Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
Bizony, elég drága dolog kifejleszteni, tesztelni, minősíttetni akármit, ami autóba kerül, és azt ki kell fizetni. Ezért épül ma már minden "platformokra" (egyre több közös alkatrész modellek közt), hogy könnyebb lehessen ezeket a költségeket amortizálni.

Így van!!! Mennyivel olcsóbb megvenni a gyárit és lemásolni, meg ráírni, hogy made in china!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mint a season pass meg a DLC ára a szoftvereknél?

Gondolom valami olyasmi lehet, de a fejlesztéseken azért látszik ez a vonal. A mostani teljesen átlag kocsikban olyan dolgok vannak, amik 20 éve még a felsőkategória kiváltsága volt, turbo, katalizátor, közvetlen befecskendezés, elektromosan állítható, fűthető ülések, infotainment, throttle-by-wire, tempomat, vezetőasszisztensek, mittomén.

De a középkategória ára ugyanannyi, mint volt, 20 000 dollár körül újonnan az USA-ban. Lehet karcsúsítani a beszállítási láncot, meg platformozni, lehet a nem látszó helyeken - alul meg a motortérben, lásd olcsóbb McPherson, csatolt lengőkaros hátsó futóművek - "kispórolni" az anyagot és a drága technológiát, de a marzs akkor is biztos csökkent az eladáson, így kénytelenek lesznek behozni a supporton. Ezért vannak a nevetséges alkatrész árak, régen egy sima halogén lámpa vagy tükör pár tízezer forint, most meg... 150-200 ezer. Egy menőbb felső kategóriás kocsiban meg 500 ezer vagy fölötte. Egy szaros lámpatest, akármilyen high tech, soha nem kerülhetne ennyibe. Szervíz rezsióradjíak szintén emelkedtek, főleg a németek szeretnek úgy lehúzni (öröm német használtprémiumos mellé leülni a szervízben, és figyelni az arcát amikor mondják hogy öccá. A japó mondjuk az alkatrészen húz le, de ott legalább nem kell sűrűn és van alternatíva), de oké, elég sok pénzbe van nekik a licenc és a rengeteg, folyamatosan frissítendő diagnosztikai kütyü.

Amit nem igazán értettem, hogy ha a futómű sérülés (?) miatt eszi a gumit a kocsi, maga plusz mechanikai igénybevétel nem csapta még szét magát a futóművet?

De, előbb utóbb szét fogja csapni azt is, a lötyögő, egymáson súrlődő, csálén álló alkatrész megbosszulja magát. A gáz itt mintha az lenne hogy valami egyszerűbb, nem független, hanem egybeépített futómű van(?), és csak egyben lehet cserélni (és egyszerre is nyírja ki a hibás alkatrész) az egészet.

Az átlagos akksi árak kb. ismertek, annak fényében alsó hangon milliós tétel még a 24 kWh-nyi akksi cseréje is. Nemhogy a kétszer nagyobbé. Amíg otthon tölti és nem cserél akksit sanszosan. De amit eléri azt a kort, akkor ott bizony baj lesz. Mert 1M HUF az kb. 2600-2800 liter benya ára. Ha eddig ment vele évi 12 ezer táját, akkor kb. az egész spórolását kukázza is ezzel. A kocsit eladni meg rottyos akksival nem tudja majd.

Nem probléma! Ha tönkremegy majd jó magyar szokás szerint majd kiütik a hibakódokat és rásózzák valami balakra! :D Az emberek nagy része ezt csinálja, megveszi használtan, karbantartásra nem költ, ha összerogyni készül alatta rásózza másra..

Városi autónak meg ez így alkalmatlan szerintem, mert ha nem olyan lakóparkban élsz, ahol van a garázsban konnektor vagy csak simán utcán tudsz parkolni, akkor ott tölteni sem tudod. Ez legfeljebb agglomerációba jó. Legfeljebb. Csak, ha pl. a te példáddal élve fater csak Szolnokra menne vele Reptárt nézni, akkor menne a számolás, hogy Bp tájáról hogy a búbánata ér le oda és mennyi idő alatt...

Én azt látom hogy a Leaf az agglósok között marha népszerű, mert ott úgyis van valami udvar, garázs vagy konnektor és tudja tölteni, olcsónak meg relatív olcsó második, anya szaladgálós kocsijának. Így azért spórolnak vele, egy agglós a ki-be járással naponta biztos megy 50 km-t, meg az apraja szóval kocsinként 70-80 liter benyát havonta biztosan eléget, és ahol mind a két fő dolgozik ott két kocsi biztos van. Utazósnak meg ott van valami BEM üzemű, vagy céges.

A lakóparkban ahol lakom végigmentem és a teljes lakópark területén egyetlenegy konnektor sincs. Beszarás. Gyakorlatilag a kocsit kiporszívózni sem lehet, nemhogy tölteni. Úgy, hogy vagy 150 parkolóhely biztosan van.

Elég tré, hogy ilyen filléres tételbe nem gondoltak, de gondolom ha a szabvány nem írja elő, akkor minek.. kell egy ipari hosszabbító és majd a lakásból lehozza a delejt :D
Azért az újabbakba asszem van már, más kérdés hogy egy garázshely ezekben szürreális árakon (4-5-6 millió forint) megy mostanában. Abba azért férjen már bele pár ezer forintos kábel meg konnektor..

PS. Azt az M0-ás cigánymercit most néztem meg. Bááááz.
 
M

molnibalage

Guest

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
ahol mind a két fő dolgozik ott két kocsi biztos van.
.
Ja, a másikat úgy hívják hogy kerékpár!! Szóval örülök hogy ilyen gazdag környéken tudsz lakni, de azért tegyél már föl másik szemüveget és nézz körül a Rózsadombon túl vagy 50-100km-el is. Én pl. egy 168 lakásos lakás-szövetkezeti lakótelepen lakok, együtt építkeztünk így elég jól ismerjük egymást, új beköltöző 18 van, ők is már évek óta itt laknak. Konkrétan 1 családnak van 3 kocsija (1 Audi+2 furgon, apu vállalkozó), 9 családnak 2 kocsija (ebből 3 külföldön melózik, ezért kell és telik 2 szekérre), a többinek 1 kocsi (közel 100-nak) vagy 1 sem. És ez agglomeráció, meló van bőven a környéken meg a nagyvárosban, munkanélküliség itt nagy ritkaság és max 2-3 hónapig tart. Mégse állnak kettesével a Mercik+kiskocsik a garázsokban meg előttük.
 
M

molnibalage

Guest
Ja, a másikat úgy hívják hogy kerékpár!! Szóval örülök hogy ilyen gazdag környéken tudsz lakni, de azért tegyél már föl másik szemüveget és nézz körül a Rózsadombon túl vagy 50-100km-el is. Én pl. egy 168 lakásos lakás-szövetkezeti lakótelepen lakok, együtt építkeztünk így elég jól ismerjük egymást, új beköltöző 18 van, ők is már évek óta itt laknak. Konkrétan 1 családnak van 3 kocsija (1 Audi+2 furgon, apu vállalkozó), 9 családnak 2 kocsija (ebből 3 külföldön melózik, ezért kell és telik 2 szekérre), a többinek 1 kocsi (közel 100-nak) vagy 1 sem. És ez agglomeráció, meló van bőven a környéken meg a nagyvárosban, munkanélküliség itt nagy ritkaság és max 2-3 hónapig tart. Mégse állnak kettesével a Mercik+kiskocsik a garázsokban meg előttük.
Tényleg néha az az érzésem, hogy K. alternatív univerzumban él.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ja, a másikat úgy hívják hogy kerékpár!! Szóval örülök hogy ilyen gazdag környéken tudsz lakni, de azért tegyél már föl másik szemüveget és nézz körül a Rózsadombon túl vagy 50-100km-el is. Én pl. egy 168 lakásos lakás-szövetkezeti lakótelepen lakok, együtt építkeztünk így elég jól ismerjük egymást, új beköltöző 18 van, ők is már évek óta itt laknak. Konkrétan 1 családnak van 3 kocsija (1 Audi+2 furgon, apu vállalkozó), 9 családnak 2 kocsija (ebből 3 külföldön melózik, ezért kell és telik 2 szekérre), a többinek 1 kocsi (közel 100-nak) vagy 1 sem. És ez agglomeráció, meló van bőven a környéken meg a nagyvárosban, munkanélküliség itt nagy ritkaság és max 2-3 hónapig tart. Mégse állnak kettesével a Mercik+kiskocsik a garázsokban meg előttük.

~3,78 millió háztartásra jut 3,81 millió személyautó, miközben a háztartások 65 százaléka rendelkezik járművel.
Erre jön még fél millió kisbusz/teherautó, aminek egy jelentős része pontosan 2. autó szerepet tölt be a családban.
Én nem a Rózsa dombon lakom, de jellemzően itt is, csak ott van 1 autó, ahol egy ember vezet. Ezek jellemzően az idős házaspárok. Mondjuk a szomszédban mind a két nyugdíjas vezet, van is 2 autójuk. 50+ házaspár most 20 körüli gyerekkel. 2 éve mikor meglett a srácnak a jogsija oda is került pluszban egy régi kis Swift.
 
M

molnibalage

Guest
Felsőgöd-göd állomás közt 2.2 km gyalog 27 perc.
Göd-alsógöd állomás közt 1.4 km gyalog 18 perc.

Mondjatok mindenkiek jó megoldást. Ráhordó buszjárat?
Megjegyzem az 1,4 km táv az, amikor egyetem alatt kisétáltam a HÉV-hez. És tavasszal és ősszel szándékosan a hosszabb és szebb úton mentem. Mert relax volt.

Ja, Bp-n ez a Boráros-Rákóczi tér táv. 4 villamos megálló. Ami azért valahol vicc...
Túl sűrű sok helyen a megálló kiosztás talán és lustán az emberek. Ne meg elhízottak...

Lehet, hogy az emberiségnek meg kellene tanulnia lassítania egy picit és nem rohannia mindenhova...
Így is az látszik, hogy csak a szórakozás miatt nem dől össze a gazdaság. Akkor nem afelé kéne elmozdulni, hogy rövidebb munkaidő és több idő szórakozásra? Az ember úgyis elveri a pénzt, a jelek szerint a többség pénzügyi tudatossága 0.

A világon egyre inkább tapasztalat az, hogy a 8 órás munkaidő arra jó, hogy bent tartsa az embert a munkahelyen és nem az, hogy hatékonyan dolgozzon, mert akkor 8 óra alatt csinálja meg, ami hatba is beleférne. Közben meg csinál más 2 óráig, ha van rá lehetősége.

Anno volt, hogy nagyon sok plusz órám volt és 2 hónapig 6 órába jártam, mert rugalmas munkaidő. Nem éreztem, hogy csökkent volna termelékenységem. De az a +2 óra az valami iszonyatos boost volt. Nem mindegy, hogy az ember 6-ra vagy 4-re ér haza, ha 11-12 felé fekszik. A relatív napi szabadidő brutálisan megnő.

Ok, ez nem mindenhol lehetséges így, de kicsit mintha félre lenne billenve talán a világ.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Megjegyzem az 1,4 km táv az, amikor egyetem alatt kisétáltam a HÉV-hez. És tavasszal és ősszel szándékosan a hosszabb és szebb úton mentem. Mert relax volt.

Ja, Bp-n ez a Boráros-Rákóczi tér táv. 4 villamos megálló. Ami azért valahol vicc...
Túl sűrű sok helyen a megálló kiosztás talán és lustán az emberek. Ne meg elhízottak...

Lehet, hogy az emberiségnek meg kellene tanulnia lassítania egy picit és nem rohannia mindenhova...
Így is az látszik, hogy csak a szórakozás miatt nem dől össze a gazdaság. Akkor nem afelé kéne elmozdulni, hogy rövidebb munkaidő és több idő szórakozásra? Az ember úgyis elveri a pénzt. A világon egyre inkább tapasztalat az, hogy a 8 órás munkaidő arra jó, hogy bent tartsa az embert a munkahelyen és nem az, hogy hatékonyan dolgozzon, mert akkor 8 óra alatt csinálja meg, ami hatba is beleférne.

Ok, ez nem mindenhol lehetséges így, de kicsit mintha félre lenne billenve talán a világ.
Évek óta ezt mondom, és úgy látom egyre többen érzik ezt. Teljesen egyetértek. Ha elegen észreveszik, majd jön a változás, talán még az életünkben kiegyensúlyozottabb lesz a civilizációnk.

Mondjuk anno sokat sétáltam az 1,2 km-re levő vasúthoz, és nem mindig volt móka, függ attól, hogy milyen úton/környezetben kell megtegyed, és ha lekésed, akkor mennyit kell a következőre várnod.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
10 tonna plusz meg nem tétel egy 3000 tonnát vinni képes mozdony esetében, ha szükség van rá. Én nem azt mondom, hogy még az aszfaltútra is hibrid mozdonyt tegyünk, de ahol ésszerű és indokolt ott legyen.

Dehogynem tétel, csak másképpen. Be kell tartani a tengelyekre illetve a folyóméterre eső tömegkorlátozást. Ez Magyarországon 20-22,5 tonna / tengely és 6,4 - 8,0 tonna / ütközők közötti hossz. Az említett mellékvonalakon a tengelyterhelés általában 18 tonna / tengely. Ennél ritkán engednek nagyobb tömegű gépeket a vaspályára. A mozdonyok pedig már rég ezeknél a határoknál tart.

Ma Magyarországon a rakott tehervonatok 1500-2000 bruttó tonna között mozognak. Ezek alól kivételek negatív irányban az intermodális, autós szerelvények. Pozitív irányban pedig egy pár alföldi és a rekorder érces vonat.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Megjegyzem az 1,4 km táv az, amikor egyetem alatt kisétáltam a HÉV-hez. És tavasszal és ősszel szándékosan a hosszabb és szebb úton mentem. Mert relax volt.

Ja, Bp-n ez a Boráros-Rákóczi tér táv. 4 villamos megálló. Ami azért valahol vicc...
Túl sűrű sok helyen a megálló kiosztás talán és lustán az emberek. Ne meg elhízottak...

Lehet, hogy az emberiségnek meg kellene tanulnia lassítania egy picit és nem rohannia mindenhova...
Így is az látszik, hogy csak a szórakozás miatt nem dől össze a gazdaság. Akkor nem afelé kéne elmozdulni, hogy rövidebb munkaidő és több idő szórakozásra? Az ember úgyis elveri a pénzt, a jelek szerint a többség pénzügyi tudatossága 0.

A világon egyre inkább tapasztalat az, hogy a 8 órás munkaidő arra jó, hogy bent tartsa az embert a munkahelyen és nem az, hogy hatékonyan dolgozzon, mert akkor 8 óra alatt csinálja meg, ami hatba is beleférne. Közben meg csinál más 2 óráig, ha van rá lehetősége.

Anno volt, hogy nagyon sok plusz órám volt és 2 hónapig 6 órába jártam, mert rugalmas munkaidő. Nem éreztem, hogy csökkent volna termelékenységem. De az a +2 óra az valami iszonyatos boost volt. Nem mindegy, hogy az ember 6-ra vagy 4-re ér haza, ha 11-12 felé fekszik. A relatív napi szabadidő brutálisan megnő.

Ok, ez nem mindenhol lehetséges így, de kicsit mintha félre lenne billenve talán a világ.
Szintén részben közlekedésszervezés, hogy pl. mi a túróért van az, hogy az kiskorú és iskolás gyerekeket reggel 8-as vagy akár 7:15-ös kezdésre kényszerítjük...? Amikor nekik (és szó se róla sok felnőttnek is) kb. kínzással egyenértékű a korán kelés. Miért nem lehet 9 körüli iskolakezdés? A reggeli csúcsot is széthúzná ez.

Nekem gimi 3. osztályban volt először, hogy nem 7:45-re kellett menni, hanem 8:40-re. Kb. mintha kicseréltek volna agyilag attól, hogy csak ennyivel később kellett menni. Egyetemen, mikor 10:15-kor volt az első előadás? Mintha más ember lettem volna. Kb. istennek éreztem magam fejben.

Valamiért nagyon be van állva a világ erre a reggeli izére, amikor ma a munkahelyek nagy része nem a 3 műszak, ipari üzem szalag mellett...
Mégis, mintha az egész világ így lenne szervezve. Miért...? Nem értem.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
És ez a szállítás így olcsóbb, mint lazább határidővel? Kétlem.
Ki fizeti ennek környezeti externáliáját? Ja, azok akik portája előtt gurul a 40 tonnás szörny...

Olcsóbb, ha a kockázat nem az ügyfelet érinti és a fuvarozó vállalat valamilyen okból bevállalja a kötbéres fuvarozást. Nálam is volt, hogy egy acéltekercseket pácoló üzem csak a feladás napján találta ki, hogy egy 1600 brt tonnás vonattal el akar menni Ausztria szívébe. Természetesen ilyenkor már nem találsz rá gépet, ezért a kocsikat egyes kocsi forgalomban küldtük tovább. Így a csütörtökön feladott árú péntek helyett kedden és szerdán két részletbe érkezett be. A fogadó üzem és a kiszolgálás hétvégén nem üzemel. A követelt kötbér 100 000 € volt. Ezzel a heti kétszeres feladású forgalmat kb. fél évig ingyen vittük volna. Szerencsére nem töröltem ki levelezést, így tudtam bizonyítani az egy évvel azelőtti esetnél, hogy a feladó cég baszta el a dolgot.

Ha egy napot késik a szerelvény, akkor az már 22 000 € bünti. Ami baromi egyszerű, ha a feladó egy elbaszott iparvágányon található és szűk továbbítási időbe mennek bele a kereskedők. A feladás kb. 12-13 óra felé volt, majd hajnali 5-kor már virítani kellett a kocsikat a kiszolgáló állomáson Ausztriában. Ha lekésted, akkor már buktad a kiszolgáló menetet és a pontos érkezést. Talán majd este beviszik. Közben egy átadást le kell zongorázni Hegyeshalomban és egy hegyvidéki átkelést a Semmeringen.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ja, a másikat úgy hívják hogy kerékpár!! Szóval örülök hogy ilyen gazdag környéken tudsz lakni, de azért tegyél már föl másik szemüveget és nézz körül a Rózsadombon túl vagy 50-100km-el is. Én pl. egy 168 lakásos lakás-szövetkezeti lakótelepen lakok, együtt építkeztünk így elég jól ismerjük egymást, új beköltöző 18 van, ők is már évek óta itt laknak. Konkrétan 1 családnak van 3 kocsija (1 Audi+2 furgon, apu vállalkozó), 9 családnak 2 kocsija (ebből 3 külföldön melózik, ezért kell és telik 2 szekérre), a többinek 1 kocsi (közel 100-nak) vagy 1 sem. És ez agglomeráció, meló van bőven a környéken meg a nagyvárosban, munkanélküliség itt nagy ritkaság és max 2-3 hónapig tart. Mégse állnak kettesével a Mercik+kiskocsik a garázsokban meg előttük.

Hogyan jön ide hogy mi van 100 kilométerre tudom is én hol, amikor a téma a budapesti agglóban láthatóan népszerű a Nissan Leaf, mint második, ingázós kocsinak ideális választás? Én arról beszéltem, te meg ehhez képest jössz azzal hogy de akkor mi van a te 50-100 kilométerrel arrébb a te mikrokörnyezetedben. Borsodban meg sok helyen még áram sincs, Afrikában meg sárkunyhóba laknak, éhenhalnak a jegesmacik, nemhogy ilyen burzsuj dolgokon törjék a fejüket, hogy milyen legyen a második kocsi. HOW DARE YOU.

Budapesti agglóról beszéltem a Leaf kapcsán, te meg valami teljesen másról hadoválsz. Ha esetleg nem tűnt volna fel, itt a távolságok is sokkal nagyobbak, városon belül is, a pesti agglomerációs csápok két vége 40-50 kilométerre van egymástól. Ha a másik végén telálsz munkát, hát jó biciklizést. Ott, ahol a családban mind a két szülő dolgozik, elvileg ugyanabban a városban "csak" egymástól mondjuk 20 kilométerre, vagy más beosztásban egyszerűen nem opció, hogy majd bemennek együtt mint egy izmosabb budapesti kerületnek megfelelő méretű vidéki városban, aztán majd útba ejtik anya 2 perccel arréb lévő munkahelyét is.

A saját mikrokörnyezeted nem képezi le az egész országot, lásd papi statiszikái. Országosan háztartásonként 1 kocsi van, az eloszlásból következően sok helyen tehát több is, hiszen van ahol meg nincs. Egy még teljesen használható régebbi kocsit pedig simán lehet venni 500 ezer - 1 millió környékén. Pár havi magyar átlagfizetésből bárki megengedheti magának. Olyan családnak, aki meg tudott venni egy soktízmilliós családi házat, nem fog ez annyira nehézséget okozni.

A bicajozás meg lehet, hogy egy fehérvári, tatabányai vagy a győri, a városmagtól kb. 5-10 percre lévő "agglomerációban", működik, csak ez Budapesten egyszerűen a távolságok miatt felvetésnek is vicc. Ha még molninak is húzta a száját hosszútávon naponta bebicajozni csepelről, nyugodt lehetsz, hogy ez az átlagnak még annyira sem fog bejönni.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
XXI. századi urbanisztika.

Ha nincs ember, nincs probléma.

Külön mókás a kép baloldalán látható kiépített bicikliút, aminek a használata nyilvánvalóan megalázó lenne.


view.php
 
M

molnibalage

Guest
Ha még molninak is húzta a száját hosszútávon naponta bebicajozni csepelről, nyugodt lehetsz, hogy ez az átlagnak még annyira sem fog bejönni.
????
Soha nem laktam Csepelen, ergo onnan sehova nem fájt. Szigetszentmiklósról tekertem be Kelenföldre és nem fájt. Imádtam azt. Azelőtt kurva korán kelhettem, hogy kocsival 25 perc alatt tesóval bejárjak. 6 előtt. Aztán felkeltem fél nyolc fele és bent voltam 44 perc alatt úgy, hogy álló kocsisor mellett húztam el.

Télen akkor még nem tekertem. 0 fok tájáig mai tudásommal simán betekertem volna, ha akkor tudom, amit ma tudok.
XXI. századi urbanisztika.

Ha nincs ember, nincs probléma.

Külön mókás a kép baloldalán látható kiépített bicikliút, aminek a használata nyilvánvalóan megalázó lenne.


view.php
WUT?
Konkrétan azon a szakaszon 1 hónapja akkor is akkora forgalom volt, hogy már dugó szerű állapot volt a bringaút. Most egy kép alapján a forgalomra mondasz valamit, vagy mi másra akarsz utalni...?

BTW olyan keskeny a Margit híd után a kerékpárút, hogy alacsony a komfortérzete az embernek...
...mert a kocsikat parkolástól távol tartó oszlopokat túl messze az úttól tették... Csak 15 centi kellett volna még...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Szintén részben közlekedésszervezés, hogy pl. mi a túróért van az, hogy az kiskorú és iskolás gyerekeket reggel 8-as vagy akár 7:15-ös kezdésre kényszerítjük...? Amikor nekik (és szó se róla sok felnőttnek is) kb. kínzással egyenértékű a korán kelés. Miért nem lehet 9 körüli iskolakezdés? A reggeli csúcsot is széthúzná ez.

Nekem gimi 3. osztályban volt először, hogy nem 7:45-re kellett menni, hanem 8:40-re. Kb. mintha kicseréltek volna agyilag attól, hogy csak ennyivel később kellett menni. Egyetemen, mikor 10:15-kor volt az első előadás? Mintha más ember lettem volna. Kb. istennek éreztem magam fejben.

Valamiért nagyon be van állva a világ erre a reggeli izére, amikor ma a munkahelyek nagy része nem a 3 műszak, ipari üzem szalag mellett...
Mégis, mintha az egész világ így lenne szervezve. Miért...? Nem értem.

Ugye - egyszerűsítve - kétféle ember van: A pacsirták, meg a baglyok.
Én az utóbbiba tartoztam mindig is, most meg már nagyon.
Valahogy úgy alakult történelmileg, hogy a pacsirtaság a dolgosság/hasznosság szimbóluma lett.
A bagolyság meg a linkség, léhűtőség, lustaság, "nem komoly munka" jelentése.
Pedig ha belegondolunk, hogy mennyire fárasztó lehet pl. az esti, éjszakai életben dolgozni - próbáltam, még így is rohadtul kimerítő volt. Amikor egy pacsirta délután már leereszthet teljesen, akkor akinek a biológiai órája inkább a későbbi munkakezdést támogatja és ezáltal is választ inkább későbbi kezdésű munkát, az nem fáraszthatja ki magát egész délelőtt semmivel, hisz utána teljesen feltöltve kell kezdenie, helytállnia.
A durva az, hogy egyik kategória sem tehet róla, hogy milyen biológiai órával született, de többségében a "sokáig henyélő" baglyok szívnak...

Már eleve ez a dolgosság is sok ember részéről egy képmutatás. Ha meg utánanézel a dolgosságuknak, rendre kiderül, hogy a magukat nagyon dolgosnak reklámozók szeme bevérezne, ha pl. az én eddigi munkámat kellett volna végeznie - s attól még sokkal - sokkal fárasztóbbak is vannak, amik végzőit irigyeltem a munkabírásukért/terhelhetőségükért.
A munka lehet, hogy nemesít, de én még egy dolgozót sem láttam, akiből arisztokrata vált volna.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Abba azért férjen már bele pár ezer forintos kábel meg konnektor..
Na jó, de a parkolóban meg csak úgy legyen ott a konnektor és ki fizeti az áramot? A lakóközösség? Mennyire lenne fer, ha egyik mondjuk arról tölti a kocsit, a másik meg soha nem használja? Vagy akkor legyen mindegyikhez egyéni mérő? Terveztetni, felrakatni, fizetni, cseréltetni ez mind pénz vagy idő.


Szóval örülök hogy ilyen gazdag környéken tudsz lakni, de azért tegyél már föl másik szemüveget és nézz körül a Rózsadombon túl vagy 50-100km-el is.
A Rózsadomtól több száz kilométerre is talán már több esetben az van, amit Kurfürst írt, max nem elektromos a második kocsi. Országos átlaghoz képest elmaradottabb vidéken lakom, de még itt is talán több a több kocsis család, mint az egy kocsis; miért ne lenne így akkor máshol is? Igazából a két kocsi már nem feltétlen anyagi helyzet függvénye, hanem a szükségé. Max, ahol több a kereset, vagy többet szánnak rá, ott drágább kocsik vannak. Igen sok esetben tömegközlekedés nem versenyképes.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A Rózsadomtól több száz kilométerre is talán már több esetben az van, amit Kurfürst írt, max nem elektromos a második kocsi. Országos átlaghoz képest elmaradottabb vidéken lakom, de még itt is talán több a több kocsis család, mint az egy kocsis; miért ne lenne így akkor máshol is?

Arról nem is beszélve, hogy kedvenc kisebbségünknél nem ritka a 3+ autó/háztartás sem :D
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci