

Ennél sokkal egyszerűbb megoldás is létezik, úgy hívják VÉDA. Kitelepíted a lényeges baleseti gócpontokra és a többit elintézi egy automatika. Annak viszont nem sok értelme van, hogy azt a Józsit kergessék aki a két falu közötti amúgy tök üres dűlőúton nem tette ki az indexet ahogy befordult a tanyára.
 
M

molnibalage

Guest
Ennek a balesetért való felelősség szempontjából az ég világon sok jelentősége nincsen.



Egy felvételről ami a problémás helyzet mutatja tényleg nem nagy cucc. Napi kb. 3-5 millió órányi felvételről, aminek a 99,9%-a normál közlekedési (pl. faszi megy az autópályán 90-el két órán keresztül) viszont olyan mennyiségű "zaj", amit baromi nehéz lenne feldolgozni, tárolni, beküldeni.

Ennél sokkal egyszerűbb megoldás is létezik, úgy hívják VÉDA. Kitelepíted a lényeges baleseti gócpontokra és a többit elintézi egy automatika. Annak viszont nem sok értelme van, hogy azt a Józsit kergessék aki a két falu közötti amúgy tök üres dűlőúton nem tette ki az indexet ahogy befordult a tanyára.
Nem értem ezt a napi felvételt...
Az ember beküldi, ha érdekli a saját és más biztonsága a felvétel, egy rövid kivágást. Ennyi.
Ha az ember azt látja, hogy a lebukása aránya igen magas, ha bukózik és/vagy szabálytalan, akkor vagy leszokik róla, vagy a rendszer tesz róla, hogy ne legyen vezetői engedélye.

Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Hát úgy lehet ha valakinek erre van ideje. Mondjuk a közlekedésrendészeten biztos imádnák a sok aggódó állampolgár napi beküldéseit mazsolázni. A gyakorlatban azért az a helyzet, hogy nem éri meg minden piti szabálytalankodással foglalkozni, mert egyszerűen belefulladsz és nem tudsz a nagyokra időt szánni. Vagy akkor felvesznek 10 000 embert, aki csak ezzel foglalkozik. Kérdés megéri-e.. ennek vannak üzemeltetési költségei is.

Végső soron ez egy társadalmi költség/haszon számítás. Ha ezzel mondjuk 10%-al kevesebben halnak meg az utakon (éves átlag kb. 5-600 fő), akkor lehet valamennyire megéri. De az is lehet, hogy ha ugyanezt a pénzt/energiát beleölöd mondjuk az egészségügybe, vagy biztonságosabb közlekedési tervekbe, akkor lehet sokkal több embert mentesz meg vele.
 
M

molnibalage

Guest
Hát úgy lehet ha valakinek erre van ideje. Mondjuk a közlekedésrendészeten biztos imádnák a sok aggódó állampolgár napi beküldéseit mazsolázni. A gyakorlatban azért az a helyzet, hogy nem éri meg minden piti szabálytalankodással foglalkozni, mert egyszerűen belefulladsz és nem tudsz a nagyokra időt szánni. Vagy akkor felvesznek 10 000 embert, aki csak ezzel foglalkozik. Kérdés megéri-e.. ennek vannak üzemeltetési költségei is.

Végső soron ez egy társadalmi költség/haszon számítás. Ha ezzel mondjuk 10%-al kevesebben halnak meg az utakon (éves átlag kb. 5-600 fő), akkor lehet valamennyire megéri. De az is lehet, hogy ha ugyanezt a pénzt/energiát beleölöd mondjuk az egészségügybe, vagy biztonságosabb közlekedési tervekbe, akkor lehet sokkal több embert mentesz meg vele.
https://www.youtube.com/channel/UCOZU8LU27wHDzsYX6bbZdWg/videos

10-szer ennyi videót is lazán megnéz egy ember egy nap. Annyira nyilvánvaló és ordító helyzetek vannak benne. Kb. kettő bírságolásból kijön az erre beosztott ember napi bére minden járulékkal. Piroson áthajtás, záróvonal előzés egy videón és ilyenek. Ezen nincs mit vitatni. Ott a felvétel.




Ez három teljesen egyértelmű eset. Lazán 100k feletti bírság. 10 perc munkával. Megy ki 3 db értesítő és megnéz 3 db videót.

Stb.
Ha olyan felvétel, hogy látszik a rendszám, akkor repül a bünti. Leszarom ki vezette, akkor a tulaj perelje be, ha más csinálta a kocsijával.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
És ezt a többmillió órányi napi videófelvételt ki dolgozná fel..? Vagy csak azt küldjék be az emberek ahol szabálytalanságot látnak? Ki fog ezzel tökölni, ami egyébként a rendőrség dolga?

Nekem ez házmestertempó. A kamera alapvetően arra szolgál, hogy ha baleset történik, lehessen igazolni hogy ki volt a hunyó.
Nekem is házmester tempó, viszont tartok tőle, hogy szükséges, mivel annyira alacsony a közlekedési morál.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem is házmester tempó, viszont tartok tőle, hogy szükséges, mivel annyira alacsony a közlekedési morál.
Pontosan. Amikor a fenti videón látható két tahó egy "na és" beszólással intézni el, hogy ráparkolnak a kerékpár útra, akkor mi a teendő? Simugatni a buksijukat? Igen. Fa testápolóval = baseball ütővel biztos. Láthatólag csak abból értenek.

Vagy akkor majd én is egy "na éssel" intézem el azt ,hogy akkor kerékpártárolónak fogok használni egy utat. Vagy csak lezárom, mert csendet akarok. Az autóforgalom meg majd átugorja és egy na éssel reagálok.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 182
10 640
113
https://www.youtube.com/channel/UCOZU8LU27wHDzsYX6bbZdWg/videos

10-szer ennyi videót is lazán megnéz egy ember egy nap. Annyira nyilvánvaló és ordító helyzetek vannak benne. Kb. kettő bírságolásból kijön az erre beosztott ember napi bére minden járulékkal. Piroson áthajtás, záróvonal előzés egy videón és ilyenek. Ezen nincs mit vitatni. Ott a felvétel.




Ez három teljesen egyértelmű eset. Lazán 100k feletti bírság. 10 perc munkával. Megy ki 3 db értesítő és megnéz 3 db videót.

Stb.
Ha olyan felvétel, hogy látszik a rendszám, akkor repül a bünti. Leszarom ki vezette, akkor a tulaj perelje be, ha más csinálta a kocsijával.
A második, az Építész-Hunyadi sarok az ami miatt a gyerekeim nem mehetnek busszal falat mászni és kajakozni, hanem hordjuk őket/jó időben bringázunk velük. Egy gyalogos átkelés 15-20 perc, és akkor már felbaszva magam belépek valaki elé. Eddig egyetlen egyszer engedtek át minket úgy ahogy az a könyvben elő van írva, nagyon meg is lepődtünk.
Sajnos egy jelzőlámpa kialakítása több tíz millió, de nem tudom mikor lesz itt halott gyalogos hogy megépüljön.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nekem is házmester tempó, viszont tartok tőle, hogy szükséges, mivel annyira alacsony a közlekedési morál.

Tartok tőle hogy ez általános kelet európai mentalitással függ össze inkább, amin a bírságok nem nagyon fognak segíteni, hanem egy sokkal, sokkal hosszabb társadalmi folyamat eredménye legyen. Itt az emberek arra vannak szocializálva, hogy aki betartja a szabályokat, az balek, az áthágja az meg érvényesül. Ez látszik a közlekedési morálon is, de minden másban is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 393
20 484
113
Tartok tőle hogy ez általános kelet európai mentalitással függ össze inkább, amin a bírságok nem nagyon fognak segíteni, hanem egy sokkal, sokkal hosszabb társadalmi folyamat eredménye legyen. Itt az emberek arra vannak szocializálva, hogy aki betartja a szabályokat, az balek, az áthágja az meg érvényesül. Ez látszik a közlekedési morálon is, de minden másban is.
Csak úgy tud ez a hosszú folyamat a kívánt irányba haladni, ha az ösztönzők ezt támogatják. Pl. bírságok a szabályszegőkre.

Néha én is hibázok vezetés közben, pl. néha nem indelek (pedig erre nagyon háklis vagyok magammal és másokkal szemben is), meg van, hogy gyorsabban megyek, mint kéne, csak én tudom, hogy ha lefotóznak, így jártam, tilosban jártam, és lehet következménye. Nem tolom le az előttem szabályosan haladót az útról, de volt már, hogy éjjel a hajnali repülőhöz az üres M0-son igen gyorsan hajtottam, hogy elérjem, mert elaludtam egy kicsit. Attól még szabálytalan volt, bár nem volt veszélyes, de ha megbüntettek volna, akkor így jártam, vannak következmények, amiket figyelembe véve döntöttem így. Ha magasabb büntetési tétel lenne, lehet, hogy ennyit sem kockáztattam volna.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
T

Törölt tag 1711

Guest
Hétvégén mentem Szegedre, és Kecskemétig annyi bunkó tapló agresszív állat volt... Megyek szabályosan 130-al (plusz apró, ahogy a lábtempomat kiadja), tartom a szabályos követési távolságot az előttem menő egymás seggébe bújt kocsisor mögött, ami 130-al megy, és mögöttem a hülye villog és a seggembe mászik 2m-re, hogy engedjem el (értsd: 90-re fékezzek, és húzódjak ki a kamionok közé, hogy őfelsége elmehessen 50m-el előrébb.)

Negyed óráig bírtam idegekkel, aztán elengedtem a gyökeret.

Én ilyennél simán lelassítok kamiontempóra és megyünk mellette.