Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 598
36 976
113
Peking, 40 évvel ezelőtt:

ocrV6Ea.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

Törölt tag 1711

Guest
Most néztem végig az összes South Park részt, ami érdekes, hogy többször is foglalkozott a közlekedés/egészségmegőrzés/környezetvédelem kérdéskörével (hibridek, eroller-ek, vegán hús stb.).
A válasz mindig ugyanaz volt: az emberek képmutatásból csinálják azt amit, hogy a másiknak elmondhassák Ő mennyire törődik a környezettel, a másik emberrel.


Legdurvább talán a Manbearpig (globális felmelegedés) rész volt ahol kiderült az öregek egyezséget kötöttek vele, hogy jó életük lehessen, V8-as autókkal száguldoztak, minden sz*rt összevásároltak, bejárták a világot... Úgyis halottak lesznek mire ennek a következményei beütnek.
A lakosság mikor rájött mi történik megpróbált egyezkedni a szörnnyel, de ahhoz, hogy elmenjen le kellett volna mondniuk a szójáról és mobiltelefonokról, mint a 2 legszennyezőbb dologról a világon.
Inkább kötöttek egy új egyezséget, úgyis halottak lesznek mire a következményei beütnek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
A városi forgalom, mintha birkák terelése lenne karámrendszerben (semmi félreállás), s sikerélmény ha a melletted hömpölygő sort egy autónyival elhagyod.
Pléhcsordának hívja apám.

Az országutakon, autópályákon nem tudsz úgy 10 másodpercet vezetni, hogy csak Te vagy meg az út, meg az autód.
Kis utakon azért akad rá alkalom, csak azok többnyire rossz burkolatúak.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Így is lehet mondani, hogy egy hónapja full üresen áll a ‘niggers only’ sáv a körúton, gyakorlatilag senki nem használja, csúcsidőben 2-3 percenként lehet látni egy szem biciklist rajta, mert a biciklisek fele továbbra is rendületlenül teker a járdán, ahogy és amerre éppen akar. :D

Előre lehetett látni, hogy ez egy poltikai akció, és az ég világon semmi értelmes célt nem szolgál, kb. arra jó hogy dugóban álljon a város olyan helyen ahol egyébként nem lenne dugó és a szmog többszöröse mint ami egyébként lenne.

A rakpart sztori dettó ugyanez, ahogy ahogy elmúlt újdonság/bulifaktor, ma kb 30 unatkozó ember és gördeszkást lehetett masztizni rajta (ezt egyébként 5 méterrel arrébb a bicajsávos felső rakparton ugyanúgy megtehetne), aki meg nem tudott arra menni, legfeljebb kerül egyet a körúton.

Oh wait. :D

A politikai részével nem kívánok foglalkozni, a többihez viszont hozzátartozik, hogy hetek óta fos idő van. Hűvös, szeles naponta többször is elkezd csöpögni az eső. Nagyon mást látnál, ha kellemes 27 fok és szikrázó napsütés lenne.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Csak a kisforgalmú mellékvonalakon vagy zsákvonalakon érdemes dízelben gondolkodni.
Nem, kérlek!
Ott nem kell vonatban gondolkodni!
Ott buszban kell! Ezek a napi 2 vonatos bohózatok értelmetlenek.
A sint, váltókat, állomásokat, pénztárakat vagy jegyautomatákat, stb. ugyan úgy karban kell tartani! A bakter, a vasútállomást meg időről időre fel kell újítani.
Szlovéniában pl. csak fővonalak vannak. Az egyes állomásoknál meg csillagpontosan busz.
Ehhez mondjuk az is kell, hogy a távolsági buszok végre az állomásról induljanak, de ezt moszanában már szem előtt tartják.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 112
113
Hogy a francba lenne egy csepp előny is a kamionnál? Ha 40 t-ra számítunk igen. Csak ugye kell 200 t áru, amit a vonat egyben elvisz. Amit az iparvágányon begördítenek.
Fel tudnál sorolni 100 olyan magyar céget, amelyik egyben, egy időben 200t-t szállíttat? Hja és van iparvágánya is!
Mert én közben mondok olyan ipartelepet neked, ahol több mint 100 cég üzemel, és még iparvágánya is van, de már soha senki nem fogja használni, mert egyszerűen minden cég max. heti 2x 1-2 konténernyi árut szállíttat. És ezek már országos viszonylatban is tőkeerős cégeknek számítanának.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Fel tudnál sorolni 100 olyan magyar céget, amelyik egyben, egy időben 200t-t szállíttat? Hja és van iparvágánya is!
Mert én közben mondok olyan ipartelepet neked, ahol több mint 100 cég üzemel, és még iparvágánya is van, de már soha senki nem fogja használni, mert egyszerűen minden cég max. heti 2x 1-2 konténernyi árut szállíttat. És ezek már országos viszonylatban is tőkeerős cégeknek számítanának.
Az nem heti 200-400 konténer?
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Környezet barátabb a vasút ez tény de annyira rugalmatlan , hogy a termékek 90%-nál az a plusz idő amivel többet tölt az árú úton egyszerűen nem fér bele ! A teherszállításnál szvsz olyan 1000km felett jön ki az az előny amit már érdemes összevetni a közúttal ! Személyszállításnál sokkal nagyobb létjogosultsága lenne az elővárosi és a regionális viszonylatokban ! Optimalizálni kellene mindent de ez óriási feladat és nagyon sok pénz lenne kitudja mikori megtérüléssel . De addig óriási a gond amíg minden egyes utas jegyárához 1200-1300Ft-os állami támogatás kell !
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez tök jó, de ha új autóra nem telik, akkor itt mi is lesz?

Szar ezeréves BMW-k helyett, mondjuk a többség a vagyonának megfelelő méretű/tőmegű és motorú kisautóval (Suzuki) járna, és így a zsúfoltság/légszennyezettség is csökkenhetne.
Persze akkor a használtautó nepperek elesnének az importtól, az emberek egy része meg a vagyoni helyzetén túli felvágás lehetőségétől.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Harminc éve azt hallgatjuk, hogy juj az öreg, nyugati autók. Ezért is lett regadó meg zöldkártya, és alapból erre való a műszaki vizsga. Elvileg korfüggetlenül nem közlekedhetne túl szennyező jármű, "csak" be kell tartani a szabályokat. Ja, hogy a rendszer korrupt? Akkor tessék bíróság elé állítani a csalókat.

A légszennyezésre nem a jobb autók, hanem a kevesebb autó a válasz. Az autó bőven nem csak a kipufogójával szennyez, a gumik, a fékek stb. az új autókon is ugyanúgy kopnak és a tüdőnkben végzik.
 
M

molnibalage

Guest
Szar ezeréves BMW-k helyett, mondjuk a többség a vagyonának megfelelő méretű/tőmegű és motorú kisautóval (Suzuki) járna, és így a zsúfoltság/légszennyezettség is csökkenhetne.
Persze akkor a használtautó nepperek elesnének az importtól, az emberek egy része meg a vagyoni helyzetén túli felvágás lehetőségétől.
Továbbra sem ér össze a cérna két vége. A fater pl. olaszból hozatott be valami Skodát asszem. Biztosan 5+ éves. A fenti gondolatmenetet követve az sem jöhetne be. Egy kutya közönséges semmi extra kocsi.

Nem ilyen buta flat módon kéne szabályozni, hogy 5 év és kész. A 13 év feletti átlagéletkorú flottát nézve egy gyakorlatilag luxuscikké tenné a kocsit, akkor is, ha kicsit akarsz. Mert akinek nem telik 5 millás új kocsira, az veszi a semmi extra, nem bömös 8-12 éves kocsikat.

Harminc éve azt hallgatjuk, hogy juj az öreg, nyugati autók. Ezért is lett regadó meg zöldkártya, és alapból erre való a műszaki vizsga. Elvileg korfüggetlenül nem közlekedhetne túl szennyező jármű, "csak" be kell tartani a szabályokat. Ja, hogy a rendszer korrupt? Akkor tessék bíróság elé állítani a csalókat.

A légszennyezésre nem a jobb autók, hanem a kevesebb autó a válasz. Az autó bőven nem csak a kipufogójával szennyez, a gumik, a fékek stb. az új autókon is ugyanúgy kopnak és a tüdőnkben végzik.
Ámen. A műszakiztatás lényegében egy sáp lett. Nem működik? Akkor tiltsuk be az 5 évnél idősebb kocsikat, amikor egy normális állapotú 10-12 éves autó is tisztább, mint a régi szarok...?

Mi ez a hülyeség...?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Továbbra sem ér össze a cérna két vége. A fater pl. olaszból hozatott be valami Skodát asszem. Biztosan 5+ éves. A fenti gondolatmenetet követve az sem jöhetne be. Egy kutya közönséges semmi extra kocsi.

Nem ilyen buta flat módon kéne szabályozni, hogy 5 év és kész. A 13 év feletti átlagéletkorú flottát nézve egy gyakorlatilag luxuscikké tenné a kocsit, akkor is, ha kicsit akarsz. Mert akinek nem telik 5 millás új kocsira, az veszi a semmi extra, nem bömös 8-12 éves kocsikat.

Pontosan.
Ha kevesebb autót/légszennyezést akarsz a városban akkor reálisan kettő opciód van:
1, luxuscikké tenni a kocsit az átlagember számára, hogy faterod is inkább biciklizzen/BKV-zzon/gyalogoljon/stb
2, kitiltani az autókat a városból (kivéve politikusok/mentők/taxik/áruszállítók/BKV/stb) - még két három bringasávot a körutakra, és a sugárirányú bekötőutakra.

Nincs más megoldás.
;)
 
M

molnibalage

Guest
Pontosan.
Ha kevesebb autót/légszennyezést akarsz a városban akkor reálisan kettő opciód van:
1, luxuscikké tenni a kocsit az átlagember számára, hogy faterod is inkább biciklizzen/BKV-zzon/gyalogoljon/stb
2, kitiltani az autókat a városból (kivéve politikusok/mentők/áruszállítók/BKV/stb) - még két három bringasávot a körutakra, és a sugárirányú bekötőutakra.

Nincs több.
;)
De az ember nem csak belvárosban használ kocsit, csak ott a nagyon problémás...
És egy ponton túl ott sem azért, mert szennyez. Nincs hely. A két probléma nem ugyanaz.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Szar ezeréves BMW-k helyett, mondjuk a többség a vagyonának megfelelő méretű/tőmegű és motorú kisautóval (Suzuki) járna, és így a zsúfoltság/légszennyezettség is csökkenhetne.
Persze akkor a használtautó nepperek elesnének az importtól, az emberek egy része meg a vagyoni helyzetén túli felvágás lehetőségétől.


Arról a -szinte elképzelhetetlenről nem is szólva-, ha kb. reális szükségletek szerinti (és mondjuk "csak" kb. ±15-25% eltéréssel ) döntést tudnának(hagynák őket !!!) hozni.

Ehhez be kellene tiltani/korlátozni pl. reklámokat, ami:
- "súlyosan" sértené a *?@?%?x? jogokat(emberi-, állati-, gender, LBGQT-... +még kb. 57, ...) ,
- a "szabad-piaci" versenyt (ha-ha-ha...)
- és rengeteg "munkahelyet" venne el a szegény ̶i̶n̶g̶y̶e̶n̶é̶l̶ő̶k̶t̶ő̶l̶, dolgozó tömegektől: média-, reklám-, marketing-. stb... managerek,
̶s̶z̶e̶r̶e̶t̶ó̶i̶k̶/b̶u̶z̶i̶j̶a̶i̶k̶ titkáraik/titkárnőik,...

...vagyis a (túl-)fogyasztói társadalmunkban ez lehetetlen, az eredmény :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082
T

Törölt tag 4082

Guest
Fel tudnál sorolni 100 olyan magyar céget, amelyik egyben, egy időben 200t-t szállíttat? Hja és van iparvágánya is!
Mert én közben mondok olyan ipartelepet neked, ahol több mint 100 cég üzemel, és még iparvágánya is van, de már soha senki nem fogja használni, mert egyszerűen minden cég max. heti 2x 1-2 konténernyi árut szállíttat. És ezek már országos viszonylatban is tőkeerős cégeknek számítanának.
Akkor gondolom egy kamiont se látok sehol, mert amúgy semmi szükség rá. Egy platós ifa elviszi az ipari park teljes készletét.
Környezet barátabb a vasút ez tény de annyira rugalmatlan , hogy a termékek 90%-nál az a plusz idő amivel többet tölt az árú úton egyszerűen nem fér bele ! A teherszállításnál szvsz olyan 1000km felett jön ki az az előny amit már érdemes összevetni a közúttal !
Na de letörne a cégek keze, ha esetleg raktároznának? Tudom, a szent profit az nem csökkenhet, de akkor ne beszéljünk környezetvédelemről. Megoldható minden városi logisztikai központokkal, és rövid távú kerekes szállítással? Igen megoldható. A környezeti terhelése a töredéke a jelenleginek? Igen az. Akkor mi indokolja a profiton kívül a mostani rendszert? Hozzátéve, hogy a jelenlegi rendszer lassan annyira sérülékeny, h egy defekt szétszedi a teljes ellátási láncot.
Optimalizálni kellene mindent de ez óriási feladat és nagyon sok pénz lenne kitudja mikori megtérüléssel . De addig óriási a gond amíg minden egyes utas
Miért az autózásnál ez nem számít? Csak a fejlesztésre elköltünk 2500 mrdot úgy, hogy nagyon kedvezően számolva (ugye te se gondolod komolyan, hogy a jövedéki adóbevétel 80% üzemanyag) 0 szaldósra jön ki. És ebben semmi más költség nincs benne. Csak az autós társadalom kitér a hitéből ha ki merik mondani, hogy ugyanúgy dotált, mint a vasút.
De amúgy pont az elővárosi kistelepülési személyszállítás, ahol csak nagyon kevés helyen érné meg a vasút, mivel egyszerűen nincs annyi utas, hogy megérje fenntartani a vonalat.
Szar ezeréves BMW-k helyett, mondjuk a többség a vagyonának megfelelő méretű/tőmegű és motorú kisautóval (Suzuki) járna, és így a zsúfoltság/légszennyezettség is csökkenhetne.
Marhára nem a többség a levedlett luxusautó. De ha szerinted mindenkinek van minimum 5 milliója autóra, háát remek. Én nem hiszem
1, luxuscikké tenni a kocsit az átlagember számára, hogy faterod is inkább biciklizzen/BKV-zzon/gyalogoljon/stb
Tudom, ez fura lesz, de az ország nem csak Budapest belvárosa. Sőt képzeld sokkal többen élnek a városon kívül, mint belül. De ha te elmondod, hogy mégis hogy a jó életbe fog mondjuk egy makói dolgozni járni, ha nem lesz autója, akkor hajrá.
Mert én nagyon örülnék, ha megoldódna, fejlett és modern tömegközlekedéssel. Csak amíg az nin s, addig az autóból nem lehet luxuscikket csinálni, csak mert Bp belvárosit ez zavarja. Engem mondjuk az a hiszti zavar, amit Pest kivág minden olyan rendelkezésre,ahol a vízfej lecsapolása lenne a cél.