Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pléhcsordának hívja apám.A városi forgalom, mintha birkák terelése lenne karámrendszerben (semmi félreállás), s sikerélmény ha a melletted hömpölygő sort egy autónyival elhagyod.
Kis utakon azért akad rá alkalom, csak azok többnyire rossz burkolatúak.Az országutakon, autópályákon nem tudsz úgy 10 másodpercet vezetni, hogy csak Te vagy meg az út, meg az autód.
Így is lehet mondani, hogy egy hónapja full üresen áll a ‘niggers only’ sáv a körúton, gyakorlatilag senki nem használja, csúcsidőben 2-3 percenként lehet látni egy szem biciklist rajta, mert a biciklisek fele továbbra is rendületlenül teker a járdán, ahogy és amerre éppen akar.
Előre lehetett látni, hogy ez egy poltikai akció, és az ég világon semmi értelmes célt nem szolgál, kb. arra jó hogy dugóban álljon a város olyan helyen ahol egyébként nem lenne dugó és a szmog többszöröse mint ami egyébként lenne.
A rakpart sztori dettó ugyanez, ahogy ahogy elmúlt újdonság/bulifaktor, ma kb 30 unatkozó ember és gördeszkást lehetett masztizni rajta (ezt egyébként 5 méterrel arrébb a bicajsávos felső rakparton ugyanúgy megtehetne), aki meg nem tudott arra menni, legfeljebb kerül egyet a körúton.
Oh wait.
Nem, kérlek!Csak a kisforgalmú mellékvonalakon vagy zsákvonalakon érdemes dízelben gondolkodni.
Fel tudnál sorolni 100 olyan magyar céget, amelyik egyben, egy időben 200t-t szállíttat? Hja és van iparvágánya is!Hogy a francba lenne egy csepp előny is a kamionnál? Ha 40 t-ra számítunk igen. Csak ugye kell 200 t áru, amit a vonat egyben elvisz. Amit az iparvágányon begördítenek.
Az nem heti 200-400 konténer?Fel tudnál sorolni 100 olyan magyar céget, amelyik egyben, egy időben 200t-t szállíttat? Hja és van iparvágánya is!
Mert én közben mondok olyan ipartelepet neked, ahol több mint 100 cég üzemel, és még iparvágánya is van, de már soha senki nem fogja használni, mert egyszerűen minden cég max. heti 2x 1-2 konténernyi árut szállíttat. És ezek már országos viszonylatban is tőkeerős cégeknek számítanának.
Ez tök jó, de ha új autóra nem telik, akkor itt mi is lesz?
Ez tök jó, de ha új autóra nem telik, akkor itt mi is lesz?
Harminc éve azt hallgatjuk, hogy juj az öreg, nyugati autók. Ezért is lett regadó meg zöldkártya, és alapból erre való a műszaki vizsga. Elvileg korfüggetlenül nem közlekedhetne túl szennyező jármű, "csak" be kell tartani a szabályokat. Ja, hogy a rendszer korrupt? Akkor tessék bíróság elé állítani a csalókat.
Továbbra sem ér össze a cérna két vége. A fater pl. olaszból hozatott be valami Skodát asszem. Biztosan 5+ éves. A fenti gondolatmenetet követve az sem jöhetne be. Egy kutya közönséges semmi extra kocsi.Szar ezeréves BMW-k helyett, mondjuk a többség a vagyonának megfelelő méretű/tőmegű és motorú kisautóval (Suzuki) járna, és így a zsúfoltság/légszennyezettség is csökkenhetne.
Persze akkor a használtautó nepperek elesnének az importtól, az emberek egy része meg a vagyoni helyzetén túli felvágás lehetőségétől.
Ámen. A műszakiztatás lényegében egy sáp lett. Nem működik? Akkor tiltsuk be az 5 évnél idősebb kocsikat, amikor egy normális állapotú 10-12 éves autó is tisztább, mint a régi szarok...?Harminc éve azt hallgatjuk, hogy juj az öreg, nyugati autók. Ezért is lett regadó meg zöldkártya, és alapból erre való a műszaki vizsga. Elvileg korfüggetlenül nem közlekedhetne túl szennyező jármű, "csak" be kell tartani a szabályokat. Ja, hogy a rendszer korrupt? Akkor tessék bíróság elé állítani a csalókat.
A légszennyezésre nem a jobb autók, hanem a kevesebb autó a válasz. Az autó bőven nem csak a kipufogójával szennyez, a gumik, a fékek stb. az új autókon is ugyanúgy kopnak és a tüdőnkben végzik.
Továbbra sem ér össze a cérna két vége. A fater pl. olaszból hozatott be valami Skodát asszem. Biztosan 5+ éves. A fenti gondolatmenetet követve az sem jöhetne be. Egy kutya közönséges semmi extra kocsi.
Nem ilyen buta flat módon kéne szabályozni, hogy 5 év és kész. A 13 év feletti átlagéletkorú flottát nézve egy gyakorlatilag luxuscikké tenné a kocsit, akkor is, ha kicsit akarsz. Mert akinek nem telik 5 millás új kocsira, az veszi a semmi extra, nem bömös 8-12 éves kocsikat.
De az ember nem csak belvárosban használ kocsit, csak ott a nagyon problémás...Pontosan.
Ha kevesebb autót/légszennyezést akarsz a városban akkor reálisan kettő opciód van:
1, luxuscikké tenni a kocsit az átlagember számára, hogy faterod is inkább biciklizzen/BKV-zzon/gyalogoljon/stb
2, kitiltani az autókat a városból (kivéve politikusok/mentők/áruszállítók/BKV/stb) - még két három bringasávot a körutakra, és a sugárirányú bekötőutakra.
Nincs több.
Szar ezeréves BMW-k helyett, mondjuk a többség a vagyonának megfelelő méretű/tőmegű és motorú kisautóval (Suzuki) járna, és így a zsúfoltság/légszennyezettség is csökkenhetne.
Persze akkor a használtautó nepperek elesnének az importtól, az emberek egy része meg a vagyoni helyzetén túli felvágás lehetőségétől.
Akkor gondolom egy kamiont se látok sehol, mert amúgy semmi szükség rá. Egy platós ifa elviszi az ipari park teljes készletét.Fel tudnál sorolni 100 olyan magyar céget, amelyik egyben, egy időben 200t-t szállíttat? Hja és van iparvágánya is!
Mert én közben mondok olyan ipartelepet neked, ahol több mint 100 cég üzemel, és még iparvágánya is van, de már soha senki nem fogja használni, mert egyszerűen minden cég max. heti 2x 1-2 konténernyi árut szállíttat. És ezek már országos viszonylatban is tőkeerős cégeknek számítanának.
Na de letörne a cégek keze, ha esetleg raktároznának? Tudom, a szent profit az nem csökkenhet, de akkor ne beszéljünk környezetvédelemről. Megoldható minden városi logisztikai központokkal, és rövid távú kerekes szállítással? Igen megoldható. A környezeti terhelése a töredéke a jelenleginek? Igen az. Akkor mi indokolja a profiton kívül a mostani rendszert? Hozzátéve, hogy a jelenlegi rendszer lassan annyira sérülékeny, h egy defekt szétszedi a teljes ellátási láncot.Környezet barátabb a vasút ez tény de annyira rugalmatlan , hogy a termékek 90%-nál az a plusz idő amivel többet tölt az árú úton egyszerűen nem fér bele ! A teherszállításnál szvsz olyan 1000km felett jön ki az az előny amit már érdemes összevetni a közúttal !
Miért az autózásnál ez nem számít? Csak a fejlesztésre elköltünk 2500 mrdot úgy, hogy nagyon kedvezően számolva (ugye te se gondolod komolyan, hogy a jövedéki adóbevétel 80% üzemanyag) 0 szaldósra jön ki. És ebben semmi más költség nincs benne. Csak az autós társadalom kitér a hitéből ha ki merik mondani, hogy ugyanúgy dotált, mint a vasút.Optimalizálni kellene mindent de ez óriási feladat és nagyon sok pénz lenne kitudja mikori megtérüléssel . De addig óriási a gond amíg minden egyes utas
Marhára nem a többség a levedlett luxusautó. De ha szerinted mindenkinek van minimum 5 milliója autóra, háát remek. Én nem hiszemSzar ezeréves BMW-k helyett, mondjuk a többség a vagyonának megfelelő méretű/tőmegű és motorú kisautóval (Suzuki) járna, és így a zsúfoltság/légszennyezettség is csökkenhetne.
Tudom, ez fura lesz, de az ország nem csak Budapest belvárosa. Sőt képzeld sokkal többen élnek a városon kívül, mint belül. De ha te elmondod, hogy mégis hogy a jó életbe fog mondjuk egy makói dolgozni járni, ha nem lesz autója, akkor hajrá.1, luxuscikké tenni a kocsit az átlagember számára, hogy faterod is inkább biciklizzen/BKV-zzon/gyalogoljon/stb