Mint a season pass meg a DLC ára a szoftvereknél?
Gondolom valami olyasmi lehet, de a fejlesztéseken azért látszik ez a vonal. A mostani teljesen átlag kocsikban olyan dolgok vannak, amik 20 éve még a felsőkategória kiváltsága volt, turbo, katalizátor, közvetlen befecskendezés, elektromosan állítható, fűthető ülések, infotainment, throttle-by-wire, tempomat, vezetőasszisztensek, mittomén.
De a középkategória ára ugyanannyi, mint volt, 20 000 dollár körül újonnan az USA-ban. Lehet karcsúsítani a beszállítási láncot, meg platformozni, lehet a nem látszó helyeken - alul meg a motortérben, lásd olcsóbb McPherson, csatolt lengőkaros hátsó futóművek - "kispórolni" az anyagot és a drága technológiát, de a marzs akkor is biztos csökkent az eladáson, így kénytelenek lesznek behozni a supporton. Ezért vannak a nevetséges alkatrész árak, régen egy sima halogén lámpa vagy tükör pár tízezer forint, most meg... 150-200 ezer. Egy menőbb felső kategóriás kocsiban meg 500 ezer vagy fölötte. Egy szaros lámpatest, akármilyen high tech, soha nem kerülhetne ennyibe. Szervíz rezsióradjíak szintén emelkedtek, főleg a németek szeretnek úgy lehúzni (öröm német használtprémiumos mellé leülni a szervízben, és figyelni az arcát amikor mondják hogy öccá. A japó mondjuk az alkatrészen húz le, de ott legalább nem kell sűrűn és van alternatíva), de oké, elég sok pénzbe van nekik a licenc és a rengeteg, folyamatosan frissítendő diagnosztikai kütyü.
Amit nem igazán értettem, hogy ha a futómű sérülés (?) miatt eszi a gumit a kocsi, maga plusz mechanikai igénybevétel nem csapta még szét magát a futóművet?
De, előbb utóbb szét fogja csapni azt is, a lötyögő, egymáson súrlődő, csálén álló alkatrész megbosszulja magát. A gáz itt mintha az lenne hogy valami egyszerűbb, nem független, hanem egybeépített futómű van(?), és csak egyben lehet cserélni (és egyszerre is nyírja ki a hibás alkatrész) az egészet.
Az átlagos akksi árak kb. ismertek, annak fényében alsó hangon milliós tétel még a 24 kWh-nyi akksi cseréje is. Nemhogy a kétszer nagyobbé. Amíg otthon tölti és nem cserél akksit sanszosan. De amit eléri azt a kort, akkor ott bizony baj lesz. Mert 1M HUF az kb. 2600-2800 liter benya ára. Ha eddig ment vele évi 12 ezer táját, akkor kb. az egész spórolását kukázza is ezzel. A kocsit eladni meg rottyos akksival nem tudja majd.
Nem probléma! Ha tönkremegy majd jó magyar szokás szerint majd kiütik a hibakódokat és rásózzák valami balakra!
Az emberek nagy része ezt csinálja, megveszi használtan, karbantartásra nem költ, ha összerogyni készül alatta rásózza másra..
Városi autónak meg ez így alkalmatlan szerintem, mert ha nem olyan lakóparkban élsz, ahol van a garázsban konnektor vagy csak simán utcán tudsz parkolni, akkor ott tölteni sem tudod. Ez legfeljebb agglomerációba jó. Legfeljebb. Csak, ha pl. a te példáddal élve fater csak Szolnokra menne vele Reptárt nézni, akkor menne a számolás, hogy Bp tájáról hogy a búbánata ér le oda és mennyi idő alatt...
Én azt látom hogy a Leaf az agglósok között marha népszerű, mert ott úgyis van valami udvar, garázs vagy konnektor és tudja tölteni, olcsónak meg relatív olcsó második, anya szaladgálós kocsijának. Így azért spórolnak vele, egy agglós a ki-be járással naponta biztos megy 50 km-t, meg az apraja szóval kocsinként 70-80 liter benyát havonta biztosan eléget, és ahol mind a két fő dolgozik ott két kocsi biztos van. Utazósnak meg ott van valami BEM üzemű, vagy céges.
A lakóparkban ahol lakom végigmentem és a teljes lakópark területén egyetlenegy konnektor sincs. Beszarás. Gyakorlatilag a kocsit kiporszívózni sem lehet, nemhogy tölteni. Úgy, hogy vagy 150 parkolóhely biztosan van.
Elég tré, hogy ilyen filléres tételbe nem gondoltak, de gondolom ha a szabvány nem írja elő, akkor minek.. kell egy ipari hosszabbító és majd a lakásból lehozza a delejt
Azért az újabbakba asszem van már, más kérdés hogy egy garázshely ezekben szürreális árakon (4-5-6 millió forint) megy mostanában. Abba azért férjen már bele pár ezer forintos kábel meg konnektor..
PS. Azt az M0-ás cigánymercit most néztem meg. Bááááz.