Azért a melegítő árán pislogtam egyet. Megy a kettős tömegű lendkerék mantra a villanyautós oldalról, hogy az micsoda kiadás...
itt egy fűtés ára meg kb. összemérhető azzal. Azért ennek fényében ez is kicsit vicces. Főleg úgy, hogy maga a villanyautós ipse mondja, hogy kb. egy kicsit drágább hajszárító komplexitása van.
Ez egy szimpla lehúzás a gyártó részéről. Mikor bedöglött az ablakmosó pumpám, a gyáriért 28 ezerrel húztak le (egy köröm méretű szarról beszélünk, utángyártott meg vagy nem volt vagy nem akarták keresgélni. Ott is hagytam őket).
Rengeteg ilyen túlárazott alkatrész van, és azt is be kell látni, hogy amíg a kocsik ára hosszú idő óta kb ugyanannyi, mint régen, a fejlesztés és a rengeteg környezetvédelmi és egyéb high tech bizbasz a jó öreg szívómotorok és örökéletű hidraulikák és mechanikák helyett arra kényszeríti a gyártót, hogy okosba’ fizetesse ki veled a hasznát az alkatrészeken keresztül.
Többek között magyar karbantartási viszonyok mellett ezért ‘lesz’ kikötött katalizátor meg DPF szűrő a kocsikban..
Viszont azt is lássuk, hogy a szokásos futómű elhasználódáson kívűl komoly baja nincs a kocsinak. Bár kíváncsi lettem volna az akksik árára a fancy hajszárítóval szemben.
Az akksija viszont sajnos látszik rajta, hogy az óccó és régi. Ez így nem igazán éri meg ingázásra sem szerintem, mert egy 30 km távon autópályán már nincs kb. semmi hatótáv tartalék a kocsiban, ha napközben nem lehet tölteni. Ha meg igen, akkor jó drága már a töltés is a töltőnök. 120-130 Ft/kWh tája.
A tulaj elégedett vele. Tartaléka nincs, nyilván, de ha napi 50 km-t megy vele és 100 km van az akksiban, akkor az ő céljára (Agglós közlekedés) elég ez, és még spórol is az üzemanyagon, ami azért nem olyan kevés havi összeg napi 50 km-el számolva. Ha nem elég arra nyilván inkább vegyen egy dieselt és mehet egybe 1000 km-t.
Max annyi, hogy a telefonja mellé a kocsit is töltőre rakja este, ez annyira nem vészes. Ha feledékeny volt, hát így járt, majd tölt jó drágán a városban.