Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Utálok arra menni.
Amúgy kivédhető, ha nem hajt be a biciklista kb féktávon belül, 30-al, a mozogó autó elé, "mert elsőbbsége van". Az autós már rég szétnézett, és azért ment, mert úgy látta üres az út... Gyorsan se ment, full kamikaze volt az anyázó biciklista.
 
M

molnibalage

Guest
Utálok arra menni.
Amúgy kivédhető, ha nem hajt be a biciklista kb féktávon belül, 30-al, a mozogó autó elé, "mert elsőbbsége van". Az autós már rég szétnézett, és azért ment, mert úgy látta üres az út... Gyorsan se ment, full kamikaze volt az anyázó biciklista.
Ez egy idióta volt. Nem a gépjármű vezetője.
Én minden ilyen helyen addig nem megyek, amíg nincs szemkontaktus. Legfeljebb elmorgok egy csendes "a jó édes anyádat", ha nem adja meg az elsőbbséget nekem a gépjármű, de legalább nem csapnak el.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 208
113
Ez egy idióta volt. Nem a gépjármű vezetője.
Én minden ilyen helyen addig nem megyek, amíg nincs szemkontaktus. Legfeljebb elmorgok egy csendes "a jó édes anyádat", ha nem adja meg az elsőbbséget nekem a gépjármű, de legalább nem csapnak el.


Én "segíteni" szoktam szemkontaktust egy duplázott hangjelző berendezés segítségével :)

u.i: ..."segítem" a tanulás folyamatát :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 281
113
A biciklis magának kereste a bajt azzal hogy baromi gyorsan jött és hirtelen irányt váltott az utolsó pillanatban, bár fogalmam sincs hogy pontosan mi lenne a KRESZ szerint a helyes eljárás (gondolom járdán 5 km/h max és lassítania kellene a kereszteződésben..? már azon túl hogy a felfestett úton neki lenne elvileg elsőbbsége).

Ha egy csöpp eszed van meg KRESZtől függetlenül meg is állsz vagy nagyon lelassulsz amíg egyértelmű hogy megadják az elsőbbséget (ahogy molni is csinálja tök normálisan :) ) mert a fizikát sajnos nem érdekli a kresz.

De amúgy a kereszteződés is nagyon gázul van megtervezve. Kocsival a felvezetőről odaérsz, ahogy a piros suzuki, zebra jobb-bal, oké nincs senki, csorogsz tovább, a következő meg az lensz hogy balra nézel hogy amikor kihajtasz majd ne csapjanak el a Hungáriáról. Ergo ami jobbról az alatt az 1 másodperc alatt beteleportál azt nem fogod látni.. de reálisan erre van idő többre nem.

Személyes jelöltem Budapest legfosadékabb kereszteződésére viszont továbbra is ez, a rakpartról felhajtva. Minden van, mint a búcsúban.
https://www.google.com/maps/@47.502...4!1s6TKwwDe67H4z5Bqx3N6kHA!2e0!7i16384!8i8192
 
M

molnibalage

Guest
A biciklis magának kereste a bajt azzal hogy baromi gyorsan jött és hirtelen irányt váltott az utolsó pillanatban, bár fogalmam sincs hogy pontosan mi lenne a KRESZ szerint a helyes eljárás (gondolom járdán 5 km/h max és lassítania kellene a kereszteződésben..? már azon túl hogy a felfestett úton neki lenne elvileg elsőbbsége).

Ha egy csöpp eszed van meg KRESZtől függetlenül meg is állsz vagy nagyon lelassulsz amíg egyértelmű hogy megadják az elsőbbséget (ahogy molni is csinálja tök normálisan :) ) mert a fizikát sajnos nem érdekli a kresz.

De amúgy a kereszteződés is nagyon gázul van megtervezve. Kocsival a felvezetőről odaérsz, ahogy a piros suzuki, zebra jobb-bal, oké nincs senki, csorogsz tovább, a következő meg az lensz hogy balra nézel hogy amikor kihajtasz majd ne csapjanak el a Hungáriáról. Ergo ami jobbról az alatt az 1 másodperc alatt beteleportál azt nem fogod látni.. de reálisan erre van idő többre nem.

Személyes jelöltem Budapest legfosadékabb kereszteződésére viszont továbbra is ez, a rakpartról felhajtva. Minden van, mint a búcsúban.
https://www.google.com/maps/@47.502...4!1s6TKwwDe67H4z5Bqx3N6kHA!2e0!7i16384!8i8192
Rendszeresen járok arra észak felé haladva. Nehéz az áthaladás, mert mindenki jön mindenhonnan, de érdekes módon itt még soha semmi komolyat nem láttam. Még beragadást se nagyon villamos előtt.

A Soroksári-Haller sarka ehhez képest hiába egyszerű...
...lenne, hiszen lámpás...
...de mégis katasztrófa. Főleg a villamos átalakítás óta.

Tegnapelőtt pl. simán elindult a Haller felől a kocsisor (mindkét sorban hülye) balra kanyarodva úgy, hogy a Soroksárin mindkét sávban állt a forgalom a Boráros tér felé is. Nyilvánvaló, hogy bent fognak ragadni. Amikor aztán elindult a sor soroksárin, az egyik barom majdnem elütött egy babakocsit toló nőt, aki kocsik között kellett hogy szlalomozzon a zebrán, mert a gyalogosoknak zöld volt. Csak azért nem mentem vissza, mert nem volt nálam a 2,5 kilós bringalánc. Kedvem lett volna pofáncsűrni vele a két barmot.

Persze a többi közlekedő is "együttműködő", mert nehogy már ne hajtson be a Boráros tér felől, amikor TUDJA, hogy nem fog tudni továbbmenni...
De azért csak beteszi oda az orrát. Sakk matt. Mert ennek eredménye, hogy szabálykövetően "örökre" bent ragadsz a Hallernál, hiába van lámpa.

Mo. 2020. közlekedési morál.
Megyek hányni.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Utálok arra menni.
Amúgy kivédhető, ha nem hajt be a biciklista kb féktávon belül, 30-al, a mozogó autó elé, "mert elsőbbsége van". Az autós már rég szétnézett, és azért ment, mert úgy látta üres az út... Gyorsan se ment, full kamikaze volt az anyázó biciklista.

+ nézd a napot meg az árnyékokat. Sanszosan az autós pont belenézett a lenyugvó napba.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 832
57 784
113
Megnéztem a biciklis vs. autós videót. Hát ha az én kocsimba megy így bele addig verem amíg mozog! :mad:
Az ő kurva anyját!
Elég egyértelműen fogalmaz a kresz. A kanyarodási szándékát minden járműnek jeleznie kell!
Ha nincs irányjelző, akkor a jobb vagy bal kezeddel kell jelezned, hogy merre kívánsz kanyarodni!
Ha ezt elmulasztod automatikusan te vagy a hibás, hiába érkezel jobbról!
A másik pedig a sebesség nem megfelelő megválasztása. Lakott területen belül hiába 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, egy autóval sem mész be annyival a kereszteződésbe, mert a közlekedés többi résztvevőjének nincs ideje reagálni.
Szóval nem kurva anyázni kellet volna, hanem megtanulni közlekedni!
Ráadásul jó kérdés , hogy az autóban keletkezet kárt ki fogja megtéríteni? Mivel nincs a bicajosnak kötelező baleset biztosítása.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Megnéztem a biciklis vs. autós videót. Hát ha az én kocsimba megy így bele addig verem amíg mozog! :mad:
Az ő kurva anyját!
Elég egyértelműen fogalmaz a kresz. A kanyarodási szándékát minden járműnek jeleznie kell!
Ha nincs irányjelző, akkor a jobb vagy bal kezeddel kell jelezned, hogy merre kívánsz kanyarodni!
Ha ezt elmulasztod automatikusan te vagy a hibás, hiába érkezel jobbról!
A másik pedig a sebesség nem megfelelő megválasztása. Lakott területen belül hiába 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, egy autóval sem mész be annyival a kereszteződésbe, mert a közlekedés többi résztvevőjének nincs ideje reagálni.
Szóval nem kurva anyázni kellet volna, hanem megtanulni közlekedni!
Ráadásul jó kérdés , hogy az autóban keletkezet kárt ki fogja megtéríteni? Mivel nincs a bicajosnak kötelező baleset biztosítása.

Csatolják az ügyhöz a számlát, vesztes mindent visz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 832
57 784
113
Ooorky

És ha elteker a barom akkor , hogy bizonyítod, hogy ki volt , mi volt?
Autón van rendszám, biciklin/emberen nincsenek!
Vissza tartod? Nem teheted, az a személyi szabadság korlátozása....
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
+ nézd a napot meg az árnyékokat. Sanszosan az autós pont belenézett a lenyugvó napba.
Én ezt a videót már tavaly láttam, mert egy kollégám mutatta, miután ő is pontosan ugyanott, és nagyon hasonlóan lett elgázolva. Szerencsére kicsi volt ott is a sebesség, de az biztos, hogy elképesztően szarul van megoldva a dolog. Elvileg a biciklis védett úton hajt lefelé, de mivel a hídról jön lefelé, ezért képes begyorsulni. Ez a balfasz bringás, meg olyan sebességgel érkezett, hogy a kisöregnek - meg nekem sem - merült fel, hogy ez ott és akkor baromállat módjára nem lehajt majd a hídról.
A kollégám sokkal lassabban érkezett a kereszteződéshez, és hiába volt meg a szemkontaktus, ha utána az autó vezetője már folyamatosan balra néz, hogy az Árpád-híd forgalmát sasolva próbáljon besorolni. Ma már elvileg erre nincs szükség, mert - ha jól emlékszem - a kanyarodó autók egy ott létrejövő védett sávba érkeznek.
Ettől függetlenül a régi beidegződések megvannak! Tehát ott minden autós - valószínűleg én is - az Árpád-híd forgalmára koncentrál
Lenne megoldása a helyzetnek! A lámpás megoldásnak nem biztos, hogy van értelme, de technikai elemekkel lehetne segíteni!
Egyrészt a bringásoknak kb. 1-2 méterrel lejjebb kellene építeni a korlátot (kb. a mostani felfestett piros sáv közepéig), amit így nagy sebességgel ne lehessen bevenni - még akár úgy is, hogy srégan legyen a keresztező úton a pirosan felfestett bringaút. Másrészt a vezetőket kellene attól elzárni, hogy balra tekintgessenek akár növényzettel, akár betonfalakkal. Ha nincs mit nézni, akkor nem a keresztirányú érkező forgalomra fognak koncentrálni a kanyarodó autósok, hanem a keresztirányú bringaútra. Végszükség esetén lehetne lámpa is, úgy kezelve mint egy szimpla átkelőt. A híd forgalmát nem befolyásolva.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Megnéztem a biciklis vs. autós videót. Hát ha az én kocsimba megy így bele addig verem amíg mozog! :mad:
Az ő kurva anyját!
Elég egyértelműen fogalmaz a kresz. A kanyarodási szándékát minden járműnek jeleznie kell!
Ha nincs irányjelző, akkor a jobb vagy bal kezeddel kell jelezned, hogy merre kívánsz kanyarodni!
Ha ezt elmulasztod automatikusan te vagy a hibás, hiába érkezel jobbról!
A másik pedig a sebesség nem megfelelő megválasztása. Lakott területen belül hiába 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, egy autóval sem mész be annyival a kereszteződésbe, mert a közlekedés többi résztvevőjének nincs ideje reagálni.
Szóval nem kurva anyázni kellet volna, hanem megtanulni közlekedni!
Ráadásul jó kérdés , hogy az autóban keletkezet kárt ki fogja megtéríteni? Mivel nincs a bicajosnak kötelező baleset biztosítása.
Az a probléma, hogy ott a bringás hivatalosan nem kanyarodott. A főútvonal a híddal párhuzamos, amire "merőlegesen" hajt rá az autós. Jó alaposan ki van táblázva az autósoknak az elsőbbség adás kötelező, valamint az útburkolati piros festés is jelzi, hogy a biciklis volt védett útvonalon. Sajnos itt ebben a helyzetben az autósnak nem nagyon lehet igaza. Persze az erkölcsi érzéked háboroghat, mint ahogy gyakorló "pesti" sofőrként nekem is háborog. Viszont én látom az ellenkező oldalt is, amikor szintén gyakorló városi bringásként brutális dolgokat művelnek az autósok. Ma engem 2x sikerült majdnem elcsapni. Az egyik egy ártatlan helyzet volt, amire sem én, sem az autós nem számíthatott. Egy félig szabálytalanul parkoló autó mögött próbáltam elmenni (lekanyarodtam a Roosevelt téren a busz/bringasávról a lezárt Zrínyi utcába.
A maps-en látható képen szürke Toyota mögött vagy 2 métrerre ért véget az autó hátulja. Miközben én jobbra benéztem, hogy a mélygarázsból nem jön-e senki, az autós egy hirtelen tolatást mutatott be, mert akkor akart elindulni, és nem fért volna ki az eleje. Én csak a rükverc lámpát láttam felvillanni a szemem sarkából, mikor az első kerekem már mögötte volt. A szerencsém az volt, hogy nem nagyobbat akart hátramenni....(szerintem centiken múlott)
A másik egy jó képességű "mercis" volt, aki egy járdasziget miatt beszűkült úton gondolta úgy, hogy jó ötlet a 30-as tábla ellenére úgy 80-nal megpróbálni elérni a következő lámpát, miközben én a helyzetre való tekintettel a szokásosnál is jobban jobbra húzódtam. Mindenesetre a visszapillantója érintette a kormányom. o_O