Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Előállításakor B. Zoltán ugyan emlékezett a történtekre, de nem tulajdonított nagy jelentőséget neki, hisz szerinte ez egy mindennapos szituáció volt.
A rendszerváltás táján voltam gépkocsivezető Budapesten sorkatonaként.
Nekem - gyakorlatilag "nyers" jogsis miskolcinak - eleve sokkoló volt a budapesti közlekedés tempója, nagysága, sokfélesége, összetettsége.
Még vidéken is (gyakorlatilag ugye nem voltak autópályák) "halálos iramban" volt a közlekedés az országutakon: A mai szemmel döbbenetesen rövidre végáttételezett hajtásláncú kocsikkal gyáva nyúl játék volt az előzések megélése - mindenkinek...
A szelekció fegyverei a márkák voltak (Skodával Ladát soha stb.), a biztos előzés tudatát a szereléshez, beállításhoz értés és/vagy egy értő szerelő jelentette, na meg a vakmerőség.
Ha valakinek nyugati autója volt (legyen az csak egy, akkor már minimum 7 éves Golf I.-es), az már az autóskártyás Lola-T volt:
Mindent vitt.
Budapesten még nem ismerték a cipzár elvet, sőt!!! (a fém lökhárítók mindent elbírtak...), a Hősök terénél, a Népköztársaság útja délnyugati végén a több sávra balra bekanyarodás sikerének az egyetlen esélye a kereszteződésbe bennragadás volt már piros jelzésnél.
Az M3-as bevezetőn a sebességet az adott autó - még nagyjából üzembiztos - utazó végsebessége jelentette. (A város amúgy még tele volt kockaköves burkolattal, mint pl. Dózsa György út. kábé ilyen minőségben:
https://www.google.hu/maps/@47.5478...4!1sRW5JA4JtXy7BmdTsbBIvaw!2e0!7i16384!8i8192
Pl. az MN., akarom mondani MH. Irinyi Gépkocsiszinből a sorkatonákat konzíliumba - mert szerinte fáj a haja - a Honvéd kórházba szállító UAZ mentőnél ez (hideg motorral becsatlakozás a forgalomba) 5000 km-es motorélettartamot jelentett a következő generálig.
Még érzem az orromban a mosóbenzinnel üzemelő kétüteműek (nem lambdaszondával vezérelt hármashatású katalizátoros) illatát...
93'ban az augusztus huszadikai tűzijáték után a már Andrássy úton a dugóban állva nem tudtuk eldönteni, hogy mikor könnyezünk és fulladozunk kevésbé: Feltekert vagy letekert ablakokkal.
Az akkori közlekedési kultúra ég és föld volt a maival összehasonlítva - messze az utóbbi javára!
Akkor Budapesten élők: Rosszul emlékszem?
Most rácsodálkoztam telefonon, hogy a linkek összemosódtak, próbálom korrigálni:Írtam benne: "...A város amúgy még tele volt kockaköves burkolattal...
S valóban!
Miskolcon már alig volt kockaköves utca a rendszerváltás előtt, Budapesten azért még volt rendesen a 80-as évek végén is.
Most szembejött velem az egyik kedvenc oldalam, s benne macskaköves budapesti utcák.
Vissza görgettem az időben vagy két évet az oldalon, de megfájdultak az ujjaim, úgyhogy ha többre vagytok kíváncsiak, akkor az már rátok vár. Szerintem van ott még.
De az oldalon van minden, ami mozog - vagy már nem mozog.
Fogadjátok szeretettel a régi budapesti képeket, jó időutazást!
De előtte egy kis speciális téma!
https://hamster.blog.hu/2019/03/30/indulas_880
Az első természetesen az örök szerelem autótípussal!
https://hamster.blog.hu/2013/05/11/nagyvaros_nagy_villamosuzem_nagypolszki
https://hamster.blog.hu/2020/04/07/stukatol_a_szellemig_hev-tol_hev-ig
https://hamster.blog.hu/2020/05/04/a_varost_atszelo_villamosok_budapestje
https://hamster.blog.hu/2020/05/18/sarga_villamosok_a_kek_eg_alatt
https://hamster.blog.hu/2020/05/29/volt_egyszer_egy_vajda_peter_utcai_villamos
https://hamster.blog.hu/2019/12/04/a_napfenyes_tetenytol_a_kopott_obudaig#more15333952
https://hamster.blog.hu/2019/11/07/...anal_pedig_tehervonatok_kereszteztek_az_utjat
https://hamster.blog.hu/2019/11/25/fekete-feherben_a_hetvenes-nyolcvanas_evek_fordulojan
https://hamster.blog.hu/2019/06/03/...pontremoli_villamosos_felvetelei#more14835768
https://hamster.blog.hu/2019/04/20/ujpest_kocsiszintol_a_foti_utig
https://hamster.blog.hu/2018/12/24/ha_mar_nem_lehet_fehre_a_karacsony_legyen_villamossarga
https://hamster.blog.hu/2020/04/20/moszkvater
https://hamster.blog.hu/2020/06/01/a_keletitol_az_ors_vezer_tereig
Szóval én (borsodi) magyarázzam meg nektek pestieknek, hogy hol folyik a Lánchíd!?
Ezredforduló környékéről nekem még úgy rémlik, hogy a Thököly (legalább egy szakasza) kockaköves volt, villamos holtvágánnyal.Budapesten azért még volt rendesen a 80-as évek végén is.
Ezredforduló környékéről nekem még úgy rémlik, hogy a Thököly (legalább egy szakasza) kockaköves volt, villamos holtvágánnyal.
A Bartók Béla út a 2002/3-as felújításig olyan volt. Elsőéves egyetemistaként még kb. a 70-es évek végi állapotot is láttam, csak lepusztulva. A Gellért tér is teljesen más volt, ahogy a Móricz is. Sajátos romantikája van számomra, még ha nem is volt praktikus. A Gárdonyi téren levő peron maga volt az életveszély.
A 24-es villamos vonalán több helyen.
A Thököly is.
Személyszállításnál sokkal nagyobb létjogosultsága lenne az elővárosi és a regionális viszonylatokban ! Optimalizálni kellene mindent de ez óriási feladat és nagyon sok pénz lenne kitudja mikori megtérüléssel . De addig óriási a gond amíg minden egyes utas jegyárához 1200-1300Ft-os állami támogatás kell !
Fingszeletelés. Miért lenne hatékony az a nyomvonal, vagy elgondolás ami 100-130 éve született meg? Írtam már itt, hogy a negyven ezres Dunakeszinek van 3 vasútállomása. Minek? Ami rosszabb, hogy a 20 000 lakosú Gödnek is. Esélye nincs egy vonatnak normális időt futni, hiszen 2 kilométerenként meg kell állnia. Az is megoldhatatlan, hogy odakerüljön a meglévő vágányok mellé még egy pár, amin karcolhatna a Vác-Bp zónázó, meg a nemzetközi gyorsvonat.
Ezeknek a vonalaknak ma Tallinig és Athénig kéne érni. Rögtön versenyképes lenne a vasút, ki lehetne szórni a kontinens felett repkedő repülőgépek jelentős részét, a mostani nemzetközi vonalakra lehetne átpakolni a teherszállítás egy részét.
Ez lenne az igazi előremutató zöld megoldás.
Kipróbáltam a MOL Limo-t a KIA Picanto-val. Igazi közlekedőedény. Arra alkalmas, de ilyen unalmas lelketlen, és zörgős autóban nem nagyon ültem még. Az automata váltója lomha volt, és az, hogy van hagyományos kézifék is az automata mellett engem meglepett.
De közös lónak alkalmas (túros is volt a háta, 5 perc volt mire minden sérülését katalogizáltam indulás előtt, és belül is retkes volt. Olyan volt, mintha valaki kutyát szállított volna benne...)
Pont ezt a 070-es vonalat újítgatjuk és tényleg vicc Alsógöd , Göd , Felsőgöd és ez végig Szobig így van ! De a durva az , hogy 5 percenként jön egy vonat ami vagy megáll minden bokorban vagy 120-al végig seper . Egyet értek .
Felsőgöd-göd állomás közt 2.2 km gyalog 27 perc.
Göd-alsógöd állomás közt 1.4 km gyalog 18 perc.
Mondjatok mindenkiek jó megoldást. Ráhordó buszjárat?
Köszi, így már értem a miértet is! Kéne az a mechanikus LSD kötelezően! Amúgy átfogalmazom: rögzítőfékre számítottam,de arra nem, hogy bowdenes lesz.Minden automata váltós kocsiban van kézifék. Az a gond, hogy a P-vel a váltót blokkolod, attól még a diffiben lehet legördülés. Szerencsétlen (és kicsi esélyű helyzetekben) a P állásban is el tud szabdulni egy jármű.
Kerékpár. Ez bringával 5 perc. Lakatolással 6.Felsőgöd-göd állomás közt 2.2 km gyalog 27 perc.
Göd-alsógöd állomás közt 1.4 km gyalog 18 perc.
Mondjatok mindenkiek jó megoldást. Ráhordó buszjárat?
Kerékpár. Ez bringával 5 perc. Lakatolással 6.
Kell, de a BigBrother korszakban ez nem kéne, hogy gond legyen.Akkor kell őrzött biciklitároló is az állomáshoz. Egy lakat szerintem nem állít meg egy felkészültebb tolvajt. Persze lehet roncs biciklit használni, amiért nem kár.
Kerékpár. Ez bringával 5 perc. Lakatolással 6.